Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suurin osa ihmisistä ei jaksa pitä itseään huippukunnossa?

Vierailija
28.12.2016 |

Ei se ole edes vaikeaa syödä terveellisesti ja liikkua joka päivä pari tuntia. Arnold sanoo että vuorokaudessa on 24 tuntia, nukut 6 tuntia ja sinulla on 18 tuntia jäljelä. Siinä ajassa ehtii kyllä sen pari tuntia treenata.

Lihavat ja rumat ihmiset ovat ällöttäviä. Treenatut ja terveet ihmiset ovat kauniita.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä peruskunto olisi ihan riittävä. Elämässä on muutakin...niin iloja kuin surujakin.

Vierailija
22/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole edes vaikeaa syödä terveellisesti ja liikkua joka päivä pari tuntia. Arnold sanoo että vuorokaudessa on 24 tuntia, nukut 6 tuntia ja sinulla on 18 tuntia jäljelä. Siinä ajassa ehtii kyllä sen pari tuntia treenata.

Lihavat ja rumat ihmiset ovat ällöttäviä. Treenatut ja terveet ihmiset ovat kauniita.

Huippukunto ja terveellisesti eläminen ei nyt tarkota aina samaa asiaa. Jos käyt kokopäiväisesti töissä, huippukunnon saavuttaminen vaatii tosissaan uhrauksia muusta elämästä, esimerkiksi ystävien tai perheen kanssa vietetystä ajasta. Katsos, kun huippukunnon saavuttaminen vaatii kovan treenin lisäksi paljon lepoa, ja töissäkäynti ei sitä ole. Normaalipainoisena pysyminen taas onnistuu kyllä, mutta se nyt ei vaadikkaan jokapäiväistä kovaa treeniä.

Itse tarvin unta 8h. Käyn töissä 8h. Työmatkat vie tunnin, samoin aamutoimet. Ruuanlaitto +muut päivittäinen taloudenpito 1,5h. Hyvän unen takaamiseksi iltatoimet pitää aloittaa jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, ja siihen mennessä pitää olla treenit tehtynä. Arkena aikaa jää siis pari tuntia/päivä, jonka käytän parina päivänä salitreeniin ja toisina päivinä muihin harrasteisiin. Omalle päälle tekee myös hyvää vain olla, rentoutua lukemalla vaikka kirjaa.

Minulla ei siis ole lapsia, eikä kovin laajaa ystäväpiiriä.  Olen normaalipainoinen hyvällä rasvaprosentilla, mutten huippukuntoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kunnon lenkillä viimeksi neljä viikkoa sitten, koska sairastuin keuhkokuumeeseen. Tällä hetkellä kunto on tietenkin romahtanut ja se tuntuu hirveältä. Vartalokin on muuttunut pehmeämmäksi ja inhoan sitä, kun oli kiinteytyskin vielä kesken sairastuessani. Nyt olen alkanut käydä  rauhallisilla kävelylenkeillä ja ai että kun hengästyttää. Ennen meni 15km hölkäten helposti ja rakastin 40 min lihaskunto-ohjelmaani. Nyt pitää aloittaa pohjalta ja pääpointtihan tässä viestissä on se, että kuinka te jotkut saatana kestätte tämmöistä rapakuntoa ja vielä sillä asenteella, että kesoa näytän urheilulle, suklaan syönti on kivempaa!?

Rapakunto ei näytä, eikä tunnu hyvältä ja alkutuskan jälkeen urheilu on varmasti kaikkien mielestä kivaa, tai edes siedettävää.

Vierailija
24/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ihan kivaa olla ruma ja läski kotona lämpimässä ruokapatojen vieressä, netissä surffaten. Haluaako joku enää edes harrastaa seksiä?

Lähteä ulos kylmään, salille tai räntäsateeseen on kauheaa. Valitsee itselleen samoilla arvoilla olevan puolison ja kaverit, niin muutkaan ei ympärillä stressaa asiasta.

Elämä on ihan kivaa ilman huippukuntoakin.

Vierailija
25/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoittelen sellaista kuntoa että minun on hyvä olla. Liikun paljon ulkona ja tykkään myös liikkua eri tavoin vedessä. Pidän hiihtämisestä, pyöräilystä ja pitkistä lenkeistä.

Saan mielihyvää tuollaisesta liikunnasta.

En pidä salilla käymisestä, joten en sitä siksi harrasta.

Minua ei motivoi liikkua sen takia että tulisin ulkoisesti sellaiseksi että joku pinnallinen ihminen minut sitten hyväksyisi ihmisenä.

En arvosta teidän hyväksyntäänne millään tavalla. Jos joku arvostaa minun ulkonäköäni, sillä on minulle arvoa pyöreä nolla.

Mitään en sillä tee.

En tee mitään silläkään, jos joku arvostaa minun maraton aikaani. Mitä helvettiä minulle on sellaisella arvostuksella, hyötyä?

Vierailija
26/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro milloin mulla on aikaa treenata:

ylös klo 6.30

lapset päiväkotiin klo 7.30 ja töihin

töissä klo 8-16

lapset päiväkodista klo 16.30 (tai jos pitää käydä kaupassa, niin klo 17)

lapsille ruoka, vähän yhteistä aikaa, iltapala ja nukutus (joka valitettavasti kestää pitkään)

Mies reissutöissä, lapset niin pieniä, että ei voi jättää keskenään kotiin ja lähimmälle salille on puolen tunnin matka, joten en lähde enää illalla ajamaan salille, jossa olisi lapsiparkki (en jaksa ajaa edestakaisin ja lapset tarttee aikaa myös kotona). Iltaisin kun olen saanut lapset nukkumaan, olen itse niin poikki, että kaadun sänkyyn.

Jaksaisin varmasti paremmin, jos liikkuisin enemmän, mutta milloin??

Käytte esimerkiksi yhteisellä ajallanne vaikka ulkona? Leikkipuistossa voi tehdä lihaskuntoharjoitteita leikin lomassa. Lapsillekkin voi tulla uni paremmin ulkoilun jälkeen.

Vierailija
27/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun nykyisin liikunta eristetään normaalista elämästä joksikin erikoisuudeksi. Ihminenhän on luotu liikkumaan pitkin päivää, ei ainoastaan sen parin tunnin ajan. Ja liikunta on kyllä ihan muuta kuin salilla käynti.

Vierailija
28/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylös klo 6.30

töissä klo 8-16

lapsille ruoka, vähän yhteistä aikaa, iltapala ja nukutus (joka valitettavasti kestää pitkään)

Mies reissutöissä, lapset niin pieniä, että ei voi jättää keskenään kotiin ja lähimmälle salille on puolen tunnin matka, joten en lähde enää illalla ajamaan salille, jossa olisi lapsiparkki (en jaksa ajaa edestakaisin ja lapset tarttee aikaa myös kotona). Iltaisin kun olen saanut lapset nukkumaan, olen itse niin poikki, että kaadun sänkyyn.

Siis sun lapset on 9-9,5h hoidossa joka päivä? Ja nukkumaan ilmeisesti klo 19? Ettekö sinä ja miehesi voi järjestää työaikojanne vähän paremmin, niin lapset saisivat viettää aikaa perheensä kanssa muulloinkin, kuin viikonloppuna?

Olikohan teidän kahden elämäntilanne oikeasti otollinen lapsien hankkimiseen? No, eipähän teidän tarvi rasittua pikkulapsiajasta, kun muksuja näkee arkisin vain sen pari tuntia/päivä.

Vierailija
29/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei olisi kolmea lasta, töitä, miestä eikä isoa omakotitaloa niin voisinkin elää tuollaista elämää.

Mutta kun on. Ja nukun 9 tuntia yössä. Olen töissä 9 tuntia päivässä.

Tosin ulkonäkö ei kerro ollenkaan onko "huippukunnossa". Mä olin pulleana huippukunnossa. Kun lopetin rankan treenaamisen ja siirryin ylläpitoon, laihduin ja voimat hävisi.

Olin myös aavistuksen pullea kun juoksin maratonin, nyt luikkulaihana en jaksa.

Vierailija
30/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylös klo 6.30

töissä klo 8-16

Käytte esimerkiksi yhteisellä ajallanne vaikka ulkona? Leikkipuistossa voi tehdä lihaskuntoharjoitteita leikin lomassa. Lapsillekkin voi tulla uni paremmin ulkoilun jälkeen.

Lähimpään leikkipuistoon 20km. Ja pimeään aikaan ei hirveästi innosta mennä ulos iltaisin, kun katuvaloja ei ole missään. Valoisaan aikaan ollaan kyllä paljonkin pihalla, mutta ei siinä kyllä kuntoilla. Perusliikuntaa tietty tulee lasten kanssa, mutta ei sillä kyllä mihinkään huippukuntoon päästä.

Vierailija
31/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylös klo 6.30

töissä klo 8-16

Laitat lapset sänkyyn, odotat että mies tulee kotiin ja lähdet lenkille. Ja eikö aika moni asiantuntijakin ole jo sanonut, että lasta ei tarvi nukuttaa, ihan turhaa aikaa sinulla kaiken maailman hiustensilittelyihin ja pepun taputuksiin menee. Iltasatu ja hyvät yöt, ei siinä sen isompia rituaaleja tarvita, ei lasten nukahtamisesta tarvi tehdä mitään showta.

Vierailija
32/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ on fyysisesti raskasta ja liikun käytännössä koko työpäivän. Sen lisäksi kävelen työmatkoja noin viisi kilometriä päivässä. Siihen päälle neljä kahdeksan kilometrin juoksulenkkiä sekä lihaskuntopiiriä kotona 1-2 krt/vko.

Musta tuossa on sopivasti treeniä, mutta kropan mielestä ei. Se iskee päälle jonkin tulehdustilan stressi-ja flunssakauden merkeissä.

On ihan sama miten terveellisesti syö ja omegoja popsii kun noin se vain menee...

Sitäpaitsi monelle salikissalle tyypillinen liian treenatun näköinen kroppa on mielestäni luonnoton. Ihan ok mistä kukakin tykkää, mutta musta se on hölmön näköistä kun jollain rimppakintulla on ilmapallohauikset. Puff.

Vierailija
33/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sun lapset on 9-9,5h hoidossa joka päivä? Ja nukkumaan ilmeisesti klo 19? Ettekö sinä ja miehesi voi järjestää työaikojanne vähän paremmin, niin lapset saisivat viettää aikaa perheensä kanssa muulloinkin, kuin viikonloppuna?

Olikohan teidän kahden elämäntilanne oikeasti otollinen lapsien hankkimiseen? No, eipähän teidän tarvi rasittua pikkulapsiajasta, kun muksuja näkee arkisin vain sen pari tuntia/päivä.

Kyllä, lapset on päivittäin hoidossa 9 tuntia, koska mulla menee yhteen suuntaan puoli tuntia työmatkaan ja normi työpäivä. Tämän takia käyn yleensä viikonloppuisin kaupassa. Ja tilanne ei ollut tämä silloin kun lapset syntyivät. Mies jäi vuosi sitten työttömäksi ja työllistyi sitten lyhyen työttömyyden jälkeen reissutyöhön, mikä oli oikeasti lottovoitto siihen työttömyyteen verrattuna. Tällä hetkellä ei voida järjestää mitenkään muuten asiaa kuin irtisanoutumalla, mikä ei todellakaan ole järkevää miltää kannalta. Elämää ei voi aina suunnitella miten haluaa.

Lapset menee sänkyyn klo 20, iltapala syödään klo 19 ja sen jälkeen hoidetaan iltapesut, luetaan ja halitaan sohvalla.

Vierailija
34/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe sitä niin tärkeäksi. Olen hoikka ja lenkkeilen silloin tällöin, se riittää minulle.

Vierailija
35/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvostan sata kertaa enemmän älyllistä huippukuntoa - tyhmät ihmiset on vastenmielisiä.

Vierailija
36/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ylös klo 6.30

töissä klo 8-16

Lähimpään leikkipuistoon 20km. Ja pimeään aikaan ei hirveästi innosta mennä ulos iltaisin, kun katuvaloja ei ole missään. Valoisaan aikaan ollaan kyllä paljonkin pihalla, mutta ei siinä kyllä kuntoilla. Perusliikuntaa tietty tulee lasten kanssa, mutta ei sillä kyllä mihinkään huippukuntoon päästä.

No mites nää marras-tammikuu, kun kotiin saapuessanne on jo säkkipimeää? Menetkö silti lasten kanssa ulos, vai istuuko kakrut tabletilla koko loppupäivän ja ulkoilun hoitaa luonnollisesti päiväkoti?

Vierailija
37/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat lapset sänkyyn, odotat että mies tulee kotiin ja lähdet lenkille. Ja eikö aika moni asiantuntijakin ole jo sanonut, että lasta ei tarvi nukuttaa, ihan turhaa aikaa sinulla kaiken maailman hiustensilittelyihin ja pepun taputuksiin menee. Iltasatu ja hyvät yöt, ei siinä sen isompia rituaaleja tarvita, ei lasten nukahtamisesta tarvi tehdä mitään showta.

AIka kauan saa odottaa sitä miestä, kun saattaa olla työkomennuksella muutaman viikon kerrallaan. Ja jos en ole siinä makuuhuoneessa kunnes lapset ovat nukahtaneet, lapset tulevat yöllä viereeni enkä saa nukuttua ollenkaan. Tiedän ettei ole hyvä järjestely, mutta pienempi paha näin kuin se etten saa öisin nukuttua.

Vierailija
38/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites nää marras-tammikuu, kun kotiin saapuessanne on jo säkkipimeää? Menetkö silti lasten kanssa ulos, vai istuuko kakrut tabletilla koko loppupäivän ja ulkoilun hoitaa luonnollisesti päiväkoti?

Meillä ei ole tablettia. Lapset ulkoilee päiväkodissa, pimeään aikaan ei juurikaan olla ulkona eli silloin ollaan iltaisin lasten kanssa sisällä. Sisällä lapset tekee usein temppuratoja, tanssivat jne. eli lapset saa kyllä riittävästi liikuntaa.

Vierailija
39/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat tän mun syövän niin juoksen tai vaikka konttaan maratonin. Mut positiivisena puolena oon kyllä tosi laiha. Sehän sulle tärkeintä on?

Vierailija
40/40 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla nukun, sitten suoraan vaan töihin. Jos töiden jälkeen urheilen, niin en ehdi nähdä perhettä/kavereita tai jos näen niin olen kotona tosi myöhään.

Jos aina urheilen 17.30-19.30, olen kotona vasta kasin jälkeen ja siinä sit pitäis kotityöt tehdä ja rentoutua, aika liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän