Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos naiset laitettaisiin armeijaan niin mites tämän pienen biologisen ongelman kanssa sitten?

28.12.2016 |

Jos kärsii aivan hirveästi PMS-oireista ja erityisesti kivusta ja väsymyksestä. Aina vaan jauhetaan tasa-arvosta, mutta onkohan jo mennyt vähän överiksi? Minulla on vaikeuksia tehdä edes normaalit istumatyöt jos sattuu tosi kivuliaat kuukautiset. Jos hyvä tuuri käy niin olen "vain" rättipoikki ja sinnittelen työt ja sitten nukun.

Niin mietinpä vaan, että ei kai se synnytys ole ehkä ainoa syy siihen, että nyt ollaan fifty-fifty kärsitty miesten kanssa elämän paikoista. Itsellä menee viisi-kahdeksan päivää joka helvetin kuukausi tosi kovassa "rääkissä" ihan vaan kiitos luonnon, tuolloin heittää mielenterveys voltteja ja Buranaa palaa.

Miehet suorittaa sen parin sadan päivän palveluksen ja that's it. Okei. Laitetaan meidät naisetkin sinne niin ainakin kolmasosa makaa jossain sotilassairaalassa joka hiton kuukausi. Järkeä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2067 kirjoitti:

No ootko kuule noista vapautuksista kuullut.

VMTL = vapatus marssi-, taistelu- ja liikuntakoulutuksesta

VP = vapautus palveluksesta

VL = vuodelepo

Vai oletko niin taukki että luulet kaikkien osallistuvan kaikkeen voinnista vähät välittämättä. Miten niinkun luulit armeijassa hoidettavan sairaudet? Keuhkuumeiset metsään vai?

Jos taas ihan täysi invalidi olet niin etköhän ne C:n paperit saa jo kutsunnoissa. Et ole kyllä silloin pystyväinen mihinkään muuhunkaan, kuten esim. työntekoon.

Tämä keskustelu on taas turhanpäiväistä mussutusta että "naisille kuuluu samat oikeudet kuin miehille, mutta ei suinkaan samoja velvollisuuksia, koska onhan mulla nää MENKAAAT JA PEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄMMMMSSSSS JA HORMOOOOOOOONIIIIIT".

t. N24

Juuri näin!

Vierailija
22/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä aloittajan sitten kannattaa pysytellä poissa intistä? Ei kaikille tule kuukautisista mitään helvetillisiä oireita, ja jos ei tule niin ihan hyvin voi osallistua palvelukseen. Sitä paitsi jos pidemmälle jatkaa sotilasuralla, voi päätyä myös kirjoituspöytähommiin, joita naiset nyt tekee muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariaNoora kirjoitti:

Niin mietinpä vaan, että ei kai se synnytys ole ehkä ainoa syy siihen, että nyt ollaan fifty-fifty kärsitty miesten kanssa elämän paikoista.

Entäs ne naiset jotka eivät synnytä?

Vierailija
24/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2067 kirjoitti:

VL = vuodelepo

Vai oletko niin taukki että luulet kaikkien osallistuvan kaikkeen voinnista vähät välittämättä. Miten niinkun luulit armeijassa hoidettavan sairaudet? Keuhkuumeiset metsään vai?

Jos taas ihan täysi invalidi olet niin etköhän ne C:n paperit saa jo kutsunnoissa. Et ole kyllä silloin pystyväinen mihinkään muuhunkaan, kuten esim. työntekoon.

Tämä keskustelu on taas turhanpäiväistä mussutusta että "naisille kuuluu samat oikeudet kuin miehille, mutta ei suinkaan samoja velvollisuuksia, koska onhan mulla nää MENKAAAT JA PEEEEEEÄÄÄÄÄÄÄÄMMMMSSSSS JA HORMOOOOOOOONIIIIIT".

t. N24

Järkyttävää tekstiä. Vihan hallintaa suosittelen lämpimästi sinulle. Ihme jos joku mies sinua jaksaa katsoa.

Vierailija
25/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä sodan melskeessä taistelutantereella tällaiset vaivat nopeasti unohtuvat.

Vierailija
26/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MariaNoora kirjoitti:

Kun ilmeisen hölmö näkökulma minulla niin voisikohan joku perustellakin sitä, miksi ajattelen mielestänne tyhmästi?

Minusta vaan on älytöntä ajatella ainakaan aivan samanlaista armeijaa naisille kuin miehille. Kai joku lottakoulu sitten ennemmin.

Ap

Miten sinä pystyisit käymään mitään "lottakoulua", jos olet noin kipeä kun aloituksessa kerroit? Et mitenkään. Toisekseen, lotat on kielletty rauhansopimuksessa. Suomi on tämän sopimuksen antautuessaan hyväksynyt. Liittoutuneilla on nykyäänkin sekä oikeus että velvollisuus lopettaa Suomen lottatouhut siihen paikkaan, jos suomalaiset vielä yrittäisivät pistää pystyyn jotain lottajärjestöä.

Vierailija
27/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista tulisi "hyviä" sotilaita pms päivinä. Ampuisivat silloin kaiken mikä liikkuu. ... myös omat joukot.

Vierailija
28/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS-naiset vaan etulinjaan. Raivoissaan tappavat viholliset paljain käsin ja huutamalla.

Vierailija
29/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva kärsii lamauttavista PMS oireista. Suuri osa saa ne hoidettua lääkityksellä.

Intti on pakollinen 6kk, mikä on todella lyhyt aika (6-7 kuukautiset, joista osa osuu viikonlopulle). Siviilipalvelu on myös keksitty.

Armeijassa on yhä enenevässä määrin tehtäviä, jotka vaativat istuinlihaksia enemmän kuin fyysistä kuntoa.

Vierailija
30/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista työtä te teette, että voitte ottaa aina kuukautisten ajaksi saikkua?? Itse teen aika vaativaa ja raskastakin työtä, mutta ei ole käynyt pienessä mielessäkään hakea saikkua, vaikka kuinka ottaa päästä ja särkee. Särkylääkettä ja nyt hormonikierukalla vuodotkin saatu kuriin, ettei ihan tarvitse vaippoja töihin laittaa. 

Naisilla nyt vain on kuukautiset ja niihin todellakin saa apua lääkäristä. Ihme narinaa ja kärsimyksen ylistystä.

Noita hormonikierukoita ei pitäisi käyttää sen enempää kuin e-pillereitäkään. Se on suurin syy siihen että mm. miesten sperma on radikaalisti huonontunut.

Vierailija
31/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä pystyisit käymään mitään "lottakoulua", jos olet noin kipeä kun aloituksessa kerroit? Et mitenkään. Toisekseen, lotat on kielletty rauhansopimuksessa. Suomi on tämän sopimuksen antautuessaan hyväksynyt. Liittoutuneilla on nykyäänkin sekä oikeus että velvollisuus lopettaa Suomen lottatouhut siihen paikkaan, jos suomalaiset vielä yrittäisivät pistää pystyyn jotain lottajärjestöä.

Se rauhansopimus on tehty maan kanssa, jota ei ole enää olemassakaan. Lukee siellä esimerkiksi sekin, ettei Suomi saa ostaa sotatarvikkeita Saksasta. Tänne on kuitenkin ostettu aina välillä saksalaisia panssarivaunuja viime vuosina.

Jos nainen haluaa suorittaa asepalveluksen niin olkoon sitten myös henkisesti valmis lähtemään sotaan kivääri kädessä kuolemaan kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta jne. koko helahoito mitä miesten oletetaan tekevän (eikä edes kysytä omaa halukkuutta). Jenkeillähän näkyy ihan tilastoissa asti sitä, että kalliisti hävittäjälentäjiksi koulutetut naissotilaat hankkiutuvat raskaaksi tai muuta vastaavaa, kun pitäisi lähteä tekemään sitä, mihin on koulutettu.

Vierailija
32/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2067 kirjoitti:

VL = vuodelepo

t. N24

Järkyttävää tekstiä. Vihan hallintaa suosittelen lämpimästi sinulle. Ihme jos joku mies sinua jaksaa katsoa.

Mielummin tuollaista naista kuin AP:n kaltaista naista

Vierailija
33/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on oikeassa. Ja ap:n esittämästä syystä meillä on luonnostaan naisten työt ja miesten työt. Miten nainen voisi esimerkiksi johtaa luotettavasti kun ison osan ajasta biologia heittelee mielialoja ja jaksamista. Naisten paikka on kotona ja mies ailahtelevaisen lapsenomaisen naisen päänä.

Vierailija
34/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rauhansopimus on tehty maan kanssa, jota ei ole enää olemassakaan. Lukee siellä esimerkiksi sekin, ettei Suomi saa ostaa sotatarvikkeita Saksasta. Tänne on kuitenkin ostettu aina välillä saksalaisia panssarivaunuja viime vuosina.

Jos nainen haluaa suorittaa asepalveluksen niin olkoon sitten myös henkisesti valmis lähtemään sotaan kivääri kädessä kuolemaan kodin, uskonnon ja isänmaan puolesta jne. koko helahoito mitä miesten oletetaan tekevän (eikä edes kysytä omaa halukkuutta). Jenkeillähän näkyy ihan tilastoissa asti sitä, että kalliisti hävittäjälentäjiksi koulutetut naissotilaat hankkiutuvat raskaaksi tai muuta vastaavaa, kun pitäisi lähteä tekemään sitä, mihin on koulutettu.

