Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomistit!! + terolut

14.03.2006 |

Hei kaikki clomistit.

Meillä hoidoilla jo 2 tyttöä, nyt toivoisimme vielä kolmatta tyttöä. Viimeksi jätimme clomit ja siirryimme pistelemään Menogonia, mutta nyt aloitimme taas kuitenkin clomeilla. Mutta koska siitä on hetkisen aikaa kun näissä kuvioissa pyörin niin pää on tyhjä ja neuvoja tarvittaisiin.

Eli kuinka pitkä kierto teillä on tullut clomeilla?

Häiritsevätkö/estävätkö terolutit ovista?

Olen koittanut testailla advance merkkisillä testeillä ovista, mutta mitään ei ilmesty liuskaan, siis ei sitten mitään ja nyt on KP 13... onko ne todella toimimattomia kuten olen monien kommentoinneista ymmärtänyt, suosittelisitteko ostamaan jotakin muita?

Kiitos kovasti jos ehditte auttamaan

Ilmis

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole terolutista kokemusta, mutta clomeja syön nyt 3. kiertoa. Mulla on yksi lapsi -99 clomien+pregnylin avulla, sillon tärppäs ekasta. Kierto on aikasemmin vaihdellut 25-35 pv:n välillä, nyt se on asettunut 26-27 päivään. Lh-plussa on näkynyt kp 14, mutta tulosta ei siis ole tullut.

Vierailija
2/8 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yks tyttö joka saatiin clomejen avul. Nyt on taas clomit+terolut. Syön vast ekaa kiertoa niitä. Mut clomeilla mun kierto oli 32-36vrk. Olis kiva tietää kuinka paljon teroluteista pitäisi olla hyötyä yhtä aikaa käytettynä. Tsemppiä ja iloista mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus 2000, jonka jälkeen vuonna 2002 aloitin primolutin syönnin. Tehtiin tutkimuksia ja vaihdettiin terolutiin, samana vuonna lisättiin vielä clomifen, tärppäsi heti ekakerralla. Tyttö syntyi kesällä 2003.

Nyt ei toista kuulu ja jälleen olen aloittanut terolutit ja clomifenit.

Joskus on vaan raskasta kun ei positiivista tulosta tule! Onneksi en ole yksin tämän " ongelman" kanssa!

Vierailija
4/8 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka viesti lähti hiukan liian nopsaan :)

Eli siis... katselin tuossa vanhoja merkintojäni että se kierto oli viimeksi Clomeilla 32 päivää keskimäärin. Sitä vaan tosiaan mietin että mites se Terolut vaikuttaa siihen ovikseen,kun aloitan sen syönnin KP 15 ja yleensä ovis clomeilla on ollut siinä KP 18-20, joten mietin vaan että estääkö se oviksen tapahtumisen... vaikka toisaalta sitähän se lääkäri määräs, että tuskin se sitä mitenkään estää :)

Joo on tämä kyllä aika tuskaista, mä kun olen hyvin kärsimätön ihminen ja tässä hommassa se on pikkaisen rasite. Mutta hiljaa hyvää tulee ja nyt on KP 13, toivotaan että saisin nyt tikutettua sen oviksen niin vois ainakin toivoa plussaa ruutuun loppu kuusta...

+++ säteitä muillekin+++++

ja kertoilkaahan kuulumisianne jossakin välissä :)

Ilmis

Vierailija
5/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kun näistä teidän jutuista ymmärtäisi jotain.. VAikka se kiva on, että kovasti täällä lapsettomuuspuolellakin on kuitenkin positiivisen tuntuinen ilmapiiri. Ei siis vielä olla heitetty vauvahaaveita romukoppaan? Ehkä se tästä.. Mut mitä nää terot ja clomit oikein on? Jotain hormoonijuttuja, mut mihin vaivaan? Pco? Ja mistä hoidoissa lähdetään liikkeelle?

Vierailija
6/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuus ei ole koskaan pahasta ja sitä täällä palstalla todella tarvitaan. mutta siis...

clomifen on hormooni jota yleensä syödään kierron 3-7 tai 5-9 päivä 1-2 tabl. Tämä auttaa munasolujen kehittymisessä ja ovulaatiossa. Terolut taas on keltarauhashormooni joka tukee limakalvon kasvua sekä tekee kuukautisista säännölliset,tosin kaikilla ei toimi ja vaihdetaan muuhun.

Usein (korjatkaa jos olen väärässä) kun on kyseessä ovulaatiohäiriö tai sitten pitkät kierrot saattaa syynä olla PCO-- tästä löydät tietoa tuolta ylempää. Tai PCO tyyppiset munasarjat kuten mulla. Muitakin syitä toki on, mutta noi nyt ne kait yleisimmät näiden lääkkeiden käytön pohjalla.

Yleensä aloitetaan tarkistamalla tilanne sekä miehen että naisen osalta ja sitten määrätään hoito sen mukaan. Nämä clomit ja terolutit ovat käsittääkseni niitä miedoimpia, mutta esim. mä en niitä taaskaan näköjään voi hirveästi syödä kun alkaa tulla näköhäiriöitä. :( no toivotaan ettei tarvitse tätä kiertoa edes ajatella moista ;)

tässä lyhykäisyydessään mun tiedot aiheesta....lisätkää muut jos jotain jäi vajaaksi

Ilmis

Ilmis

Vierailija
7/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kai teillä kaikilla seurataan munasolunirtoamista ultralla?!! Varsinkin ensimmäisinä kiertoina on ehdoton tehdä, koska muuten voi olla vaarana saada vaikka viitoset... :-) Eli pitää tarkasti seurata miten kukin clomifeeniin reagoi, koska jotkut ylireagoi herkästi ja munasoluja tulee liikaa.

Enna

Vierailija
8/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ilmalaiva vastauksestasi!

Mulla siis todettiin tossa pari päivää sitten pco -" aikamoinen" sanoi gyne, eli tulkitsen -paha. Lähetteen sain lapsettomuuspolille (vajaan puolen vuoden yrityksen jälkeen!), ja miehelle lähete kanssa testeihin. Toivottavasti tulee pian jo aika, et päästään aloittamaan. Sitähän minä täällä hernmoilen, kun ei oikein tiedä, et mitä tässä tulee tapahtumaan.. Mut kiva kun on tämmönen paikka josta voi lukea ja kysellä tietoa! Kaverit kun ympärillä kanniskelee esikoisiaan... Vaan eipä heidän onnensa ole meiltä pois - päinvastoin! Tänään näyttää olevan jo vähän parempi olo, eilen meinas masenus vallata.. Mut kyselen, ihmettelen ja ilmoittelen edistymisestämme taas!

Aurinkoa päiviin!!!

Net-ta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi