Minkä ikäisenä teidän lapset on ensimmäisen kerran olleet kesätöissä?
Kommentit (32)
Itse haen työpaikkaa (13v nyt, 14v tänä vuonna)
Todella huonosti löytyy kun suhteita ei oikeen ole. Mainosten jakelu on varmaan paras vaihtoehto minulle
16v ikäisenä, itse ovat työpaikkansa hankkineet. Kaikki oman harrastuksensa kautta.
15v-. Kaupassa hyllyttämässä, lastenhoitajana, mansikanmyyjänä, laivasiivoajana, kahvilatyöntekijänä, jäätelönmyyjänä
16-vuotiaina. Sitä ennen on nykyään tosi vaikea saada töitä. Enkä ymmärrä miksi ihmiset tänne nyt niitä omia muistojaan jakaa...
Itse olin jo alle 15-vuotiaana maalaistalossamme heinä-, karjanhoito- ja kasvimaatöissä ja sitten 16-vuotiaasta alkaen kaikki opiskelukesät muualla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin jo alle 15-vuotiaana maalaistalossamme heinä-, karjanhoito- ja kasvimaatöissä ja sitten 16-vuotiaasta alkaen kaikki opiskelukesät muualla töissä.
Mutta sisälukutaitoa et ole koskaan oppinut?
Molemmat 15 vuotiaana kunnan viheralueiden hoitajia, nurmikonleikkuuta yms.
Markka-aikana 4 viikkoa ja siitä tonnin palkka.
Sen jälkeen aina töissä opiskelujen välillä.
Itse myös saman ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä virhe?
T. Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä virhe?
T. Ohis
Katso kysymys. Vastasiko siihen? Ei.
Mä olin vanhana teidän nuoriin verrattuna :D 16,17 Ja 18 vuotiaana olin joka kesä vain 2 viikkoa alkukesästä (kaupungin kesätyöseteli) ja itse asiassa halusinkin lomailla loppukesän. 19-vuotiaana eka oikea työ mutta vain kuukauden mittainen. 20-vuotiaana koko kesä kokopäivätyössä.
Olen töissä vanhusten parissa, ja tehdään jokaisen asukkaan kohdalla tällaisia elämänkertakyselyitä. Uusi asukas, jo yli 90-v mies oli aloittanut jo 3-vuotiaana tienaamaan rahaa, kun oli naulannut potkukelkan puuosia paikalleen.