***Joulujen tiista***
 Tässäpä ois pinoa, en sellaista huomannut.
 (tulen ite jatkaan ku ukko on lähtenyt töihin ;) )
 K ja Julius 10 vkoa
Kommentit (7)
 Pitkästä aikaa pinoudun minäkin!
 Meillä alkaa olla päivärytmi!!!Tosin en vielä tuuleta...rytmi on toteutunut vasta kaksi viikkoa. Illalla käydään aina kylvyssä ja unille mennään klo 22-23. Yöllä syödään kerran tai kaksi (klo 04 ja 06) ja aamulla herätään klo 7-8. Aamupäivällä on 1/2 tunnin pikku nokoset ja sitten päikkärit n. 12-14 ja 16-18. Illalla sitten vielä pikku nokoset ja taas kylpyyn jne. Mites muilla saman ikäisillä vauvoilla?
 Anton alkaa olla aika painava kanniskella (n.6 kg). Onneksi viihtyy aika paljon viltin päällä ja välillä jo sitterissäkin.
 Meillä ei oo onneksi pahemmin sairasteltu. Itselläni taisi olla rintatulehdus ja flunssakuume, mutta onneksi vain yhden illan oli kova kuume. Mutta ei tosiaan ole herkkua olla vauvan kanssa, jos on itse kipeänä. Poika ihmetteli, kun äiskä ei jaksanut naureskella ja jutella :(
 Aurinkoisia ulkoiluilmoja kaikille vaunuilijoille!
 ¤Ghiaggio ja Anton (5pvä vajaa 3kk11) ¤
 Meillä mies ollut vapaalla ja silloin on paljon koneella ja meikämamma ei ehdi ja oltiin lisäksi perhekahvilassakin ja mä hierojalla,kiirusta pukkaa,ja nytkin Juho puuhamatolla tuossa ja Katri kuuntelee cd:tä.
 Mutta jos pikana jotain.Meillä ei taas soseiden syönti suju oikein,kuudes päivä oli,kyllä Juho syö perunaporkkanaa kun oikein sinnikkäästi työntää sitä uudestaan ja uudestaan suuhun mutta harjoittelua on vielä.Hedelmäsose menee paremmin mutta sylkee sitäkin,ei kuitenkaan irvistele=)
 No,hiljaa hyvää tulee.
 SAIRASTELUSTA:mun sektiohaava tulehtui synnytyksen jälkeen,sitten mulla ollut flunssa ja rintatulehdus=( ja Juholla oli 2kk yskä ja joskus harvakseltaan vieläkin yskii ja esikoinen oli korvatulehduksessa kun olin ekan kerran vauvan kanssa sairaalassa(jouduin sinne sektiohaavatulehduksen jälkeenkin). Sen verran sairastelua,Juhon kanssa kävin 2 kertaa lääkärissä yskän takia.Oli tosi pahana välillä!
 Kyllä sitä ite jotenkin sinnittelee mutta kurjaa kun pienet sairastaa=(.
 eipä meille kummempaa!koittakaapa joulumamit kirjoitella muutkin!
 Meillä on jo viikon nukuttu klo 21-6 tai 7 eli hyvin!!!!
 äityliini ja Juho 3,5kk
 Lehmäntuoksuisia terkkuja... Jonikin oli äiskän kanssa lypsyllä, nuorena se on vitsa väännettävä!! Tosin sellasta lehmien houkuttelua robotille meiän lypsy on nyt, ja toivottavaa olisi ettei niitä kovin montaa viikkoa sinne tarvisi hinata vaan sitten kävisivät ihan ittekseen. Turvakaukalosta pikkuihiminen touhua katteli hetken ja nukahti sitten.
 Nytkin nukkuu sitterissä pikkutirsat, sitte hetki seurustellaan, syödään luumusosetta mistä pieni kovasti tykkää, oikeen avaa suunkin kuin linnunpoika, ja sitten pyllynpesut ja yökkärit ylle ja äidin kainaloon nukkumaan.
 Äsken tuli sitten kunnon kääkit! Kolmen päivän tavarat ja kun on syönyt aika reippaasti luumusosetta niin alkaa olla ihan kakan väristä ja tuoksusta tavaraa vaippa pullollaan!! Jännä miten masun toiminta on näin rauhottunut kun alkuun tuli joka vaipalle kääkiä, nyt siis meni kolme päivää. Ei kyllä yhtään kipuile eikä kitise. Pienen suoli olikin kyllä lujilla tammikuussa, Rela-tippoja oon antanut niin varmaan nekin on suolenmutkia rauhottanut.
 Oon kauhusta kankeena odotellut millon lapsiin iskee mulla, ukolla ja anopilla ollut karsee kuratauti mutta toistaiseksi onneksi näyttää siltä, että se on vaan aikusille se tauti. Pistän kyllä kädet isosti ristiin ja toivon ettei sitä tautia todellakaan tule lapsiin, varsinkaan pikkuiseen Joniin. Kaippa se olisi jo tullut jos on tullakseen.
 Joni tuntuu yhä kasvavan reippaasti, ensi viikolla se taitaa olla neuvolakin. Mietin vaan kun oon hamstrannut Jonille kesävaatteita 74senttisiä, mahtaako mahtuakaan ollenkaan... Ainakaan kaikki. Pitäs kyllä mutta tosiaan herra kasvaa kohisten... Vaan onhan nyt maaliskuu puolivälissä jo, ei siihen kesään niin hirveitä ole.
 Uudet joulukuiset alkaa kohta plussaamaan!!
 Jo vain, nyt pitää alkaa hommata isommat ipanat nukkumaan, jaksaa poika eskariin aamulla.
 Lahja ja Joni 2,5kk
 mikäs täällä vetää ihmiset noin hiljaisiks? tosin eipä täälläkään mitään kovin uutta oo tapahtunut,mitä raportoida.. tänään kassu maistoi ekaa kertaa kyllä päärynäsosetta ja vaikka ei ennen sitä ookaan syöny,niin kyllä tykkäsi heti ekalla kertaa! ei kyllä saanut kuin n.3 sellaista pientä ensilusikallista.
 mitä muuten olette mieltä siitä,voiko vauvan ottaa kylpemään ammeeseen?siis siihen aikuisten ammeeseen. ajattelin vaan,et siinähän se sais pientä harjoitusta ennen kuin vauvauinti alkaa.en oo vaan vielä uskaltanut sitä ottaa..
 mutta.. pää on ihan tyhjä tänään.. oon rehkiny kuin hullu koko aamupäivän.. siivonnu vaan ja heittäny parin tunnin lenkin sillä välin kun pyykkikone pyöri :)   nyt pitäis kai lähtee kokeilemaan uutta keittoa... katkaravuista nimittäin..
  -annu ja kasimir 11vk2p-

En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, lueskellut vaan teidän juttuja:) Olen 27-v pienen 10vko tyttövauvan äiti. Nyt ajattelin kysellä että onko muilla ollu kamalaa nuhakuumetta perheessä? Meillä mies oli ekaks kaks viikkoa kipeenä, kuumeessa + nuhassa, lähti lopulta antibiootilla, ja nyt on meikäläisen vuoro. Anibiootia minulla ei vielä ole. Kauhulla odottelen jos pieni vauveli tähän hirveeseen tautiin sairastuu. Tiedättekö ilmaantuuko rintamaitoon vasta-aineita flunssaa vastaan? Missä vaiheessa tautia? Onko muiden vauvat olleet näin pieninä kipeinä? Miten selvisitte?

Me on sairasteltu niin paljon, että kone on pysynyt kiinni enkä ole edes kerennyt kaipailemaan nettiä..(ihme)
 En enää muistä nimimerkkiä, mutta joku kysyi onko sairastettu. ON! Meidän poika oli 3vko kun tammikuussa tuli Rs-virus, mistä selvittiin, mutta rankkaa oli. Pieni oli tosi räkäinen ja limainen. Helmikuun alussa poikaan tuli korvatulehdus, maaliskuun alussa kurkunpääntulehdus ja heti perään korvatulehdus ja edelleen on yskäinen ja räkäinen. Tänää oltii terkkarissa pissakokeissa ja huomenna tietää onko nyt pissatulehdus... Tähän päälle vielä omat poskiontelotulehdukset ja kuumeet, tytön yskät ja flunssat ja vielä miehen flunssat...AARGH!
 Että näin meillä.. rankkaa on ollut, mieskin reissuhommissa joten yksin täällä kipeänä olen hoidellut kipeitä lapsia ja valvonut öitä ja päiviä.. ehkä tästäkin vielä selvitään, mutta täytyy sanoa että välillä iskee epätoivo! Varsinkin kun vauva sairastaa, niin se on raskasta vauvalle ja koko muulle perheelle. Varsinkin esikolle, kuka alkaa kohta hyppimään seinille kun aina ollaan täällä 4 seinän sisällä motissa kipeinä.
 Onneksi poika on kasvanut kuitenkin tosi hyvin vaikka kokoajan sairastaakin, eli ruoka maistuu.. 3kk neuvolassa oli 7,2kg ja 62,5cm.
 Nyt täytyy mennä.... toivottavasti olette muut pysyneet edes suht terveinä!
Nyt meni hermot!!! Toisen kerran teki saman. Mä raapustan toosi piitkän jutun ja siinä vaiheessa kun painan sitä ok- kohtaa, tulee harmaa sivu ja siinä pälistään jostain pirun otsikkeesta.
En kyl enää kirjoita uudestaan samaa (kax kertaa riittää) ja siskokin ilmoitti tulevansa kohta kummipoikaansa kattomaan.
Mä lähen keittään jo kahveet ja jos mä huomenna sit kirjottasin uusiksi kuulumiset...
Illanjatkoja toivoopi tosi harmistunut mamma kera ihanan aurinkoisen Julius-pojan 10vkoa tasan ( tai jos oikein tarkkoja ollaan ni vasta 1t ja 16min päästä ;) )