Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VR:n Ekstra-luokassa saa kahvia ja teetä ja lukea päivän lehdet

Vierailija
30.12.2016 |

Mitkä edut! Kannattaa maksaa kahvista ja hesarista ekstraa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä Jyväskylään Ekstrassa maksaa huikeat 12 euroa enemmän kuin peruslippu. Kyllä meillä koppavilla miljonääreillä siihen on varaa!

Mitä sillä 12 eurolla tarkkaan ottaen saa?

Leveämmän ja rauhallisemman istumapaikan? Miten se eroaa siitä, että istut ihan yksinäsi koko vaunun yläkerrassa?

Millaista kahvia ja teetä, entä lehdet?

Totta on, että ravintolavaunussa on niin törkeät hinnat kaikella myytävällä, että mulla on aina eväät mukana junassa.

Arvaa kahdesti, nautitaanko me kanssamatkustajat siitä, kun syöt lounastasi täpötäydessä vaunussa?

En ole hän mutta mitä sitten? Junan ruoka ja juoma on kallista. Eväiden syöminen ei ole kielletty.

Vierailija
22/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja juna Tikkurilasta on vain yksi osa pitkän päivän matkaa. Extra on hiljaisuutensa vuoksi huomattavasti miellyttävämpi tapa matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä Jyväskylään Ekstrassa maksaa huikeat 12 euroa enemmän kuin peruslippu. Kyllä meillä koppavilla miljonääreillä siihen on varaa!

Leveämmän ja rauhallisemman istumapaikan? Miten se eroaa siitä, että istut ihan yksinäsi koko vaunun yläkerrassa?

Totta on, että ravintolavaunussa on niin törkeät hinnat kaikella myytävällä, että mulla on aina eväät mukana junassa.

Arvaa kahdesti, nautitaanko me kanssamatkustajat siitä, kun syöt lounastasi täpötäydessä vaunussa?

En minä sitä kysynyt, vaan MITÄ 12 EUROLLA SAA?

Mistä alkaen junavaunut ovat alkaneen olemaan täpötäysiä? No, varmaan näin loma-aikaan, mutta tavallisessa arkijunassa olen todella ollut joskus vaunun ainoa matkustaja.

Puoliso kulkee lähes viikottain väliä JKL-HKI-JKL eri arkipäivinä ja illalla takaisin tullessa on välillä joutunut seisomaan koko matkan ravintolavaunussa kun ei ole ollut istumapaikkaa. Harvoin on saanut ostettua juuri ennen junan lähtöä paikkalippun automaatista kun juna on ollut täynnä.

Vierailija
24/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on helppo arvata: tehän olette tietenkin kaikki  nauttimassa sitä 45:n euron lounastanne siellä ravintolavaunussa...

Vierailija
25/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä kysynyt, vaan MITÄ 12 EUROLLA SAA?

Mistä alkaen junavaunut ovat alkaneen olemaan täpötäysiä? No, varmaan näin loma-aikaan, mutta tavallisessa arkijunassa olen todella ollut joskus vaunun ainoa matkustaja.

Ainakin Turun ja Helsingin välillä junat ovat yleensä ihan täynnä. Ja tosiaan tuo extra-luokka maksaa muistaakseni 5-7 euroa lisää junalipun hintaan. Meillä työnantajan varamaat liput ovat aina tuohon extra-luokkaan juuri sen tarjoaman työmukavuuden takia. Omilla matkoilla voi sitten istua missä vaan.

Vierailija
26/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Business-class kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuo kommentoija numero 2, valitsen aina axtra-luokan rauhallisuuden takia. Samaten lennän busineksessä niin ei tarvitse katsella kiljuvia ja huutavia lapsia eikä känniääliöitä, mielellään maksan vähän enemmän siitä että saan matkustaa ns. normaalien hyvin käyttäytyvien ihmisten seurassa.

Minä taas matkustan mielummin tavallisten ihmisten parissa,kuin joidenkin itsetietoisten .kaikkien hiljaisuuden vaunussa omille tärkeille töilleen vaativien tärkeilijöiden kanssa jotka katsovat kaikkia kanssamatkustajia nokkansa vartta pitkin kärsimättömän tai lähinnä hyvin  happaman ja koppavan  näköisinä.

Liekö heille tuo 'kanssamatkustajan 'käsitekään on tuttu ? (epäilen)

Heidän kannattaisikin tärkeitä matkojaan varten  hankkia joku Pullman Mercedes autonkuljettajineen ,tai matkustaa omalla yksityislentokoneellaan .

Pilottejahan niihin  heidän tasoistensa rahoilla on kyllä  helppo löytää. -ehkä jopa teettää oma pieni yksityiskenttäkin mailleen, tai sitten  helikopterilleen laskeutumista varten  talonsa katolle....

