Voi ei, ostimme eilen heräteostoksena taulu tv:n!!!!
Mä en ymmärrä että minkä takia me ostamme aina kaikki tollai heräteostoksena. Miksei vaan voisi keskustella edes vähäsen mistään?
Onko muilla samoja " ongelmia"
Kommentit (23)
" taulu-tv vie sähköä ihan sikana" HEH HEH!!! Kun on jo asuntolainat ym. päällä, niin tuskinpa se taulu-tv:n sähkönkulutus useita satoja euroja on kuukaudessa. Onko jossain jotain ihan oikeaa virallista laskelmaa kuinka paljon taulu-tv vie enemmän sähköä kuin vanha putki-tv?
Kadutko ostoanne, oliko uusi tv " pakollinen" vai muuten vaan ostitte? Meillä mies on enemmän kiinnostunut elektroniikasta yms. Mulle olisi sama vaikka ei olisi telkkaria ollenkaan. Tietokoneesta en kyllä luopuisi.
Se vähäinen vapaa-aika menee siis netissä tai lukiessa. Telkkaria katson todella harvoin.
Isot taulutelevisiot ahnehtivat sähköä enemmän kuin kiukaat
Suurimmat eli 42- tai 50-tuumaiset plasmatelevisiot kuluttavat monin verroin enemmän sähköä kuin perinteiset kuvaputkitelevisiot.
Turku Energiassa on laskettu, että perinteisen television kulutus on 120-300 kilowattituntia vuodessa, mutta iso plasmatelevisio nielee lähes tuhat kilowattituntia. Välimaastoon, 200-400 kilowattituntiin, jäävät LCD-televisiot.
Sähkön hinta
Sähkökauppa määrää, mikä on lopulta sähkön hinta. Kuluttajan maksama sähkön kokonaishinta on noin 10 senttiä kilowattitunnilta (kWh). Se koostuu sähköenergian hinnasta (40 %), siirtomaksuista (35 %) ja veroista (25 %).
Täällä vaan heti noi tietämättömät idiootit haukkuu! Miks vitussa mä olisin kateellinen jostain saatanan telkkarista, joka vie sähköä enemmän kuin sauna?
näyttää! :)
Meille sanottiin, ettei se telkkari nyt niin hirveesti sitä sähköä vie! Ja ne uusimmat nyt ei ainakaan. Ne testit tehtiin niillä just tulleilla taulu tv:llä.
Ja eipä se sähkölasku siinä ekana mielessä ollut! Ja tuskin nostaa sähkölaskujakaan yli 50 eurolla....Hohhoijjaaaa....
-ap-
Kallein heräteostos kyllä oli eilen, kun menin katttoon vauvalle pinnistä yhestä huonekaluliikkeestä, enkä löytäny mieleistä, niin sieltäpä lähtikin matkaan sitten itelle ja ukolle uus sänky...
Mulle on ainakin ihan sama, paljonko mun taulu-tv vie sähköä, kun ei tää elo ole yhdestä (tai kahdestakaan) sähkölaskusta kiinni. Ehkä se sitten toisille on se viimeinen niitti, miksei hanki sossusta saamillaan kiturahoilla taulutelkkaria :)
Onnea ap, meillä tehtiin sama juttu vuosi sitten kun mentiin vaan katselemaan, mitä on tarjolla ja mukaan lähti taulu-tv :)
Vierailija:
Täällä vaan heti noi tietämättömät idiootit haukkuu! Miks vitussa mä olisin kateellinen jostain saatanan telkkarista, joka vie sähköä enemmän kuin sauna?
juurihan oli Kuningaskuluttajassakin että nyt ei kannata ostaa uutta tv:tä kun ne niin huonoja ominaisuuksiltaan ja Suomessa vielä " huono" digitv järjestelmä joten teille nyt television ostajille tulee kaikenlaisia ongelmia ihan pian uusien televisioidenne kanssa.
Ei se sähkönkulutus kokonaan hukkaan mene, suurin osa, lähes kaikki, kulutettu energia lämmittää. Kesällä tietysti voi jossain tapauksessa lämmittää liikaa, mutta yleensä kuitenkin lämmitystä tarvitaan. Tuleehan se tietenkin kalliimmaksi lämmittää päiväsähköllä kuin esim. öljyllä tai yösähköllä, mutta käytettyä se energia kuitenkin tulee. Jos on suora sähkölämmitys, niin on ihan sama lämmittääkö patterilla vai telkkarilla, telkkaria on vain mukavampi katsella.
Vaikeahan niiitä kiusauksia on joskus kaupoissa vastustaa:) Tiedän miltä jälkeenpäin tuntuu kun ostaa jotain mitä ei välttämättä tarvi tai vaikka tarvisikin, tekee ostopäätöksen turhan kevyin perustein.
Jos tv tuntuu teistä ihan turhalta, niin uskon että saatte sen kyllä myytyä pois ihan sopivaan hintaan tai antakaa vaikka jollekin tutulle, esim. isovanhemmille joilla voi olla tosi vanha tv? Vaikken kyllä ymmärrä miksi siitä luopuisitte, kai te nyt tv:tä katselette?
Ja tuo morkkis turhan ostamisesta kyllä häipyy varmasti jo tämän päivän aikana ja sitten osaat jo oikeasti nauttia uudesta tv:stä.
Joten ei muuta kuin soffalle lemppariohjelmaa katsomaan=)
Onneks olkoon, se vie sähköä ihan sikana...
videotykkiin ruvetaan kyllä säästämään, että ehkä sitten joskus...
Mua ärsytti jo se, että meillä sähkönkulutus on vuodessa 18 000 kwh. Kannattaa sitten jo hankkia mieluummin videotykki kun on ihan yhtä kallis käyttää, mutta helkkaristi parempi kuin joku telkkari.
Ainakin uusissa asunnoissa hirveän pienet olohuoneet. Meillä 42 tuuman plasma. Katsotaan pääasiassa DVD-leffoja, joten ongelmia ei tule. Digi-tv:tä ei oteta ollenkaan. Tv päällä 1-3 tuntia päivässä. Paljonkohan on sähkönkulutus?
Plasma hankittiin heräteostoksena.
Vierailija:
Ainakin uusissa asunnoissa hirveän pienet olohuoneet. Meillä 42 tuuman plasma. Katsotaan pääasiassa DVD-leffoja, joten ongelmia ei tule. Digi-tv:tä ei oteta ollenkaan. Tv päällä 1-3 tuntia päivässä. Paljonkohan on sähkönkulutus?Plasma hankittiin heräteostoksena.
Meillä taas tehdään tutkimusta juuri sopivan ja kohtuu-hintaisen löytämiseksi - ja se vie ikuisuuden. Joskus toivoisin, että vaan mentäisiin ja ostettaisiin.