Jaaha, ja muistitkos jo liittyä kirkkoon?
Kun täällä on viestejä että pitäisi erota kirkosta niin olen tietenkin eri mieltä! Googlaa liitykirkkoon !!! Kirkko tarkoittaa tarkoittaa hyvää ja tekee myös mutta on ilmeisesti trendikästä erota kirkosta kun jostain saa siihen yllykkeen. Mutta tie kulkee takaisinkin...
Kommentit (36)
Joulukuussa erotaan kirkosta ja tammikuussa liitytään, ei tarvi maksaa kirkolisveroa. Saa nähdä palaako kirkolla jossain vaiheessa päreet eikä enää huoli jäseneksi :D
Kolmasosa kirkkoon takaisinliittyneistä eroaa uudestaan saman vuoden aikana, eli tuhansia ihmisiä liittyy kirkkoon vain hetkeksi häiden, kummeuden tms. syiden vuoksi. Tosin tämä takaisin liittyminen tulee olemaan lyhytaikainen trendi.
Juuri erosin. Mietin ensi vuoden aikana, liittyisinkö uudestaan. Huomasin maksaneeni kirkollisveroa n. 550,- viime vuonna. En saanut/hakenut mitään vastinetta rahalle. Rahareikiä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on muitakin. Laitan viissataseni tänä vuonna muualle.
Vierailija kirjoitti:
Voisin harkita, jos alkavat vihkiä homoja ja auttavat pakolaisia.
porvoolaiset on näköjään jo päässeet sängystä ylös.
Ihmiset ei eroa siksi, että se olisi trendikästä vaan siksi, etteivät usko jumalaan. Osa uskovistakin eroaa siksi, ettei hyväksy kirkon ahdasmielisiä asenteita. Kirkollisvero pitäisi myös lopettaa kokonaan. Kirkon on tultava toimeen lahjoitusvaroin ja jos ei tule, niin ansaitseekin silloin tulla lopetetuksi.
Kirkko on niin nähty. Mä ajattelin kokeilla jotain muuta rahaa keräävää kulttia... onko ehdotuksia?
Mädättäjille ei senttiäkään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Joulukuussa erotaan kirkosta ja tammikuussa liitytään, ei tarvi maksaa kirkolisveroa. Saa nähdä palaako kirkolla jossain vaiheessa päreet eikä enää huoli jäseneksi :D
Alkukirkossa luopioiden piti käydä läpi pitkä katumusjakso ennen kun heidät otettiin takaisin. Osalla katumusjakso kesti koko loppuelämän ja takaisin pääsi vasta kuolinvuoteella.
Apostolit kääntyisivät haudassaan kun kuulisivat että nykyään on olemassa sellainen kirkko josta voi erota ja johon voi liittyä napinpainalluksella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei eroa siksi, että se olisi trendikästä vaan siksi, etteivät usko jumalaan. Osa uskovistakin eroaa siksi, ettei hyväksy kirkon ahdasmielisiä asenteita. Kirkollisvero pitäisi myös lopettaa kokonaan. Kirkon on tultava toimeen lahjoitusvaroin ja jos ei tule, niin ansaitseekin silloin tulla lopetetuksi.
Osa uskovaisista eroaa myös siksi ettei hyväksy kirkon raamatunvastaisia asenteita. Erityisesti piispat Askola ja Mäkinen ajavat konservatiivisia jäseniä muihin kirkkoihin.
Kirkko on erittäin varakas ja rikas instituutio, jolla monia arvokiinteistöjä erittäin kalliilla paikoilla suurissa kaupungeissa. Kirkko ei tarvitse minun viimeisiä roposiani, vaan parempi on, että minä köyhänä käytän roposeni itse.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mikä saa sut liittymään kirkkoon joka vuosi uudelleen, jos et halua tukea edes heidän hyväntekeväisyyttään, henkilökunnan palkkoja yms?
Okei? Olen kuulunut kirkkoon viimeksi alle kouluikäisenä. Voin tukea kirkon hyväntekeväisyyttä kyllä ihan ilman olematta jäsen.
En tue laittomien pakolaisten piilottelijoita, rikkovat lakia!
Vierailija kirjoitti:
Juuri erosin. Mietin ensi vuoden aikana, liittyisinkö uudestaan. Huomasin maksaneeni kirkollisveroa n. 550,- viime vuonna. En saanut/hakenut mitään vastinetta rahalle. Rahareikiä nykyisessä taloudellisessa tilanteessa on muitakin. Laitan viissataseni tänä vuonna muualle.
550 kertaa kymmenen vuotta - 5500
En nyt keksi ainuttakaan validia syytä liittyä kirkkoon. Enhän liity kuntosalin jäseneksikään ellen käytä sen palveluja.
Ootteko te miettineet sitä ketkä ette kuulu kirkkoon, että mihin teidät haudataan ja kenenkä piikkiin? Vai dropataan biojäteastiaan ja siitä kaatikselle?
Voisin harkita, jos alkavat vihkiä homoja ja auttavat pakolaisia.