Rehellisesti, mitä mieltä: 20-vuotias tyttö, lähes 40-vuotias mies?
Nyt saa sitten vastata rehellisesti. Eli mitä olette mieltä suhteessa olemisessa tuollaisella ikäerolla? Voiko toimia, miksi ja miksi ei? Mitä ongelmia näette? Tunnetteko tapauksia?
Annan nyt esimerkkitapauksen, jonka kautta päästään keskustelamaan: 22-vuotias tyttö ja 38-vuotias mies. Tyttö opiskelee, ei aiempia suhteita, asuu yksiössään. Mies ollut naimisissa, eronnut vuosi sitten, kahden pienen lapsen isä, asuu velkaisessa omakotitalossaan, käy joskus töissä. Yhteisiä kiinnostuksen kohteita runsaasti, yhdessä on mukavaa.
Kommentit (39)
Karmea kohtalo nuorella naisella. Kun nainen on vielä hehkeimmillään, niin mukana roikkuu riesana joku danny tai pahemmassa skenaariossa timo t a mikkonen. Ei niistä ole enää mihinkään, vaikka syöttäisi kapallisen sinisiä.
Miten voi nainen olla niin väsynyt vittuunsa, että ottaa moisen taakan (vanhan miehen) riesakseen? En ymmärrä. Parempi vaihtoehto naiselle olisi mennä nunnaksi luostariin jos haluaa välttämättä itseään kiusata.
Itse 22-vuotiaana naisena voisin kuvitella itseni maksimissaan 35 -vuotiaan miehen kanssa, mutta silloinkin vain mikäli miehellä ei olisi vielä lapsia.
Kukin tekee elämällään mitä tahtoo, mutta jos kyse olisi minun tyttärestäni, olisi todella pettynyt ja surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin vaikea ymmärtää, että jotkut kypsyvät nopeammin päästään?
Minulla ei ole mitään yhteistä ikäisteni miesten kanssa. Ei mitään. Mutta en kehtaa yrittää lähestyä ketään vanhempaakaan eikä niitä tunnu kimpussa pyörivän vaikka niin sanotaan. Etenkin kun haluaisin sitten sellaisen normaalin miehen jos miehen ottaisin, en mitään väsynyttä perseenpuristelijaa.
Mitä muiden asiat sinulle edes kuuluvat?Kuule, mistä päättelet, että olen puuttumassa toisten asioihin? Tulikohan mieleesi, että saattaisin puhua itsestäni ja miettiä, mitä teen?
Ap
Olen suunnilleen ikäisesi enkä kyllä miellä itseäni enää tytöksi. Mutta jos et osaa itse päättää suhteistasi, ehkä odotat vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään valittamista nykyhetkessä. Onko mies valmis 'elättämään' opiskelijaa, mahdollisesti useankin vuoden ajan vielä? Ja mitä tapahtuu kymmenen vuoden päästä - onko lähes 50v mies vielä valmis isäksi, jos kolmekymppinen vaimonsa niin haluaa? Onko 40-v vaimo valmis siihen, että miehensä on eläkeläinen? Onko 50-v vaimo valmis omaishoitajaksi 70-v miehelleen?
Kannattaako lähtä miettimään 30 vuoden päähän? Nuoremmista aviopareista yli puolet on jo eronneet 10 vuoden kuluttua :D Mikään ei ole ikuista analysaattorini ;)
Minä en puuttuisi siihen koska se on pariskunnan oma asia. He viihtyvät yhdessä joten heillä lienee yhteistä puhuttavaa ja tehtävää. Voi olla samanlainen huumorintaju sekä elämänarvot. Miksi suhde ei kestäisi, mieti vaikka Celine Dionia ja hänen taannoin menehtynyttä miestään, ikäero 26 vuotta ja yhdessä ehtivät olla 30v.
Minä en tuollaisia suhteita paheksu.
Miksi sinä koet tarvetta päivitellä tätä asiaa VUOSITOLKULLA???? Se on asia mikä menee yli ymmärryksen.Mikset keksi itsellesi muuta tekemistä ja ajateltavaa? Ajattelitko spämmätä täällä vielä silloinkin kun tuo nyt parikymppinen neitokainen on itse isoäiti-iässä ja sinä viittä vaille muumio?
Vierailija kirjoitti:
Itse 22-vuotiaana naisena voisin kuvitella itseni maksimissaan 35 -vuotiaan miehen kanssa, mutta silloinkin vain mikäli miehellä ei olisi vielä lapsia.
Samaa minä aattelin. Katsoin ensin otsikon perusteella, että kyllä tuollainen ikäero voi toimia! Mutta esimekkitapauksessa..... never.
Minä olen kohta 36 ja tyttöystäväni 23. Eipä tuo ero oikein missään näy tai tunnu. Yhteiset mielenkiinnonkohteet ja yhteensopivat persoonallisuuden piirteet ratkaisevat. Seksi on hyvää, toisen kanssa on hyvä olla ja arvostamme elämässä samoja asioita. En ole kokenut minkäänlaista paheksuntaa lähipiiristäni, enkä mitään paheksujia lähelläni pitäisikään.
Ajattelen että tuollainen on "kokeilu".
PS. Niinistön ja Haukion ikäero on 29 vuotta, Sauli 68 ja Jenni 39.
38-vuotias, hyvä jos tänäpäivänä ehtinyt olla 10 vuotta työelämässä vasta :D
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan mitään valittamista nykyhetkessä. Onko mies valmis 'elättämään' opiskelijaa, mahdollisesti useankin vuoden ajan vielä? Ja mitä tapahtuu kymmenen vuoden päästä - onko lähes 50v mies vielä valmis isäksi, jos kolmekymppinen vaimonsa niin haluaa? Onko 40-v vaimo valmis siihen, että miehensä on eläkeläinen? Onko 50-v vaimo valmis omaishoitajaksi 70-v miehelleen?
Lähetä kysymys presidentinkansliaan.
Onnenpekka, mutta vanhempien naisten kateus ja viha voivat hankaloittaa pikkasen. En kantaisi huolta siitä kuitenkaan. Tällä palstalla näitä katkeria kyllä löytyy roppakaupalla, joten mitään neutraalia ketjua järkevine mielipiteineen on turha odottaa.
Siskollani ja hänen miehellään on vähän samanlainen keissi. Oleellista heidän tapauksessaan on ehkä se, että mies puhuu tunteistaan hyvin avoimesti, kun taas vanhempamme ovat äärimmäisen rajoittuneita sillä saralla. Minulle ei ole koskaan kumpikaan sanonut rakastavansa, tai edes anteeksi tai kiitos... Varmaan tekee hyvää siskolleni, mutta epäilyttää suhteen kesto. Toivon kuitenkin kaikkea parasta heille.
Itse kun muistelen millainen olin 22-vuotiaana (lapseton opiskelija), niin en kyllä koe, että suhde olisi voinut toimia 38-vuotiaan isän kanssa missään nimessä. Nyt taas 27-vuotiaana äitinä ajatellen 43-vuotias mies ei kuulosta yhtään mahdottomalta ajatukselta. Eli ihan elämäntilanteesta ja -kokemuksesta kiinni.
se on kulttuurista kiinni
ei Intiassa halveksuta vanhempaa miestä ja nuorta naista eikä naisetkaan pane pahaksi asiaa, toisin kuin täällä feministiemakkojen maassa
Jos molemmat ovat lapsettomia, ja mahdolliset aiemmat suhteet ovat olleet omanikäisiin, niin kannattaahan sitä kokeillä tuleeko siitä mitään. Parempi kokeilla ja katua sitä kokeilua kuin vanhana katua sitä ettei koskaan edes kokeillut mitään.
Kyllä 'Ikis' on nyt tyytyväinen ja iloinen teidän noin runsaasta vastaustenne määrästä täällä ja innokkaasta osanotosta ('uutena täällä )' tuon hänen päivittäisen pakkomielteensä pohdintaan ...
No, eihän toi tervettä ole. Mutta luultavasti molemmat saavat suhteesta itselleen jotain. Tyttö saa turvallista, isällistä ihailua. Vanhempi mies saa itselleen nuoren naisen, josta tulee olemaan turvaa vanhuudessa..