sukupuolitaudit
Voiko hiivasienitulehdus, virtsatietulehdus tai sukupuoliherpes (herpes simplex) aiheuttaa lapsettomuutta tai heikentää hedelmällisyyttä? Olen kyllä saanut aina lääkkeet kyseisiin tauteihin. Herpes minulla on oireillut vain kerran.
Kommentit (6)
tunnistaa tämä kohtutulehdukset tai munasarja tulehdukset? mitkä ovat oireet?
Omat kokemukset..
Itselläni on kans lääkkeet krooniseen virtsatien tulehdukseen ja epäilynä on ollut myös sukupuoliherpes.. Mutta en ole koskaan kuullut tai nähnyt niillä olevan yhteyttä raskautumiseen. Onnea sinulle!
tuo helpotti. Tsemppiä myös sinulle. Olen optimistinen, myös sinun suhteesi. Sinulla on sentään monta raskautta takana vaikka tuo yhtälö kuulostaa ihan uskomattomalta. Uskon vahvasti että onnistutte edelleen. Ja toivon.
toi kohtutulehdus ja munasarjatulehdus1 diagnosoitiin sillon kun sairastin sen streptokokin. Itse en siitä ekasta reilusta viikosta muista mitään, kivut oli kamalat ja kuumetta oli päälle 41. Leikkauksella löydettiin bakteerin etäpesäke munasarjan ja vatsaontelon välistä, mistä viikon verran poistettiin letkulla mätää... Ihania juttuja, sori, mut olin ilmeisesti aika ihme jäätyäni eloon kuitenkin. Silloin lääkäri sanoi, ettei pysty lupaamaan minulle lapsia, vaan tulevaisuus sen sitten vasta näyttää. Kyllä kieltämättä ne sanat mieleen tulivat, kun lasta ei alkanut kuulumaan.
Ja tosiaan siis munasarjatulehdus2 sillon kun aloin odottaa sitten esikoista. Kuukautisista oli 3 viikkoa, kun alkoi kivut, ja ne oli sitä luokkaa, että hiki vaan valui molemmin puolin päätä, kun keskellä yötä kävelin kämppää ympäri. Kun tätä oli muutama tunti mennyt ja olin oksentanut itseni aivan uuvuksiin, ilmoitin miehelle, että nyt saa riittää! Jos raskaana oleminen on tälläistä, jään sitten lapsettomaksi, en kerta kaikkiaan kestä!
Kiitos tsempeistä, parasta mäkin toivon. Ja teille paljon positiivisia plussapuhureita!
Tein viime viikolla (26.11.) testin labrassa. Positiivinen! Jes! Oon tosi onnellinen. nyt rv 8
Ja niitä paljon puhuttuja tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan myös...
Täällä itse vastaa piinailuja odottelee kp16/30 maalaisomppu...
Olen, miten sen nyt sanoisi, oikea "hiivapesäke" eli lähes aina kun viljely vaan otetaan, se näyttää plussaa, oli oireita tai ei. Virtsatietulehduksia on ollut lukuisia (sekä muutama munasarjatulehdus ja kerran kohtutulehdus+lukuisia muita pienempiä tulehduksen poikasia). Kun esikoista aloin odottaa, löydettiin heti alkuvaiheessa positiivisena klamydia, mutta silti olin raskautunut (tämä ennätti olla reilun vuoden oireetta), sekä munasarjatulehdus.
Tähän tulehdusherkkyyteen ei ole löytynyt mitään selitystä, mutta lapsia on kolme. Esikoisen kanssa kesti vuoden päivät, koska olen sairastanut teininä streptokokin, mistä oli jäänyt kystat munanjohtimeen muistoksi, mutta nämä kaksi seuraavaa on tulleet sitten miltei heti kun lupa on annettu (molemmat heti toisesta kierrosta). En tiedä yksilöllisyydestä, mutta minulle ennustettuja lapsettomuutta, keskenmenoja, kohdun ulkopuolisia raskauksia tai ennenaikaisia synnytyksiä ei ole ollut (kakkosta odottaessa meni kyllä toinen alku kesken). Nyt toiveissa nelonen, ja pelottaa, mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään... Tsemppiä sinulle raskautumiseen!