MARRASTEN tiistai-tiima =)
Kommentit (25)
Meillä on kans autobaby kaukalo ja jäämässä pieneksi. Etenkin ne vyöt on tosi tiukat, jalat saa kasvaa viä jonkun sentin ennenkun tulee yli. Muuten on ollut hyvä kaukalo, mutta törkeen painava kantaa. Ei olla viä perehdytty istuimiin.
Syöttötuoli meillä on jo, kun käy välillä lapsikavereita kylässä. Se on lainattu sukulaiselta. Ihan sellanen perusmalli, jollaisessa on itsekkin aikanaan istunut.
Meillä piti olla 4kk lääkärineuvola tänään, mutta täti soitti eilen ja sitä siirrettiin pari viikkoa, lekuri on kipee. No eipä juuri haittaa, kun ei siitä käynnistä viimeksikään jäänyt mitään käteen. Tietty mittoja kiva ois saada.
Mä oon käyny tyttökamujen kanssa syömässä / kahvilla jo monta kertaa. Silloin isä hoitaa tyttöä. Ja jumpassa käyn kerran viikossa. Silloin mummu hoitaa, jos iskä on töissä. Miehen kans ei kaksin olla viä lähetty mihinkään. Mä tuun heti oikeen tyranniksi, ellen pääse välillä johonkin ilman vauvaa. Kun miehelläkin on useemman kerran viikossa aikaa vievä harrastus niin hän aina patistaa muakin ulos. (on tainnu huomata, miten vaikuttaa kun oon päässy johki..)
Jaahas, täytyy mennä katteleen paloko lasagne jo, kun vaan surffailen.. tyttö onneks nukkuu tänään päikyt, eilen ei malttanu, kun oli niin action-aamupäivä.
Vilma
Meillä olisi ollut tänään neuvolassa hammashoitaja-aika, mutta jouduttiin perumaan, kun tyttö (ja minäkin) on tässä röhässä. Ei viitsi mennä muita tartuttamaan...Hampaita ei ole vielä näkösällä, mutta kuolaa valuu välillä valtoimenaan :) Ja sitten on kiva päristellä sitä kuolaa ylt`ympäriinsä ;D
Turvaistuimesta&syöttötuolista: Meillä on Britaxin Rock-a-Tot-istuin ja sopii vielä jotenkuten. Syöttötuoli on esikoisen vanha, muistaakseni Gracon. Sellainen aika iso muovinen ja siinä on tarjotin. Tarjotin oli kyllä ihan ehdoton juttu esikoisella, sai siihen sitten sotkea, eikä ollut pöytä aina ruokamössössä...
Soseista: Meillä ei olla vielä aloiteltu. Olettekos muuten kuulleet sellaista, että hedelmäsoseita ei suositeltaisi alle puolivuotiaille, diabetes-riskin kasvamisen takia?? Mun isäni oli lukenut jonkin artikkelin aiheesta ja muistuttaa nyt aina nähdessämme, että älä sit syötä hedelmää ennen 6 kk ikää...Täytyypä vissiin kysyä neuvolasta seuraavalla kerralla.
Meillä oli eilen 4 kk neuvola ja neidin strategiset mitat 65 cm ja 7,5 kg ja pään ympärys 42 cm. Ihan hyvin on kasvanut rintamaidolla. Neiti näytti kaikki taitonsa neuvolassa mm. pissasi mun päälle punnitukseen vietäessä :)
Tänään syötiin ensimmäinen teelusikallinen perunaa, ihan hyvin meni alas, huomenna jatketaan kokeilua.
Mä käyn yksin ammattiliiton kokouksissa ja silloin mies vahtii pääasiassa vauvaa. Yhdessä ei olla vielä käyty missään. Mä tässä jo välillä oon miehelle valittanutkin kun on niin paljon poissa omissa harrastuksissaan, saisi olla enemmän kotona. Iltasin on tylsää olla kaksin vauvan kanssa, kyllä nuo päivät jotenkin sujuu, mutta iltaisin kaipaisi jo aikuista seuraa.
Meilläkin kaukalo alkaa tulla jämptiksi, toivon että menee siihen asti kunnes neiti osaa itse istua, tuo kaukalo toimii niin hyvin vieraissa istuimena. Syöttytuolin tripptrapp, ostin käytettynä serkulta.
En haluaisi olla negatiivinen mutta pisti pahasti silmään tuo kirjotus. Annetaan äitien ja anoppien vain nauttia mummoilusta. Miksi heidän pitäisi tietää mitä teillä syödään ja minkä kokoista/merkkistä vaippaa käytetään? Me ollaan ainaki roudattu kaikki tarpeellinen mukana. Tavaraahan on kyllä paljon mutta lapsihan on meidän ei mummojen. Eri asia jos välttämättä haluavat ostaa jotain kotiinsa meidän käyntejä helpottamaan, mutta en todellakaan odota että siellä on valmiina meitä varten muuta kuin lämmin ja rakastava syli ja muutama käsipari lisää kantamassa tyttöä. Nyt on mentävä sen verran vaativa ääni kuuluu ulkoa.
...tosta kamojen laahamisesta paikasta toiseen. Meillä on molempien mummusten tykönä vaipat ja ruuat aina valmiina. Sitteritkin löytyy molemmista paikoista tällä hetkellä kun toisessa paikassa on meidän oma jota ei nyt siis kotona tarvita. Matkasänky on loistava keksintö! Tulee pikkuiselle hyvin uni kun saa aina kuorsata omassa sängyssä :) Tottakai kotona on ihka oikee pinnasänky, mutta hyvin tuo pieni muru nukkuu omassa matkiksessaan, suosittelen! Mennään minne vaan kylään ni saa olla omassa sängyssä ja uni tulee hyvin vaikka nukkuisi hoidossa ilman vanhempia.
Ja sitten siitä " ulos menemisestä" . Me ollaan käyty pari kertaa baarissa ja Miro on ollut isovanhemmilla. Yleensä käydään myös pari-kolme kertaa viikossa kavereitten kanssa kahvilla illemmalla, mutta sehän nyt ei tosiaankaan kauaa kestä. Vaikka on kova remontti ja siellä pitäisi molempien olla touhuumassa, ni isäntä siellä yleensä aina on ja minä oon muksun kanssa kotona. Joskus mun on pakko mennä avuksi ja sillon Miro viettää aikaa isovanhempien kanssa. Pyrin hoitamaan lapseni niin paljon itse kun mahd, mutta välillä on kiva päästä vaikka vaan kahville. Siinä vartissa jo huomaa kuinka ikävä hiipii äitin mieleen :)
Ei ehkä sitten muuta...