Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MARRASTEN tiistai-tiima =)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi kommentoin, että ainakaan minä en saanut JonsQn viestistä sitä kuvaa, että he olisivat käskeneet isovanhempiensa hankkia mummolaan kaikki tarvikkeet. Joskus ne isovanhemmat vain ovat niin innokkaita, että haluavat tämän tehdä ja siinä ei " ei teidän tarvitse" kommentit paljoa paina :D

Onni on nukkunut 3 kk lähtien yönsä ilman tissittelyjä. Menee nukkumaan klo 19-20 ja herää kuuden maissa. Sitten tissitellään ja nukutaan vielä pari tuntia äitin kainalossa. Ihana.

No, tämä yönukkuminen on tuonut mukanaan sen, että meillä ei päivisin nukuta kuin 30 min. - 1 t. torkkuja.

Ensi viikolla 4 kk neuvola ja sieltä saadaan ohjeet kiinteiden aloittamiseen, neuvo kun oli 3 kk neuvolassa sitä mieltä, että aloitetaan maistelu 4 kk iässä, poika kun kasvaa 15% yläkäyrän yläpuolella =)

Kovasti kääntyillään jo puolelta toiselle. Viime viikon vauvajumpassa aloitti kääntyily oikein urakalla. Siinä sitä mamma ilakoi jumppapallon päällä, että " meidän vauva kääntyilee" !

Kaukalo alkaa tosiaan käydä pieneksi, varmaan selvitään siihen asti, että Onni on 6kk, kohtahan sitä voi pukea jo vähän ohuemmin. Yllätävän pienen aikaa kaukalo ajaa asiansa. Meillä käytössä Pritax Baby Safe Plus.

Vauvauinti sujuu mallikkaasti ja poika nauttii täysillä! Ens kerralla jo sukelletaan, hui!

Mies on muuten pitänyt sanansa ja vietänyt enemmän aikaa perheen parissa. Piti koko viime viikon lomaa ja oltiinkin pari vuorokautta Tampereella Lapinniemen kylpylässä. Ihanan rentouttavaa aikaa. Kävin intialaisessa päähieronnassa ja tais olla nuppi niin jumissa, että hieronnan jälkeen en meinannut eteeni nähdä, hyvä etten seiniä päin kävellyt =)

Hyvää loppuviikkoa kaikille mammoille toivottavat,

Noema ja Onni 3 kk ja melkein 3 vk

Vierailija
2/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä perustelen kirjotukseni sillä et meillä on muutenkin aina lähdöt häsellystä kun on koirakin jne että joka kerta unohtuu jotain tärkeetä. Ja sen vuoksi onkin hyvä että siellä mummilassa olisi niitä tarpeita. Kun ärrältäkään niitä ei löydä. Mutta kukin tyylillään. Ja me näin. Piste!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä keskityn muuhun touhuun tästä edes päin. Toivottavasti sairastelevat parantuvat jne. Hyvää kevättä.

Vierailija
4/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kukaan ole toisia loukannut eikä pahalla tarkoittanut. Mielipiteitä on vain laidasta laitaan. Tuosta mummolajutusta olin Neitoperhon kannalla, että on vähän hankalaa matkata kahen kissan, vaunujen, sittereiden, vaippasäkkien, vaatekassien ym. kanssa mummolaan, mutta ymmärrän kyllä Äitylin pointin että oikeesti ei oo mummojen virka ostaa vauvatavaraa vaikka se elämää helpottaisikin. Vauvajutskat maksaa ja ne vie tilaa, mummot on vauva-aikansa eläneet jne. Toiset mummot ostaa ilman käskemistä, toiset ei osta käskettynäkään. Ei tästä asiasta voi suuttua... Pysytään siskot vaan marraskuisten veneessä ja soudetaan samaan suuntaan =)

Vierailija
5/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tuli muutamakin juttu, joita piti lahtea kommentoiman. Sinansa ei meilla mitaan kovin ihmeellista ole tapahtunut. Toivon kovasti,ettei sairastuta ennen lauantaista lomalle lahtoa.

