Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulin, että yläkouluaikainen kiusaajani on tulossa töihin samaan työpaikkaan kuin minä.

Vierailija
30.12.2016 |

Oli pääkiusaaja, joka haukkui ulkonäköäni, luonnettani ja olemustani lähes päivittäin ja sai muitakin kiusaamaan. Oli ns. suosittu rikkaan perheen tyttö, itsevarma ja ulospäinsuuntautunut. Tuon tyypin takia olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihöiriöstä puhumattakaan itsetunto-ongelmista. Olen joskus nähnyt hanta kaupassa ja yhä elimistöni reagoi voimakkaasti tuoden tunnemuistot nuoruudesta. Miten tulen kestämään??? Olemme nyt kolmikymppisiä jo.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kosta ainakaan, se ei ole oikea tie.Onko paikka ihan varma jo? Keskustele esimiehesi kanssa jos eri vuorot/ työtehtävät voisivat olla erit. Entinen kiusaajasi on todennäköisesti muuttunut kuten sinäkin. Tiedän itsekin tuon tunteen ja se tuntuu todella kamalalta. Ehkä voisit kertoa tunteistasi kys. henkilölle ja hänellä olisi mahdollisuus anteeksipyyntöön. Siitä voisi alkaa paraneminen❤ Tsemppiä!

Vierailija
22/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ystävystyin koulun jälkeen entisen pääkiusaajani kanssa. On toki mahdollista, että entinen kiusaajasi on nyt aikuisenakin kusipää, mutta on myös mahdollista, että hänkin on kasvanut aikuiseksi. Katso nyt ensin miten menee. Tuossa ylempänä neuvottiin puhumaan pomolle, mutta et oikeasti voi mennä pomolle valittamaan, kuinka uusi työkaverisi on sinua kiusannut kun olitte molemmat keskenkasvuisia. Ei anna kovin ammatimasita vaikutelmaa sinusta. Sitten jos hän edelleen aikuisenakin jatkaa kiusaamista, voit viedä asian pomollesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa, epäempaattista, kostonhimoista ja ilkeää porukkaa tässä ketjussa. Tosissaanko teidän mielestä apn täytyisi kostaa yli 15 vuoden takaisia, keskenkasvuisten, itseään etsivien penskojen hölmöilyjä?!? En voi uskoa tätä...

Vierailija
24/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kostamisen kannalla, mutta sinuna kertoisin esimiehelle asiasta ja täysin rehellisesti vuodatat kaiken hänelle. Onhan sekin tavallaan kosto, että esimies tietää, mutta älä ajattele sitä kostamisena. Teet vaan sen, mitä täytyy tehdä, koska jos teidän on pakko kohdata toisenne, niin esimiehen on hyvä tietää taustoista, jos teille nouseekin kärhämää. Kertoisin kiusaamisesta myös lähimmille työkavereille. Ehkä tyyppi ei jatkakaan koeajan jälkeen, jos kaikki tietävät.

Mutta muista ap, että sinä et halua vajota kiusaajan tasolle, joten älä keksi tarinoita tai juoruja, vaan pysyttele faktoissa.

Vierailija
25/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa, epäempaattista, kostonhimoista ja ilkeää porukkaa tässä ketjussa. Tosissaanko teidän mielestä apn täytyisi kostaa yli 15 vuoden takaisia, keskenkasvuisten, itseään etsivien penskojen hölmöilyjä?!? En voi uskoa tätä...

Systemaattinen kiusaaminen ei ole mitään hölmöilyä, vaan luonnehäiriöiden kieroutunutta sadismia olipa  kyse 16-vuotiaasta tai 30-vuotiaasta.

Vierailija
26/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systemaattinen kiusaaminen ei ole mitään hölmöilyä, vaan luonnehäiriöiden kieroutunutta sadismia olipa  kyse 16-vuotiaasta tai 30-vuotiaasta.

Mutta 30-vuotiaana sen ei anneta vaikuttaa työpaikalla työntekoon. 

t. Työnantaja

Vierailija
27/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, se on oppimiskokemus sille entiselle kiusaajalle. Teoistaan maksaa seuraukset. Jos toimii väärin, karma huolehtii. 

Jos kiusaaja olisi pyytänyt anteeksi tekoaan, olisiko ap kostonhimoinen? Eipä ole ilmeisesti pyytänyt anteeksi, joten mokannut on myös aikuisiällään.

Karma on mahtava asia. Ja sattuma. 

Vierailija
28/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikanani minua kiusannut henkilö hakeutui tietoisesti samaan työpaikkaan, jonne tein keikkaa jo opiskellessa.Hän ryhtyi kiusaamaan minua myös siellä, kertoen "naurettavia juttuja" minusta ja myös imitoi minua joidenkin asikkaiden kanssa (en ole sosiaalisesti lahjakas).

Kehuin häntä aina muiden läsnäolessa, jolloin tunnelma muuttui vaivaantuneeksi.Sitten hän teki nolon virheen, jonka vuoksi sanoitui itse irti:DDD

Niin se sattuma puuttui peliin.

Vierailija
29/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan ottaisin asian puheeksi pomon kanssa. Siis kertoisin asiallisesti, että teillä on tällainen historia. Ei tarvitse revitellä mitään tai kertoa yksityiskohtia. Siis voit mainita, että koet ajatuksena kiusallisena, että olette samasaa työpaikassa mutta teet parhaasi, että pystytte työskentelemään asiallisesti.

Pahin virhe mielestäni olisi, että alkaisit heti juoruamaan tästä henkilöstä kaikkia kauheuksia. Koska on myös mahdollisuus, että tämä henkilö katuu näitä asioita ja haluaisi vaikka pyytää anteeksi. Mutta jos olet haukkunut hänet jo kaikille niin luultavasti teillä tulee olemaan aika kaameaa töissä. Tunnustelisin tilannetta ja katsoisin, että millä mielellä ex-kiusaaja on, että voisitko kenties itse ottaa esille vanhoja asioita.

Paras kosto on, että pärjäät hyvin työssäsi ja olet pidetty.

Vierailija
30/30 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pääkiusaaja, joka haukkui ulkonäköäni, luonnettani ja olemustani lähes päivittäin ja sai muitakin kiusaamaan. Oli ns. suosittu rikkaan perheen tyttö, itsevarma ja ulospäinsuuntautunut. Tuon tyypin takia olen kärsinyt masennuksesta ja paniikkihöiriöstä puhumattakaan itsetunto-ongelmista. Olen joskus nähnyt hanta kaupassa ja yhä elimistöni reagoi voimakkaasti tuoden tunnemuistot nuoruudesta. Miten tulen kestämään??? Olemme nyt kolmikymppisiä jo.

Kun kukaan ei näe, teet jonkun pikkujekun, josta ei tule isoa vahinkoa, mutta vahinkoa kuitenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme