Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia ALKU-valmennuksesta/dieetistä?

Vierailija
28.12.2016 |

Eli toi alku.fi-juttu 😊 onko rahan väärtti, millaisia ruokia ja onko miten tarkkaa punnitsemista ja laskemista? Onko jotkut kookosvedet yms. kalliit ainesosat välttämättömiä?

Harkitsen tähän osallistumista, koska fläsää ja turvotusta on n. kymmenen kiloa liikaa. Selkeät ohjeet ja ryhmän tsemppi varmaan auttaisi, yksin aina luovuttaa tyyliin tokana dieettipäivänä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi hormonidieetti pitää suunnilleen sisällään? Samaa höpöhöpöä kuin veriryhmädieetti? Kenelläkään kokemusta. Eipäs se hinta sen erilaisempi ollutkaan. Nyt sitte pitäs päättää Alku vai tää toinen?!

Ei ole mikään veriryhmädieetti, vaan kyse on kehon hormonitasapainosta ja suoliston toiminnasta, perustuu kuitenkin ihan järkeviin juttuihin. Netistä löytyy paljon kokemuksia aiheesta. Tuo huomenna alkava valmennus kai perustuu tietopohjaisesti kaisa Jaakkolan kirjaan, tässä yksi arvostelu joka ei ole pelkkää kehua : http://rasvamaksa.info/2012/09/kirja-arvostelu-hormonidieetti/  

ja lisää löydät toki googlaamalla. :) Pitäisikö perustaa oma Optimal performance-ketju kohta? :D

Vierailija
22/36 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos markkinoille tulee muitakin vaihtoehtoja kuin ne Jutan "samat laput kaikille" dieettejä. Ihmisten yksilöllisyys pitäisi aina huomioida kun terveellisiä ja oikeasti toimivia dieettejä tehdään.

Markkinoilla olisi hyvin tilaa jollekin asiantuntevalle ja kohtuuhintaiselle nettidieetille/valmennukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa... löytyiskö tästä lisää kokemuksia? Pystyykö maksamaan osissa? Oletteko huomanneet, että ruokavalio tulisi kalliimmaksi kuin ns. perusostoslistalla?

Vierailija
24/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut enkä suosittele. Jos maallikko ilman ravitsemusalan koulutusta suunnittelee ruokavalion, ei ole mitään takeita sen järkevyydestä.

Syödään lihaa tai proteiinijauhetta, manteleita ja kasviksia. Ekan viikon jälkeen olin niin huonossa kunnossa, että pyörryin. Ai niin ja juodaan sitä vettä. Vatsa lakkasi toimimasta vaikka söin järkkyjä määriä kasviksia viikon aikana.

Tavallinen ruoka ilman lisäaineita tai eineksiä ja lautasmalli on minun mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto.

Vierailija
25/36 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun facebook-fiidin sposoroiduissa on pyörinyt tämä http://www.maikkimarjaniemi.fi/jenkkakahvoista-tiimalasiksi-2017/ - juttu jo pitkään, meinasin jo ostaa, mutta nyt ei rahallinen tilanne sovi tuohon. Mutta tuo vaikutti minun mielestä järkevältä, normaalia ruokaa ilman punnitsemisia, opastetaan sopiviin annoskokoihin ja parempiin valintoihin. Koska ainakin omalla kohdalla tiedän että muutoksen tulisi olla lopullinen ja pitkälle kantava, eikä vaan 10vko superdieetti minkä jälkeen kilot tulee viikossa takaisin :D

Vierailija
26/36 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt Alku -valmennuksesta ollenkaan. Se sopii varmaan paremmin henkilölle, jolla on paljon ylipainoa ja terveelliset ruokailutottumukset hukassa. FItfarmin valmennuksia olen testannut aiemmin ja ne sopi minulle paremmin. En oikein edes päässyt sisälle tuohon Alku ideologiaan....sivut ja ohjeet oli sekavat.

