Minkälaiset ihmiset haluavat poliisin ammattiin?
Oma näkemykseni on että vallanhimoiset, joilla ei ole älyä muuta kautta saavuttaa haluamaansa valtaa, entiset koulukiusaajat, ja koulukiusatut, jotka haluavat päästä kostamaan kokemaansa vääryyttä. Joku outo intohimohan tuohon ammaattiin hakeutuvilla täytyy olla kun palkkakin niin surkea.
Kommentit (9)
Varmaan ihan kaikenlaiset. Itse tunnen kaksi poliisia: Ystäväni, joka on nainen. Hän on hyvin karskea, oikeudenmukainen, reilu ja suora persoona. Voimakastahtoinen ja empaattinen. Rakastaa työtään.
Toinen on väkivaltainen exäni. Pyrki poliisikouluun jo seurustelumme aikana. Omalla tavallaan hyvin älykäs, mutta mielestäni kylmä ja julma ihminen, vaikka esittää muuta ja pitää yllä kulisseja.
Naiset lähinnä. Mene poliisiammattikorkeakoulun etusivulle ja siellä on lähinnä naisten kuvia.
sanoisin että osa on kiinnostunut aksönistä, osa oikeudenmukaisuudesta, suurinosa molemmista.
Poikkeuksia heissäkin toki on. Omien ja muiden kokemusten perusteella vaan on tämmöinen kuva suurimmasta osasta heistä jäänyt. Väkivalta ja vallankahva, ja käyttävät itse työssään myös täysin tarpeettomasti näitä kahta, mitä vastaan muka itse työtään tekevät.
Iso osa myös täysin tarpeettomasti vittumaisia.
Sulle nro.1 En ole rikollinen, vaan ihan tavallinen ja kiltti perheen äiti.
Tiedän vain yhden joka oli kiusaaja koulussa ja myöhemmin työelämässä. Vaihtoi uran poliisiksi.
Aika outoja uria niillä poliisit-sarjassa on,keski-ikäisenä yhtäkkiä päättävät alkaa poliisiksi.
Onko ollut ongelmia viranomaisten kanssa? Yleensä kun itse käyttäytyy asiallisesti välttyy ongelmilta. Itse olen lähes 50 ja koskaan en ole edes puhunut poliisin kanssa. Kertaakaan ei ole poliisi edes pysäyttänyt.