Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateeminen, miten puet lapsesi, jotta ei luultaisi rahvaaksi?

Vierailija
28.12.2016 |

?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä akateemisen sekä äitiyslomalaisena oli aikaa etsiä kirpparilta merkkivaatteita lapselle ja jopa silittää ne.

Vierailija
42/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkyviä brändejä. Se on niin wt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä akateemisaloittaja oikein olet? Joka päivä eri ketjuja maassa jossa luokkien väliset erot verotuksen ja sosiaalietuisuuksien vuoksi varsin pienet. Ei kovin kiinnostavaa. Ota hampaisiisi mieluummin äkkirikastuneet, rahaa naineet jne, heistä saisit herkullisempia ketjuja. T koulutukselta ja ammatilta hyvin akateeminen, muuten ihan tavallinen nainen.

Tämä kiinnostaisi minuakin. Kirjanoppineet olivat keskiajalla vaarallisia, vieläkin joidenkin mielestä? Aika vaarattomia me ollaan ja keskimäärin ihan hyödyllisiä kansalaisia.

Olisko joku Anna Kontulan (Vasemmistoliitto, Hesarin kolumnisti) kaveri tai peräti Anna itse, joka yrittää palata sadan vuoden taakse ja lietsoa luokkavihaa, ties minkä omien intressiensä takia. Maassa, jossa tuloerot ovat maailman matalimpien joukossa ja sosiaalinen mobiliteetti maailman huippua.

Vierailija
44/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että joku mode. Sopii Hesarin nykyiseen linjaan, jossa yritetään väkisin luoda kuvitelmaa luokkayhteiskunnasta, surkeista köyhistä, karmeista tuloeroista ja sitä kautta propagoida kommunismia. Kun se toimi niin hyvin viimeiset 100 vuotta. ... NOT

Vierailija
45/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iloisesti menee mammoilla sekaisin sivistys ja raha. Meillä vanhan maisterisuvun perimä näkyy siinä että lapset ovat hoikkia, hyviä koulussa ja kirjoja on paljon.

Pukeutuvat espoolaisen normcoren mukaisesti.

Vierailija
46/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on muutama SYK:in huppari. Muuten vaatteet Lidlistä, H&M:stä ja Jesper Juniorista pääosin. Akateemisuus on mielessä eikä vaatteissa. Koulun juhliin on toki pojilla omat puvut ja minulla tietysti akateemisiin juhliin frakki ja järjestönauhat.

Vierailija
47/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan puen Johannes Gutenberg-tyylisesti ja tytölle jokin violetti tai tummansininen neuleyläosa/pusero ja musta bleiseri sekä geologia-aiheinen lippalakki.

Vierailija
48/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinä akateemisaloittaja oikein olet? Joka päivä eri ketjuja maassa jossa luokkien väliset erot verotuksen ja sosiaalietuisuuksien vuoksi varsin pienet. Ei kovin kiinnostavaa. Ota hampaisiisi mieluummin äkkirikastuneet, rahaa naineet jne, heistä saisit herkullisempia ketjuja. T koulutukselta ja ammatilta hyvin akateeminen, muuten ihan tavallinen nainen.

Tämä kiinnostaisi minuakin. Kirjanoppineet olivat keskiajalla vaarallisia, vieläkin joidenkin mielestä? Aika vaarattomia me ollaan ja keskimäärin ihan hyödyllisiä kansalaisia.

Olisko joku Anna Kontulan (Vasemmistoliitto, Hesarin kolumnisti) kaveri tai peräti Anna itse, joka yrittää palata sadan vuoden taakse ja lietsoa luokkavihaa, ties minkä omien intressiensä takia. Maassa, jossa tuloerot ovat maailman matalimpien joukossa ja sosiaalinen mobiliteetti maailman huippua.

Tämäpä juuri. Tuskin nyt Anna, hänen pitäisi halveksia itseään kun akateemiseksi itsensä luki. Mutta näissä ketjuissa on useampaan kertaan todistettu ettei koulutustaso välttämättä kerro tulotasosta, ja jos katsotaan kolme sukupolvea taaksepäin, aika harvoissa suvuissa on täysin akateemiset juuret, ainakin niitä kauniita kouluttamattomia naisia on sinne naitu. Itse olen töissä yliopistolla eikä siellä kyllä juuri kukaan akateemisuuttaan korosta - ja väittäisin, että mietitään keskimääräistä vähemmän omia tai lasten vaatteita. Niitä huvittavia "olen hienompi kuin olenkaan" tapauksia löytyy enemmän noista rahaa äkkiä saaneista tai naineista, tällä palstallakin nuo oman elämänsä Hel-Nycit vähemmän kainosti kertovat omaisuudestaan, ongelmista työtovereiden kanssa jos töissä ovat (muut kadehtivat minun eväitäni, selitti yksi lääkärin vaimo-hoitsu) jne. Koulutus tai koulutuksen puute ei tee ihmisestä naurettavaa, sen tekee ihminen itse jos on tehdäkseen - ja tuohon sortuu niin kirjanoppineet kuin kouluja käymättömätkin.

Vierailija
49/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tweed-blazer, kotona poolopaita ja villatakki. 