Turvakaukalosta: Meilla Romer Baby safe plus, Ihan hyvin vauva viela mahtuu siihen, varmaan parisen kuukautta viela. Esikoisella oli samatyyppinen Britax rock a Tot (mutta ei enaa meilla kaytossa), ja meni 6kk ikaan saakka. Paa alkoi tulle ylareunan yli, vaikka painoraja oli viela kaukana. Esikoiselle hankittiin sitten seuraavaksi Romerin istuin (tarkan nimen unohtanut, oli joku testivoittaja), joka menikin sitten lahes 4vuotiaaksi saakka. Oli tosi hyva istuin, koska oli kaksisaatoinen, meni lahes vaakatasoon, kun poika nukkui autossa. Alkaa nyt jarkyttyko, mutta tama istuin on kasvot menosuuntaan. Asuttiin silloin Saksassa, ja sielta ei saanut ollenkaan selka menosuuntaan-istuimia. Ajettiin myos todella pitkia patkia ympari Keski-Eurooppaa ja poika viihtyi hyvin, kun naki ulos tielle. Kieltamatta arvelutti tuo kasvot menosuuntaan, mutta jos lahes kaikki Saksan lapset niin matkustavat, niin aika marginaalista se turvallisuusero selka menosuuntaan-istuimeen taytyy olla. Aiotaan ottaa ko. istuin myos kuopukselle kayttoon-todennakoisesti. Oli sen niin arvokas istuin.

Kiinteista: Vauva on ensi viikolla 4kk, ja kerran koetin viime viikolla antaa teelusikan karjella maissisosetta, mutta sylki ulos. Joten odotan viela. Ma olen myos lukenut tuosta kasvaneesta diabetes-riskista, joten olen varovainen. Ja Suomessa on kieltamatta lapsuusian diabetes yleista.Mihin liittyneekin... Siita d-vitamiinin riittamattomyydesta on myos puhuttu.

Ja han kuitenkin viela kasvaa maidolla ihan hyvin ja nukkuu hyvin. Mutta mita ihmetta JonZQ (meniko ihan pieleen nicci???)-joiko teidan poika todella 12 tetraa NANia vuorokaudessa vai ymmarsinko vaarin?

Meilla menee max 5 tetraa, eli just litra.

Kateellisena luin teidan kirjoituksia vauvaa hoitavista mummoista. Meilla ei sellaista ylellisyytta ole. Mun vanhemmat asuvat ulkomailla ja miehen vanhemmat eivat kovin innoissaan lapsia ota hoitoon:(. Mun sisko kylla hoitaa valilla, mutta hanella on itsellaankin lapsia. Pitaisi joku vakihoitaja loytaa tuolle kuopukselle. Muutenkin, jo syksya ajatellen. Kun on viela aika pieni paivakotiin.

Hmm, olikohan viela muuta asiaa..ei nyt tule mieleen. Kotityot kutsuu.

Vierailija
6/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se piti tulla vielä sanomaan, että ei tehdä Lokakuisia, eihän!? ;D Yritetään pysyä sovussa ja annetaan jokaisen taplata tyylillään. Vaikken enää usein ehdi pinoutuakaan, niin ajan salliessa on kiva käydä juttuja lukemassa.

Vierailija
7/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei siis olla käsketty/pyydetty isovanhempia ostamaan valmiiksi yhtään mitään. Omatoimisesti ovat tahtoneet, ehkä helpottaakseen meiän menemistä, en tiiä. Molemmille tämä vauva joka tapauksessa on ensimmäinen lapsenlapsi... ovat kai siksikin niin innoissaan :)

Ja kukas siitä korvikemäärästä kyseli?? Meillä tosiaan alko mennä " mäyris" päivässä!! Aamulla kaks purkkii, illalla kolme ja aika tarkkaan ne loput siinä päivän aikana... Minimissään tais loppuviimeks mennä yheksän purkkii/päivä. Hurjaltahan se kuullostaa mutta totta tosiaan. Siksi siis siirtyminen velliin ja muihin tuli 3kk iässä! Eipähän hänen massunsa ole siitä huonoa tykänny, ennemminkin hän on ollut paremmalla tuulella kun saa masun täyteen eikä tuu pulautuksella takas.

