Menossa laserleikkaukseen enkä omista muita laseja kuin piilarit, ratkaisuja?
Olen menossa leikkaamaan molemmat silmät, ja ongelmana on se, etten omista tavallisia silmälaseja enää ollenkaan. Ne, jotka aikoinaan sain, hajosivat, enkä ole sen jälkeen uusia hankkinut kun piilarit ovat päässä koko ajan.
Leikkaukseen pitäisi mennä kuitenkin niin, ettei ole viikkoon piilarit päässä, ja todellisuus on se, että en missään tapauksessa pärjää ilman laseja. Vahvuudet -3,5 ja -4, joten esim. autolla ajaminen on ihan sula mahdottomuus ilman laseja.
Leikkaukseen on enää muutama viikko, joten en haluais ostaa lasejakaan sitä varten että oon ne päässä viikon, budjetti ei oikeen anna myöden sellaista harrastaa.. :/ ratkaisua kellään?
Kommentit (13)
No tota ois kannattanut miettiä vähän aikasemmin. Ei tossa mitään vaihtoehtoja ole.
Kävin viikkoa ennen joulua vasta kartoittamassa tilanteen, että onko leikkaus edes ylipäänsä mahdollista, enkä ollut tullut ajatelleeksi, että piilareita ei voi pitää ennen leikkausta.
Leikkausaika varattiin mahdollisimman nopeasti ja tämä on nyt tilanne.
Tyhmä kai oon kun en tajunnut, mutta sen toisteleminen ei nyt asiaa auta.
Ensimmäinen vastaaja jo kertoi, mitä tehdä. Minua vielä kiinnostaa se, miten kummassa päädyit lykkäämään ongelmanratkaisua tähän asti.
Minun leikkaukseni aikoihin operoitiin vain yksi silmä kerrallaan. Oli kieltämättä jännää ajaa autoa erilaisilla näkee-eikun-ei-näekään-virityksillä.
Mikä halpaketju? :D
Tulee mieleen vaan joku Tiimari ja sen tyyppisissä puljuissa on kai vaan plussalaseja myytävänä.?
Hae sieltä Spexulta halvat lasit. Sulla on niin vähän miinusta, että taitaa mennä varastovahvuuksiin. Tai siis joka tapauksessa otat sitä mitä löytyy, vaikka jäisivät alikorjatuiksi. Parilla kympillä saat sellaiset joilla pärjäät auttavasti. Jos ei onnistu, niin sitten siirrät leikkausaikaa.
Joku specsavers, siellä maksaa halvimmat lasit jotain 70 euroa, kun ei ota linsseihin mitään ylimääräistä. Kai niillä pari viikkoa pystyy olemaan? Tosin voi olla, ettei niitä tässä ajassa ehdi saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku specsavers, siellä maksaa halvimmat lasit jotain 70 euroa, kun ei ota linsseihin mitään ylimääräistä. Kai niillä pari viikkoa pystyy olemaan? Tosin voi olla, ettei niitä tässä ajassa ehdi saamaan.
Halvimmat maksavat parikymppiä, nytkin on taas kehyksiä tarjolla 10 e/pokat ja siihen peruslinssit ilman mitään ohennuksia, heijastuksenestoa jne. Tai jos on jollain vanhat pokat laatikossa, niin voi viedä ne näytille ja kysyä paljonko linssit maksaisivat. Mun miehellä on parinkympin rillejä varmaan kuusi paria, kun sillä on niin pieni korjauksentarve näössä, että arkikäyttöön sopii nuo peruslinssit. Jos ap tarttee pariksi viikoksi lasit, niin ottakoot mitkä tahansa kympin pokat tarjousrekistä ja sitten menee niillä. Ihan sama miltä näyttää.
Apteekistakin löytyy niitä "Tiimarin laseja"
Ja joka halpaketju ei itse asiassa ole yhtään halvempi kuin ne muutkaan: jokaisessa on tarjouskehykset plus ohentamattomat ja käsittelemättömät muovilinssit varastovahvuuksilla suht saman hintaiset, alimmillaan tyyliin parikymppiä. Kun löysin mieluiset kehykset ja otin linsseihin ne normi lisäkäsittelyt niin satasiin nousi hinta. Toisesta ketjusta vastaavat sai halvemmalla.
Itse kun kävin niin molemmat silmät laitettiin erikseen. Turvallisempaa niin. Muutaman viikon kuljin toinen silmä vahvuuksilla ja toinen "ikkunanlasia". Mahtoi olla tyhmän näköistä, aika vahvat lasit kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Mikä halpaketju? :D
Tulee mieleen vaan joku Tiimari ja sen tyyppisissä puljuissa on kai vaan plussalaseja myytävänä.?
Tokmannilla tms. olen nähnyt miinuslasejakin, mutta tuskin löytyy noin vahvoja.
Etkö voisi viikon ajan käyttää vain julkisia kulkuneuvoja ja muutenkin rajoittaa menoja näön mukaan? Kuinka tarkkaa työtä teet? Omat silmäni -5 ja kyllä sen verran hahmottaa että arki sujuu jos ei töitä ole, uskallan bussia käyttää ja kaupassa käydä kyllä. Viikon päästä näet sitten aina joten on kannattava investointi! :) Jos oikeasti mahdotonta, autoa pakko ajaa jne. niin siirrät sitä aikaa. Älä kuitenkaan missään nimessä uhmaa tuota ohjeistusta, silmien täytyy levätä ja olla ns. normaalitilassa ennen laseria pidemmän aikaa! Ennen näöntarkastustakin pitäisi olla vähintään 24h piilolinssitön, tuli mulle uutena muinoin.
Hanki tilapäiset lasit parilla kympillä siitä halpaketjusta, jota en nyt tässä erikseen mainosta.