Avokki ilmoitti meidät henkisen kasvun kurssille
Töissä joku oli kehunut maasta taivaisiin tuota kurssia. Ilmankos tämä työkaveri onkin ollut kuin eri ihminen viime aikoina, tuumi mies.
Minusta kurssi kuulostaa vähän hölyn pölyltä, mutta olenkin skeptinen, enkä anna henkiselle minälleni mahdollisuutta kehittyä. Tämä on kuulemma kuitenkin ihan tyypillistä (miehen sanoja).
Kurssi maksaa 110€/hlö ja mukaan saa vielä jopa jonkun Elämänpeili-cd:n.
Sanoin miehelle tuon kurssin olevan minusta kallis. Henkiseen hyvinvointiin kuitenkin tulee käytettyä lähes olematon määrä rahaa, joten tuo ei ole hinta eikä mikään, miehestä.
Niin ja meillä ei muuten ole cd-soitinta. Sanoin tästä miehelle, joka lähtikin juuri sellaista äsken ostamaan :).
Mies on luonteeltaan helposti innostuvaa sorttia ja hänet on helppo suostutella uusiin juttuihin mukaan. Yleensä jutut on melko älyttömiä ja hän unohtaa ne hyvin nopeasti. Tämän kanssa hän tuntuu olevan kovin tosissaan. En haluaisi laittaa rahoja asiaan mihin en vain yksinkertaisesti usko.
Kommentit (16)
Jos mies tuommoisen haluaa sulle lahjoittaa, niin eipä kai siitä haittaakaan ole. Mene vaan mukaan hörhöilemään iloisesti!
Vierailija kirjoitti:
Lukaisin tuosta tarjoajan sivuilta, ja sinänsä ihan kaameimmasta päästä tuo ei ole, ei ole mitään yksisarvis- tai enkeliterapiaa. Sivuilla lukee
Tällä kurssilla opit pääsemään käsiksi alitajuisiin ajatusmalleihisi ja muuttamaan niistä ne, jotka luovat elämääsi negatiivisia kokemuksia. Kun poraudut ongelman ytimeen, miellät opetuksen ja puhdistat alitajuntasi, saat todella elämäsi muuttumaan paremmaksi tässä ja nyt, olipa kyse rahasta, ihmissuhteista, terveydestä, itsensä toteuttamisesta tai jostakin muusta.
On tietysti ihan totta, että ihmisillä on alitajuisia ajatusmalleja jotka häiritsevät oman tahdon mukaisen elämän elämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Sitä vaan vähän epäilen, että onkohan kurssin pitäjällä tarjota OIKEASTI ja todistetusti toimivaa metodologiaa jolla tähän alitajuiseen sisältöön päästään käsiksi. Minä menisin ennemmin vaikka ihan kognitiiviseen terapiaan muuttamaan haitallisia ajatusmallejani...
Kurssien tarjoaja myös tarjoaa niitä ei edes pseudopsykologisia vaan ihan puhtaasti henkimaailman juttuja, mikä ei ole järin hyvä merkki ainakaan minulle. Energiahoitoja, selvänäköisyyttä, henkiparantamista jne. No, jos nuo teidän maailmankuvaan istuu niin mikäpä siinä.
Juu ei ole oikein minun juttu, vaikkei toki pahimmasta päästä olekaan... Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mies tuommoisen haluaa sulle lahjoittaa, niin eipä kai siitä haittaakaan ole. Mene vaan mukaan hörhöilemään iloisesti!
Ei halua lahjoittaa, vaan ehdotti että maksetaan tuo meidän yhteisistä säästöistä, jotka on sitä varten että voimme välillä hemmotella itseämme. Tämä kuulemma on juuri sitä hemmottelua. Ap
Mitä henkinen kasvu oikein tarkoittaa? Voiko sellaista saavuttaa jollain kurssilla? Kestääkö kurssi kymmenen vuotta? Taitaa olla rahan ongetta...
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua lahjoittaa, vaan ehdotti että maksetaan tuo meidän yhteisistä säästöistä, jotka on sitä varten että voimme välillä hemmotella itseämme. Tämä kuulemma on juuri sitä hemmottelua. Ap
Voi olla ettei ole sulle oikein hemmottelua, jos kerran et ole oikein noiden henkimaailman juttujen ystävä... Itse ainakin voisin kuvitella tuollaisella kurssilla lähinnä kireä ja vittuuntunut tarkkaillessani millaisella puoskaroinnilla täällä yritetään ottaa rahat ihmisiltä pois, ja pahimmassa tapauksissa ihmisiltä joilla on sen verran vakavia ongelmia että tarvitsisivat oikeasti koulutettujen ihmisten ammattiapua eikä "henkisen kehityksen kursseja"... Onneksi useimmille tuollaiset on äkkiä uhohtuvia hetken höyrähdyksiä vaan sentään, yksi self-help keino hyvinvoivan mutta hieman turhautuneen länsimaisen eksistentiaaliseen "korvasyyhyyn".
Voi ei. Mun ystävä innostuu kans aina oudoista jutuista. Se raahas miehensä jonnekin pilipalihuuhaa leirille. Mies otti ja lähti leirin jälkeen. Toivottavasti sulla on parempi huumorintaju, kun ystävän exällä:)
Vierailija kirjoitti:
Mitä henkinen kasvu oikein tarkoittaa? Voiko sellaista saavuttaa jollain kurssilla? Kestääkö kurssi kymmenen vuotta? Taitaa olla rahan ongetta...
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Mun äiti kuuluu oikein henkisen kehityksen yhdistykseen, ja sitä kautta olen oppinut, että noissa piireissä henkinen kasvu tarkoittaa kaikkea, mitä rationaalisen ja tieteellisen maailmankuvan omaavat ihmiset pitävät huuhaana. Kristalliterapiat, henkiparantaminen, reiki, enkeliterapiat, menneiden elämien tutkimukset, meediotouhut, ufot - ne on sitä henkistä kasvua :D
Huomasithan ap että kurssinjärjestäjä on porvoosta mitä muuta voit odottaa?
huh huh mitä shit..iä tuolla on..
Henkinen kasvu voi tarkoittaa omasta egosta eroon pääsemistä ja hyppäämistä ihan eri tasolle elämässä... Tuota voi tietoisesti harjoitella vaikka helppoa se ei ole jos oma ego on ollut kaiken keskipiste aiemmin. Silloin kyse ei ole kuitenkaan mistäään huuhaasta. Youtubesta löytyy paljon ihan asiallistakin materiaalia aiheesta.
Mut ja pitkäaikaisen seurustelukumppanini lopulta erotti nuo asiat. Mies alkoi mennä niihin yhä syvemmälle, ja vaikka kunnioitan toisen uskonnon ja uskomusten vapautta ja alkuun ajattelin että se ei haittaa että hänellä on vähän erikoisempi maailmankuva, niin kyllä se siinä vaiheessa alkoi haittaamaan kun minuakin painostettiin mukaan noihin juttuihin, ja kun miehen jutut alkoi yhä enemmän liikkua ties missä menneissä elämissä ja muissa sfääreissä. Esim. jos tuli vastoinkäyminen, hän oli varma että syy on jostain menneestä elämästä tullu huono karma, ja taas täytyi mennä jollekin tyypille joka näkee menneitä elämiä...
Avovaimon ja lasten mielestä olen ihku isi, kun olen ajoittain henkisesti lapsen tasolla.
No tuota noin, onko ainoastaan SINULLA ainoa valta päättää mikä on itsensä hemmottelemista ja mihin sitä varten säästettyjä rahoja saa käyttää? Ota tuo kurssi huumorilla, voihan olla, että sieltä saa jotain oikeaa irtikin. Jos ei muuta, niin ainakin teette jotain ja vietätte aikaa yhdessä, money well spent sanoisin.
Ja miten niin teillä ei ole cd-soitinta? Ei pöytäkonetta? Ei yhtään asemallista läppäriä? DVD-soitinta?
Huhheijaa, nauraisin vain ja sanoisin miehelle, että mene keskenäsi. Sillä aikaa kun mies kurssittaa itseään, niin minä lähtisin vaikka ystävieni kanssa matkalle jonnekin kivaan ja mielenkiintoiseen kulttuurikohteeseen. Jos takaisin tullessa meillä ei olisi mitään yhteistä puhumista, niin molempien reissut olisivat tehneet tehtävänsä ja olisi korkea aika erota.
Vierailija kirjoitti:
No tuota noin, onko ainoastaan SINULLA ainoa valta päättää mikä on itsensä hemmottelemista ja mihin sitä varten säästettyjä rahoja saa käyttää? Ota tuo kurssi huumorilla, voihan olla, että sieltä saa jotain oikeaa irtikin. Jos ei muuta, niin ainakin teette jotain ja vietätte aikaa yhdessä, money well spent sanoisin.
Ja miten niin teillä ei ole cd-soitinta? Ei pöytäkonetta? Ei yhtään asemallista läppäriä? DVD-soitinta?
Mietin, että onko meilläkään mitään cd-levylle sopivaa soitinta. Kotona ei ole, edes läppäriini en sellaista tarvinnut ja lasten vanhat cd-soittimet ovat hajonneet jo aikoja sitten. Mutta autossanipa onkin cd-soitin! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että onko meilläkään mitään cd-levylle sopivaa soitinta. Kotona ei ole, edes läppäriini en sellaista tarvinnut ja lasten vanhat cd-soittimet ovat hajonneet jo aikoja sitten. Mutta autossanipa onkin cd-soitin! :D
Aijaa! No joo, oonhan mä kuullut juu että me ollaan jotain hirveitä nörttejä, mutta en mä kyllä oikeasti viitti ostaa mitättömän halvemmalla läppäriä jossa ei ole asemaa. Ei sillä, ettäkö niille olisi viime aikoina ollut kauheasti käyttöä. Mutta anyway, DVD-asemat (lukee myös CD:t jos ette tienneet) löytyy silti meiltä pöytäkoneesta, molemmista läppäreistä, ulkoisena että neljästä autosta..
Lukaisin tuosta tarjoajan sivuilta, ja sinänsä ihan kaameimmasta päästä tuo ei ole, ei ole mitään yksisarvis- tai enkeliterapiaa. Sivuilla lukee
Tällä kurssilla opit pääsemään käsiksi alitajuisiin ajatusmalleihisi ja muuttamaan niistä ne, jotka luovat elämääsi negatiivisia kokemuksia. Kun poraudut ongelman ytimeen, miellät opetuksen ja puhdistat alitajuntasi, saat todella elämäsi muuttumaan paremmaksi tässä ja nyt, olipa kyse rahasta, ihmissuhteista, terveydestä, itsensä toteuttamisesta tai jostakin muusta.
On tietysti ihan totta, että ihmisillä on alitajuisia ajatusmalleja jotka häiritsevät oman tahdon mukaisen elämän elämistä ja tavoitteiden saavuttamista. Sitä vaan vähän epäilen, että onkohan kurssin pitäjällä tarjota OIKEASTI ja todistetusti toimivaa metodologiaa jolla tähän alitajuiseen sisältöön päästään käsiksi. Minä menisin ennemmin vaikka ihan kognitiiviseen terapiaan muuttamaan haitallisia ajatusmallejani...
Kurssien tarjoaja myös tarjoaa niitä ei edes pseudopsykologisia vaan ihan puhtaasti henkimaailman juttuja, mikä ei ole järin hyvä merkki ainakaan minulle. Energiahoitoja, selvänäköisyyttä, henkiparantamista jne. No, jos nuo teidän maailmankuvaan istuu niin mikäpä siinä.