Eikä teidän nyt kannata alkaa sotimaan siitä mitä kenenkin isovanhemmat tekee. Minkäs te heille ja heidän aivoituksille mahdatte! :D

Vierailija
8/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeat vastaukset kysymyksiin,

eli 4kk mitat löytyy toisesta ketjusta, kerroin neuvolassa että ollaan aloitettu pottu ja velli. Ollaanhan me maisteltu jo ruusunmarjaa, porkkanaa ja luumuakin :)

isovanhemmista, mä taas toivoisin että asuisivat kauempana kuin 30km päässä. mutta nykyään vierailut kestää vain n.1-2 tuntia kun ne ajoittaa oikein :)

omaa aikaa mulla on niin paljon ku haluan, eli käyn pari kertaa viikossa salilla, sekä koirien kans lenkillä päivittäin. kavereita en oo kauheesti jaksanu nähdä, paitsi näitä lapsellisia/koirallisia. viihteellä oon käyny kerran ja kerran otettiin kaverin kans tässä meillä. alkoholia ei tee mieli, mutta ulkona tekis mieli lähtee taas käymään. miehen kans ei päästä nykyään yhdessä enää minnekään ku tyttö alkanut vierastaa, mut eiköhän sitä vielä ehditä!

meillä kans turvakaukalo vetelee viimeisiä, joutuu varmaan ostamaan semmoisen joka on 0-25kg kun ei tuota vielä voi istuimeen istuttaa. syöttötuoli on vasta hankintalistalla, ei taida olla kiire vielä senkään kanssa.

Vierailija
9/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pukkaa niin etten taaskaan oo tänne ehtinyt..Miehen firma laajeni ja mulle tuli lisähommia papereden kans. Ja voitte varmaan kuvitella että kun on kolme muksua ja pino papereita hodettavana, niin välillä ei aika oikein riitä! No onneks tilitoimisto hoitaa suurimmat hommat, mulla lähinnä laskujen maksut jne...

Meillä on turvakaukalona joku aktan malli, en muista nimee ja mahtunee varmaan tuonne puolivuotiaakasi asti. Ainakin isommat sisarrukset ovat niillä main siirtyneet isompaan tuoliin. Mut kyllä haalarin kans on välillä tunkeminen!

Kiinteitä syödään mitä pystytään. Allerginen poika on ainakin perunalle,porkkanalle, maissille ja omenalle. Bataattia syödään aina aamupäivällä ja iltapäivällä jotain hedelmää. Bataatin kans annan nyt tällähetkellä kukkakaalia. Maitoa aina niiden jälkeen ja päivän mittaan miten poika sitä haluaa. Iltaisin nukahtaa myös maitopullollisen juotuaan. Yöllä syö kerran tai kaksi. Puuroa en ole antanut noiden allergioiden takia ja neuvolassa " kiellettiinkin" viljat alle 5kk iässä.

Ja tuosta maidon määrästä. Meidän poika joi 1,5 litraa päivässä ja lääkäri sanoi että liikaa. Munuaiset joutuu kuulema liian koville sellasen määrän kans. Joten meilläkin kiinteät aloitettiin 3kk ikäisenä.

Omasta ajasta..Mitä se sellanen on?! Mies kuljetusyrittäjä ja arkisin töissä aamusta iltaan. Viikonloput yleensä vapaalla mut sit on monesti kaluston huoltoa jne.. Mutta sit kun on vapaalla niin haluan viettää koko perheenä aikaa. Mies kyllä hoitaa jos on tarvis, mut ei oo vaan tullu lähdettyä. Kaksistaan ei olla oltu missään, mutta tänä viikonloppuna koko lapsikatras menee mummolaan yöksi ja me lähdetään ulos tuulettumaan! ai että mä odotan:) Kyllähän mä väsyneenä valitan täsät kotona olemisesta 24/7, mut oikeesti tiiän et jos tosiaan haluan mennä niin kyllä mä pääsisin, vaatisi se hieman kyllä järjestelyä.

Mummoista vielä että meillä on ääripää mummot. Mun äiti ostaa omasta vapaasta halustaan vauvalle vaipat sinne ja ruokaa, isommille muksuille on aina jotain siellä odottamassa kun mennään. Haluaa myös hoitaa lapsiamme, ottaa heitä muuten vaan hoitoon vaikkei mentäiskään minnekään. soittaa mitä kuuluu jne..Anoppi taasen ei hoida, ei soita eikä millään muullakaan tavoin osoita kiinostustaan. Joten eipä siellä ole mitään kampettakaan valmiina oottamassa. ehkä asiasta jotain kertoo myös se, että tämä meidän kuopus oli 1,5kk ikäinen ennenkuin tulivat katsomaan ..ja asuvat 25 km päässä meistä.

Mutta minkäs mä sille teen, se on sellanen kun on ja se tässä menettää aika paljon! riidellä voisin sen muijan kans ihan kaikesta, mut olen ottanu hiljaisen linjan, kyllä se joskus sit huomaa oman idioottimaisuutensa:)

Ja eihän me viitsitä riidellä näistä jutuista..Mitä lokakuulaisille sit tapahtui..? Riitelikö ne oikein urakalla vai..?

Aurinkoisia päiviä ihan kaikille!!!

äitykkä ja poikanen ( torstaina 4kk)

Vierailija
10/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kannatan myös rauhaa !

Lokalaiset tais taistella aika kovilla sanoilla siellä..

Miten saatta (soseiden tekijät) porkkanan tasaiseksi? Tässä äsken ensimmäistä kertaa yritin ja tuli aika rakeista.

Peruna meni ihan sileäksi!

Meillä on Jere siis maistellu porkkana+peruna yhistelmää. Ei ongelmia. Maissivelliä, ei ongelmia. Huomenna tai joskus lähiaikoina riisivellin kokeilua.

Jere veteli kanssa 1.2litraa keskimäärin päivässä tuttelia.

Jere on alkanut heräilemään öisin, millon tutti tippuu, millon muuten huutelee sängystään. Syömään herätään vain kerran. tetrallinen maitoa menee ja sitten jatketaan unia parin tunnin verran. Kauemmin ei enää taida maito pitää nälkää.

Käytiin eilen " 3kk" neuvolassa (jere siis eilen jo 3½kk) ja ensimmäinen rokotuksen sai. Vähän inahti ja sitten jo naureskelikin.

Mitat olivat 7805g ja 68cm.

viralliset 3kk mitat ilmoittelinkin pinoon. Kävimme siis punnituskäynnillä 3kk iässä.

Lapin reissu meni hyvin. Paljon oli kärryilijöitä! Vauvan kanssa ei pääse kovin helposti Levillä pikkuisiin liikkeisiin.

Junamatka kesti n.13h.. onneksi sai makuupaikan (päiväjunaan)

Matkat meni siis ihan rattoisasti, junan puksutus oli siis rauhoittava :)

Meilläkin alkaa kohta käymään kaukalo pieneksi. Minkäköhän istuimen sitä ostais. Vauvattaren sivuilla näin 199¿ jonkun istuimen.

Pitäis tutustua tarkemmin!

Huomenna tarttis tehä raskaustesti. Saa nähä mitä näyttää.. vähän jännittää se tulos.

Neuvolan täti kehotti tekemään testin, kun olen imettäny joulukuussa suunnilleen viimeksi. Menkkoja ei siis näy eikä kuulu!

Nooh, nukkumaan vois alkaa menemään, vaikka Jere ei vielä nuku.

Naureskeleminen ääneen on muuten nyt ihan must juttu!

Jere ei vielä käänny mahalleen mutta ei kauan mene siihenkään taitoon. Kaikkea pitää seurata ja kaikesta pitää kiinni ottaa. Nyt semmoinen leikkikaari-tyyppinen juttu kiinnostaa ihan erilailla kuin kk sitten.

Jos nyt lopettaisin :)

10kaks ja Jere n.3½kk

Vierailija
11/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta ajasta vielä.

Käytiin siellä Levillä kahteenkin otteeseen ulkona ilman poikaa.

Toisella kertaa jätettiin Jere mummulle ja papalle yöhoitoonkin.

Oli kyllä hiukan orpo olo, kun ei pääse tarkastamaan hengittääkö lapsi.

eipä muuten olla kamalasti ilman poikaa oltu, tai siis minä ;)

Vierailija
12/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin marketissa ruokaostoksilla ja huomattiin että turvakaukalo vetää viimesiään. Vyöt on isoimmissa säädöissä ja silti menivät kiinni vaan repimällä ja väkisin runnomalla. Vyön alle meni olkapään kohdalla enää mun sormi!! Pojalla oli siis päällä vaan kaks vaatekertaa, toppahaalarihan meillä ei oo mahtunu kaukaloon enää maailman aikoihin!!! Tohon vissiin sais jonkun jatkopalan vöihin, mutta mietin ettei voi olla turvallinen kun nyt jo vyöt lähtee kovin alhaalta, jostain lapaluiden paikkeilta. Pääseehän siinä ylävartalo sitten heilahtamaan jos vaan vyötä pidentää... Istuinostoksilleko siis?

Imuroin just ja poika tykkää ihan hirveästi. Nauraa tikahtuakseen kun imuroin sitteriä sen istuessa siinä. Kun " vahingossa" imasin jalan imurin suulakkeeseen, nauro niin että vedet valu silmistä... Kummallinen tapaus =DDD

Kummallinen oli viime yökin, söi vaan 03.30 ja 06.00. ja herättiin vasta 08 hyväntuulisena =)

Ja nyt ulos ihanaan auringonpaisteeseen =) Vien vanhoja kestovaippuleita postiin ja odottelen uusia tilauksia saapuvaksi =)

Vierailija
13/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä turvakaukalo teille Kittykatti on? Meillä on gracon autobaby, ja se ei kyllä mene enää kauaa.. ehkä vielä muutaman kuukauden, mutta jalat tulee kohta ulos. Kaikille kysymys, oletteko jo katsoneet turvaistuimia? Entäs syöttötuoleja?

Meillä on ihan kurja (äidin mielestä) rytmi, kun Ollin aamut alkaa jo 5.30-6.30, tosi väsyttävää.. yritän sitten päivällä nukkua. Mutta kiva olla koneellakin rauhassa :) illalla ei sitten ehdi kun mies valtaa koneen..

Eilinen nukuttiinkin sitten neljät päiväunet.. varmaan tänäänkin. iltaunet on meillä ollu sellaisia hankalia, niin eilen lähdin kävelylle puoi kuusi ja niinhän poitsu nukkui yli seitsemään, nyt kun alkaa olla valoisaa, niin ajattelin tehdä niin. Tekee ihan hyvää itselle liikkua, kun pulla edelleen maistuu, suklaasta olen ollut erossa nyt 3 päivää :)

Huomenna neuvolalääkäri, 4kk. mitat käytiin jo ottamassa kun Olli ei ollut paljon kasvanut pulauttelun takia (vaan 260g. kuukaudessa) onko muilla samaa ongelmaa?

Nyt täytyy kyllä laittaa vähän kotia kuntoon.. mies lupasi siivota kun tulee töistä.