Ei katsele, pahoittelen. Juuri siksi mä matkustan ekstrassa, kun ei kiinnosta katsella vaan olen omassa rauhassani.

Vierailija
27/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskoja pitkin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuo kommentoija numero 2, valitsen aina axtra-luokan rauhallisuuden takia. Samaten lennän busineksessä niin ei tarvitse katsella kiljuvia ja huutavia lapsia eikä känniääliöitä, mielellään maksan vähän enemmän siitä että saan matkustaa ns. normaalien hyvin käyttäytyvien ihmisten seurassa.

Minä taas matkustan mielummin tavallisten ihmisten parissa,kuin joidenkin itsetietoisten .kaikkien hiljaisuuden vaunussa omille tärkeille töilleen vaativien tärkeilijöiden kanssa jotka katsovat kaikkia kanssamatkustajia nokkansa vartta pitkin kärsimättömän tai lähinnä hyvin  happaman ja koppavan  näköisinä.

Heidän kannattaisikin tärkeitä matkojaan varten  hankkia joku Pullman Mercedes autonkuljettajineen ,tai matkustaa omalla yksityislentokoneellaan .

Pilottejahan niihin  heidän tasoistensa rahoilla on kyllä  helppo löytää. -ehkä jopa teettää oma pieni yksityiskenttäkin mailleen, tai sitten  helikopterilleen laskeutumista varten  talonsa katolle....

Jaa. Ei kyllä mä ennemmin keskityn siihen työntekoon, kuin nokan vartta pitkin katseluun. Hienoa, että olemme molemmat löytäneet sen ITSELLEEN mieluisamman tavan matkustaa. Oikein mukavaa uutta vuotta sinulle <3

Kiitosta!  Samaapa alkavaa vuotta vaan  sinullekin.

Sen verran utelias kuitenkin olen,että kiinnostaisi kovasti  tietää,enkä malta olla kysymättä että  mikä se sellainen työ sinulla mahtaakaan olla, jota joudut aina junalla matkustaessasikin tekemään?

(...jos nyt siis sopii kysyä ,tai töiltäsi ehdit vastaamaan )

Kiitän jo etukäteen vastauksestasi...

No voi, voi...Taisin pahoittaa nyt monen alapeukuttajan mielen. ...Olihan se nyt tietenkin   ihan rahvaanomaista kysyäkään ,että millä vakanssilla olet töissä tai suuntaa antavasti,että millä alalla..

Eihän niin tungettelevaan kysymykseen kertakaikkiaan  voi vastata muulla kuin kerralla  kyseenalaistamalla alapeukulla koko tuollaisen  kerrassaan ala-arvoisen ja hävyttömän kysymyksenkin ....(tuhahdus!!! )

Nooh, kun ei kiitos kelvannut,niin otetaan se sitten pois...

Vierailija
28/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Pendolinon extraluokka. Siellä ei ole ketään ja penkeillä mahtuu jopa nukkumaan.

Vierailija
29/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskoja pitkin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ei kyllä mä ennemmin keskityn siihen työntekoon, kuin nokan vartta pitkin katseluun. Hienoa, että olemme molemmat löytäneet sen ITSELLEEN mieluisamman tavan matkustaa. Oikein mukavaa uutta vuotta sinulle <3

Kiitosta!  Samaapa alkavaa vuotta vaan  sinullekin.

Sen verran utelias kuitenkin olen,että kiinnostaisi kovasti  tietää,enkä malta olla kysymättä että  mikä se sellainen työ sinulla mahtaakaan olla, jota joudut aina junalla matkustaessasikin tekemään?

(...jos nyt siis sopii kysyä ,tai töiltäsi ehdit vastaamaan )

Kiitän jo etukäteen vastauksestasi...

Ihan tietokoneella tehtävää työtä. Saan palkan myös junassa istumisesta, joten silloin tulee tehtyä ihan samaa, kuin mitä kotona tai toimistolla. Aina en vain voi olla omalla kotisohvalla mukavasti, joten siksi matkustelut. Tyhmähän olisin, jos vain tuijottelisin ulos ikkunasta koko junamatkan.

Vierailija
30/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extra-luokka on hyvä diili sellaiselle, joka haluaa rauhaa ja tehdä töitä. Lapset ei minua häiritse muutenkaan, mutta kovaääniset kännyyn kälättäjät tai jos joutuu lemmikkivaunuun, niin kokoukseen valmistautuminen jää tekemättä.   Extrassa kahvi ja lehti ovat saatavilla, kun tekee mieli, eikä tarvitse suunnitella. Hintaerokin on kohtuullinen, jos vertaa vaikka lentämisen eri luokkiin. 

Vierailija
31/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei katsele, pahoittelen. Juuri siksi mä matkustan ekstrassa, kun ei kiinnosta katsella vaan olen omassa rauhassani.

No sittenhän pelkät korvatulpat ja kuulosuojaimet ajaisivat sinulla  saman asian aivan ilmaiseksi. Näin voisit samalla osoittaa kanssamatkustajillesi  että ainoastaan se  konduktöörin kevyt hienovarainen kopautus olkapäähäsi on jonkunlaisen pikaisen huomiosi arvoinen asia hiljaisessa eristyneessä äänimaailmassasi,kaikkien häiritsevien  kuuloaistimusten ulkopuolella...

Vierailija
32/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstra tietenkin. Oksettaa matkustaa hielle ja paskalle haisevien junttien seurassa, jotka tunkevat hiilaripaskaa suuhunsa koko matkan ajan.

Vierailija
33/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän pelkät korvatulpat ja kuulosuojaimet ajaisivat sinulla  saman asian aivan ilmaiseksi. Näin voisit samalla osoittaa kanssamatkustajillesi  että ainoastaan se  konduktöörin kevyt hienovarainen kopautus olkapäähäsi on jonkunlaisen pikaisen huomiosi arvoinen asia hiljaisessa eristyneessä äänimaailmassasi,kaikkien häiritsevien  kuuloaistimusten ulkopuolella...

Älä välitä minusta, ei mulla ole väliä. Keskity ihan itseesi vain.

Vierailija
34/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuus ja yhteisöllisyys on tänä privatisoitumisen aikana monille sietämätöntä myrkkyä.

Ennen junamatkoista tehtiin  ja sai vaikka kuinka mukaansatempaavia  elokuvia,näytelmiä ja kirjojakin- ei enää,eikä varmasti ainakaan  Suomessa...

Vierailija
35/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinpahoin kirjoitti:

Ekstra tietenkin. Oksettaa matkustaa hielle ja paskalle haisevien junttien seurassa, jotka tunkevat hiilaripaskaa suuhunsa koko matkan ajan.

Niin,siellähän te sivistyneet ja fiksut toki matkustatte kultivoituneessa seurassa...

Vierailija
36/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina lisää, jotta saisin matkustaa rauhassa ja hiljaisuudessa. Saan herkästi paniikkikohtauksia junareissuilla, ja kerran sitten VR:n virkailija ehdotti Ekstraa koska siellä ei ole täyttä jne. Oli erittäin hyvä matka se!  Vain muutama työikäinen läppärillään kahvia siemaillen ja hiljaa keskustellen. 

Vierailija
37/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan aina lisää, jotta saisin matkustaa rauhassa ja hiljaisuudessa. Saan herkästi paniikkikohtauksia junareissuilla, ja kerran sitten VR:n virkailija ehdotti Ekstraa koska siellä ei ole täyttä jne. Oli erittäin hyvä matka se!  Vain muutama työikäinen läppärillään kahvia siemaillen ja hiljaa keskustellen. 

Ei kai vaan ulkomaalaisia,tai (mikä tietysti pahinta) niitä   keski-ikäisiä ?

Vierailija
38/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja Lappeenranta,sitten Kouvola...." kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä minusta, ei mulla ole väliä. Keskity ihan itseesi vain.

No minäpä keskityn (... mmmmminäminäminäminä MIIINÄÄÄ äääääh !)

Vierailija
39/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:n kahvi on sellaista kuraa että oksat pois. Missä luokassa tahansa.

Vierailija
40/57 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työn takia junalla yleensä pari kertaa viikossa eikä tulisi mieleenkään istua enää normivaunuissa. Enkä muuten edes juo sitä ilmaista kahvia tai lue päivän lähteä siellä Extrassa, vaan teen töitä. Niin monesti olen normivaunussa kuunnellut kiljuvia kakaroita, kovaan ääneen keskustelevia eläkeläismummojen ryhmiä, ryyppyporukoita ja ties mitä, että aina kun mahdollista varaan paikan extraan. Siellä saan tehdä töitä todennäköisesti suht rauhassa ja maksan siitä rauhasta erittäin mielelläni vähän enemmän, jotta työskentely ei keskeydy ylimääräisiin ääniin. Extrassa porukka yleensä (joskaan ei aina) kunnioittaa toisen rauhaa. Toinen syy matkustaa extrassa on se, että saan sieltä paikan, jossa voin istua ilman vierustoveria.

Jos matkustaisin junassa vain silloin tällöin, voisin ehkä kulkeakin normaalivaunuissa, mutta usein tapahtuva junamatkustaminen on muutenkin sen verran rankkaa, että mielummin valitsen mukavampaa. Vähän sama kuin jos ajaa usein autoa, haluaa auton olevan mahdollisimman mukava, kun taas satunnaiseen ajeluun riittää vähän vaatimattomampikin menopeli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän