Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin usein juuri entiset narkkarit tulevat uskoon?

Vierailija
28.12.2016 |

Ovatko tuhonneet aivonsa niin että näkevät enkeleitä yms. harhanäkyjä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle vaihtoehto on sitten olla uskomatta ja jatkaa narkkaamista ja kuolla siihen. Harva pystyy pääsemään kuiville muuten. 

Dualistinen käsitys sinulla joka ei pohjaa mitenkään todellisuuteen.

Vierailija
42/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarpeeksi tuhoaa aivosoluja niin alkaa sadut tuntua todelta. Toiset syntyvät valmiiksi hieman vajavaisilla aivoilla, kutsutaan hellittelynimellä uskovaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse uskonnollinen ihme, mutta yksi asia minua on jäänyt hämäämään. Setäni ja hänen vaimonsa menettivät tyttärensä kun hän jäi auton alle 11-vuotiaana. Setä on diplomi-insinööri ja vaimonsa asianajaja. Muistan että he ovat aina olleet järkeviä ja älykkäitä ihmisiä.

Tyttärensä äkillisen menetyksen jälkeen, seuraavana aamuna he kertoivat, että he olivat yöllä nähneet makuuhuoneen oven suussa enkelin. Valkoisena loistavan mieshahmon siivet selässään. Siis molemmat nähneet, eli ei voinut olla uni.

Mikä tuo olisi voinut olla? Asuivat keskellä korpea eli muita ihmisiäkään siellä ei liikkunut.

Asiallisia ehdotuksia otetaan vastaan, mikä tuo on voinut olla?

Enkeli

Vierailija
44/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni seuraava "käsittämätön "kokemus:

Eli olin todella todella pahassa pulassa/masennuksessa ja murehdin yökaudet unettomana ja tuntui ettei ole ainoatakaan kenen puoleen kääntyä.

Lopuksi rukoilin.

Tosissani ja hädässä.

Rukoukseni oli lyhyt : apua.Nyt en enää jaksa.Auta pian jos autat.

Heti seuraavana aamupäivänä (tuolloin postikin tuli ennen iltaa) saapui minulle kirje ystävältä joka tarjosi välitöntä apua ja tukea.

Hänen avullaan selvisin.

"mikä on ihmiselle mahdotonta , se on Jumalalle mahdollista" sanoo Iso Kirja

"Viimeiset tulevat ensimmäisiksi" Jumalan avulla , siinä lukee jotenkin noin myös.

"Sinun pitää kunnioittaman minua ja minä autan sinua".

Minäkin olin kerran todella pahassa ahdingossa, itkin ja murehdin, tunsin tilanteestani ihan fyysistä tuskaa. Näin oli ollut jo pitkään. En rukoillut, koska en usko Jumaliin. Eräänä päivänä kuitenkin törmäsin sattumalta erääseen ystävään, joka tarjosi apuaan kuultuaan tilanteestani. Hänen avullaan pääsin taas jaloilleni, sain apua, tukea ja lohdutusta. Tuosta on jo 20 v aikaa ja edelleen menee hyvin. Ihan ilman rukouksia ja jumalia. Niin, sellaista elämä on, voi sattua mitä vaan ja ihan yhtäkkiä.

Niin, minä rukoilinkin silloin kun olit ahdingossa sinun puolestasi, rakkaani.

Vierailija
45/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on rakkaus, hyvä , ymmärtäväinen, viisas,armahtava , lempeä ja oikeudenmukainen.

Lahkot puolestaan ovat ihmisen organisoimia henkisiä ahtaita karsinoita, joissa vallanhaluinen ihminen ottaa oikeudekseen määritellä toisten elämisen raamit ja asettaa hyvän elämän ja hyvän ihmisyyden kriteerit auktoritääriseen ihmisen itsensä sanelemaan ja määrittelemään sapluunaan.

Jumala on paljon suurempi ja hienompi asia kuin yksikään lahkon tai organosaation johtoporras.

Ihmiset voivat nykyään huonosti koska henkinen perintö ei siirry enää kuten ennen, tieto Jumalasta ei välity ja henkinen nälkä ajaa ihmisen sitten näiden "seurakuntien" suojiin jotka turhan usein eivät ole edes heijastuksia Jumalan rakkaudesta -- ainoastaan irvikuvia .

Vierailija
46/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse uskonnollinen ihme, mutta yksi asia minua on jäänyt hämäämään. Setäni ja hänen vaimonsa menettivät tyttärensä kun hän jäi auton alle 11-vuotiaana. Setä on diplomi-insinööri ja vaimonsa asianajaja. Muistan että he ovat aina olleet järkeviä ja älykkäitä ihmisiä.

Tyttärensä äkillisen menetyksen jälkeen, seuraavana aamuna he kertoivat, että he olivat yöllä nähneet makuuhuoneen oven suussa enkelin. Valkoisena loistavan mieshahmon siivet selässään. Siis molemmat nähneet, eli ei voinut olla uni.

Mikä tuo olisi voinut olla? Asuivat keskellä korpea eli muita ihmisiäkään siellä ei liikkunut.

Onhan se voinut olla enkeli, ei kai sitä voi mitenkään poissulkea? Minäkin näin kuolleen läheiseni tämän kuoleman jälkeen ja olin ihan hereillä ja mieheni näki myös. Ei se silti minusta uskovaista tehnyt, ennemminkin se sai pohtimaan, että mitä kuoleman jälkeen oikeasti tapahtuu. Uskonnot ovat mielestäni maailman syöpä ja niistä pitäisi päästä pikimmiten eroon.

Kristillisissä maissa yleensä jos nähdn jotakin omituista, se tulkitaan enkeliksi (katoliset ehkä mariaksi).

Suurin yksittäinen hallusi aation puoltaja on kulttuurisidonnaisuus. Jos kaikkialla ympäri maapalloa havaittaisiin samoin, silloin asia jo kiinnostaisi.

Mutta kun nähdään siivekäs ihmishahmo niin herää heti kysymys, että mihin se niitä siipiä tarvitsee?

Millä lihaksilla ne liikkuvat?

Vierailija
47/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus Kristus <3

Vierailija
48/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etsikää minua silloin, kun minut vielä löytää voidaan".

Avuksesi huuda,

Ja minä pelastan sinut.

Vierailija
49/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tarpeeksi tuhoaa aivosoluja niin alkaa sadut tuntua todelta. Toiset syntyvät valmiiksi hieman vajavaisilla aivoilla, kutsutaan hellittelynimellä uskovaisiksi.

Mikä sinun heikon aivotoimintasi selitys on, jos ei kumpikaan noista? 

Vierailija
50/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt miksi Suomesta ei käydä ottamassa mallia Portugalin edistyksellisestä modernista toimivammasta strategiasta?

Ehkä siinä tärkein syy on ideologinen eli ei edes haluta parantaa päihdehoitoa, koska ensimmäinen asia on antaa huumeenkäyttäjälle ihmisarvo ja lopettaa käyttäjien sakottaminen ja antaa heidän pitää pieniä huumemääriä hallussa.

On täysin järjetöntä viedä huumeenkäyttäjältä aineet pois ja heittää putkaan. Sillä aiheutetaan kamalia jälkitiloja sairaalle ihmiselle. Portugalin mallissa käyttäjiä ei tuomita tai nimitellä eikä jahdata vaan tarjotaan apua.

Sitten tuon asennemuutoksen ja lakimuutoksen jälkeenkö Suomesta haetaan päivitystä huumeiden hoitoon modernimmaksi ja toimivammaksi?

Miksi odottaa ja hakata päätä seinään? Meillä ollaan jäljessä pahasti ja tilastot ovat karmeat kun vertaa moniin muihin modernimpiin maihin joissa hoitossa on järkeä.

Vierailija
51/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä seinään politiikan vuoksi kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi Suomesta ei käydä ottamassa mallia Portugalin edistyksellisestä modernista toimivammasta strategiasta?

Ehkä siinä tärkein syy on ideologinen eli ei edes haluta parantaa päihdehoitoa, koska ensimmäinen asia on antaa huumeenkäyttäjälle ihmisarvo ja lopettaa käyttäjien sakottaminen ja antaa heidän pitää pieniä huumemääriä hallussa.

On täysin järjetöntä viedä huumeenkäyttäjältä aineet pois ja heittää putkaan. Sillä aiheutetaan kamalia jälkitiloja sairaalle ihmiselle. Portugalin mallissa käyttäjiä ei tuomita tai nimitellä eikä jahdata vaan tarjotaan apua.

Sitten tuon asennemuutoksen ja lakimuutoksen jälkeenkö Suomesta haetaan päivitystä huumeiden hoitoon modernimmaksi ja toimivammaksi?

Miksi odottaa ja hakata päätä seinään? Meillä ollaan jäljessä pahasti ja tilastot ovat karmeat kun vertaa moniin muihin modernimpiin maihin joissa hoitossa on järkeä.

Kolmas kerta, kun laitat samansisältöisen viestin tähän ketjuun. Jankkaatko IRL myös tuolla tavoin? Kyllä me tiedämme mitä ajattelet Portugalin mallista. Luimme sen jo ekasta viestistäsi.

Vierailija
52/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä seinään politiikan vuoksi kirjoitti:

Miksi jankkaat asiasta? Jokainen kyllä tietää miten paljon parempi Portugalin malli on.

Vierailija
53/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se voinut olla enkeli, ei kai sitä voi mitenkään poissulkea? Minäkin näin kuolleen läheiseni tämän kuoleman jälkeen ja olin ihan hereillä ja mieheni näki myös. Ei se silti minusta uskovaista tehnyt, ennemminkin se sai pohtimaan, että mitä kuoleman jälkeen oikeasti tapahtuu. Uskonnot ovat mielestäni maailman syöpä ja niistä pitäisi päästä pikimmiten eroon.

Kristillisissä maissa yleensä jos nähdn jotakin omituista, se tulkitaan enkeliksi (katoliset ehkä mariaksi).

Suurin yksittäinen hallusi aation puoltaja on kulttuurisidonnaisuus. Jos kaikkialla ympäri maapalloa havaittaisiin samoin, silloin asia jo kiinnostaisi.

Mutta kun nähdään siivekäs ihmishahmo niin herää heti kysymys, että mihin se niitä siipiä tarvitsee?

Millä lihaksilla ne liikkuvat?

Ehkä sinun pitäisi ensin selvittää itsellesi mikä enkeli on. Sitten ymmärtäisit, ettei noissa kysymyksissä ole järkeä.

Vierailija
54/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen on haavoittuvimmillaan, on Jumala lähellä. Menestys usein pilaa ihmisen mahdollisuudet nähdä ja kokea todellinen Jumalan ja Jeesuksen kutsu luokseen.

Suomeksi: lahkojen värvääjät iskevät heikoimpiin ihmisiin kuin hyeenat repivät vielä elävän saaliin. Ja sillä vielä ylpeilette.

Vierailija
55/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos huumausaineiden käyttäjiä ei kokoajan sorrettaisi ja elämää sotkettaisi viranomaisten taholta ja yhteiskunnan tasolta myös ja aineet olisi helpommin saatavilla siten ettei hinnat olisi niin korkeat että pitää varastaa niin voisin kuvitella että Portugalin malliin nämä käyttäjät voisivat samalla käydä töissä ja rahoittaa aineiden käyttönsä.

Meillä pohjoismaissahan ilmeisesti taktiikka on syrjäyttävä ja moni myös kuolee yliannostuksiin joita otetaan kun järjestelmä kirjaimellisesti potkii päähän ja sakottaa. Näin olen ymmärtänyt.

Moni tuntuisi myös halveksivan ja pelkäävän ongelmakäyttäjiä ja syystäkin. Heidäthän on ajettu varastamaan että saavat hankittua kamaa kalliilla.

Ihmettelen miksei voisi tavallaan valtion puolelta saada sopivaan hintaan puhdasta ainetta ja tarjota myös hoitoa ja hoitosuunnitelmia. Ajatus raitistumisesta varmasti kypsyisi jos viranomaiset ja elämä ei jatkuvasti rikkoisi palikkatornia.

Moni juoppokin lopettaa itsekseen tietyssä elämän vaiheessa kun huomaa ettei tässä ole mitään järkeä. Jos juoppoa jatkuvasti häirittäisi ja elämä sotkettaisi viranomaisten puolelta niin voin kuvitella että juoppo joisi vain entistä kovemmin eikä aikaa jäisi unelmalle raitistumisesta.

Tämä on vain minun näkemys ja olen ollut vapaaehtoistoiminnassa vuosikymmeniä ja nähnyt näitä käyttäjiä. Suurin osa kykenisi kyllä töihinkin mutta se palikkatorni rikotaan kokoajan eikä niitä sakkoja tule koskaan maksettua.

Vierailija
56/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudentaju on huumeiden takia valmiiksi hämärtynyt, joten hurahtaminen on helpompaa.

Vastuun ottaminen omasta elämästä on vaikeaa, joten huumeiden tilalle tarvitaan joku toinen yhtä vahvasti elämää hallitseva elementti. Riippuvuudesta on vaikeampi päästä kokonaan eroon kuin korvata se toisella.

Vierailija
57/57 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin joka on korvannut narkkaamisen uskonnolla, himourheilulla JA pervoilulla johon sisältyy mm. naisten ahdistelua alapääkuvilla ja seksipuheluilla. On myös työllistynyt kristilliseen järjestöön eli saanut ns. suojatyöpaikan "uskoon tultuaan".

Eläessäni en ole tavannut yhtä ilkeää ja kaksinaamaista tyyppiä, itsekin olen miettinyt että kun on maannut kuset ja paskat housuissa psykoosissa ojan pohjalla niin totaalinen uusi elämä uskottomia parempana, kunniallisena ja "puhtaana" kristittynä saattaisi varmasti kummasti houkutella.