Vierailija
27/36 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi Googlella tämä vanha keskustelu, niin ajattelin kommentoida. Aloitin tovi sitten tämän Alku valmennuksen vanhoilla ohjeilla jotka oli tallessa. Tykkään tosi paljon! Ruokavalio on kätevä, neljä ateriaa päivässä jotka saa itse koota oman mielen mukaan proteiini, rasva ym vaihtoehdoista. Mitään kookosvesiä tähän ei kuulu, ihan normaalia ruokaa.

Viljaton ja maidoton tämä on (tosin tässä voi joustaa), joten jos siitä ei tykkää niin sitten ei varmaan paras vaihtoehto. Itselle sopii paremmin kuin Jutta-dieetin rahkan ja raejuuston mättäminen. Miinuksena että ruokamäärät on aika isoja, välillä on vaikea saada kaikki syötyä. Esim. kasviksia vähintään 600g päivässä.

Onko kukaan muu aloittamassa nyt? Olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja resepti-ideoita.

Vierailija
28/36 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä kun törmäsin Facebookissa mainokseen. Esittelyvideolla Kukka painotti että ei ole mitään kieltolistaa ja silti täällä sanotaan että maidoton ja gluteeniton. Gluton ok mutta en voi elää ilman juustoja.

Vierailija
29/36 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostaa.. eli onko Alku-valmennuksessa ok käyttää mm. gluteenittomia leipiä. MItes juuston laita?

Vierailija
30/36 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan täällä aloittamassa tämän syksyn valmennusta nyt syyskuussa? Tai sattuisiko paikalla olemaan edellisten kierrosten osallistujia, jotka haluaisivat kertoa hieman tuoreempia kokemuksensa?

Vierailija
31/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Itseäkin kiinnostavat tuoreet kokemukset

Vierailija
32/36 |
18.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kanssa kiinnostaa.. eli onko Alku-valmennuksessa ok käyttää mm. gluteenittomia leipiä. MItes juuston laita?

Nämä viljattomuudesta ja glutenittomuudesta jankkaavat eivät ole lukeneet ohjeita tai ymmärtäneet lukemaansa. Mikään ei ole kielletty, 80/20-mallilla ja kämmenmallilla (alun perin Precision nutrition valmennuksesta, sama periaate Jaakkoloilla/OP ja Maikilla). Voit syödä mitä haluat, mutta sitten on hyväksyttävä ettei omaa Tavoitetta saavuteta. Jos haluat laihtua, jotain on jätettävä pois/vähennettävä nykyisestä. Hiilihydraattien määrää säädellään järkevästi aktiiviisuuden mukaan.

Minusta Alku-valmennuksessa on parhaat ruuat ja reseptit. Tehostartti on melko tiukka jos olet isokokoinen jatai aktiivinen, koska vaje kasvaa. Aktiivisen pitää valmennuksen mukaan käyttää tarpeeksi hiilareita.

Vierailija
33/36 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain tuoreita kokemuksia? Onko ruokavalio edelleen maidoton ja viljaton? Tää ois ihan kriittinen tieto, sillä haluan tehdä pysyvän muutoksen ja mun ruokavalioon nuo molemmat ehdottomasti kuuluu. 

Vierailija
34/36 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia Bettinan vetämästä Pure Hungry -valmennuksesta (toimii Alku-valmennusten alla)? Mitä tykkäsitte resepteistä, oliko sellaisia ruokia mitkä jääneet käyttöön valmennuksen päättymisen jälkeenkin?

Vierailija
35/36 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan, koska mua kiinnostaa myös tämä Pure Hungry. Kokemuksia?

Vierailija
36/36 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin vasta Pure Hungryn, en oo vielä aloittanut. Aika paljon samoja raaka-aineita ja kokonaisuuksia mitä jo entuudestaan käytän. Vaikuttaa hyvältä ja reseptit aika normaalia kotiruokaa ilman liikaa kikkailua. Vaikuttaa selkeältä ja simppeliltä. Mainittakoon että oon tottunut punnitsemaan ruokia, ei ole lapsia ja tykkään syödä samoja ruokia. 

Maksoin ePassilla niin ei ollut mikään kovin kalliskaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi