Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vartijat alempaa keskiluokkaa vai wt:tä?

Vierailija
29.12.2016 |

Kumpaa?

Onko vartijat alempaa keskiluokkaa vai wt:tä?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun lisäät työmotivaatiotani tällä mukavalla aloituksellasi.

t. vartija

Motivoidut hakkaamaan spugeja kostoksi siitä että olet vain vähän heidän yläpuolellaan?

Vierailija
22/36 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on wt:iä.

T.maisteri-vartija

Riippuu mielletäänkö wt lausuttavaksi 'wee tee' vai 'white trash'.

Ei riipu.Wee tee ei tarkoita mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on wt:iä.

T.maisteri-vartija

Riippuu mielletäänkö wt lausuttavaksi 'wee tee' vai 'white trash'.

Ei riipu.Wee tee ei tarkoita mitään.

Etsitkö sinä usein myös wc:ia?

Vierailija
24/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat.

Vierailija
25/36 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun lisäät työmotivaatiotani tällä mukavalla aloituksellasi.

t. vartija

Motivoidut hakkaamaan spugeja kostoksi siitä että olet vain vähän heidän yläpuolellaan?

En ole ikinä hakannut ketään. ;-) Olen receptionistiassarina (ja myös vartijana) ja työt on mm. puhelinvaihteen hoitoa, infopisteen hoitoa, vieraiden vastaanottoa, kulunvalvontaa, kokoustarjoiluja, matkavarauksia, postituksen ja kuriirilähetysten hoitoa, avustavia laskutukseen liittyviä tehtäviä ym...

Vierailija
26/36 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trashiä on ne, jotka täällä haukkuu työtä tekeviä ihmisiä... Onko ap itse joku kateellinen elämäntapatyötön, joka ei päässyt edes vartiointifirmaan töihin?

Vierailija
27/36 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat kouluttamatonta porukkaa.. hyvin ymmärtää että nuoret tekevät näitä hommia mutta säälittävä joku nelikymppinen joka ei ole kunnon ammattia viitsinyt hankkia.

Vierailija
28/36 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ammatti ei sinänsä ole wt-ammatti, vaan wt-kulttuuriin liittyy tiettyjä tyypillisiä ammatteja. Omasta mielestäni vartija ei kuulu niihin.

Mitä taas tulee luokkajaotteluun, vartijat kuuluvat työväenluokkaan, johon kuuluu myös esim. siivoojat, roska-autonkuljettajat, lähihoitajat, leipurit, tehdastyöläiset, lastenhoitajat, kampaajat, tarjoilijat jne.

Vierailija
29/36 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ammatti ei sinänsä ole wt-ammatti, vaan wt-kulttuuriin liittyy tiettyjä tyypillisiä ammatteja. Omasta mielestäni vartija ei kuulu niihin.

Mitä taas tulee luokkajaotteluun, vartijat kuuluvat työväenluokkaan, johon kuuluu myös esim. siivoojat, roska-autonkuljettajat, lähihoitajat, leipurit, tehdastyöläiset, lastenhoitajat, kampaajat, tarjoilijat jne.

Niin, siihen alempaan keskiluokkaan taas mielestäni kuuluu opettajat, amk-insinöörit, sairaanhoitajat (vähän rajalla ovatko työväenluokkaa vai alempaa keskiluokkaa), toimittajat, lastentarhanopettajat jne.

Vierailija
30/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijat kouluttamatonta porukkaa.. hyvin ymmärtää että nuoret tekevät näitä hommia mutta säälittävä joku nelikymppinen joka ei ole kunnon ammattia viitsinyt hankkia.

Kyllä vartijatkin voi olla kouluttautuneita, vaikka osa onkin käynyt vain pakolliset vartijakurssit (esim. kesätyöläiset ja välivuotta pitävät). Moni pidempään hommissa ollut on opiskellut alaa esim. amk:ssa tai heillä voi olla muun alan koulutusta taustalla. Lisäksi on todella paljon erilaisia vartijan töitä ja osa niistä on todella vaativia tehtäviä. Siwassa päivystäminen ei ole ainoa vartijan toimenkuva... Luulen, että et pärjäisi esim. vartiointifirman hälytyskeskuksessa tai omassa kohteessani.

Itse olen myös respapuolella hommissa kuten joku edellä kirjoitti myös olevansa ja koulutuksena on amk-restonomi. Aiemmin tein töitä hotellin respassa, mutta vuorotyö ja yötyöt ei enää napanneet. Eikä jatkuvat osa-aikaisuudet. Nyt on kiva ja haasteellinen vakituinen päivätyö, joka vaatii mm. paljon asiakaspalvelu- ja toimistotyökokemusta sekä kielitaitoa. Palkka on nyt itse asiassa parempi kuin aiemmin, toki mukana on henk.koht. lisiä... Työtehtävät ei todellakaan ole pelkkää respassa nättinä istumista. Ainakin meidän firmassa on paljon kohteita, joissa tehtävät vastaa enemmän esim. toimistosihteerin, matkasihteerin ja assistentin töitä. Firmassa on myös hyvät ylenemismahdollisuudet ja meiltä on myös lähtenyt työntekijöitä lopulta asiakasfirmoihinkin töihin mm. toimitusjohtajan assistentiksi.

Vaikka joka alalle mahtuu sille soveltumattomia huonojakin työntekijöitä, en lähtisi kaikkia vartijoita haukkumaan. Se, että rintapielessä tai selässä lukee "vartija", ei tarkoita sitä, että he kaikki olisi kouluttamattomia, säälittäviä idiootteja... Mun mielestä huonomminkin voisi ihmisellä mennä? Sitä voisi olla vaikka työttömänä maisterina? Nuorempana harkitsin hakevani yliopistoon lukemaan erästä alaa, mutta se jäi, koska sillä alalla on todella huono työllisyystilanne. Valitsin toisen alan, joka kiinnosti myös. Ehkä myöhemmin kun alan olla todella säälittävä vanha kurppa, haen huvikseni yliopistoon vielä opiskelemaan tuota alaa...

T. Kohta 40v receptionisti (ja vartija)

Vierailija
31/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta sinä paljastit oman älykkyystasosi.

Vierailija
32/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vartija ei ole rasisti, ei hakkaa vaimoaan ei syytä muita omista virheistään, niin ei ole Wt.

Vierailija
33/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen arvostelee toisia ammatin perusteella? Ja miten yhteiskunta toimisi, jos kaikki olisi jotain akateemisia (työttömiä)?

Vierailija
34/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

White trashiä on ne, jotka täällä haukkuu työtä tekeviä ihmisiä... Onko ap itse joku kateellinen elämäntapatyötön, joka ei päässyt edes vartiointifirmaan töihin?

Taitaa olla joku mohamedin matupatja. 

Vierailija
35/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vartija ei ole rasisti, ei hakkaa vaimoaan ei syytä muita omista virheistään, niin ei ole Wt.

Ja käy muiden laumasielujen kanssa peli poikki! ym. miekkareissa.

Vierailija
36/36 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteen jälkeen aina isoilla kirjaimilla. Ja, että ja, mutta eteen pilkut. Taidat itse olla aika elämäm kova koululainen.