Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema graavilohesta?! Ammattilaiset hoi!

En syö hetkeen enää graavilohta
30.12.2016 |

Söin 28.pvä graavilohta joka oli huilaillut 4 vuorokautta +8 asteisessa kylmiössämme. 29.pvä alkoi aamu ripulilla ja loppu päivän oksentelin tiheästi, n.10 kertaa. Iltakahdeksalta alkoi helpottaa. Voiko olla että kyseessä oli listeriamyrkytys? Vai voiko johtua vain perheessä olleesta vatsataudista (viimeisin sairastunut oli maanantaina vaiko tiistaina ja tauti meni parilla oksentamisella ohi) Kukaan muu ei syönyt 28.pvä graavilohta (onneksi) eikä kukaan muu ole oksentanut lisäkseni. Miten minun tulisi seurailla ja onko mahdollista että listeriagraavilohi aiheuttaisi enää muuta (verenmyrkytys yms). Luin että se on mahdollista mutta että onko se mahdollista tällaisessa ruokamyrkytystilanteessa että jotakin noin vakavaa voisi seurata?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava tietää, missä on se yksityinen lääkäriasema, johon näin illalla pääsee listeriakokeisiin. Julkinen terveydenhuolto toteaa, että oksennustautia on muillakin.

NÄINPÄ!!! Puhukaa tolle järkee, sattuu olee mun tyttöystävä eikä oo aikomustakaan lähtee mihinkään. Jos sattuisi lähtemään vaikka "turhaan". Mä en tykkää ihmishengellä leikkimisestä, mieluummin varmistan että kaikki on kunnossa ku kannan arkkua hautaan!!! Oon hädissäni. Ja ku tolla likalla ei oo mikään kovin matala kynnys lähteä yhtään minnekään näytille...

T. Aivan helvetin huolissaan oleva poikaystävä joka luki ihmisten huolestuneet viestit

Sori... Meni tunnekuohussa aiheen ohi, mutta siis tarkoitus oli samalla pohtia kaikenmaailman helvetin soteuudistuksia saatana. Sipilät ja muut hallituksen kokovartalokyrvät helvettiin ja normaalit kansalaiset ajamaan omia etujaan ja päättämään asioista jumalauta!!!!

Vierailija
22/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt todennäköisyyksiä mietitään, niin sulla on ollut vatsatauti ja siinä koko tarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pakastealtaasta ei muuten saa graavilohta jollei joku asiakas ole sitä sinne tipauttanut.

Vierailija
24/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies sai oksennustaudin vasta reilun viikon päästä ensimmäisen lapsen sairastuttua. Ja kaikilla meillä kuudella kävi tauti. Oksentelun lisäksi tautiin kuului päänsärkyä.

Niin, voi olla sitäkin. Mulla oli paljo vaa kyllä paljon voimakkaampaa mikä sai mut epäilee ruokamyrkytystä.

Ap

Vierailija
25/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin pakastealtaasta ei muuten saa graavilohta jollei joku asiakas ole sitä sinne tipauttanut.

No mikälie kalapiste...

Vierailija
26/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt todennäköisyyksiä mietitään, niin sulla on ollut vatsatauti ja siinä koko tarina.

Todennäköisesti. En tiiä onko ollu kuumetta, mutta jos on nii ei ole enää

Ap

Vierailija
27/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään ehkä henkiin

Ap

Vierailija
28/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kylmiönne on liian lämmin kalalle.

Vierailija
29/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat olivat tosin aika kylmiön ylähyllyillä, joilla on varmaan hieman viileämpää, ehkä +4-5 ? Vaikka eipä se kauheasti lohduta

Ap

Vierailija
30/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä  ostettu kylmäsavu lohi filee ,tämä päivä viimeinen käyttöpäivä. Uskaltaako syödä enää ollenkaan olllut kylmässä ulkolaatikossa?  Ei ole vielä avattu pakkausta, oli kraavisuolattua lohta , joten se syötiin ensin.

Vierailija
31/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä  ostettu kylmäsavu lohi filee ,tämä päivä viimeinen käyttöpäivä. Uskaltaako syödä enää ollenkaan olllut kylmässä ulkolaatikossa?  Ei ole vielä avattu pakkausta, oli kraavisuolattua lohta , joten se syötiin ensin.

Tee siitä keittoa tai kiusausta.

Kypsänä on varmasti turvallista.

Vierailija
32/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohimennen vain mainitsen, että mun jääkaapissa on n. 2-3 +astetta, eikä koskaan mikään ole siellä pilaantunut. Miksi ihmiset säilyttää ruokatarvikkeita (ei kuiva) liian lämpimässä ja sitten syytellään muita, paitsi itseään? En ikinä söisi +5-8 asteessa lojunutta kalaa....

Vierailija
33/35 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalat olivat tosin aika kylmiön ylähyllyillä, joilla on varmaan hieman viileämpää, ehkä +4-5 ? Vaikka eipä se kauheasti lohduta

Ap

Useimmissa jääkaapissa ja kylmiöissä ylähyllyt on lämpimin paikka. Mutta joissain jäähdytyselementti on ylhäällä ja sen vieressä ylähyllylläkin voi olla kylmää.

Vierailija
34/35 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohimennen vain mainitsen, että mun jääkaapissa on n. 2-3 +astetta, eikä koskaan mikään ole siellä pilaantunut. Miksi ihmiset säilyttää ruokatarvikkeita (ei kuiva) liian lämpimässä ja sitten syytellään muita, paitsi itseään? En ikinä söisi +5-8 asteessa lojunutta kalaa....

En oo syyllistänyt ketään. Mahdoitkohan nyt lukea oikein tai luitko edes koko juttua. Mietin vain tavallisen mahataudin mahdollisuutta.

Ap

Vierailija
35/35 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sekoittaa graavilohen kylmäsavuloheen.

Itse teen aina  graavilohen ja syön sen max 3pv:n aikana ja säilytän alle 4 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan