Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulin, että yläkouluaikainen kiusaajani on tulossa töihin samaan työpaikkaan kuin minä.

Vierailija
30.12.2016 |

Oli pääkiusaaja, joka haukkui ulkonäköäni, luonnettani ja olemustani lähes päivittäin ja sai muitakin kiusaamaan. Oli ns. suosittu rikkaan perheen tyttö, itsevarma ja ulospäinsuuntautunut. Tuon tyypin takia olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihöiriöstä puhumattakaan itsetunto-ongelmista. Olen joskus nähnyt hanta kaupassa ja yhä elimistöni reagoi voimakkaasti tuoden tunnemuistot nuoruudesta. Miten tulen kestämään??? Olemme nyt kolmikymppisiä jo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään vinekkejä, empatiaa tmv...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pääkiusaaja, joka haukkui ulkonäköäni, luonnettani ja olemustani lähes päivittäin ja sai muitakin kiusaamaan. Oli ns. suosittu rikkaan perheen tyttö, itsevarma ja ulospäinsuuntautunut. Tuon tyypin takia olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihöiriöstä puhumattakaan itsetunto-ongelmista. Olen joskus nähnyt hanta kaupassa ja yhä elimistöni reagoi voimakkaasti tuoden tunnemuistot nuoruudesta. Miten tulen kestämään??? Olemme nyt kolmikymppisiä jo.

Toivottavasti olet sellaisessa asemassa, että voit kostaa.

Vierailija
4/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa pomolle tästä kiusaamisesta. Jos päättää palkata kuitenkin, niin voit pyytää että ei pidä teitä samoissa hommissa tai olisi eri vuoroja yms :)

Tsemppiä, kyllä sä pärjäät :)

Vierailija
5/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kannattaa lopettaa se vanhan vatvominen ja kerätä itsensä.

Vierailija
6/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko esimiehen kanssa keskustelusta iloa? Kerro, että teillä on vähemmän mukava menneisyys, joka saattaa pulpahtaa jossain vaiheessa pintaan.

Vierailija
7/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin pomolle, jos pomon kanssa sellainen suhde että uskaltaa avautua.

Vierailija
8/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ajattelit masennella ja paniikkihäiriöillä vanhojen asioiden takia? Kuten huomaat, ei välttely ole auttanut mitään. Ehkä työskentely yhdessä tekee hyvää teille ja huomaat, että tyyppi ei ole sama mitä oli yläasteiässä kuten ei juuri kukaan muukaan meistä

Vierailija
9/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nyt jo elämään äläkä piehtaroi menneissä

Vierailija
10/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan ajattelit masennella ja paniikkihäiriöillä vanhojen asioiden takia? Kuten huomaat, ei välttely ole auttanut mitään. Ehkä työskentely yhdessä tekee hyvää teille ja huomaat, että tyyppi ei ole sama mitä oli yläasteiässä kuten ei juuri kukaan muukaan meistä

Kokemukseni mukaan koulukiusaajat (ainakin jo yläkouluikäiset) ovat k*sipäitä myös aikuisina. Perusluonne ja luonnehäiriö pysyy samana.

Vierailija
11/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuvat, hän voi olla ihan hyvä tyyppi nykyään vaikka olisikin murrosiässä hormonimyrskyissään ollut kamala. Ajattele että tutustumalla häneen sinulla voi olla mahdollisuus päästä yli traumoistasi. Paniikkihäiriö yms olisivat myös voineet puhjeta ilman tätä tyttöä ja kiusaamistakin muista syistä, vaikka nyt juuri tämä tyttö olisi ne aiheuttanut. Toivottavasti kohtaamisestanne seuraa hyvää kaikille.

T. Hirveän murrosiän kokenut, nykyään kiva paniikkihäiriöinen ulospäinsuuntautunut paremman perheen 30 v tyttö

Vierailija
12/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pomolle asiasta, jos pomo on asiallinen tyyppi ja välittää alaistensa työhyvinvoinnista! Hän osaa paremmin heti puuttua asiaan, jos kiusaaja ei ole muuttunut ja jatkaa toimintaansa myös työyhteisössä.

Vierailija
13/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille miten sen kiusaaminen on vaikuttanut sinuun, oletettavasti se on tajunnut itsekkin vuosien aikana.

Itse olin vähän vastaavassa tilanteessa, ja kun meidän katseet kohtasivat ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen, näin samantien kaverin silmissä että kyllä muisti ja tajusi mitä oli tehnyt koulussa. Meni vaikeaksi, mutta pysyin asiallisena ja kerroin mitä se oli aiheuttanut. Sydän hakkasi ja kaikki tunteet nousi pintaan, halusin vaan satuttaa sitä idioottia...siihen asti että kaveri tippa silmässä pyysi anteeksi.

