Naapurini vihaa minua, enkä kuollakseni keksi MIKSI! :D
Muutettiin tähän kesällä. Kyse siis kerrostalosta, jossa naapurimme ovat oikein ihania, mutta tämä yksi tuntuu inhoavan minua.
Heillä on aikuinen koira ja meillä pentukoira. Kaikki on varmaan lähtöisin omasta hölmöydestäni, mutta tämä on ensimmäinen koiramme enkä tunne koiraihmisten etikettejä ja kirjoittamattomia sääntöjä.
Tämä ihminen tekee siis rapussa vastaantullessaan niin, että jää seisomaan paikoilleen sanomatta mitään. Seisoo kuitenkin sellaisessa kohtaa, etteivät koirat voi ohittaa toisiaan ottamatta kontaktia. ÄRSYTTÄÄ, koska a) meidän koiramme on pentu ja tottakai pyrkii iholle jos toinen seisoo ihan likellä ja b) minäkin haluaisin kouluttaa koiramme ohittamaan ilman että toista huomioidaan.
En tiedä haluaako tämä naapuri että koiramme tervehtivät vai ei, kun jää tuolleen eikä sano mitään. Olen pari kertaa kysynyt ja vastaus on ollut jotenkin alentuva "no jooooo...."
Ei siis ilmeisesti halua? Olen sitten tehnyt niin, etten anna koirani tervehtiä tätä toista koiraa, mistä on varmaan nyt loukkaantunut.
Ensin alkoi ulkona kommentoimaan koirani käytöstä tyyliin:
"Kannattais kouluttaa tuota koiraa...."
" Aina yhtä hyväkäytöksinen...."
"Ootko milloin ajatellu alkaa kouluttaa tuota?"
Koira on siis 4kk PENTU. Koulutetaan koko ajan, mutta tottakai pentu innostuu jos toinen parkkeeraa koirineen keskelle kulkuväylää, menisi reippaasti ohi, kerta hänellä on niin koulutettu aikuinen koira.
Tänään tuli vastaan. Moikkasin hyväntuulisesti (moikkaan aina) ja hän vain kulki ohi niskojaan nakellen eikä vilkaissutkaan.
En tajua tätä ihmistä. Miestäni kohtaan on ystävällinen ja kiva. Ja ei muuten ole kyse siitä että olisi ihastunut häneen. Tämä naapuri (nainen) asuu siis naisystävänsä kanssa.
Jos kyse on tuosta hemmetin koirajutusta, niin miksei tuittuile miehelleni? Mieheni on ihan yhtä käsi koiranpennun kanssa ja voin sanoa, ettei käyttäydy yhtään paremmin mieheni kanssa.
Olen aina ollut ystävällinen ja asiallinen tälle naiselle, vaikka hän olisikin töksäytellyt ja tiuskinut minulle. Mikä ihme tässä mättää?
Kommentit (33)
Mun ex-naapuri vihasi minua. En ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että olin 10 vuotta nuorempi sinkkunainen ja asuntoni (elintasoni) oli parempi kuin tämän "päällikkö"statuksestaan esitelmöivän miehen. Ajoin myös uusilla autoilla. Tosin hänen autoaan vaatimattomammilla.
Jotkut ihmiset vaan on mulkkuja, älä välitä. Koirasi opetat pikkuhiljaa tavoille, niin ekä se naapurikin siitä rauhoittuu. Voi myös purkaa sinuun jotain selittämätöntä, omaa juttuaan, ei ikinä tiedä.
Meillä on ihania naapureita pääosin, mutta kerran viereisen talon iso pumpattu kundi kulki treenikassinsa kanssa ohitsemme, kun olin koirani kanssa ulkona, ja koira hiukan nuuhkaisi kundin kassia, ei siis mitenkään rynninyt päälle tai kuolannut tms, vaan kurotti päätä ja nuuhkaisi. Kundi huusi ihan täysiä, että pidä se piskisi kurissa! Olin vain että selvä...
Tuli mieleen, ettei vaan miehesi olisi läpättänyt tälle naapurille jotain teidän suhteenne juttuja, esim. riitoihin liittyvää? Tai sitten jotain koiraan liittyvää mistä naapuri on tulkinnut sinut kusipääksi. Villi veikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Lesbot muuten harvemmin tykkäävät heteronaisista, miesten kanssa tulevat juttuun paremmin.
Etkös ole saanut huomiota osaksesi.. Eiköhän se ylipäänsä ole niin, että kommunikointi on helpompaa niiden kanssa, joiden kanssa on jotain yhteistä. Jostain syystä heteromiehet eivät tule kovinkaan hyvin juttuun homomaisten miesten kanssa, mistähän tuokin johtuu.
Selvä juttu, olet vilkuillut vahingossa naisystävää "sillä silmällä"
Se, että asuu parisuhteessa naisen kanssa ei poislue sitä etteikö voisi olla kiinnostunut miehestäsi. Jos on vaikka bi-seksuaali, niin kyllähän sitä mieluummin juttelee karismaattiselle ja ystävälliselle miehelle, kuin perjalkaiselle umpiheterolle mammalle.
Miksi ihmeessä et sano vastaan, kun hän kommentoi teidän koirankoulutustanne? Tuohan on ihan suoraa vittuilua ja sinä moikkailet häntä aina yhtä aurinkoisesti! MITÄH?! Sano ettei todellakaan kuulu hänelle teidän koiran käyttäytyminen ja käyttäydy häntä kohtaan yhtä tökerösti. Älä ole tossu. Monikaan 4kk koira ei osaa vielä käyttäytyä hyvin. Älä ota koulutuksesta paineita. Kyllä se jossain vaiheessa oppii kuitenkin, kun määrätietoisesti pidätte kuria.:)
Meillä oli joskus mukava väärinkäsitys naapureidemme kanssa. Ihmettelin kun aiemmin niin ystävällinen vanhempi rouva alkoi katsomaan minua vihaisesti, eikä tervehtinyt takaisin.
Meillä oli tuolloin kissa, jolla oli tapana kiskoa verhot ikkunoista jos jäi yksin sisälle.
Aina kun lähdin ulos, yritin kuikuilla omia ikkunoitani (yläkerta), jotta näkisin miten hemmetissä se kissa sen oikein tekee ja roikkuuko se nyt verhoissa.
Naapuri sitten joskus alkoi sättimään minua, kun minä kurkistelen sisään naapureiden ikkunoista ja rikon heidän kotirauhaansa!
Selitin, että herrajumala ei, kissaa minä koitan katsoa että tuleeko sieltä verhotangot alas taas.
Kyllä meidän 4kk koira osasi käyttäytyä tuon ikäisenä... Sehän on jo iso, aiheuttaa vahinkoa riehumisellaan.
Jos koira siis kasvaa 25 kiloiseksi, niin oletan että painaa nyt jo ainakin 15kg
No hyvänen aika, ensi kerralla otat sitä kurkusta kiinni, ravistat ja karjaset: Mikä helvetti sua vaivaa? Hä? Nyt heti kakistat ulos, mitä oon sulle tehny, kun oot tommoseks mulkuks menny! Noni! Anna tulla!! Tästä ei lähdetä ennen ku alat laulaa!!
Tämä toimi ainakin itselläni pari vuotta sitten, kun luokkakaverini, jonka kanssa olimme aiemmin ihan kivoissa väleissä, alkoi yhtäkkiä kohdella minua, kuin saastaa. Selitystä en kyllä saanut, mutta tyttö pyysi anteeksi, eikä sen jälkeen enää nyrpistellyt minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-naapuri vihasi minua. En ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että olin 10 vuotta nuorempi sinkkunainen ja asuntoni (elintasoni) oli parempi kuin tämän "päällikkö"statuksestaan esitelmöivän miehen. Ajoin myös uusilla autoilla. Tosin hänen autoaan vaatimattomammilla.
Sitten kun kasvat aikuiseksi, niin ehkä ymmärrät elämää vähän paremmin ja osaat suhteuttaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Välttämättä hän ei tuntenut sinua mitenkään ja toisaalta ei nähnyt tarpeelliseksi tutustua. Eli olit hänelle vain yksi tuntematon naapuri.
Kiitos kivoista vastauksista!
Tuon naapurin seksuaalisen suuntautumisen mainitsin vain ja ainoastaan sen takia, ettei koko ketju mene siihen että täällä povataan miten naapuri on ihastunut mieheeni tai heillä on salasuhde. :D
ap