Sitten ne vaatii tasa-arvoa mutta ei ole valmiita tekemään mitään sen eteen

Vierailija
35/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2067 kirjoitti:

VL = vuodelepo

t. N24

Huhhuh. Toivottavasti sua ei oteta armeijaan, tai ainakaan annetta asetta.

Vierailija
36/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseeni joidenkin maiden armeijassa on naisia, jopa muutama Suomessakin ja näyttävät pärjäävän. Ei kaikki ole niin heikkoluontoisia kuin ap. Heidän paikkansa ei ole armeijassa, niin kuin joidenkin heikkoluontoisten miestenkään ei pidä ikinä olla se tämän maan turva kun sota syttyy.

Vierailija
37/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mikä kukkanen ap on. Meni sitten antamaan vielä aseet suoraan pahimpien naistenvihaajien käteen (kuvainnollisesti toki, koska yyyy ne aseet on niin painavia hentoiselle minulle), kiitos siitä.

Vierailija
38/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täällä nainen joka olen käynyt armeijan, ja kärsin PMS-oireista, kovista kuukautiskivuista ja erittäin runsaasta kuukautisvuodoista. Oikeastaan ainoastaan viimemainitusta oli minkäänlaista haittaa armeijassa.

PMS-oireet, no joo: ne on ihan samat olitpa armeijassa tai tavallisissa töissä. Vituttaa, itkettää, ärsyttää, turvottaa, ahmituttaa, mutta kyllä minä ainakin silti saan hommat hoidettua enkä ole saikkukunnossa. Kuukautiskipuihin auttaa ibuprofeeni, joka samalla hieman vähentää kuukautisvuotoa. Runsas vuoto jota mulla on ekat pari vuotopäivää on semmoiinen inhottavampi juttu kyllä jos sattuu tilanteeseen jossa ei pääse vessaan joka toinen tunti. Siitäkin on selvitty, pari tamponia + yöside varmistukseksi tyyliin.

En minä kyllä ihan ymmärrä miten se armeija olisi tässä asiassa erillainen kuin muut hommat joita vaan on tehtävä myös PMS-vaivojen tai menkkojen aikana. Itse asiassa mun on ainakin vaikeampi tehdä tätä istumatyötäni noina aikoina kuin vaikka rämpiä metsissä, koska koneella istuessa on liikaa aikaa vatvoa omia mielialojaan ja kipujaan.

Vierailija
39/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap on oikeassa. Ja ap:n esittämästä syystä meillä on luonnostaan naisten työt ja miesten työt. Miten nainen voisi esimerkiksi johtaa luotettavasti kun ison osan ajasta biologia heittelee mielialoja ja jaksamista. Naisten paikka on kotona ja mies ailahtelevaisen lapsenomaisen naisen päänä.

Tämä oli hauska, kun ajattelen muutamaakin tuttavapariskuntaa, joissa asia on juurikin toisinpäin: mies on impulsiivinen, ailahteleva, ajattelematon, ja naisen täytyy toimia kuin äitinä ja järjen äänenä hänelle. Jos ei toimisi, tulisi vararikko ja monia muita vaikeuksia.

Vierailija
40/46 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, täällä nainen joka olen käynyt armeijan, ja kärsin PMS-oireista, kovista kuukautiskivuista ja erittäin runsaasta kuukautisvuodoista. Oikeastaan ainoastaan viimemainitusta oli minkäänlaista haittaa armeijassa.

PMS-oireet, no joo: ne on ihan samat olitpa armeijassa tai tavallisissa töissä. Vituttaa, itkettää, ärsyttää, turvottaa, ahmituttaa, mutta kyllä minä ainakin silti saan hommat hoidettua enkä ole saikkukunnossa. Kuukautiskipuihin auttaa ibuprofeeni, joka samalla hieman vähentää kuukautisvuotoa. Runsas vuoto jota mulla on ekat pari vuotopäivää on semmoiinen inhottavampi juttu kyllä jos sattuu tilanteeseen jossa ei pääse vessaan joka toinen tunti. Siitäkin on selvitty, pari tamponia + yöside varmistukseksi tyyliin.

En minä kyllä ihan ymmärrä miten se armeija olisi tässä asiassa erillainen kuin muut hommat joita vaan on tehtävä myös PMS-vaivojen tai menkkojen aikana. Itse asiassa mun on ainakin vaikeampi tehdä tätä istumatyötäni noina aikoina kuin vaikka rämpiä metsissä, koska koneella istuessa on liikaa aikaa vatvoa omia mielialojaan ja kipujaan.

Minkä takia naisten pitäisi kestää kaikki hampaat irvessä?

Minun on pakko olla samaa mieltä kuin ap. Olen niin katkera kuulautisistani, elämäni parhaat vuodet 12-50(?) ovat pilalla. Miehillä ei ole aavistustakaan kuinka helpolla pääsevät, puoli vuotta intissä olisi pikku juttu.