Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei isyydentunnustamista??

Vierailija
14.03.2006 |

En olisi koskaan voinut kuvitella joutuvani tällaiseen tilanteeseen :" (

Minulla on ollut äärimmäisen mustasukkainen, väkivaltainen ja pelottava mies, jolla ikää kohta 40 vuotta (iän kerron, koska nämä jutut kuulostavat teinisekoiluilta). Olen hänelle raskaana, lapsi syntyy pian. Raskausaikana olen saanut kuulla, että hänelle on syksyllä syntynyt tyttö " kostopanosta" eli hän oli pettänyt minua tieten tahtoen oltuaan minulle jostakin asiasta vihainen. Annoin kuitenkin anteeksi, tottakai, sillä kaiken olen oppinut antamaan anteeksi suhteemme aikana. Joitakin kuukausia sitten hän kuitenkin lähti lopullisesti, koska oli omien sanojensa mukaisesti löytänyt elämänsä naisen eikä kyseessä ollut vain " sivusuhde" . En kuullut hänestä juuri mitään muuta kuin hänen ollessaan pahasti humalassa ja riideltyään avokkinsa kanssa. Muutama päivä sitten sain kuulla, että myös tämä avovaimo on raskaana. Miehelle on tulossa vuoden sisällä kolmelle eri naiselle lapsi.

Minä olen ollut täysin puun ja kuoren/hellan ja nyrkin välissä. Ystäväni ovat pelänneet miestäni, samoin minä. Hän on uhannut ja alistanut, en ole uskaltanut lähteä. Lapsi oli silti toivottu(ja mies oli tehnyt minulle selväksi, että jos ikinä lapsen haluan, on se häneltä) enkä osannut nähdä asioiden oikeaa laitaa ennen näitä kaikkia raskausaikaisia " tempauksia" . Olen ollut tyhmä, totta kai. Sivusuhteista syntynyt lapsi ja avovaimolle(40v) tuleva esikoislapsi ovat vahinkoja eivätkä vuosikausia toivottuja, kuten tämä meidän (tai ilmeisesti minun, ei mies tätä lasta kaiketi koskaan halunnutkaan).

Olen ajatellut, ettei isyydentunnustamista tehtäisi. Miten toimin lastenvalvojalla? Minkälainen kuulustelu siellä on luvassa yms.?

Toivoisin asiallisia vastauksia eikä " tyhmyydestä sakotetaan" kommentteja tms. Kiitos!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahiollani siitä mitä kaikkea olet joutunut kokemaan. Älä missään nimessä hauku itseäsi yhmäksi koska sitä et ole. Kuka tahansa voi joutua siihen tilanteeseen missä itse olet nyt. Olet kuitenkin todella rohkea kun olet tehnyt päätöksen että tämä lapsesi isä ei ole mikään hyvä isähahmo. En osaa sulle tarkaan neuvoa miten menetellä kun haluat jättää isä kohdan lapsesi pepereista pois. Mutta sinuna soittaisin sosiaalitomiston perhe työntekijälle ja kerrot tarinasi, he varmasti osaa neuvoa miten menetellä asiassa.

Toivotan sinulle onnea jatkossa ja voimia. Muista että vika on miehessä eikä sinussa. Jos sulla on ystäviä jotka voivat sinua auttaa niin ota heitä apua vastaan...

Vierailija
2/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi se ukko voi ihan itte vaatia isyydentunnustamista jos aikoo velvollisuutensa kantaa. Lapsella on oikeus ehjään ja rakastavaan kotiin ja turvalliseen kasvuympäristöön.

Täällä yksi jonka lapsen isyyttä ei tulla tunnustamaan. Sinä siis kirjallisesti kieltäydyt isyyden selvittämisestä. Useimmilla lastenvalvojilla tähän lie valmis paperi. Lastenvalvoja todnäk yrittää ehdottaa enempi tai vähempi kiivaasti isyyden tunnustamista, mutta laissa on ihan selvät pykälät että mikään pakko sitä ei ole tehdä.

Ja siis tällöin isyys selvitetään vain ja ainoastaan jos isä(ehdokas) tulee sitä vaatimaan (tästä et pysty kieltäytymään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu kuulusteluun.

Lapsen isä voi kyllä ilmoittaa olevansa lapsen isä, jolloin asiasta mennään oikeuteen, jos sinä olet kieltäytynyt tunnustuksesta.

Vierailija
4/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mistään sitten elatusapua? Ilmeisesti ei vai olenko väärässä.

Vierailija
5/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saako mistään sitten elatusapua? Ilmeisesti ei vai olenko väärässä.

Vierailija
6/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jätätte isyydentunnustuksen tekemättä äpärällenne. Just.

Vierailija
7/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun jätätte isyydentunnustuksen tekemättä äpärällenne. Just.

Ei se isyyden tunnustaminen mitään elareita takaa, vaan sen ISÄN MAKSUKYKY!!!!!

Vaikka olisi avioliitossa syntyneet lapset, ei sillä automaattisesti saa isältä elareita eron sattuessa.

Ja onpa kamalaa!!Oikein 118 euroa!!Hui!!Onhan se hirmuinen raha siitä, että joku vastaa yksin kaiesta mikä koskee lasta/lapsia.

Vierailija
8/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noin fiksu olet, niin tiedät varmaan myös, että isyyden tunnustaminen ei tuo mitään automaattioikeuksia isälle tavata lastaan? Tästä syystä isyyden tunnustaminen tai sen vaatiminen äidin omista henkilökohtaisista syistä on vastuutonta.

Vierailija
9/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska noin fiksu olet, niin tiedät varmaan myös, että isyyden tunnustaminen ei tuo mitään automaattioikeuksia isälle tavata lastaan? Tästä syystä isyyden tunnustaminen tai sen vaatiminen äidin omista henkilökohtaisista syistä on vastuutonta.

Toki hän sen saa tehdä, mutta ihanko tosissasi luulet, että kiinnostaa??

Se on vastuutonta, että altistaa lapsensa väkivallalle, pelolle ja jatkuvalle mielipahalle.

Voin kuule kertoa sulle, että noita miehiä on muillakin, kun ap:llä, että kyllä tiedetään miten kiinnostuneita ovat lapsestaan:ei paskan vertaa.

Vierailija
10/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyden tunnustamisesta kieltäytymistä perusteltiin juuri tuolla, että kun isä on paha ihminen ja ilkeä ja mitä vielä, niin heitin vain faktan, että isyyden tunnustamisella EI ole mitään tekemistä sen kanssa, että isän kanssa pitäisi olla tekemisissä. Eli AP:n syitä ja selityksiä keiltäytyä isyyden tunnustamisesta kyseenalaistan tässä.

Vierailija
11/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain toivottaa onnea ja lähettää halauksia ja jaksamista!

Vierailija
12/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isää juuri siitä syystä, ettei halunnut antaa tälle miehelle mitään mahdollisuuksia sotkea ja hankaloittaa heidän elämäänsä myöhemmin. jos isä on tunnustanut lapsensa, kai sillä sitten jotain oikeuksiakin lapseen on? Vai riippuuko nämä oikeudet nyt täysin siitä, kuka on lapsen huoltaja? Ja eikös isä voi halutessaan aikalailla hankaloittaa jo tätä huoltajuusasiaakin? Ja todennäköisesti Isälle myönnetään jonkinlaiset tapaamisoikeudet hänen halutessaan...

Vierailija
13/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyden tunnustaminen aiheuttaa lähinnä sen, että joudut ehkä tappelemaan elatusmaksuista. Mutta yhteishuoltosopimus on se, joka mahdollistaa isälle kaiken ilkivallan, mitä vain voi keksiä. Sopimusta ei tehdä, jos sinä sen kiellät.

Vierailija
14/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi oikeus kieltäytyä isyyden selvittämistä. Riippuen lastenvalvojasta hän voi yrittää puhua sinut ympäri, mutta sinulla on oikeus vain sanoa että isyyttä ei selvitetä ja allekirjoittaa sellainen paperi. Itse yleensä sanoin että kerro jollekin, johon luotat esim. äitisi, ystävä kuka isä on, että lapsesi saa sen varmaksi tietää jos hän haluaaa, jos sinulle ennnen sitä tapahtuisi jotain.

Isä voi vaatia isyyden selvittämistä(DNAkokeet) vain oikeuden kautta.

Sinulla on myös oikeus elatusrahoihin asuinkunnaltasi, jos isyys jää selvittämättä. Jos isyys seviltetään isä on elatusvelvollinen.

Vierailija
15/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ap. Itselläni on sellainen tilanne, ettei lapsen isyyttä ole tunnustettu ja lapsi on pian 2v. Lapsen isä on ollut lapsen elämässä, joskus enemmän, joskus vähemmän... riippuen siitä millä mielellä on. Lapsi ei häntä juurikaan kiinnosta, lähinnä tulee tänne minun vuokseni.

Olen välillä miettinyt että jos mies minua ärsyttääkseen sen isyyden tunnustaisi, sillä saisi sidottua itsensä minuun kiinni " loppu elämäkseen" . Olisikin eri asia, jos mies tunnustaisi isyyden vain ja ainoastaan lapsen takia ja haluaisi olla LAPSEN elämässä... tähän mennessä kun siltä ei juurikaan ole tuntunut.

Jos isyys tynnustettaisiin, en missään nimessä haluaisi lapselle yhteishuoltajuutta tämän miehen kanssa. Eromme oli sen verran katkera ja edelleenkin on mustasukkaisuutta miehen puolelta ilmassa, että mies varmasti yrittäisi hankaloittaa lapsen ja minun elämää mahdollisimman paljon kun sille päälle sattuu.

Voisinko siis saada yksinhuoltajuuden tunnustuksesta ja siitä huolimatta, että mies vaatisi yhteishuoltajuutta?

Vierailija
16/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia joudutaan sitten viemään oikeuteen, eikä sekään ole mikään tae yksinhuoltajuuden saamiselle.

Minua ihan oikesti on joskus kaduttanut lapseni isyyden tunnustaminen.

Lpasen isä teki elämästämme mahdollisimman helvetillistä!Ensin tapektiin tapaamisista (jotka ei kuitenkaan ikinä toimineet) ja sitten huoltajuudesta.

Yksinhuoltajuuden sain vasta oikeuden kautta.

Vierailija
17/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit asua vaikka avoliitossa miehen, kanssa silti olet virallisesti yksinhuoltaja. Tämä ei tarkoita, että avoliitossa oleva voisi tällöin käyttää jotain taloudellisia etuja, mutta siis periaatteessa näin voi tehdä. Jos asutte erillänne, on sinun kannattaa pitää yksinhuoltajuus, koska tuo sopimus nimestään huoltimattaan ei takaa mitään yhteistä huoltajuutta vaan antaa mahdollisuuden mielettömäänkin ilkivaltaan. Lasta voi huoltaa yhteisesti ilman tuota sopimustakin. Minulta viranomainen kysyi puhelimessa, että haluanko, että sopimus tehdään. Kun sanoin, että ei, hän ei edes tuonut asiaa esille isyyden tunnistamistapahtumassa. Äiti päättää.

Vierailija
18/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voit asua vaikka avoliitossa miehen, kanssa silti olet virallisesti yksinhuoltaja. Tämä ei tarkoita, että avoliitossa oleva voisi tällöin käyttää jotain taloudellisia etuja, mutta siis periaatteessa näin voi tehdä. Jos asutte erillänne, on sinun kannattaa pitää yksinhuoltajuus, koska tuo sopimus nimestään huoltimattaan ei takaa mitään yhteistä huoltajuutta vaan antaa mahdollisuuden mielettömäänkin ilkivaltaan. Lasta voi huoltaa yhteisesti ilman tuota sopimustakin. Minulta viranomainen kysyi puhelimessa, että haluanko, että sopimus tehdään. Kun sanoin, että ei, hän ei edes tuonut asiaa esille isyyden tunnistamistapahtumassa. Äiti päättää.

Vierailija
19/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ellei isä (tai äiti) ole aukottomasti todistettavissa rappio alkoholistiksi / mielisairaaksi, saa hän yhteishuollon.

Oikeudelle riittää, että etä vanhempi haluaa yhteishuoltoa. Yhteishuolto on Suomessa lähtökohta. Etä vanhempi saa siis yhteishuollon hopeatarjottimella, vaikkei olisi koskaan lapsesta ollut kiinnostunut tai senttiäkään lapsen menoihin osallistunut.

Yhteishuollossa ei lähivanhempi saa vaihtaa lapsen sukunimeä, uskontokuntaa tai muuttaa paikkakunnalta (saati maasta) ilman yhteishuoltaja etän suostumusta. Passia, mopokorttia tms ei lapsi tule saamaan, ellei yhteishuoltajaa huvita papereita kirjoittaa...

Ymmärrän hyvin, jos joku ahaluaa jättää isyyden selvittäämättä, kun lainsäädäntö on tämä. Ei ole lusmuilua ottaa 118,15e / kk verorahoista, kun ei ole lain puitteissa muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
20/32 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä!! Ihan oikeestiko haluat hankkia lapsen miehen kanssa jota SINÄ ja YSTÄVÄSI pelkää!!!???

Ootko sää iha pimee?

Varmasti sanon että tyhmyydestä saa maksaa ja tässä tapauksessa maksatat tyhmyytesi siis meillä muilla! -Kiitos siitä.

Mää jo lapsesi puolesta toivon että annat lapsesi tutustua isäänsä, koska päätit olla niin viisas että hänen lapsen haluat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme