Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka toistatte laihduttajalle mantraa: "syö vähemmän kuin kulutat"

Vierailija
29.12.2016 |

ette koskaan anna mitään toimivaa neuvoa, miten tuo teidän mantranne voi toteutua.
Ratkaisu ei ole pienempi lautanen, vatsan täyttäminen vedellä tai joku muu yhtä typerä neuvo.
Joten lopettakaa tuon mantran toistaminen, se kertoo vain typeryydestänne.

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sykin salilla 3-4 kertaa viikossa ja syön kellon mukaan kanapastoja sun muita, jotta olisin edes vähän maskuliinisen miehen mallin mukainen ja kelpaisin naisille. Sitten tulen tähän ketjuun ja luen, kuinka monille annoskokojen pienentäminenkin on jo aivan mahdotonta. Huolimatta siitä, että naisille se riittää halutuksi hottikseksi muuntumisessa.

Mammat: jos minä voisin yhtä pienellä vaivalla parantaa terveyttäni ja muuttua seksikkääksi, niin olisin tehnyt sen jo ajat sitten. Mikä teitä vaivaa?

Et sinäkään selvästi osaa kehittää itsessäsi niitä ominaisuuksia, joilla muuttuisit aidosti naisia miellyttäväksi, miksi ajattelet sen olevan naisille helppoa?

PS. vaikka sä kuvittelet niin, niin pelkkä hoikkuus ei tee naisesta seksikästä. Sunkin ohi kävelee joka päivä vaikka kuinka monta hoikkaa naista joita et edes huomaa. Liian vanhoja, rumia, huonosti pukeutuneita, tympeän näköisiä tms.

Meinaat, ettei sopivasti lihaksikas ja maskuliininen ulkonäkö ole naisille keskimäärin tärkeä juttu? Vai että tuo kirjoittaja ei osaa treenata oikein, kun lihakset ei tule itsestään? Tietoisku: ei ne monille miehille tule, kovan työn takana minullakin.

En ole tuo jolle vastasit mutta miehille naisen ulkonäkö on tärkeämpi naisille miesten.

Ja toki naisenkin päätä kääntää hyvän näköinen mies mutta on valtavasti muita ominaisuuksia joita naiset pitävät tärkeinä. On hyvä itsensä takia käydä salilla ja hoitaa kuntoaan mutta jos luulee että se ratkaisee kaiken, on kyllä pahasti hakoteillä.

Vierailija
242/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun toi on kylmä fakta. Vain syömällä vähemmän kun kuluttaa voi laihtua, ei ole mitään helppoa keinoa pudottamaan sitä painoa. Joko pitää syödä reilusti vähemmän tai liikkua enemmän. Ongelma usein se että ihminen ei edes itse tiedosta paljonko syö (tähän auttaa ruokapäiväkirja). Kaikki ihmedieetit ja lightruuat on ihan humpuugia. Ihan sitä samaa ruokaa voi syödä (rasvaista juustoa, täysmaitoa ja normaalia jauheliha) kun vaan laskee päivän kalorimäärää oikein ja rytmittää ruokailuja oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yht

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on täynnä ihmisiä joilla ei oikeasti ole hajuakaan laihtumiseen/painonhallintaan liittyvistä moninaisista tekijöistä. Siksi he eivät osaa muuta kuin jankata syö vähemmän kuin kulutatsenkin käski tyhmä toope. Ja jos joku kertoo omista kokemuksistaan jotka eivät sovi näihin teorioihin niin sitten määytään että valehtelet senkin läski ryhmä toope.

Jos laihtuminen on niin yksinkertaista niin miksi ylipainoisia on niin paljon? Puolet suomalaisista on vaan niin laiskoja ja tyhmiä? Sorry, en usko.

Kyllä se on ihan tutkittu asia että ihmiset syövät nykyään liikaa. Ennen se kompensoitui sillä ettei ollut autoja vaan käveltiin joka paikkaan ja tehtiin raskaita kotitöitä mm. maatiloilla. Tottakai siinä lihotaan sukupolvi toisensa jälkeen kun ruokamäärä pysyy samana mutta liikunta ja rasitus vähenee! Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään hajua paljonko he oikeasti syövät ja ihmiset arvioivat syömänsä ruuan rutkasti alakanttiin. Ja napostelevat (salaa). Secret Eaters-ohjelmassa nainen väitti kivenkovaan syövänsä 1500kcal/päivä, mutta todellisuudessa söi 4500kcal (!!).

Laihduttaminen on yksinkertaista, mutta se ei tarkoita että se olisi missään nimessä helppoa.