Vierailija
50/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta netistä, et pojilla pitkät lahkeet vasta 8 vuotiaina.

Poika täyttää 8 tammikuussa, mutta pitäisi puoleksitoista viikoksi löytää hyvät talvishortsit kaikki mitä kaapissa on ovat niin kesäisiä.

Vierailija
51/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan tulin tämän sanomaan, mutta sanonpa kuitenkin; suunnattoman typerä ja moukkamainen aloitus, johtunee alhaisesta koulutustasostasi, ap?

Minä olen aristokraatti.

ap

-

Miksi prinssi George, 3, puetaan aina shortseihin, jopa hyytävällä talvikelillä? ”Aristokraatti ei halua tulla luulluksi keskiluokkaiseksi”

http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-2000005022017.html

Voi ystävä rakas. Britannian kuninkaalliset on ehkä hieman eri asia kuin suomalainen akateemikko. Jälkimmäisiä kun on 13 tusinassa niin ei sitä tarvitse mitenkään esiin tuoda.

Vierailija
52/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku hyvää kirpputoria, josta saisi akateemisille lapsille ylioppilaslakin, -takin ja -housut? 

En tiedä. Viitseliäisyydestähän se on kiinni. Olen ostanut aitoa Burberryä ja Ralph Laurenia ihan vimpanpäälle kunnossa Fidalta. Nämä ei toki arkikäytössä.

Mutta yo-lakista puheenollen näin kyllä Anttilan konkurssimyynnissä niitä -60% alella.

Vierailija
53/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole mitään merkkivaatteita, eikä minulla tai miehellänikään. Vaatteet ostetaan Prismasta, Ellokselta, Lindexiltä ym. Lasten vaatteisiin varsinkaan ei kannata rahojaan tuhlata, kun käyttöaika on niin lyhyt. Kengät vähän eri asia, niissä katson että ovat laadukkaita, mutta nekin ostan yleensä alesta. Huonekalutkin meillä on Ikeasta, mutta sitähän tässä ei kysytty...

Vierailija
54/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa löytyy joka sorttia, mutta ulkomailla, missä akateeminen erottu oikeasti vielä rahvaasta, niin pukeutuminen eroaa kyllä. Ei kävellä verskat tai leggarit jalassa koulupäivinä. Merkkikengät ja hyvänlaatuinen takki pitää olla. Muutenkin korkealaatuisia vaatteita ja sävyyn sopivia. Ei hippityyliä, eikä mitää rikkinäistä, kulahtanutta tai paikattua.

Vierailija
55/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puen lapseni ns tavallisesti. Merkkivaatteita vain kirppareilta tai hyvistä aleista. Vaatteet siis pääasiallisesti jotain halpismerkkejä koska en näe järkeväksi tuhlata rahaa lastenvaatteisiin niiden lyhyen käyttöiän vuoksi. Ulkovaatteet täytyy olla kunnollisia, mutta kunnollisia löytyy marketista ja kirppiksiltäkin.

Niin ja en ole lainkaan kiinnostunut siitä luullaanko lapsiani ns. rahvaaksi vai ei.

Juurikin ns. näin

Vierailija
56/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puen lapselle aina äidin ylioppilaslakin päähän. On se vähän iso mutta kyllä se hupun alla pysyy.

Meillä nyt teineinä ovat siirtyneet käyttämään äitin ja isin tohtorinhattuja, sopivat paremmin goottityyliin. Miekkoja en ole antanut mukaan kun poliisi ratsaisi ne pois kaupungilla.

Meillä pidetään tuplana noita tohtorinhattuja. Vähän vaikeaa, mutta mitä sitä ei tekisi erottautuakseen massasta.

Totta, minä olen teettänyt molemmille takit äidin ja isän dosentuurin myöntötodistus-kuosilla (pirullista kun siitä ei saa mitään asustetta).

Vierailija
57/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen lapseni sukupuolineutraaliin ruskeaan säkkiin, sillä osoitan samalla myötätuntoisuuteni Afrikkalaisia köyhiä nälkäänkuolevia lapsia kohtaan. Lapseni ei käytä koskaan kenkiä, edes talvella, lähetän lapseni kenkärahat Afrikkaan, jotta siellä olevat oikeat köyhät saisivat kengät jalkaansa.

Itselläni on kuitenkin merkkivaatteet ja citymaasturi jolla rällätä.

Vierailija
58/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi lukea koko ketjua, mutta yleensä akateemisilla ei ole mitään tarvetta yrittää erottautua muista pukeutumisella tai esim. autolla. Havaintojeni mukaan tällaista tarvetta näyttää olevan paljon enemmän huonommin koulutettujen henkilöiden keskuudessa.

Vierailija
59/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ompelen melkein kaikki lastenvaatteet itse. Näin voi erottua massasta ja lapselle kasvaa hyvä itsetunto kun ei ole perässähiihtäjänä.

Ei mahda lapsesi olla vielä koulussa? Kunhan kouluun pääsee ja mikäli samaa vaatetuslinjaa jatkat niin lapselle kasvaa ihan jotain muuta kun hyvä itsetunto...

Vierailija
60/68 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan lapseni ei kulkenut kirpputori eikä Halpahalli vaatteissa.