Vierailija
14/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on hetki aikaa. poika köllöttelee sängyssä, pitäis olla päiväunet mutta taitaa vähän jutellaa unissaan ;)

mekin ollaan katteltu jo turvaistuimia kun alkaa kaukalo jäädä pieneksi. olihan siellä kaikenlaisia malleja, täytyy vaan ens kerralla sovitella autoon ja katsoa mikä mahtuu parhaiten. syöttötuoli ostettiin, tripptrapp. vaikuttaa tosi hyvältä, odotan että päästään pöydän ääressä syömään. Nyt pojalla on jo tosi kova hinku istumaan. imettäminen sylissä pitäen on vähän hankalaa kun poika haluaa koko ajan nousta, joten maitosyötöt sitten köllötellään sängyllä.. Ollaan innolla jo maisteltu soseita ja ihmeellistä että kaikki vihannes/juuressoseet maistuu tosi innolla, mutta hedelmät on sitten vähän niin ja näin. Päärynää kun antaa niin itku tulee pian kun ei maita, mutta parsa+peruna, namnam

Tänään on neuvolassa vauvaryhmä, ja saas nähdä millasta on.. Täytyy mennä, nyt heräilee kunnolla.

Annu ja poika 4,5kk

Vierailija
15/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin on veto pois vaikka nukunkin täydet yöunet jne..ehkä henkinen rasitus on niin maksimissaan et väsyttää kaikesta huolimatta.

Mies on toista vkoa sairaslomalla ja täs ootellaan kutsua Meilahteen. Joutuu sinne vkoksi tiputukseen ja suoraan sanottuna se tuntuu hirveeltä. Ihan senkin vuoksi että tiedän sen olevan miehelle raskasta, varsinkin kun yksinään joutuu siellä pitkälti olemaan kun enhän mä Pyryn kanssa sinne pahemmin voi mennä ettei saa mitään pöpöjä. Ja enkä anoppiakaan voi tänne asumaan pyytää siksi aikaa. Vaikka ottikin töistä vapaata, tai siis jää lomalle kun mies menee sairaalaan jotta on sitten mun käytettävissä. Ihan kiva. Omakin äitini on torstain ja perjantain vapaalla auttamassa Pyryn hoidossa kun ollaan sillon Hämeenlinnassa. Joudun viemään koiran sinne kun en kykene siitä huolehtimaan kun olen yksin kun ei Pyryäkään voi millon sattuu pukea ja viedä ulos. kun ilmoista ei koskaan tiedä. Huomenna piti olla Hämeenlinnas parturi mut on soitettava etten pääsekkään. No ei sinällään oo parturilta pois mut multa kyllä. :( ja torstain ois illalla sitten pimeenajo. hieman jännittää tän kaiken keskellä.

Meillä on myös tuo Gracon autobaby ja meillä ei oo missään vaihees mahtunu siihen kunnolla toppahaalarin kanssa. Lähinnä on ollut muutamia vaatekertoja ja sitten viltit ja harsot päällä sen hetken aina kun siirrytään autolle tms. Ja hyvin on pärjätty. Mut pitäs pikkuhiljaa katella sitä istuin, kysymys onkin että millä rahalla ja millasta. Tulot on niin minimit kun vaan voi kun mies ei oo töissä kun ei tuo munkaan päiväraha mikään huisi oo. 500 ja risat päälle. että sellasta.

Kuinka paljon muiden vauvat syö kiinteitä? Kun Pyrylle menee hyvällä ruokahalulla sellanen pieni peruna ja porkkanaa seassa ja 60ml maitoa päälle. Niin ja sitten välipalalla annetaan päärynää ja maitoa ja sit taas luumua ja maitoa. Onks tää jotenkin epänormaalin paljon??

Mutta eikai auta muu ku ruveta noita työhakemuksia värkkään kun nyt on viel mies pojan kanssa niin voin rauhas niit tehä..rasittaa nekin vaan turhaan. :(

mut muille aurinkoista päivää, täällä kun on niin pilvistä. (siis ulkona :))

-neitoperhonen ja Pyry

Vierailija
16/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin Bumbo, ihan siitäkin syystä et helpottaa kovasti toimintaa vauvauinnissa ja käyhän tuo sitten hyvin syöttötuolista. Emme nimittäin enää aatelleet sitä sitten ostaa kun viihtyy bumbossa ja mun vanhemmil on kaks syöttötuolia, saahaan varmaan toinen kuhan ei Pyryn serkut enää niitä tartte ja tuolla appilassa saa tuo bumbo kelvata. Tuntuu et sinne pitäs aina kaikki ostaa ja viedä et on valmiina. Ärsyttävää kun taas nytkin äiti soitti et mitä kaikkea ruokaa ostaa Pyrylle ja mulle kun mennään sinne. Äitikin ostelee vaippoja aina kun niit on tarjouksessa ja maidot ja vellit ym on aina valmiina oottamassa. Anoppi ei ois tajunnu vaippojakaan ostaa ellei ois annetta alekuponkeja ja patistettu ettei aina tartte olla kauheeta satsia vaippoja roudaamas mukana. Maidotkin jouduttiin viemaan viimeks mukana kun oli ostanu jotain ihan omituista kun ei ollut viitsinyt kysyä mitä Pyry juo. Kuvitteli kai että maha kestää ihan mitä vaan. Mutta ei, pienemmästäkin väärästä ruoasta tai merkistä menee maha sekasin. :(

Vierailija
17/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toi kaukalo siis Gracon Autobaby, ja vissiin on sitten pientä mallia kun muillakin on jäämässä pieneksi. Istuinta on kateltu, sellanen pitäs olla minkä voi kääntää kasvot menosuuntaan sitten isompana. Lähinnä varmaan se ratkasee, minkä saa autoon mahtumaan ja tukevasti paikoilleen. Se taas ratkeaa istuimia sovittamalla.

Syöttötuoliksi on ajateltu hankkia Tripp Trapp sen muunneltavuuden takia. Vielä ei oo kiirettä kun täysimetyksellä on menty. Istuu vielä selkä pyöreänä, joten vielä ei voi ees syöttikseen laittaa.

Sen sijaan hyppykiikkua on ajateltu, tykkää niin mahottomasti kun hyppyytetään vaan kun ei voi sitäkään koko aikaa tehä eikä kädet jaksa. Mut kattoo nyt.

Ja juu, noi mummolat on ongelma kun koko arsenaali pitää viedä mukana. Sentäs pinnasängyt on hankkineet ettei nyt sitä tartte... =D

Vierailija
18/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas... ihanat ilmat on nyt muutamana päivänä ollut, niin on tullut ulkoiltua. Välillä kyllä tuntuu että jumiutuu jostain kumman syystä tänne kotiin neljän seinän sisälle, ja kyllä sit pikkusen alkaa seinät kaatumaan päälle. Oon ollut aika väsynyt, niin ei tahdo sit saada oikein mitään aikaseksi.

Laskin tossa yks päivä et oon käynyt 3 kertaa jossain ilman vauvaa sen syntymän jälkeen; kerran kampaajalla, kerran ulkona baarissa ja kerran hammaslääkärissä. pitäs kyllä useammin koittaa ottaa vähän omaa aikaakin, niin jaksaisi taas vauva-arkea paremmin. Nyt viime viikolla kun kävin hammaslääkärissä, niin sekin piristi kauheesti vaikka sinällään hammaslääkäri ei mukava paikka olekaan mennä. Tuntui oudolta kulkea kaupungilla yksinään ilman vauvaa, mietin ihan et tämmöstäks tää olikin. Aika pienestä sitä saakin hyvän mielen, tuli ihan semmonen vapaudentunne kun on tuon vauvan kanssa ollut lähes 24/7. Tulipas vähän vuodatusta :D Mut vietättekö te muut paljon omaa aikaa, siis ilman vauvaa? Onko teillä omia harrastuksia tms? Entäs yhteistä aikaa miehen kanssa ihan kahdestaan, edelleen ilman lapsia siis?