No tietysti ihmiset lihovat koska syövät liikaa! Pääsääntöisesti siis. Poikkeuksiakin on. Pysyvästi aihtuminen onkin sitten eri juttu. Osalle se on yksinkertaista, mutta valitettavasti vain hyvin pienelle osalle. Olikohan 5-10% laihduttamista.

Siinä on sellainen ikävä juttu että yleensä laihtumista vastaan nousee biologia. Elimistö ottaa kaikki keinot käyttöön laihtumista vastaan. Tämä ei koske satunnaisia liikakiloja karistavia vaan heitä, jotka ovat olleet pidempään ylipainoisia. Ja tämäkin on ihan tutkittu juttu.

Älyllinen epärehellisyytesi tai laiskuutesi, ehkä molemmat, ovat sikäli inhottavia että kyse ei ole välttämättä siitä mitä sanot vaan mitä et sano tai vihjaat. Viesteistäsi saa sellaisen kuvan, että kaloriteoria ei ole totta. Se on.

Kaloriteoria ei kuitenkaan ota kantaa ihmisen käyttäytymiseen. Jos olet 200 kiloinen 160 cm nainen niin ongelmasi on psykologinen, puhtaasti. Mutta se ei millään tavoin ole argumentti kaloriteoriaa vastaan ja sitä, että kun kaloreita on kulutusta vähemmän niin ihmisen paino laskee.

Mikä on motiivisi tämän faktan hämärtämiseen?

En ole yrittänyt argumentoida kaloriteoriaa vastaan. Olen tässä yrittänyt sanoa että pelkkä kaloriteoria ei auta suurinta osaa ylipainoisista koska kyse on paljon monimutkaisemmasta asiasta. Ja tämän tueksi on ihan validia tutkimustietoa. Joten sen syö vähemmän kuin kulutat -mantran hokeminen ylipainoiselle on yhtä hyödyllinen kuin tuo "hengitä ettet tukehdu" kuten joku aiemmin sanoi.

Ihan totta, ja kuten sanottu vammaisesta ei menestyjää saa vaikka mitä tekisi. Olet kyvytön ja arvoton, ei käynyt onni nyt geenien arvonnassa.

:D :D Nyt ei osunut. Mulle kävi geenilotossa hyvin. Sinusta en ole varma.

Vaikea väittää geenilotossa voittamistasi vastaan mutta kommenteistasi se ei kyllä välity mitenkään.

Kuulutkohan niihin joiden saavutukset elämässä ovat loppujen lopuksi aika vaatimattomat ja nyt sitten pädet hoikkuudellasi?

Sellaisiin ihmisiin törmää aina välillä. Oma ura on jämähtänyt paikoilleen ja harrastuksissaan on jäänyt rivimieheksi ( tai naiseksi) mutta on sentään hoikka joten voi haukkua ja halveksia ylipainoisia vaikka nämä olisivat kaikilla muilla elämänalueilla pärjänneet paremmin.

Ohis.

Mitä? Minähän olen nimenomaan "puolustanut" ylipainoisia, tai ainakin yrittänyt kertoa että (pysyvä) laihtuminen ei ole niin helppoa eikä yksinkertaista.

Vierailija
244/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on kun miehenä yrittää kasvattaa lihaksia. En uskonut itsekään, kun minulle sanottiin että sinun pitää syödä enemmän. Koko ajan vain ajattelin syöväni enemmän, mutta ei ajatuksilla ole väliä vaan todellisilla kalorimäärillä.

Lihakseni alkoivat kuitenkin kasvamaan kuin taikaiskusta heti kun aloin syömään enemmän kuin kulutan. Ihmeellistä.

Vierailija
245/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä te tiedätte sen paljonko kulutatte?

Se ainakin on täysi mahdottomuus, että syö vähemmän kuin kuluttaa,jos ei tiedä paljonko kuluttaa. 

Paitsi jos ei syö yhtään mitään.

Ihan laskemalla. Aikuiselle naiselle peruskulutus on noin 2000, mutta tarkemman tuloksen saa ottamalla huomoon oman painon ja pituuden. Käytä vaikka laskuria netissä.

Et kyllä laskemalla pysty kulutusta mittaamaan ihmisellä. Auton bensan kulutuksen voit.

Totta kai voit, ihan riittävällä tarkkuudella ainakin.

Vierailija
246/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun aineenvaihdunta ei toimi, niin siks näin. Kroppa ns säästöliekillä koko ajan.

No ei se säästöliekkikään kuutta vuotta toimi ja vielä niin, että lihoo siitä huolimatta toistakymmentä kiloa. Epäilen, että kirjoittaja joko jättää laskematta osan syömistään kaloreista, tai arvioi/laskee syömänsä kalorimäärän reippaasti alakanttiin.

Vierailija
247/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ainakin on täysi mahdottomuus, että syö vähemmän kuin kuluttaa,jos ei tiedä paljonko kuluttaa. 

Ihan laskemalla. Aikuiselle naiselle peruskulutus on noin 2000, mutta tarkemman tuloksen saa ottamalla huomoon oman painon ja pituuden. Käytä vaikka laskuria netissä.

Jos minä söisin 2000:n edestä, olisin norsun kokoinen. Ravitsemusterapeutin mukaan minun tarpeeni on 1600 kcal/vrk, syön kuitenkin noin 1000 kcal/vrk. Ja painan 120 kg! Miten selitätte tämän?

Kuinka kauan olet syönyt 1000kcal/vrk ja mikä oli lähtöpainosi?

Olen syönyt/painanut kaksi vuotta suunnilleen saman verran. Paino heittelee ainoastaan 1-2 kg. Mikä on sitten se lähtöpaino, kun painoa tulee joka/jokatoinen vuosi muutama kilo lisää.  Vuonna 2010 painoin 108 kg tällä samalla ruokavaliolla.

Ja sun ravitsemusterapeutilleko muka menee tämä läpi? Eihän tuota usko erkkikään.

Vierailija
248/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on kun miehenä yrittää kasvattaa lihaksia. En uskonut itsekään, kun minulle sanottiin että sinun pitää syödä enemmän. Koko ajan vain ajattelin syöväni enemmän, mutta ei ajatuksilla ole väliä vaan todellisilla kalorimäärillä.

Lihakseni alkoivat kuitenkin kasvamaan kuin taikaiskusta heti kun aloin syömään enemmän kuin kulutan. Ihmeellistä.

Pitäisi kysyä, miksi miehillä on niin kova tarve kasvattaa lihaksia.

Vierailija
249/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sykin salilla 3-4 kertaa viikossa ja syön kellon mukaan kanapastoja sun muita, jotta olisin edes vähän maskuliinisen miehen mallin mukainen ja kelpaisin naisille. Sitten tulen tähän ketjuun ja luen, kuinka monille annoskokojen pienentäminenkin on jo aivan mahdotonta. Huolimatta siitä, että naisille se riittää halutuksi hottikseksi muuntumisessa.

Mammat: jos minä voisin yhtä pienellä vaivalla parantaa terveyttäni ja muuttua seksikkääksi, niin olisin tehnyt sen jo ajat sitten. Mikä teitä vaivaa?

Et sinäkään selvästi osaa kehittää itsessäsi niitä ominaisuuksia, joilla muuttuisit aidosti naisia miellyttäväksi, miksi ajattelet sen olevan naisille helppoa?

PS. vaikka sä kuvittelet niin, niin pelkkä hoikkuus ei tee naisesta seksikästä. Sunkin ohi kävelee joka päivä vaikka kuinka monta hoikkaa naista joita et edes huomaa. Liian vanhoja, rumia, huonosti pukeutuneita, tympeän näköisiä tms.

Meinaat, ettei sopivasti lihaksikas ja maskuliininen ulkonäkö ole naisille keskimäärin tärkeä juttu? Vai että tuo kirjoittaja ei osaa treenata oikein, kun lihakset ei tule itsestään? Tietoisku: ei ne monille miehille tule, kovan työn takana minullakin.

En ole tuo jolle vastasit mutta miehille naisen ulkonäkö on tärkeämpi naisille miesten.

Ja toki naisenkin päätä kääntää hyvän näköinen mies mutta on valtavasti muita ominaisuuksia joita naiset pitävät tärkeinä. On hyvä itsensä takia käydä salilla ja hoitaa kuntoaan mutta jos luulee että se ratkaisee kaiken, on kyllä pahasti hakoteillä.

Kokemukseni mukaan salilla käynti ei takaa naista, mutta käymättömyys takaa sen, että naista ei ainakaan saa. Nainen voi olla pitkä tai lyhyt, siro tai muodokas, lyhyt- tai pitkäjalkainen, mutta aina on monien miesten mieleen. Mies jos on lyhyt tai lihakseton, niin morjens, ei kelpaa kenellekään. Naisten maku on valitettavan yhteneväinen, joten standardin ulkopuolisilla miehillä on vaikeaa.

Vierailija
250/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ette koskaan anna mitään toimivaa neuvoa, miten tuo teidän mantranne voi toteutua.

Ratkaisu ei ole pienempi lautanen, vatsan täyttäminen vedellä tai joku muu yhtä typerä neuvo.

Joten lopettakaa tuon mantran toistaminen, se kertoo vain typeryydestänne.

Muuta keinoa laihtumiseen ei ole kuin syödä vähemmän kuin kuluttaa. Vähennä aluksi roskaruoan ja herkkujen syöntiä.  Tietenkin haluaisit kuulla, että jatka vaan herkkujen mässyttämistä ja laihdut silti, mutta on itsepetosta. Jokainen vastaa itse omasta laihtumisestaan/laihtumattomuudestaan. Turha siitä on muita syyttää, jos ei ymmärrä, mitä tarkoittaa syö vähemmän kuin kulutat.

Tv. Läfö

Vierailija
251/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on juuri niin yksinkertaista kuin että katsoo mitä syö ja minkä verran ja samalla lisää liikuntaa ja omaa aktiivisuuttaan. Jos vain istuu perseellään koko päivän, eli työmatkat autolla, istuu toimistossa, sitten taas autossa ja illalla sohvalla niin ei varmasti aineenvaihdunta ole kunnolla käynnissä. Kun ottaa edes jotain arkiliikuntaa, ulkoilua j kotijumppaa tuohon, voi jo syödäkin vähän vapaammin. 

Minäkin tiedän monia (ilmeisesti tätä keskustelua vastustavia) jotka hyppäävät jopa lääkärissä kun "tekevät mitä vain mutta eivät laihdu". "Kuurin" aikana töissä syödään vain Nutriletteja, ei harrasteta minkäänlaista liikuntaa tai arkiaktiivisuutta, sitten turhaudutaan kun laihduttaminen on tuskallista ja hidasts ja kohta käsi taas käy kahvipöydän karkkikupissa. 

Oikeesti, katsokaa peiliin ja elämäänne ja huomatkaa missä on vika. 

Vierailija
252/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi korvaa aterioita puurolla ja raejuustolla, sitten rasvatuotteita sellaisiin terveellisimpiin joita voisit syödä dieetin ulkopuolella.

Kyseessä on siis elämänmuutos vaivihkaa.

Älä osta herkkua kuin vain yhtenä päivänä viikossa vähän, älä varastoi kotiin.

Kävele 1-2h lenkki päivässä niin reippaalla tahdilla kun jalat antavat myöden.

Kävely saa aineenvaihdunnan pelaamaan, kunnon kasvamaan ja koko ihmisen piristymään ja nukkumaan paremmin.

Mikäli et osaa olla mässäämättä saarioisen pitsoja, portin lihapiirakoita tai muuta vastaavaa paskaa jota mussutin ennen, koko muutos on yhtä tyhjän kanssa.

Laihis on taistelu, mässääminen on luovutusvoitto läskeydelle.

Läskit eivät katoa pienessä ajassa, ja välillä voi olla pitkiäkin tasannejaksoja jolloin paino ei vain putoa.

Itse painan 106kg, olen 172cm mies. Paino putoaa pikkuhiljaa enkä näe nälkää.

En usko hetkeäkään, että nälkäkuuri auttaa mutta.

Pahimpinia herkkunälkäkohtauksina vedä satsi puuroa taikka hedelmiä.

Itse suosin kaurapuuroa ja valion arkiraejuustoa <-- lisäksi todella halpaa laihduttamista, itellä jää fyrkkaa muutama satanen kuussa enemmän rahaa vs. alkutilanne.

Vierailija
253/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaksia tarvitsee jo ihan oman kehon liikutteluun.

Vierailija
254/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ettäkö on mahdotonta syödä vähemmän kuin kuluttaa? :D Ei se ole. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja olen jalkojeni päällä 5-9 tuntia päivässä. Nostan raskaita tavaroita, kävelen rappuja, kyykin ja heilun koko päivän. Ja en syö paljon mitään. En syö aamupalaa, enkä lounasta ja päivän ainoa ateria on yleensä illalla noin klo 17-18 välillä ja sekin on pienehkö annos normaalia kotiruokaa salaatilla. En ahmi ruokaa ja herkkuja, en välttämättä edes juo paljoa ja juomani on lähinnä vettä tai sitten sitruunavettä. Kulutan siis enemmän kuin syön aivan varmasti ja siltikään en laihdu. Ylipainoa minulla on kymmenisen kiloa.

Terveyteni ja kuntoni ovat kuitenkin todella hyvät, mutta laihtuisinko jos alkaisinkin syömään enemmän?

Ongelmasi on, että syöt liian vähän. Koko elimistö toimii säästöliekillä ja pyrkii minimoinaan kulutuksen. Aloita nyt vaikka sillä, että syöt säännöllisesti, eli aamupala, välipala, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Pidä samalla kokonaiskalorimäärä alle 2000 kcal.

Vierailija
255/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaksia tarvitsee jo ihan oman kehon liikutteluun.

Miksi naiset meikkaavat, laihduttavat, käyvät salilla ja kampaajalla?

Vierailija
256/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo laskurit ovat mitä ovat.

Googleen vain kuvahaku "bmr measurement machine"

ja näette miten peruskulutus mitataan oikein.

Vierailija
257/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu on, että mitä vähemmän syö, sitä enemmn lihoo. Syy, aineenvaihdunta menee säästöliekille eikä enää toimi. Sääntö olisikin syödä paljon enemmän ja useammin - toki tietty terveellisiä aineksia.

Lääkitykset kerää nesteitä jne. ym tulehdus kehossa. Naurettavaa kommentoida, jos itsellä on toimiva metabolia - kun ei koskaan voi tietää, mikä kenenkin kohdalla on lihomisen saanut aikaan.

Vierailija
258/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä söisin 2000:n edestä, olisin norsun kokoinen. Ravitsemusterapeutin mukaan minun tarpeeni on 1600 kcal/vrk, syön kuitenkin noin 1000 kcal/vrk. Ja painan 120 kg! Miten selitätte tämän?

Olen syönyt/painanut kaksi vuotta suunnilleen saman verran. Paino heittelee ainoastaan 1-2 kg. Mikä on sitten se lähtöpaino, kun painoa tulee joka/jokatoinen vuosi muutama kilo lisää.  Vuonna 2010 painoin 108 kg tällä samalla ruokavaliolla.

Ja sun ravitsemusterapeutilleko muka menee tämä läpi? Eihän tuota usko erkkikään.

En tiedä, mikä asiassa olisi pitänyt  mielestäsi "mennä läpi", mutta sekä ravitsemusterapeutti että sisätautilääkäri ovat sanoneet minulle, että syön liian vähän ja siksi en laihdu. Aineenvaihduntani on kuulemma ihan jumissa ja se kyllä näkyy esim. nesteenkeräytymisenä ja turvotuksina. Minulla on monta sairautta ja niihin lääkkeet (esim. kortisoni), jotka osaltaan vaikuttavat tilanteeseen. Ruokahalu on kadonnut jonnekin ja syöminen on vastenmielistä. Siksi en jaksa vähänväliä puputtaa jotain. Ulkopuolisen on vain niin helppo sanoa minulle, että sinä syöt liikaa.

Vierailija
259/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko aihetta muuttaa sitä ruokavaliota, jos nykyinen nostaa painoa.

Onko ruokavalioni sitten jotenkin epäterveellinen, kerroinhan sen tuossa alussa? En syö mitään valmisruokia, eineksiä, vältän lisäaineita, marinadeja, päivän ainoalla aterialla on vähintään kahdenlaista raastetta/salaattia, en syö pullaa, leivonnaisia, karkkeja sipseja, makkaraa... Päivittäiseen 1000 kcal ei niitä juuri mahtuisikaan. Tietenkin voisin jättää ne kaksi leipäpalaa pois, mitkä syön aamulla ja juoda paljasta kahvia? Miten sinä sitten ehdotat minun sitten syövän tuon sijaan ja luitko edes päivän ateriani?

Aika itsepetosta väittää että syö vain 1000 kcl/päivä ja silti vain lihoo. Ja että on näin syönyt vuodesta 2010. Ja silti vain lihoo. Ei se ole fysiikan lakien mukaan mahdollista. Vaikka tuo keijupölytrollaaja olikin aika ikävä, niin tulee mieleen että ehkä hällä on kuitenkin joku pointti, kun näitä lukee. t. ohis

Trevetuloa vaan tutustumaan ruokailuuni ja minuun ja toteamaan tämä itsepetoksen laajuus ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
260/261 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun aineenvaihdunta ei toimi, niin siks näin. Kroppa ns säästöliekillä koko ajan.

Sitäpä ravitsemusterapeutti ja sisätautilääkärikin ovat minulle sanoneet. Siksipä minua niin ärsyttääkin nämä faktat: jos olet ylipainoinen, syöt liikaa!