Näin erään koulukiusaajan lomalla
Tai oikeastaan ei se kiusaaja ollut, sillä me oltiin vikalla luokalla ihan kavereita tai no aiemmin se kiusasi mut sit muuttu semikivaksi. Näin sitä kotihuudeilla joululomalla. Hän työnteli lastenvaunuja ja on amisammatissa, saanut työtä, ite teen korkeakoulututkintoa. Valehtelin jopa kotikaupunkini missä opiskelen. Jotenkin ahdisti se kaikki utelu. Vitutti ees, että pysähdyin juttelemaan
Kavereita, tasavertaisia meistä ei koskaan tule. Oonko ihan sekasin kun en pääse vieläkään irti näistä kouluajan traumoista.
Kommentit (11)
Miksi valehtelit? Mitä traumoja jäänyt jos kerran ihan puheväleissä olette?
Miksi hän olisi siksi huonompi ihminen, että on amisammatissa ja työntelee lastenvaunuja (arvatenkin omaa lastaan)?
Käsittämättömiä nämä itsensä ylennysaloitukset. Miten MINÄ olen kiusattu ja korkeakoulussa ja kiusaaja on jokin luuseri.
Ja oliko tämä nyt kiusaaja vai ei ollut? Jospa unohtaisit vuosien takaisen jutun. Ilmeisesti mitään erityisen pahaa ei tapahtunut?
Siis me joskus nuorempina käytiin ihan baareissakin ja oltiin feisbuukkamui. Poistin sitten. Koen etten halua kenenkään kiusaajan kanssa olla väleissä. He tuhosivat itsetuntoni. Tiedän, että silloin oltiin eri ikäisiä, mutta elän edelleen siinä ajassa ja haluan että he eivät tiedä musta mitään.
Valehtelin koska en koe, että heidän tulee tietää musta MITÄÄN. Hän siis kysyi missä mä asun
- ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän olisi siksi huonompi ihminen, että on amisammatissa ja työntelee lastenvaunuja (arvatenkin omaa lastaan)?
Käsittämättömiä nämä itsensä ylennysaloitukset. Miten MINÄ olen kiusattu ja korkeakoulussa ja kiusaaja on jokin luuseri.
Ja oliko tämä nyt kiusaaja vai ei ollut? Jospa unohtaisit vuosien takaisen jutun. Ilmeisesti mitään erityisen pahaa ei tapahtunut?
Nää on näitä... "onneksi hänellä menee nykyään huonommin!" noo ei taida mennä jos on tänäpäivänä työpaikka ja vauvakin tullut :) sori Ap, hänellä menee yhä ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Siis me joskus nuorempina käytiin ihan baareissakin ja oltiin feisbuukkamui. Poistin sitten. Koen etten halua kenenkään kiusaajan kanssa olla väleissä. He tuhosivat itsetuntoni. Tiedän, että silloin oltiin eri ikäisiä, mutta elän edelleen siinä ajassa ja haluan että he eivät tiedä musta mitään.
Valehtelin koska en koe, että heidän tulee tietää musta MITÄÄN. Hän siis kysyi missä mä asun
- ap
Itsetuntoasi tuskin on tuhottu, koska sitä ei liene ollutkaan.
Ja ketkä "he"?
Puhut aloituksessa vain yhdestä tyypistä, jonka kanssa olet kaverikin ollut. Vähän jotain johdonmukaisuutta nyt kaipaisin tarinaan.
Eli kaveri on töissä, sinä vielä opiskelet? Nooh, vaikka tässä nyt vähän käryääkin, niin vastataan kuin todelliseen viestiin. Itse koen, että kasvoin aikuiseksi siinä asiassa, että minua ei yhtään haittaa tietää, mitä kiusaajista on tullut tai ei ole tullut.
Ei, en mä ottanut mitään ylemmyyskantaa että ite oisin parempi, tuli väärä viesti välityttyä teille. Lähinnä se että ylireagoinko nyt ku ahdistuin tuosta noin.
Ihan normaalia, että ahdistuit. Normaalia on myös kiusaajan kanssa jollain lailla ystävystyminen jossain vaiheessa ja sitten uudestaan ahdistuminen myöhemmin. Hae kuitenkin vaikka YTHS:ltä keskusteluapua noiden tunteiden ja reaktioiden selvittämiseen, koska et kai halua loppuikääsi ahdistua ja vältellä entisiä kiusaajiasi.
Te ap:lle kuittailijat, kasvakaa aikuisiksi.
Ihan normaalireaktio. Hienoa, että opiskelut sujuvat!