Nainen, kuinka kiitollinen olet asevelvollisuuden suorittaneille miehille?
He suojelevat maata vihuilta, jotta sinun ei tarvitse. Kerro kiitollisuutesi määrä asteikolla 1-5.
Herra kersantti
Kommentit (68)
Eivät he enää mitään suojele, sillä asevelvollisuusiän jälkeen he ovat jo papparaisia, jotka eivät enää kuulu reserviin.
Olen kiitollinen maata suojeleville naisille ja miehille. Sitten kun/jos he tosiaan suojelevat.
Palataanko asiaan sitten kun sulla on jtn konkreettista esittää siitä miten sinä olet tätä maata suojellut? Esim. jokin taistelu josta olet selvinnyt hengissä ja tappanut x vihulaista? Sotkussa lorvimista ei katsota maan turvaamiseksi.
En näe erityistä syytä olla kiitollinen, ihan samalla tavalla mä olen valmiina lähtöön jos pilliin vihelletään.
Rouva luutnantti
Ei naiset mitään kiitollisia ole näistä asioista vaikka yhteiskunnassa naiset ovat juuri niin turvassa kuin sen miehet ovat valmiita heitä suojelemaan. Tarkoitan tässä lähinnä poliisia ja oikeuslaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen maata suojeleville naisille ja miehille. Sitten kun/jos he tosiaan suojelevat.
"Hiki säästää verta."
Juuri siksi meillä on niin monta taistelijaa reservissä, että tänne olisi korkeampi kynnys hyökätä. Pelkkä reservin olemassaolo tekee sinunkin elämästäsi turvallisemman. Et edes ymmärrä kuinka etuoikeutetussa asemassa olet. Hassua.
Olen hyvin kiitollinen siitä että armeijassa opitaan joukkue- ryhmätyötaitoja. Toivoisin että niitä hyödynnettäisiin enemmän siviilitarkoituksissa, siis ilman sotatilaa. Suojelua on sekin, yhteistoiminnan osaaminen. Terveisin armeijan käyneen nuoren miehen positiivisesti hämmästynyt äiti, ei sotilasarvoa
Aukin tai rukin käyneille kiitollisuuteni on 5. Niille jotka menevät minimiajalla, 4.
Asevelvollisuuden ja runsaan metsästys- ja kalastusharrastuksen ansioita on, että niin iso osa suomalaisista miehistä on todellakin Miehiä. Toisin kuin useimmissa muissa länsimaissa.
Entäs armeijan käyneet naiset? Heitä kohtaan en tunne mitään. Naiset ovat lisääntymisen pullonkaula, ja vaikka itse vela olenkin, olen sitä mieltä että kohtuja on turha tuhlata tykinruokana. Armeijan käyneiden miestuttujen kertomukset tyttösistä, jotka eivät jaksa reppujaan kantaa ovat myös aika karua kuultavaa. Joku satunnainen nainen ehkä pärjää hyvinkin, mutta koska valtaosa naisista ei olisi tositilanteessa järin hyödyllisiä, on aivan turha sekoittaa pakaa tunkemalla naisia armeijaan "tasa-arvon" nimissä. Naisille voisi sitten olla jonkinlainen pakollinen lottapalvelus, jos tasa-arvoa halutaan.
Jenkeillähän alkaa olla aika tavalla kokemusta siitä miten haitallisia naiset ovat taistelutehtävissä: fysiikka ei kestä ja naisen haavoittuminen heikentää yksikön toimintaa merkittävästi enemmän kuin miestaistelijan. Koska miehissä elää kuitenkin aina suojeluvietti tuttuja naisia kohtaan, niiden pää ei kestä sitä että naistaistelijatoveri haavoittuu/kuolee.
5! Ja sotilaat ovat seksikkäitä. Uuh.
Vierailija kirjoitti:
Palataanko asiaan sitten kun sulla on jtn konkreettista esittää siitä miten sinä olet tätä maata suojellut? Esim. jokin taistelu josta olet selvinnyt hengissä ja tappanut x vihulaista? Sotkussa lorvimista ei katsota maan turvaamiseksi.
Vuosi elämästä ja työurasta ei mielestäsi ole uhraus?
Minäkin kuuluun vielä näin 45 vuotiaana siihen 250 tuhannen miehen ja naisen reserviin joilla on sodan varalta tehtävä mietittynä valmiiksi ja välillä käymme kertausharjoituksissa harjoittelemassa näitä tehtäviä.
Vastakohtien kautta: jotkut armeijassa pärjäämättömät voivat olla jotenkin viallisia, esim narsistisesti häiriintynyt ei kestä olla rivimies, koska luulee olevansa jotenkin erityinen.
Eli päinvastoin se että pärjää joukkueissa ja ryhmässä, on hienoa.
Ja muiden seuraamisen lisäksi, kykenee myös päätöksentekoon vuorollaan.
Eli arvostan armeijan käyneitä koska sietävät olla yhtenä ryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Aukin tai rukin käyneille kiitollisuuteni on 5. Niille jotka menevät minimiajalla, 4.
Asevelvollisuuden ja runsaan metsästys- ja kalastusharrastuksen ansioita on, että niin iso osa suomalaisista miehistä on todellakin Miehiä. Toisin kuin useimmissa muissa länsimaissa.