Vierailija
14/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuvat, hän voi olla ihan hyvä tyyppi nykyään vaikka olisikin murrosiässä hormonimyrskyissään ollut kamala. Ajattele että tutustumalla häneen sinulla voi olla mahdollisuus päästä yli traumoistasi. Paniikkihäiriö yms olisivat myös voineet puhjeta ilman tätä tyttöä ja kiusaamistakin muista syistä, vaikka nyt juuri tämä tyttö olisi ne aiheuttanut. Toivottavasti kohtaamisestanne seuraa hyvää kaikille.

T. Hirveän murrosiän kokenut, nykyään kiva paniikkihäiriöinen ulospäinsuuntautunut paremman perheen 30 v tyttö

On ihan eri asia kokea vaikea murrosikä kuin kiusta ja rääkätä henkisesti toista ihmistä.

Vierailija
15/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ei vielä siellä ole, niin tässähän on hyvin aikaa.

Voihan se olla, että olet tässä vuoden sisällä kuullut hänestä todella inhottavan juorun. Et tietenkään ole varma onko se totta, mutta ehkä sen selvittämisessä voisit hyödyntää työtovereitasi ja kysyä heiltä?He voivat tietää, onko todella mahdollista saada syfilis jos harrastaa hevosen kanssa seksiä.

Vierailija
16/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia kokea vaikea murrosikä kuin kiusta ja rääkätä henkisesti toista ihmistä.

Ihan varmasti, mutta hormonit saa jotkut ihan sekaisin ja kiusaamaan ja rääkkäämään. Itsekin kiusasin takaisin näitä alakynnessä olevien kiusaajia, ja moni varmaan muistaa minut erittäin kusipäisenä. Mielestäni tein silloin oikein. Lisäksi olin erittäin paljon poikien mieleen, senkin vuoksi minua vihattiin. Karkasin kotoa, join viinaa, pakoilin poliisia, tunsin silmät mustenemaan saavaa vihaa. Muutama vuosi meni, en kokenut enää noita myrskyjä, palasin normaaliksi mukavaksi itsekseni. Olen pahoillani että olin murrosiässä idiootti, en ole ollut sitä pitkään aikaan.

Vierailija
17/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti, mutta hormonit saa jotkut ihan sekaisin ja kiusaamaan ja rääkkäämään. Itsekin kiusasin takaisin näitä alakynnessä olevien kiusaajia, ja moni varmaan muistaa minut erittäin kusipäisenä. Mielestäni tein silloin oikein. Lisäksi olin erittäin paljon poikien mieleen, senkin vuoksi minua vihattiin. Karkasin kotoa, join viinaa, pakoilin poliisia, tunsin silmät mustenemaan saavaa vihaa. Muutama vuosi meni, en kokenut enää noita myrskyjä, palasin normaaliksi mukavaksi itsekseni. Olen pahoillani että olin murrosiässä idiootti, en ole ollut sitä pitkään aikaan.

Ainiin ja olen muuten vaihtamassa työpaikkaakin kohta. Ehkä kirjoitat minusta...

Vierailija
18/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut sen perehdyttäjäksi ja hankaloitat sen työtä kaikella mahdollisella tavalla. Puhut siitä kaikkea mahdollista pahaa selän takana. Esimerkiksi levität huhuja, että kyseinen tyyppi käyttää huumeita.

Töitä aloittaessa on aina koeaika. Harvassa on ne työnantajat, jotka uskaltaa jatkaa työsuhdetta koeajan jälkeen, jos vaikuttaa siltä, että uusi työntekijä ei sopeudu joukkoon.. Tulijoita kun riittää. Tilanne on vielä herkullisempi, jos se on irtisanoutunut edellisestä työpaikasta tämän paikan vuoksi :D

Ja kun se saa fudut, niin muista käydä vittuilemassa jälkeenpäin.. :D

Vierailija
19/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudut sen perehdyttäjäksi ja hankaloitat sen työtä kaikella mahdollisella tavalla. Puhut siitä kaikkea mahdollista pahaa selän takana. Esimerkiksi levität huhuja, että kyseinen tyyppi käyttää huumeita.

Töitä aloittaessa on aina koeaika. Harvassa on ne työnantajat, jotka uskaltaa jatkaa työsuhdetta koeajan jälkeen, jos vaikuttaa siltä, että uusi työntekijä ei sopeudu joukkoon.. Tulijoita kun riittää. Tilanne on vielä herkullisempi, jos se on irtisanoutunut edellisestä työpaikasta tämän paikan vuoksi :D

Ja kun se saa fudut, niin muista käydä vittuilemassa jälkeenpäin.. :D

Sitten kun käykin niin, että alottaja saa fudut ja kunnianloukkaussyytteen ja kiusaaja saa alottajan duunin

Vierailija
20/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sulla on tilaisuus kostaa. Älä aloita sitä heti. Äläkä pistä sitä överiksi tai jää kiinni.

T. koulukiusattu vuosien ajan