Nuori nainen -mielikuvitusleikki
Kuvittele, että olet nuori nainen joka palstailee av:lla. Jatkuvasti saat lukea kommentteja, kuinka nuoret naiset ovat pinnallisia, rahanahneita ja tyhmiä. Heissä ei ole muuta kiinnostavaa kuin nuoruus ja kaunis ulkonäkö. Sillä ei ole väliä, mitä luonteeltasi olet tärkein ominaisuutesi on nuoruus.
Saat myös lukea, kuinka menetät viehätysvoimasi 25v. täytettyä ja yli 30-vuotiaana sinusta ei enää kiinnostuta. Kun lähestyt 30 ikävuotta, sinuun vain tyydytään, koska kumppanisi ei saa nuorempaakaan. Tulevaisuutesi on lohduton parisuhteen kannalta, kannattaako sellaista edes etsiä? Kauneusleikkauksia ja muuta voi tehdä yrittääkseen säilyttää nuoren ulkonäön.
Parisuhteen etsinnän sijaan voit panostaa ystävyyssuhteisiin, missä sinä olet tärkein itsenäsi ja ei haittaa vaikka ikäännyt. Ystävyyssuhteet vain syvenevät. Parisuhteessa tärkeintä on nuori ikäsi ja ulkonäkösi ja se mitä olet on toisarvoista.
Miten suunnittelet tulevaisuutesi? (ps. en kysy onko tämä ajattelutapa kieroutunut)
Kommentit (39)
Olen nuori nainen ja nämä kommentit ohitan olkaa kohauttamatta.
Tulevaisuuteni suunnittelemiseen ei vaikuta tämä palsta, mutta ainakaan tällä hetkellä en muutenkaan ole kiinnostunut parisuhteesta. Nyt olen kiinnostunut opettelemaan terveellistä ja onnellista elämää, johon en aiemmin ole kyennyt masennuksen ja elämäntilanteiden takia.
Naiset kannattaa hankkia hyvä mies ennen kuin rupsahtaa. Mielellään siis ennen kuin täyttää 26. Jokainen hukkaan heitetty vuosi jännämiesten panoringeissä vaikeuttaa hyvä parisuhteen löytymistä. Et kai halua että kolmekymppisenä vihdoin kasvat aikuiseksi ja otat jonkun kiltin jämämiehen?
No jäin sinkuksi 30-vuotiaana. Tunsin itseni maailman vanhimmaksi ja epähalutuimmaksi.
Aloin käydä lenkillä. Panostin ulkonäkööni. Tunsin kuinka iästäni karisi kymmenen vuotta. Saan päivittäin esitellä henkilöllisyystodistuksiani. Uskalsin muuttaa oikein ikäni seuranhakupalstalle (joo aluksi olin vähentänyt pari vuotta, koska en vaan pystynyt). Sain seuraa enemmän kuin aika riittää. Ja kukaan heistä ei ole tyytymässä minuun nuoremman puutteessa.
t. tänään treffit itseäni nuoremman miehen kanssa, joka saisi aivan kenet tahansa.
Olen rehellisesti sanoen menettänyt uskoni miehiin ja parisuhteisiin, kiitos palstan :D
Viimeiset vuodet olen keskittynyt omaan elämääni kuten tähänkin asti, mutta en enää ole etsinyt miestä mistään paikoista ja olen torjunut treffeille pyytävät miehet. Voi olla, että ystävyyssuhteeni ovat paremmat sinkkuuteni seurauksena. Valmistuin hiljattain hyvin arvosanoin ja olen myös kyennyt käyttämään vapaa-aikaani enemmän harrastuksiini. Ainakin tällä hetkellä, iässä 25, loppuelämän miehettömyys rupsahtamisen seurauksena ei ahdista. Toivon, että tilanne pysyy tällaisena myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kannattaa hankkia hyvä mies ennen kuin rupsahtaa. Mielellään siis ennen kuin täyttää 26. Jokainen hukkaan heitetty vuosi jännämiesten panoringeissä vaikeuttaa hyvä parisuhteen löytymistä. Et kai halua että kolmekymppisenä vihdoin kasvat aikuiseksi ja otat jonkun kiltin jämämiehen?
Mutta av:n perusteella mies tuskin pysyy kanssasi vaan vaihtaa heti nuorempaan, kun tulee tilaisuus. Sen vuoksi ei voi luottaa, että parisuhde kestää kovin pitkään.
On vaikea suhtautua arvostavasti miehiin, joille naisen tärkein ominaisuus on ulkonäkö.
Olen parisuhteessa oleva nuori nainen. Uskottelen itselleni usein että mies hylkää minut sitten joskus nuoremman takia. Varmaan jo nyt harmittelee etten ole enää 18 vaan 21-vuotias. Tuntuu myös että viimeistään 30-vuotiaana kukaan ei voi minusta kiinnostua. Joutuisin olemaan yksin tai tekemään itsemurhan.
Kauneusleikkauksia olen miettinyt, mutta mies ei yhtään pidä sellaisesta. Ehkä mieli muuttuu kun kunnolla rupsahdan, parin vuoden päästä. Olen kyllä niin ruma etteivät leikkauksetkaan välttämättä auta.
Enpä usko voivani suunnitella tulevaisuutta mitenkään paremmaksi.
Minä en koskaan ollut kovin parisuhdehakuinen luonnostani mutta eihän sellainen ole ollutnaisellista. Nyt antaisin nuorelle itselleni sen neuvon että älä lähde ekan aviomiesmateriaalia olevan miehen mukaan vain siksi että niin kuuluu tehdä. Deittaile paljon miehiä ja jos sieltä löytyy joku tosi hyvä, harkitse parisuhdetta, muuten ei. Kolmekymppisenä tee pari lasta, oli mies tai ei. Älä perusta elämääsi miestn ympärille vaan etsiydy toisenlaisiin kuvioihin, esim kimppa-asuminen jne. Siinä sivussa pidä rakastajia tai hengaa yhden ja saman miehen kanssa. Pyri aina maksimaaliseen itsenäisyyteen. Tämä ei ehkä sopisi kaikille mutta minulla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta av:n perusteella mies tuskin pysyy kanssasi vaan vaihtaa heti nuorempaan, kun tulee tilaisuus. Sen vuoksi ei voi luottaa, että parisuhde kestää kovin pitkään.
Jos uskot kaiken av:lla lukemasi niin muuta metsään erakkomökkiin.
Onneksi täällä ei haukuta vanhempia miehiä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea suhtautua arvostavasti miehiin, joille naisen tärkein ominaisuus on ulkonäkö.
On vaikea suhtautua arvostasti naisiin, joille miehen tärkein ominaisuus on status.
Olen nuori nainen ja uskon kyllä että on myös miehiä jotka rakastuu naiseen eikä vain naisen ulkonäköön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joka päivä lukee, kuinka nuoruus on tärkeintä niin vaikka sitä ei usko, alkaa se jollain tapaa ajatteluun vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori nainen ja uskon kyllä että on myös miehiä jotka rakastuu naiseen eikä vain naisen ulkonäköön
Kun seuraavan kerran odottelet baarissa että tuntematon mies tulee tekemään aloitteen, niin minkä perusteella luulet hänen lähestyvän? Luuletko että luonteesi näkyy kymmenen metrin päähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole yksittäisistä palstoista. Koko yhteiskunnassa arvostetaan yli kaiken naisen nuorta ikää ja se on ahdistavaa. Sitä ei edes itse tajua kun on nuori nainen, vasta kun alkaa vanhenemaan.
Olen juuri 25v ja tavallaan aihe on ajankohtainen. Tai no ainahan se on ajankohtainen. Kyseessä kun loppujen lopuksi on oman arvon löytäminen ja itsenäistyminen. Itsenäistyminen ympäristön paineista ja odotuksista. Se on vaikea ja kivulias prosessi, mutta parempi tehdä se nyt kuin huomata joskus vanhempana eläneensä muiden elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikea suhtautua arvostasti naisiin, joille miehen tärkein ominaisuus on status.
On masentavaa lukea jatkuvasti viestejä, jonka mukaan nuorilla naisilla on niin pinnallinen ja kova arvomaailma, että he ovat miehen statuksen perässä. En ole statuksen perässä, eikä kaverinikaan, joten inhottavaa lukea näistä ennakkoluuloista.
Olen ihan oikeasti harkinnut meneväni luostariin, jos en löydä miestä 27-vuotiaaksi mennessä. Nyt olen 24. Haluaisin kotiäidiksi, mitkään "jännämiesten panoringit" ei ole ikinä kiinnostanut joten niissä en ole pyörinyt, itse asiassa en ole ollut ikinä miehen kanssa mitenkään. Olen ihan normaalin näköinen, en "läski", en feministi, silti en ole miestä löytänyt :D Taitaa miehet sittenkin haluta niitä yökerhojen pyntättyjä (anteeksi tuleva karkea ilmaus) bile"lorttoja", vaikka kovasti täällä puhuvat, miten neitsyys on naisen suurin hyve jne. eikä muulla ole niin väliä. Onnea siveiden bikinimallineitsyiden etsimiseen joka tapauksessa näillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun seuraavan kerran odottelet baarissa että tuntematon mies tulee tekemään aloitteen, niin minkä perusteella luulet hänen lähestyvän? Luuletko että luonteesi näkyy kymmenen metrin päähän?
Baarissa lähestyminen ei tapahdu sen perusteella, että mies rakastuisi. Ulkonäkö herättää ensikiinnostuksen (tai ihastuksen jos kyse on pitkäaikaisesta tuntemisesta kuten esimerkiksi työpaikalla).
Rakkaus on syvempää ja siihen tarvitaan toisen tunteminen kunnolla.
Kyllä vanhatkin naiset miehille kelpaa, muttei enää niille alfoille, joille kelpasit parikymppisenä markkina-arvosi huipulla.