Entäs armeijan käyneet naiset? Heitä kohtaan en tunne mitään. Naiset ovat lisääntymisen pullonkaula, ja vaikka itse vela olenkin, olen sitä mieltä että kohtuja on turha tuhlata tykinruokana. Armeijan käyneiden miestuttujen kertomukset tyttösistä, jotka eivät jaksa reppujaan kantaa ovat myös aika karua kuultavaa. Joku satunnainen nainen ehkä pärjää hyvinkin, mutta koska valtaosa naisista ei olisi tositilanteessa järin hyödyllisiä, on aivan turha sekoittaa pakaa tunkemalla naisia armeijaan "tasa-arvon" nimissä. Naisille voisi sitten olla jonkinlainen pakollinen lottapalvelus, jos tasa-arvoa halutaan.
Jenkeillähän alkaa olla aika tavalla kokemusta siitä miten haitallisia naiset ovat taistelutehtävissä: fysiikka ei kestä ja naisen haavoittuminen heikentää yksikön toimintaa merkittävästi enemmän kuin miestaistelijan. Koska miehissä elää kuitenkin aina suojeluvietti tuttuja naisia kohtaan, niiden pää ei kestä sitä että naistaistelijatoveri haavoittuu/kuolee.
Tuo meisten suojelu naisia kohtaan on kyllä täysin totta. Oma lapsi harrastaa kamppailulajia ja siinä työt ja pojat kamppailee kilpailuissa samoissa painon mukaan jaetuissa sarjoissa. Työt pärjää kisoissa hyvin ja sen näkee ihan selvästi että varsinkaan vähän vanhemmat pojat eivät kamppaile täysillä tyttöjä vastaan.
Toisaalta, voisiko se olla sodassa etu että meillä naissotilaita? Ehkä se vihollinenkaan ei tappele ihan tosissaan naisia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vastakohtien kautta: jotkut armeijassa pärjäämättömät voivat olla jotenkin viallisia, esim narsistisesti häiriintynyt ei kestä olla rivimies, koska luulee olevansa jotenkin erityinen.
Eli päinvastoin se että pärjää joukkueissa ja ryhmässä, on hienoa.
Ja muiden seuraamisen lisäksi, kykenee myös päätöksentekoon vuorollaan.
Eli arvostan armeijan käyneitä koska sietävät olla yhtenä ryhmässä.
Juuri tästä syystä minusta olisi tärkeää että myös naiset joutuisivat käymään armeijan tai muun vastaavan palveluksen. Joutuisi edes kerran elämässä toimimaan osana ryhmää ja ryhmän hyäksi. Uskon että miesten armeijakokemukset kantavat hedelmää myös työelämässä ja tämä on yksi syy miksi miesaloilla on paremmat palkat, osataan tehdä yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he enää mitään suojele, sillä asevelvollisuusiän jälkeen he ovat jo papparaisia, jotka eivät enää kuulu reserviin.
Miehistö kuuluu reserviin 50 vuotiaaksi asti ja aliupseerit ja upseerit 60 vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
He suojelevat maata vihuilta, jotta sinun ei tarvitse. Kerro kiitollisuutesi määrä asteikolla 1-5.
Herra kersantti
Kiitollisuuteni on nolla. Olen katkera. Miksi naisilla ei ole pakollista asepalvelusta? Vasta kolmekymppisenä tajusin kuinka paljon helpompi tieni korkeisiin johtotehtäviin olisi ollut jos olisin päässyt armeijaan ja johtamaan siellä. Äijät ei edes tajua. Se on teidän etuoikeus, naisia suojellaan siinä vain menestymiseltä.
Olen kiitollinen.
Etenkin jos vielä tosipaikan tullen lunastavat lupauksensa suojella Suomea. Toivottavasti tätä ei koskaan jouduta testaamaan.
Erityisesti muistuu mieleeni nuoruuden poikaystävä, jonka kurssijuhlaan pääsin osallistumaan. Se oli hieno kokemus nuorelle naiselle tanssia kauniissa mekossa oman sotilaan kanssa arvokkaassa tilaisuudessa. Olin niin ylpeä poikaystävästäni silloin, että meinasin pakahtua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehistö kuuluu reserviin 50 vuotiaaksi asti ja aliupseerit ja upseerit 60 vuotiaaksi asti.
Faktat kuntoon, henkilö on asevelvollinen 60-vuotiaaksi asti, ihan sotilasarvosta riippumatta.
Miehet jostain syystä luulevat että naisilla on jotenkin suuri syy olla kiitollinen heille siitä normaalista työstä minkä he tekevät. Miehet eivät ikinä ole arvostaneet erikseen naisen työtä. Päinvastoin, he ovat halveksineet sitä ja verranneet vammaisuuteen.
Naiset kasvattavat teitä ilmaiseksi eivätkä he kerjää erityishuomiota. Se kuuluu luontoon. Naisetkin voisivat uhkailla poikalasten hylkäämisellä ja imettämisen lopettamisella vakuuttaakse ja kerjätäkseen kiitosta mutta jostain syystä miehet haluavat jumalanpalvontaa työstään joka sopii heidän fysiikalleen.
Ei kannata unohtaa että miehet on pitänyt pakottaa pitämään naisia edes ihmisinä. Jos olisitte oikeasti nöyriä, jaloja ja reiluja niin saisitte arvostusta enemmän kuin jollain kiristämisellä.
Ihan pyöreä nolla.