Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko suomalaiset miehet liian tunnekylmiä ja jäyhiä?

Vierailija
27.12.2016 |

Ottavatko he naisia tarpeeksi huomioon ja kohtelevat hyvin? Kerro rehellinen mielipiteesi!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut elämässä sellanen lässyttäjä että ois saanut kylmentyä hyvinkin reippaasti. Imelää ja oksettavaa todellakin oli. On eksä tietysti nykyään

Vierailija
62/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin. .. miksei sitä Välimallia meinaa olla ikinä. Välimallia lässyttäjästä/ tuppisuusta. Sellaisen kun joskus löytäisi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet on huonoja näyttämään tunteitaan, suomalaiset naiset on huonoja pitämään jalkojaan kiinni. Kumpi on muna ja kumpi on kana, vaikea sanoa.

Tässä on jotakin perisuomalaista. Huumorin varjolla vittuillaan kun olisi tilaisuus sanoa jotakin. Mutta kun ei voi, koska.. olen suomalainen mies?

totuushan siinä on. helpoilta ja tunteettomilta naisilta tulee lapsia joista sitten tulee just niitä tyypillisiä suomalaisia miehiä. ja "helppo" ja tunteeton ovat ominaisuuksia naisissa jotka kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
64/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaniakin löytyy. Tapailen 46v miestä joka on ihanan huolehtivainen ja isällinen minua kohtaan :)

T. N25

Vierailija
65/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Suomalaiset miehet ovat herkkiä ja tunteellisia, mutta heille ei ole tehty toivottavaksi tunteiden näyttämistä, eikä myöskään opetettu tai kannustettu siihen, oikeastaan päinvastoin, opetettu lapsesta saakka piilottamaan tunteensa. Siksi niin monella ne tunteet näytetään humalassa, hyvät ja pahat.

Nykyinen  miesvihamielisuus ei myöskään kannusta tunteiden ilmaisemiseen.

Eniten tästä asiasta kärsivät miehet itse, välillisesti tietysti me naiset.

Minulla on useita eri-ikäisiä miespuolisia ystäviä, joiden kanssa keskustelemme tunneasioistakin. Olen tullut siihen tulokseen, että he ovat jopa tunteellisempia ja syvällisempiä kuin useat tuntemani naiset.

Todellakin, suuri osa suomalaisista miehistä on saanut välttelevän kiintymyssuhdemallin.

Vierailija
66/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten maailma vain hiukan tylympää ja jos kovin tunteellinen ja kovasti aina avautuu niin helposti käytetään hyväkseen ja monet opettelevat sitten teennäisen tunteellisen tyylin itsensä esille tuomiseen mikä Suomalaisessa kulttuurissa vierasta.

Vierailija
67/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi syyttämään pelkästään suomalaisia miehiä. Myös suomalaisissa naisissa on paljon tunnekylmiä yksilöitä. Se vain näkyy sukupuolten välillä keskimäärin eri tavoin. Miehille on tyypillisempää juuri sellainen jäyhyys, ilmeettömyys, ja vaikeiden asioiden pakeneminen esim. työntekoon, pakonomaiseen vitsailuun tai päihteiden liikakäyttöön. Naisissa tunnekylmyys näyttäytyy enemmän joustamattomuutena, armottomuutena ja alentuvana suhtautumisena, malliin "kuulepas nyt, kyllä sinun vain nyt kuuluu jaksaa, niin kuule minunkin piti vain nieleskellen sopeutua!"

Toki varsinkin miesten kohdalla nuorempi sukupolvi on selkeästi avoimempaa sakkia mutta silti olen huomannut, että loppujen lopuksi tunnekylmyys riippuu enemmän yksilöstä kuin tämän iästä. Lapsuuden olosuhteet, kulttuuriympäristö, omat henkilökohtaiset ominaisuudet, myöhemmin elämässä kohdalle sattuneet haasteet ja takaiskut...kaikki nämä merkitsevät paljon. Lisäksi on todettava, että rankan lapsuuden elänyt ja paljon vaikeuksia kohdannut ihminen ei automaattisesti ole tunnekylmä. Jos ihminen kykenee tunnistamaan ja analysoimaan tunteitaan sekä tarvittaessa hakemaan tukea niiden käsittelyyn, ei hankala menneisyys tee tällaisesta ihmisestä tunnekylmää.

Vierailija
68/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tunnekylmät miehet ovat epäherrasmiesmäisiä. Pitävät homomaisena jos naiselle pitää avata ovi, kantaa kauppakassit tämän puolesta ja tarjota. Miehekästä on kyllä sitten kiroilla ja tapella kuin merimies. Siihen vielä päälle se että suomalainen mies heittäytyy keskenkasvuiseksi teinipojaksi. Arabimieheni on aikuinen mies ja osaa huomioida mut ojentamalla käden kun nousen autosta, avaamalla oven ja kantaa jopa laukkunikin kauppakassien lisäksi.

Vierailija
69/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies ei ehkä ole aavikon prinssi mutta ei myöskään nussi heimolaistensa kanssa lampaita ja pikkutyttöjä.

Vierailija
70/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat joutuneet "pojat eivät itke" naisten kasvattamiksi. Löytyy hirviöäitejä/hirviöisiä, jotka periyttävät kasvstusmallinsa seuraavaan sukupolveen. Se joka tiedostaa ongelman voi muuttaa käyttäytymistään.

Mieheni paras muisto lapsuudesta oli se, kun isä kanssa kopiteltiin pesäpallolla. Isä ei juuri lastensa kanssa viettänyt aikaa vaan teki töitä maatilalla. Oma mies ymmärtää antaa aikaansa myös lapselle.

Vierailija
71/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset tunnekylmät miehet ovat epäherrasmiesmäisiä. Pitävät homomaisena jos naiselle pitää avata ovi, kantaa kauppakassit tämän puolesta ja tarjota. Miehekästä on kyllä sitten kiroilla ja tapella kuin merimies. Siihen vielä päälle se että suomalainen mies heittäytyy keskenkasvuiseksi teinipojaksi. Arabimieheni on aikuinen mies ja osaa huomioida mut ojentamalla käden kun nousen autosta, avaamalla oven ja kantaa jopa laukkunikin kauppakassien lisäksi.

Miksi ihmeessä miehen pitäisi tarjota? 

Vierailija
72/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi suuri häpeä jos mies menisi ovesta sisään jonka avaa nainen (vanhukset ja vammaiset sitten erikseen) ja nainen maksaisi oman osuutensa. Olet varmaan itse näitä "vahvoja naisia" ja koita tytöistäsi kasvattaa sellaisia. Miehen täytyy pitää naista prinsessana. Arabimies osaa sen puolen hoitaa.

Vierailija
73/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaiset naiset ovat tunnekylmiä.

Vierailija
74/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi suuri häpeä jos mies menisi ovesta sisään jonka avaa nainen (vanhukset ja vammaiset sitten erikseen) ja nainen maksaisi oman osuutensa. Olet varmaan itse näitä "vahvoja naisia" ja koita tytöistäsi kasvattaa sellaisia. Miehen täytyy pitää naista prinsessana. Arabimies osaa sen puolen hoitaa.

Minulla ei ole lapsia. On totta, että suomalaisten miesten käytöstavoissa on parantamisen varaa, mutta itselleni tuli mieleen, että monesti avun tarjoamattomuus johtuu ihan silkasta ujoudesta. Ei osata aloittaa keskustelua eikä haluta tungetella. 

Oletin sinun tarkoittavan "tarjoamisella" sitä, että mies maksaa treffeillä ruuat, kahvit ja muut kulut. Minulla ei ole sinänsä mitään sitä vastaan, mutta en ymmärrä sitä oletusta, että miehen pitäisi tarjota aina. 

Tuota prinsessajuttua en ymmärrä ollenkaan. Veikkaan, että provoilet. Minä olen tavallinen keski-ikäistyvä nainen enkä halua tulla nostetuksi millekään jalustalle.

- 72

Vierailija
75/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suomalaiset naiset ovat tunnekylmiä.

Pitäisikö naisen olla sitten liiankin tunteellinen ja ällöpehmeä? Just sen takia on näitä feministejä, jotka ottaa omaan hoiviinsa (siis muiden kustannettavaksi) aikuisia "pakolais"miehiä.

Tälläkin palstalla yksi nainen on selvästi tällainen.

Tekeekö kieltäytyminen ja kovan pistäminen kovaa vastaan minusta tunnekylmän?

Vierailija
76/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä miksi suomalaiset miehet vielä haluavat korostaa tätä tunteettomuuttaan ja empatiakyvyn puutetta. Tinderissäkin 90% miehistä näyttää joltain hiton ilmeettömiltä vahakasvoisilta sarjamurhaajilta. Kylmät silmät ja hymyillä ei tietenkään voi vahingossakaan missään kuvassa. Minusta mikään ei ole niin ihanaa kuin mies joka hymyilee aidosti. Pidän lämpimistä ja iloisista ihmisistä, ehkä sen takia ihastuin aina ulkomaalaisiin, varsinkin espanjalaisiin miehiin. N23

Saaks mä tulla silittelee ja kutittelee sun espanialaisen neron miehen kaljua? ehehhhhehe, Onpas tynkä ukko vähän ku naruilla heiluteltava nukke jolla on palmun iloisia ajatuksia päässään. T. sarjahurmaaja

Vierailija
77/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet on huonoja näyttämään tunteitaan, suomalaiset naiset on huonoja pitämään jalkojaan kiinni. Kumpi on muna ja kumpi on kana, vaikea sanoa.

Niin, suomalaiset naisethan tunnetusti eivät osaa pitää jalkojaan kiinni, käsiä taskuissaan siideri, sipsi ja suklaahyllyjen kohdalla eikä suutaan kiinni jääkaapin edessä. Ovat sellaisia paksuja lumppuisia kanoja.

Vierailija
78/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kun eivät ole yhteydessä tuntevaan puoleensa itsessään. Suomalaisen miehen elintila on todella kapea. Häpeää syötetty liiaksi mieliin. Harmi.

Vierailija
79/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnekylmä.

En ole kai koskaan kunnolla rakastunut, ja olen nyt yli 30v.

Tuntuu vaikealta käydä treffeillä tai tutustua uusiin ihmisiin, kun kukaan ei vaan herätä minkäännäköisiä tunteita.

Toisaalta olen herkkä, itken kun luen jonkun muistokirjoitusta lemmikistään. Sairastan myös masennusta.

Ihastun todella harvoin kehenkään.

Vierailija
80/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorempana kovinkin ulospäin suuntautunut ja kerroin tunteistani naisille jos sellaista liekkiä oli.

Nyt vanhempana aina alasajettuna olen täysin sulkeutunut, jos joku nainen viehättää minua, pidän turpani kiinni etten enää saisi lisää masennusta tähän paskaan elämään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme