Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei isyydentunnustamista??

Vierailija
14.03.2006 |

En olisi koskaan voinut kuvitella joutuvani tällaiseen tilanteeseen :" (

Minulla on ollut äärimmäisen mustasukkainen, väkivaltainen ja pelottava mies, jolla ikää kohta 40 vuotta (iän kerron, koska nämä jutut kuulostavat teinisekoiluilta). Olen hänelle raskaana, lapsi syntyy pian. Raskausaikana olen saanut kuulla, että hänelle on syksyllä syntynyt tyttö " kostopanosta" eli hän oli pettänyt minua tieten tahtoen oltuaan minulle jostakin asiasta vihainen. Annoin kuitenkin anteeksi, tottakai, sillä kaiken olen oppinut antamaan anteeksi suhteemme aikana. Joitakin kuukausia sitten hän kuitenkin lähti lopullisesti, koska oli omien sanojensa mukaisesti löytänyt elämänsä naisen eikä kyseessä ollut vain " sivusuhde" . En kuullut hänestä juuri mitään muuta kuin hänen ollessaan pahasti humalassa ja riideltyään avokkinsa kanssa. Muutama päivä sitten sain kuulla, että myös tämä avovaimo on raskaana. Miehelle on tulossa vuoden sisällä kolmelle eri naiselle lapsi.

Minä olen ollut täysin puun ja kuoren/hellan ja nyrkin välissä. Ystäväni ovat pelänneet miestäni, samoin minä. Hän on uhannut ja alistanut, en ole uskaltanut lähteä. Lapsi oli silti toivottu(ja mies oli tehnyt minulle selväksi, että jos ikinä lapsen haluan, on se häneltä) enkä osannut nähdä asioiden oikeaa laitaa ennen näitä kaikkia raskausaikaisia " tempauksia" . Olen ollut tyhmä, totta kai. Sivusuhteista syntynyt lapsi ja avovaimolle(40v) tuleva esikoislapsi ovat vahinkoja eivätkä vuosikausia toivottuja, kuten tämä meidän (tai ilmeisesti minun, ei mies tätä lasta kaiketi koskaan halunnutkaan).

Olen ajatellut, ettei isyydentunnustamista tehtäisi. Miten toimin lastenvalvojalla? Minkälainen kuulustelu siellä on luvassa yms.?

Toivoisin asiallisia vastauksia eikä " tyhmyydestä sakotetaan" kommentteja tms. Kiitos!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isän kanssa yhtä kärjistynyt, mutta kielsin isyyden tunnustamisen perin itsekkäistä syistä, eli en halua lapsen isää sotkemaan minun enkä tytön elämää yhtää lisää. Lapsen isä onneksi kunnioittaa minua sen verran, että tyytyi tähän. Turha kenenkään tästä lappaa paskaa niskaan - tilanteet vaihtelee, ja kukaan ulkopuolinen ei voi tajuta asioita niinkuin niissä elävät ne kokee. Tytöllä on elämässään Isä, muttei siis biologinen.

Vierailija
22/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, olet joutunut pahaan riippuvuussuhteeseen, se on nyt pääongelmasi, paljon tärkeämpi ja ajankohtaisempi asia kuin isyyden tunnustaminen.

Tärkeintä on, että näet itse oman tilanteesi kirkkaasti ja hankkiudut ihan erilleen koko miehestä. Ehkä ensimmäinen askel oli kirjoittaminen tänne palstalle. Ehdotan, että luet itse oman tekstisi uudestaan. Syttyykö lamppu?

En halua soimata sinua, on ihan tavallista, että fiksut ja koulutetut naiset jostain syystä jämähtävät vääriin tyyppeihin. Esim. Sole Molandet on avoimesti kertonut tästä.

Mutta sinun täytyy saada apua, vankempaa tukea kuin me palstailijat pystymme antamaan. Aloita neuvolasta.

