Mitä ajattelette ihmisestä joka ei katso silmiin puhuessa?
Mitä ajattelette ihmisestä joka ei katso silmiin puhuessa?
Kommentit (60)
Mun entinen pomo huusi mulle, että miksi et katso silmiin kun puhun sinulle. Tein samalla koneella töitä ja hän vaati jatkuvaa töiden keskeytystä ihan kiusatakseen. Olen pikemminkin seurallinen, hymyilevä ja avoin, joten tämän räksyttäjän kommentit olivat outoja.
Näinpä kyseisen pikkupomon tänään itiksessä. Ei edes muokannut vaikka näki selvästi minut kun käveli ohi. Nainen katsoi maahan pää punaisena. Mitähän hänelle kuuluu? Katuuko?
Sitten tapasin toisen entisen työkaverin, joka ei ole myöskään enää siinä firmassa. Sanoi että miten ne pärjää ilman sua. Sullehan tuotiin aina kaikki työt! Kiva että edes joku sanoi tuon asian. Siinä tuli sellainen olo, että joku edes tajusi.
On outoa jos ei ollenkaan katso silmiin, mutta tuijottaminenkin on yhtä outoa.
Tuleeko kenellekkään muulle koskaan sellaista että puhuu ja kun katsoo toista silmiin hetken kauemmin niin tulee tunne että oma asia on ihan turhanpäiväistä. Ihan kuin selittäisi toiselle jotain mitä hän jo tietää vaikkei hänellä voisi olla asiasta tietoa. Tai että selitän asiaa millä ei ole merkitystä ja voisi yhtä hyvin olla hiljaa. :D Tämän jälkeen yleensä lopetan "puheenvuoroni" hyvin lyhyeen.
Ajattelen, että ihmisellä on jotain ongelmia normaalin vuorovaikutuksen kanssa, jos ei katso silmiin. Kyllä se häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että ihmisellä on jotain ongelmia normaalin vuorovaikutuksen kanssa, jos ei katso silmiin. Kyllä se häiritsee.
Mulla on! Kamalinta jos kaks ihmistä vastapuolella tuijottaa sua ja siinä pitäs sit jotain änkyttää naama punasena.
Entä jos toinen tuijottaa sua ku olis syöny hatullisen kehnoa vaikka selität innoissas jotain sulle tärkeetä asiaa?
Joitakin ihmisiä on vaikea katsoa silmiin, joitakin taas hyvin helppo. Osaan katsoa silmiin rauhallisesti ja odotan sitä myös ihmiseltä jonka kanssa juttelen. Osaan myös keskustella ujon kanssa niin, että katselen ihan muualle, mutta hänen kanssaan ei tule sellaista yhteyttä kuin silmiin katsoessa. Silmät ovat sielun peili. Totta.
En yleensä ajattele ihmisistä paljoakaan, jolleivät ala kiipeillä verhoissa tms.
pystyn päättelemään ihmisestä aika hyvin millainen hän on jos sanon vaikka hänelle hyvää päivää.Se miten ihminen vastaa tuohon antaa yleensä paremman vastauksen kuin silmiin katsominen.Arvostan kyllä tuota silmiin katsomistakin.Myös se voi antaa henkilöstä hyvän tai huonon vaikutelman.
Ymmärtääköhän naiset miten kiduttavan nolo on puhua naisen kanssa, joka on jollain tapaa erittäin kiihottava katseltava silmien tason alapuolelta. Minä joudun keskittämään kaiken tahdonvoimani, että saan pidettyä katseen silmissä tai sitten on katsottava muualle kuin itse henkilöä. Tämä varmaan on naisen näkökulmasta katsottuna erittäin huvittavaa seurattavaa tai outoa kun tuijotan suoraan silmiin kuin patsas. Minä en luonnolleni mitään voi mutta en ymmärrä jos minua siitä syyllistetään että katse harhailee.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin ihmisiä on vaikea katsoa silmiin, joitakin taas hyvin helppo. Osaan katsoa silmiin rauhallisesti ja odotan sitä myös ihmiseltä jonka kanssa juttelen. Osaan myös keskustella ujon kanssa niin, että katselen ihan muualle, mutta hänen kanssaan ei tule sellaista yhteyttä kuin silmiin katsoessa. Silmät ovat sielun peili. Totta.
Mä en tykkää katsoa silmiin, sillä en halua paljastaa itsestäni ja sieluni tilasta kellekään mitään. Haluan hinnalla millä hyvänsä vaikuttaa edes jotenkin järkevältä, vaikka kaikki asiat ovatkin päin mäntyä.
Todennäköisesti en edes huomaisi.
Itsekin unohdan aika usein katsoa silmiin, koska en koe siihen mitään tarvetta. Toki tiedostan, että se on tapana, ja pyrin varsinkin vieraiden ihmisten kanssa toimimaan mahdollisimman "normaalisti".
T. Asperger (mutta ei legendaarinen Henna :D)
En mä huomaa katsooko joku silmiin vai ei, koska en itsekään katso, joten en ajattele asiasta yhtään mitään.
Savolaiset luimivat eivätkä katso silmiin ollenkaan , tosi outoa.
Epärehellinen ja selkärangaton,sellainen jolla on varmaan vetelä kädenpuristus, huono ryhti ja rikosrekisteri, epäluotettava ja vastuuton, asuu kellarissa muumioituneen äitinsä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääköhän naiset miten kiduttavan nolo on puhua naisen kanssa, joka on jollain tapaa erittäin kiihottava katseltava silmien tason alapuolelta. Minä joudun keskittämään kaiken tahdonvoimani, että saan pidettyä katseen silmissä tai sitten on katsottava muualle kuin itse henkilöä. Tämä varmaan on naisen näkökulmasta katsottuna erittäin huvittavaa seurattavaa tai outoa kun tuijotan suoraan silmiin kuin patsas. Minä en luonnolleni mitään voi mutta en ymmärrä jos minua siitä syyllistetään että katse harhailee.
"Syyllistetään"? Jos jollakulla on huono omatunto,niin tämä tuntee syyllisyyttä ilman että edes syytettäisiin. Lusmujen luonteenheikkoutta
Vierailija kirjoitti:
En pysty ajattelemaan, mitä puhun, jos katson silmiin. Siis sanat menevät sekaisin ja puhun puutaheinää. Kyse ei kuitenkaan mielestäni ole jännityksestä. Jos joudun esim. muistelemaan ja kertomaan, mitä olen tehnyt eilen, en ikään kuin tavoita muistoja ja sanoja, jos keskityn katsomaan silmiin.
Sama! Mun silmät havannoi pienetkin asiat toisessa ihmisessä ja rupeaa prosessoimaan aivoissa äänekkäästi ilmeistä, eleistä, mitä silmät kertovat ja keskittyminen herpaantuu siinä samalla. Havainnoin asiat vähän turhan tarkasti siis :/
Vierailija kirjoitti:
Mä keskityn paremmin kertomaani juttuun, jos en jatkuvasti katso silmiin. Muistaakseni ihan tutkittu juttu, että tarinoidessaan ihmisen on helpompi keskittyä kertomaansa kun ei joudu kohdentamaan katsettaan ja samalla tarkkaavaisuuttaan kuuntelijaan. Taijotain. En siis ajattele ihmisestä, joka ei katso minua silmiin mitään sen ihmeellisempää.
Eli omat valheensa muistaa paremmin,kun ei katso puhekumppaniaan silmiin?
Vierailija kirjoitti:
Epärehellinen ja selkärangaton,sellainen jolla on varmaan vetelä kädenpuristus, huono ryhti ja rikosrekisteri, epäluotettava ja vastuuton, asuu kellarissa muumioituneen äitinsä kanssa
siellä on vielä muitakin muumioita laaksossa
Silmiin katsominen ei ole mielestäsi luonnollista? Ja ylipäätään aika moni on jo vastannutkin, ettei missään nimessä myöskään katso silmiin! En voi ymmärtää!