Meillä on perjantaina 4 kk neuvola. Täytyypi tulla sitten kertomaan taas uusia mittoja. Kovasti isolta tuo poika jo tuntuu, hartioissa ainakin kun sitä kantelee =) Ja meillä myös alkaa kaukalo käydä pieneksi. En tiedä missä vaiheessa pitäisi siirtyä istuimeen, kun ei kai noin pientä saisi vielä ihan istumaankaan laittaa. Täytyy kuitenkin alkaa katseleen jo istuimia pikkuhiljaa.

Tämmöistä tällä kertaa.

Terkuin, Gerda

Vierailija
19/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime viikko niin kiireinen, alkuviikosta oli iskä sairaslomalla flunssan kourissa ja ma+ke oli neuvolaa ja lekuria ja sit viikonloppuna käytiin kylästelemässä ja yövyttiin hotellissa. Se olikin eka kerta ku Teemu nukku muuallakun omassa sängyssä ja eipähän se uni sitten oudossa sängyssä tullutkaan..muuten oli oikein reipas matkustaja.

Jännitettiin ihan loppuviikolle asti että tuleeko meillekkin se funssa mutta eipä oo onneksi vielä näkynyt :)

Teemulla on nyt mennossa joku nukkumiskausi, kaipa se kasvaminen vie voimat, nytkin jo kolmansilla päikkäreillä tällepäivälle. vaikee muuten pukea ulos ku tohon terassille paistaa aurinko mutta silti siihen tuuleekin, kunhan osasi sopivasti laittaa vaatetta päälle.

Turvakaukaloon meillä mahdutaan edelleen toppapuvussa kohtullisen hyvin. Vaikka onkin nyt selvästi kasvanu pituutta eikä niin kauheesti oo painoa tullu, näinköhän enää toi tissimaito riittää pelkästään..

Nyt mentävä kotiaskareisiin

t.Tiitis ja Teemu 3,5kk

Vierailija
20/25 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on armoton talo-hässäkkä... joten eipä oo voinu kirjotella, saati kovin usein lukeakaan :( Ostettiin ok-talo ja siinä tehään täysremontti. Oma tietsikka on jonkun muuttolaatikon pohjalla siellä torpalla ja anoppilassa (jossa nyt asustellaan remontin ajan) on kone rikki. Tääl meiän äitillä pääsee koneelle mut eihän sitä sitte aina ehdi...

Meilläkin on Crago-kaukalo ja tosiaan on käymässä kovasti pieneksi kohta. Oon luvannu myydä sen jo kaverille ja tarttis siis lähtee uutta ostelemaan! Suositelkaa!?? Syöttötuolin ajattelin ostaa kun päästään muuttamaan kotiin, vielä sitä ei kuitenkaan tarvita.

Meillä on soseita mussuteltu jo kuukauden verran... rupes NaNii meneen yli 12-pack päivässä! Illal vellii, aamul puuroo, päiväunia ennen ruokasoseita ja välipalaks iltapäiväl hedelmää. Soseitten jälkeen tilkka maitoa.

Päivärytmi on nykyään: illal nukkumaan puol 10, aamul hereil 8 mais, pikapäikkärit 10 (noin 15min), päikkärit puol 12-4 ja ehtommal viel yhet pikku-unet!

Pikku-legoja on tulonpäällä 6kpl. Jahka se loppukin ien siitä häviää niin johan kelpaa rouskutella tutteja ja muuta :)

Illalla alkaa 7 maissa kiukkuuminen ja kestää muutaman tunnin, hän on joutunut koliikin kouriin :( Kysyin lekurilta, että eikös se tule yleensä ihan pienille, niin tämä on kuulema eri koliikki... 3kk:n koliikki! Kestää muutaman kuukauden ja takana on jo onneksi kolmisen viikkoa!

Mutta jätän tilaa muillekin ja koitan päästä kertomaan 4kk neuvola kuulumiset torstain jälkeen!

Ihanaa kevättä mammoille ja muksuille :D Jonsku ja Miro