Et voi rakentaa YHTÄÄN MITÄÄN tuon henkilön varaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä!! Ihan oikeestiko haluat hankkia lapsen miehen kanssa jota SINÄ ja YSTÄVÄSI pelkää!!!???

Ootko sää iha pimee?

Varmasti sanon että tyhmyydestä saa maksaa ja tässä tapauksessa maksatat tyhmyytesi siis meillä muilla! -Kiitos siitä.

Mää jo lapsesi puolesta toivon että annat lapsesi tutustua isäänsä, koska päätit olla niin viisas että hänen lapsen haluat!

Vierailija
24/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vissiin saanut linkkiä laittaa, mutta netissä on saatavilla koko suomen lainsääsäntö näppärällä haku-toiminnolla.

KAIKKI elatus-, isyys-, ja huoltajuusasiat löytyvät laista, ja kyllä, se on kirjoitettu ihan suomeksi niin että jokainen peruskoulun käynyt sen ymmärtää. Ja tuolla haulla saa juuri tarvitsemansa tiedon eikä tarvitse koko tiilisikiveä läpi lukea.

Niin ei tarvi täällä palstoilla huudella epämääräisen kuulopuheen perusteella...

Vierailija
25/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin vain tiukkana että en halua. Eikä ne voi sitten mitään tehdä asialle. Toinen asia on sitten jos miehesi haluaa tunnustaa isyyttä, silloin sinä et voi sitä estää... Toivottavasti saatte elää lapsen kanssa rauhassa ilman että mies alkaa hairitsemään teitä.

Vierailija
26/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua olen hakenut ja saanutkin. Tosin edelleen, jos mies on yhteyksissä, uhkailee kännissä tulla ikkunoista läpi (on sen tehnytkin), haukkuu, mollaa ja alistaa, niin vaivun todella syvälle. Kaikki suhteet pitäisi katkaista, koska minusta ei enää ole kohta yhtään mihinkään, jos annan tämän jatkua.

Olen tajunnut miehen syvimmän olemuksen vasta viimeisten kuukausien aikana. Olen sitä ennen syyllistynyt itse kaikesta, antanut anteeksi, pyytänyt anteeksi. Mies on solvannut ja haukkunut minua.

Perhe on minulla ollut haaveissa aina. Mies on tämän tiennyt ja käyttänyt sitä hyväkseen koko yhdessäolomme ajan. Hän on soitellut kaikki ihmiset läpi ja tehnyt selväksi, että minun lapseni tulevat olemaan hänelle. Hän on puhunut, että olen myös niin paska, etten muille tule koskaan kelpaamaankaan. Olen elänyt tässä niin kauan, että minulle näistä asioista tuli tosia. Vasta nyt alan nähdä asioiden oikean laidan ja sen, että minullakin on oikeus normaaliin elämään, jossa jokaista henkäystä ei tarvitse pelätä ja jossa kiusaamiset, kostopanoilla kehumiset, rahojen lainaamiset takaisinmaksutta jne. eivät ole osallisena.

Vierailija
27/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ihminen voi halutessaan terrorisoida ja hankaloittaa sun ja lapsesi elämän pitkäksi aikaa! On se vaan helvetillistä miten vaikeaa on saada apua! Ihan oikeata konkreettista apua, eikä mitään sanahelinää... :((

Vierailija
28/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhotkaa takaisin, että tulet vaatimaan HIRMUISEN ISOT elarit. Niiden maksamisesta miehet ei tunnetusti tykkää joten voivat jättää koko tunnustuksen sitten tekemättä.

Kun isyyttä ei ole vahvistettu niin isä ei voi millään tavalla sotkea elämää. Jos vahvistetaan, mies voi kiusallaan hakea itselleen yksinhuoltajuutta, tapaamisoikeuksia ja nuo jälkimmäiset kyllä tulee. Näissä menee aikaa kun riidellään jopa oikeudessa asti, eivätkä ole henkisesti helppoja asioita lapsen menettämisen pelossa. kun on päästy siihen saakka että tapaamisistakin on sovittu, niin sitten mies voi vielä tehdä kiusaa sotkemalla suunnitelmiasi ettei haekkaan lasta ja sitten yrittää tulla hakemaan sitä muuna aikana kun ei " viikonloppuna ehtinyt" ym ym. eli antakaa kusipäisten miesten olla. Muuttakaa paikkakuntaa ja laittakaa osoite ja puhnro ym salaisiksi niin pääsette miehistä eroon. mutta muistakaa muistuttaa, että vaaditte tosiaan isot elatusmaksut jos isä haluaa tunnustaa lapsen.

Vierailija
29/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua maksaa elatusmaksuja ja vaikka oli meidän elämässä lapsen odotusaikana sekä syntymän jälkeen (asuttiinkin silloin yhdessä), ei osallistunut mihinkään lapsen kustannuksiin. Itse maksoin lapsen sängyn, turvakaukalon, rattaat ym. vähistä rahoistani... tosin vanhempani auttoivat minua sitten ostosten kanssa.

Käsittämätöntä, miten miehen mielestä hänen tehtävänsä on tehty, kun siemenet on sisälle laitettu. Viikko sitten piipahti katsomaan lasta, oli n. pari tuntia (leikki lapsen kanssa ehkä n. tunnin, lopun aikaa istui sohvalla katomassa telkkaria ja kun lapsi halusi syliin, kysyi kiukkusena " mitä sä nyt oikeen taas haluat?" ).

Lapsi kävi sitten potalla pissalla ja sanoin, että isi tulee tyhjentämään ja huuhtelemaan potan... mies katsoi minua tympääntyneesti ja sanoi " mua ei kyllä nyt yhtään huvita lähteä tonne sotkemaan" Meni kyllä sitten, kun mulkaisin sen verran vihaisesti. Voi helvetti sentään! Herra " joutuu" kerran viikossa viettämään lapsen kanssa aikaa pari tuntia (harvemmin tulee kyllä joka viikko käymään), eikä silloinkaan voi tehdä mitään lapsen jokapäiväisiä askareita. Onhan äiti paikalla, jolle kaikki ruokkimiset ja pottailut kuuluu, jotta isä saa katsoa rauhassa töllöä.

Tämän takia en ole isyyttä koskaan tunnustanut, enkä ikipäivänä antaisi lastani viikonlopuksi isälleen hoitoon. Jäis varmaan ruuat saamatta ja housuun saisi pissata, jotta herran ei tarvitse tehdä mitään muuta kun huolehtia itsestään.

Anteeksi purkautumunen, mutta hieman kiukuttaa tämä lapsen ISÄN käytös...

T: 21

Vierailija:

uhotkaa takaisin, että tulet vaatimaan HIRMUISEN ISOT elarit. Niiden maksamisesta miehet ei tunnetusti tykkää joten voivat jättää koko tunnustuksen sitten tekemättä.

Vierailija
30/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa DNA-testin voi kieltää, mutta mies voi viedä asian oikeuteen, jolloin yleensä se testi on sitten tehtävä. Tuloksen mukaan päätetään, tehdäänkö tunnustus.

Yksinhuoltajuuden äiti saa, vaikka mies olisi vastaan, mutta tämäkin on kumottavissa oikeusteitse.

Näin ainakin tapahtui meidän tapauksessamme.

Vierailija
31/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei suostu, isä voi hakea huoltajuutta oikeudessa!

Vierailija
32/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle voit kyllä kertoa kuka isä on aikanaan...,mut mitään oikeuksia ei mielestäni tuollaisella ihmisellä ole lapseen!ajattele nyt vain ja ainoastaan itseäsi ja vauvaasi!sinä kannat vastuun ja sinun täytyy olla varma että pienellä on turvallinen kasvu ympäristö!ei hullun isän kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme