Ihanaa pian on taas kevät!
:) Kevään odotus nostaa ainakin mun mielialaa paljon. Se, miten kasvit ja linnut heräävät eloon. Pääsee taas lenkille vehreän luonnon keskelle kuuntelemaan kaunista linnunlaulua.
Taivaallista.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan ihanaa, mä menen keväällä naimisiin <3
Onnea vaan aviotaipaleelle!
Mä odotan kovasti helmikuuta. Me on viime vuonna saatu valmiiksi 20 neliön jykevä kasvihuone, ja helmikuussa siellä on auringonpaisteessa jo varmaan +15 astetta, kun oli viime talvenakin vaikka ei ollut vielä ovikaan paikallaan, pelkkä pressu vaan.... Jätin läntin sisällä laatoittamatta, istutin suoraan maahan viiniköynnöksen ja sen juurelle krookuksia. Tiedä vaikka jo maaliskuun alussa kukkisivat :) vähän kuin kevät etuajassa. Mulle se alkaa helmikuussa, kun pääsee kylvöpuuhiin. Jee, kevättä kohti mennään!
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta kamalinta aikaa vuodesta edessä. Maaliskuu takatalvea. Vasta huhtikuussa kevät.
Pahin=kylmin aika on vielä edessä. Joulukuu on ollut enimmäkseen mukavaa säätä, ei hirveitä pakkasia. Kevättä kohti ja toivotaan että kesällä kunnon helteet jotka kestää pitkään.
Aurinko paistaa joka päivä jossain.
Negatiivari-Niilo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tosiaan ihanaa, mä menen keväällä naimisiin <3
Ja viimeistään vuoden kuluttua uikutat täällä, kun mies hakkaa sinua, olet joutunut turvakotiin ja haet avioliittoa viimeisillään raskaana.
Oi miten positiivista! Tuskin haen avioliittoa viimeisimmillään raskaana (??), kun ei aiota lapsia hankkia :D
Odotan innolla sitä kun pääsee laittamaan parvekepuutarhaa. Viimevuonna oli mansikoita, auringonkukkia ja chilejä, mitähän ensi kesäksi keksisi.
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla sitä kun pääsee laittamaan parvekepuutarhaa. Viimevuonna oli mansikoita, auringonkukkia ja chilejä, mitähän ensi kesäksi keksisi.
Sama. Mullakin oli chilejä ja niistä tuli hyvä sato, niitä ainakin. Jotain uutta täytyy kokeilla kans.
Minäkin odotan kevättä. Maalis-huhtikuussa alkaa jo sipulikukat nousta täällä lounaassa, laitoin syksyllä 300 uutta sipulia pihamaahan. 😄
Siihen asti olen tyytynyt viherkasvien hoitoon sisällä, kirkasvalolamppuun ja tulihan äskettäin käytyä myös kasvitieteellisessä puutarhassa saamassa valohoitoa viidakon keskellä.
Maaliskuussa kevään kynnyksellä vietän kaksi viikkoa Kanarialla.
Nyt kynttilät palamaan ja lasi viiniä. Mukavaa iltaa kaikille! ☺
Alle kaksikymppinen poikani on murrosikään tultuaan tipahtanut joka kevät enemmän tai vähemmän voimakkaaseen ahdistukseen. Suunnilleen helmikuun lopulla. Valon lisääntyminen on hänelle jostain syystä erittäin vaikea vuodenaika. Jännittää jo nyt se miten kevät menee.
Kaikissa vuodenajoissa on puolensa. Jos aina olisi kevät tai kesä, ei ne tuntuisi miltään. Kevät on mun lempivuodenaika, mutta nautin myös vaikkapa kävelylenkeistä kirpakassa pakkassäässä hiljaisilla ja hämärillä kaduilla.
Tykkään kun lumet ja jää sulavat ja asfaltti paljastuu niiden alta. Voi laittaa tennarit jalkaan ja luopua toppatakista, on kevyt olo ja aurinko lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mullakin oli chilejä ja niistä tuli hyvä sato, niitä ainakin. Jotain uutta täytyy kokeilla kans.
Tuo chili kuulostaa jännältä. Mulla on parveke etelään, mutta vain osaa päivää aurinkoinen, kun isoja puita edessä. Vaatiiko chili kovan auringon?
Tuntuu kyllä kivalta, kuukaudet menee niin äkkiä. Ite ainakin vielä odotan lumikelejä, pääsee pulkkailemaan, pilkkimään. Rannalla ja metsässäki on kiva käydä kun on lunta. Mutta kyllähän sitä maaliskuun alussa jo rupeaa odottamaan kevättä :)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä kivalta, kuukaudet menee niin äkkiä. Ite ainakin vielä odotan lumikelejä, pääsee pulkkailemaan, pilkkimään. Rannalla ja metsässäki on kiva käydä kun on lunta. Mutta kyllähän sitä maaliskuun alussa jo rupeaa odottamaan kevättä :)
Joo kyllä pakkaslumisää on myös kaunista, varsinkin kun aurinko paistaa. Laskiainen ja hernekeitto.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kun lumet ja jää sulavat ja asfaltti paljastuu niiden alta. Voi laittaa tennarit jalkaan ja luopua toppatakista, on kevyt olo ja aurinko lämmittää.
Leskenlehdet! Solisevat purot, valko- ja sinivuokot.
Sama fiilis :)
Hyvää tammikuun alkua Sinulle ja mukavaa kevään odottelua!
<3
Noin mäkin ajattelin. Sitten ajattelin paremmin ja hehkutin kevättä tässä ketjussa. Ihmisen pitää venyä ja kyseenalaistaa käsityksiään.