Jaaha, ja muistitkos jo liittyä kirkkoon?
Kun täällä on viestejä että pitäisi erota kirkosta niin olen tietenkin eri mieltä! Googlaa liitykirkkoon !!! Kirkko tarkoittaa tarkoittaa hyvää ja tekee myös mutta on ilmeisesti trendikästä erota kirkosta kun jostain saa siihen yllykkeen. Mutta tie kulkee takaisinkin...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te miettineet sitä ketkä ette kuulu kirkkoon, että mihin teidät haudataan ja kenenkä piikkiin? Vai dropataan biojäteastiaan ja siitä kaatikselle?
Silloin kun mut haudataan olen kuollut joten sillä ei ole mitään väliä mulle. Lähimmille olen kertonut että toivon ruumiini polttoa ja tuhkan sirottelua mereen ilman mitään siunaustilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko te miettineet sitä ketkä ette kuulu kirkkoon, että mihin teidät haudataan ja kenenkä piikkiin? Vai dropataan biojäteastiaan ja siitä kaatikselle?
Ajattelin ihan polttohautausta. Tuhkat voi heittää vaikkapa lähimpään roskikseen. Asun Helsingissä, ja täällä Hietsun krematorio ei ole kirkon, vaan Krematoriosäätiön omistama ja ylläpitämä. Tuhkauksen voi maksaa siitä maallisesta mammonasta, mikä multa yli jää - hinta on hurjat 240 euroa.
(Tällä hetkellä siis 240 euroa. En tiedä paljonko maksaa sitten kun kuolen, mutta eiköhän siihen rahat löydy. Hietsun krematoriossa on kaikille - kuului sitten kirkkoon tai ei - samat hinnat, sillä se ei tosiaan ole kirkon palvelu.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa erotaan kirkosta ja tammikuussa liitytään, ei tarvi maksaa kirkolisveroa. Saa nähdä palaako kirkolla jossain vaiheessa päreet eikä enää huoli jäseneksi :D
Alkukirkossa luopioiden piti käydä läpi pitkä katumusjakso ennen kun heidät otettiin takaisin. Osalla katumusjakso kesti koko loppuelämän ja takaisin pääsi vasta kuolinvuoteella.
Apostolit kääntyisivät haudassaan kun kuulisivat että nykyään on olemassa sellainen kirkko josta voi erota ja johon voi liittyä napinpainalluksella.
Toinen ns. kansankirkkomme ortodoksinen kirkko jatkaa aika hyvin tätä alkukirkon perinnettä. Sinne ei noin vain liitytä eikä ikinä niin, että erotaan ja liitytään vuorotellen. Mielenkiintoista myös seurata miten sukupuolineutraali avioliitto on tulossa ev. lut. kirkkoon, koska sellainen on Suomeen säädetty. Ortodoksikirkolla on sama kansankirkon asema Suomessa eikä siellä edes keskustella tällaisesta vaihtoehdosta. Ortodoksipappi saisi potkut jos vihkisi.
Olenkin miettinyt ortodoksisuuteen käääntymistä. Ärsyttää luterialisuudessa liika liberaalisuus. Kaikki käy. Raamatun sanoma on unohdettu.
Kuinka sinne piispoiksi valikoituu niin liberaaleja. Tuo homma sopisi paremmin vanhoillisille. Mainittujen kahden lisäksi liberaali ja huono piispa oli tietty se pettäjäpiispa. Järkyttävää, että piispa pettää ja jättää vaimonsa. On siinä surkea esikuva laumalleen. Piispan olisi pitänyt hillitä himonsa.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa erotaan kirkosta ja tammikuussa liitytään, ei tarvi maksaa kirkolisveroa. Saa nähdä palaako kirkolla jossain vaiheessa päreet eikä enää huoli jäseneksi :D
no ei ihan varmasti pala. Kirkko haluaa kaikki jäseneksi sillä se tarkoittaa enemmän veroeuroja ja enemmän valtaa valtionkirkolle. Huoli pois. Ihan 100% varmasti pääsee takaisin jäseneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita, jos alkavat vihkiä homoja ja auttavat pakolaisia.
Kirkko ei voi vihkiä homoja, koska valtio. Pitäisi siis erota valtiosta.
Pakolaisia autetaan jo. Kirkkoturva, Kirkon ulkomaanapu jne. Hädänalaisia autetaan myös heidän kotimaissaan.
Miksi valehtelet? Valtiohan nimenomaan odottaa vihkijöiden vihkivän myös homopareja.
Kirkon ulkomaanapu on lähes kokonaan valtion rahaa. Kirkon omia rahoja ei siihen käytetä juuri ollenkaan. Sellaista on kirkon moraali kun kutsuu sitä silti kirkon hyvän tekemiseksi vaikka todellisuudessa se on valtion hyväntekemistä. Kirkon tuloista vain 1% menee hyväntekeväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on erittäin varakas ja rikas instituutio, jolla monia arvokiinteistöjä erittäin kalliilla paikoilla suurissa kaupungeissa. Kirkko ei tarvitse minun viimeisiä roposiani, vaan parempi on, että minä köyhänä käytän roposeni itse.
Juuri näin.
Tiesitkö muuten että diakonia on itse asiassa enemmän uskonnon levitystä ja käännytystyö kuin auttamista? Esimerkkinä diakonin vastauksen masentuneen avunpyyntöihin on usein tyyliin "toivon jumalan kuulevan huolesi ja auttavan sinua".
Normaali avustustyöntekijä tai lähihoitaja ohjaisi masennuspotilaan lääkärin puheille. Potilas paranisi asiantuntevassa hoidossa eikä hän enää tarvitse apua. Nyt diakoni tekee hänelle karhunpalveluksen kun ei ohjaa hänetä hoitoon. Että sellaista se diakonia auttaminen on..
Ihmiset ovat kuin aivoton lammaslauma. Nyt on muotia olla ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Olen toki miettinyt. Haluan tuhkauksen ja toivon että tuskani siroteltaisiin sukuni maille Pohjois-Karjalaan. Toivoisin myös, että ehdin säästää hautajaiskuluja varten ennen kuin kuolen. Toki suurimman osan maksuista menee valtion piikkiin, koska sehän korvaa kirkolle hautaustoimen hoitamisen. Sinuakaan ei siis kirkon varoilla haudata. Tämä on ihan yleistä tietoa.
Ruumista ei Suomen lainsäädännön mukaan saa vain dropata biojäteastiaan ja siitä kaatikselle. Tämäkin on ihan yleistä tietoa.
Oletko sinä miettinyt että mihin toivoisit tulevasi haudatuksi?
En ole aikeissa liittyä kirkkoon. En usko Jumalaan enkä käytä kirkon palveluita. En liioin liittyisi sellaisiin poliittisiin puolueisiinkaan, joiden politiikkaa en kannata. Ihan sama homma uskonnollisten yhdyskuntien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuusko ei ole jo vuosikausia lammasmaista, sokeaa seuraamista? :D
Nullius in verba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mikä saa sut liittymään kirkkoon joka vuosi uudelleen, jos et halua tukea edes heidän hyväntekeväisyyttään, henkilökunnan palkkoja yms?
Vastustan kirkkoa ja haluan olla piikkinä sen perseessä.
Nikkari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisuusko ei ole jo vuosikausia lammasmaista, sokeaa seuraamista? :D
Hän varmaan tarkoitti että on muotia olla ateisti ja erottua lampaista. Uskovaiset ovat lampaita ja heidän johtajansa paimenia, kuten hyvin tiedämme.
Kirkko ei voi vihkiä homoja, koska valtio. Pitäisi siis erota valtiosta.
Pakolaisia autetaan jo. Kirkkoturva, Kirkon ulkomaanapu jne. Hädänalaisia autetaan myös heidän kotimaissaan.