Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko suomalaiset miehet liian tunnekylmiä ja jäyhiä?

Vierailija
27.12.2016 |

Ottavatko he naisia tarpeeksi huomioon ja kohtelevat hyvin? Kerro rehellinen mielipiteesi!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli hesarissa kolumni, jossa kirjoitettiin näin: "Iloita voi myös silloin, kun on huolia: suoranainen hassuttelu voi tehdä sangen hyvää murheiselle mielelle."

Eli vakava tylsyys ei onneksi ole kaikkien mielestä tarpeen edes silloin kun jollakin saattaa olla paha mieli. Tätä lisää.

Vierailija
22/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on ylikehittynyt pelontunne. He oikeasti pelkäävät näyttää mitään aitoa kenellekään, koska ilmeisesti kotona tai koulussa on siitä jo pienestä pitäen kiusattu. On jotenkin aivan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset eivät uskalla edes nauraa ja iloita selvin päin, ja työpaikalla se tuntuu olevan monelle jopa paheksunnan aihe. Suomalainen on siis onnellisimmillaan naama peruslukemilla, mitään sanomatta (tai korkeintaan keskustellen itsestäänselvyyksistä). Ei sellaisessa vuorovaikutuksessa kasva kukaan aikuiseksi.

No jos mies näyttää tunteensa niin naiset nöyryyttää sen jälkeen ja pahasti. Kyllä minullekkin nainen on sanonut että: mitä sä pillität oletko mies vai tyttö?

Noin sanoi ex vaimo joka petti ja jätti kuin kylmän rukkasen. Syy oli kuulemma se koska olin ennenkin itkenyt ja hän ei voi sietää itkeviä miehiä. Viimeksi kun itkin niin se oli vaarini hautajaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä miksi suomalaiset miehet vielä haluavat korostaa tätä tunteettomuuttaan ja empatiakyvyn puutetta. Tinderissäkin 90% miehistä näyttää joltain hiton ilmeettömiltä vahakasvoisilta sarjamurhaajilta. Kylmät silmät ja hymyillä ei tietenkään voi vahingossakaan missään kuvassa. Minusta mikään ei ole niin ihanaa kuin mies joka hymyilee aidosti. Pidän lämpimistä ja iloisista ihmisistä, ehkä sen takia ihastuin aina ulkomaalaisiin, varsinkin espanjalaisiin miehiin. N23

Se on ihan tutkittua, että eniten matcheja mies saa pitämällä naaman peruslukemilla profiilikuvassa. Mulla on tästä oma teoriani miksi on näin...

Laitatko linkin tähän tutkimukseen? Olisi myös mielenkiintoista kuulla tämä sinun oma teoriasi. N23

Tässä oli katsottu kaikista eniten matcheja saavia profiileja. Artikkelin mukaan kuvanhan pitäisi olla sellanen, että se on otettu jostain tilanteesta, matkalta tms. Ei selfie eikä ns. poseeraus. Kuvassa miehen kasvojen tulee näkyä selvästi ja ei ole niin väliä missä on, kunhan ei tule vaikutelmaa että kuva on otettu miehen yksiössä.

Mun teoria on, että naiset lähtee tinder-treffeille mieluiten sellaisen miehen kanssa, joka ei vaikuta olevan "metsästämässä" Tinderissä. Sellaista olen lähipiirin naisilta kuullut, että nykyään koirakuvakin on turn-off, koska siitä tulee vaikutelma että mies on laittanut sen vain saadakseen matcheja ja kyseessä voi jopa olla kaverin koira. Sama pätee tietysti mihin tahansa kuviin. Kuvan pitää olla hyvä, mutta se ei saa näyttää siltä että se on otettu Tinderiä varten. Mies on siis ehkä tullut vain Tinderiin "kokeilemaan" ja hänelle naisseuran saaminen olisi helppoa ihan oikeassa elämässäkin. Ehkä hänellä on jopa niin tyydyttävä elämä ilman tinderiä, että hän on juuri ja juuri jaksanut laittaa profiilin pystyyn. Hän ei vaikuta siltä, että on panostanut viikkoja hyvän profiilin luomiseen, vaan on vain nopeasti valkannut muutaman edustavan otoksen jostain lomakuvakansiosta, koska on normaali sosiaalisesti aktiivinen mies joka pystyy näin tekemään.

Naiset siis hakevat miehestä toisaalta sitoutumishalua (ei ole kymmentä naista samaan aikaan pyörittävä panomies), mutta myös statusta (mies ei vaikuta epätoivoiselta tai muuten luuserilta).

http://www.tinderseduction.com/best-tinder-pictures-for-more-profile-ma…

Mutta eihän tällä sinun teoriallasi ole mitään tekemistä sen asian kanssa että suomalaiset miehet näyttävät tunnekylmiltä, vaikeasti lähestyttäviltä eivätkä hymyile. N23

Mä kun luulin että me puhuttiin siitä, miksi tinderissä kannattaa olla tietynlaisia kuvia?

En kyllä ymmärrä miksi alunperinkään halusit väittää vastaan kun sanoin pitäväni hymyilevistä miehistä? Että se ei ole mahdollista kun joku tutkimus joka on tehty jossain toisessa maassa, hiukan erilaisessa kulttuurissa näin väittää. N23

Vierailija
24/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä miksi suomalaiset miehet vielä haluavat korostaa tätä tunteettomuuttaan ja empatiakyvyn puutetta. Tinderissäkin 90% miehistä näyttää joltain hiton ilmeettömiltä vahakasvoisilta sarjamurhaajilta. Kylmät silmät ja hymyillä ei tietenkään voi vahingossakaan missään kuvassa. Minusta mikään ei ole niin ihanaa kuin mies joka hymyilee aidosti. Pidän lämpimistä ja iloisista ihmisistä, ehkä sen takia ihastuin aina ulkomaalaisiin, varsinkin espanjalaisiin miehiin. N23

Se on ihan tutkittua, että eniten matcheja mies saa pitämällä naaman peruslukemilla profiilikuvassa. Mulla on tästä oma teoriani miksi on näin...

Laitatko linkin tähän tutkimukseen? Olisi myös mielenkiintoista kuulla tämä sinun oma teoriasi. N23

Tässä oli katsottu kaikista eniten matcheja saavia profiileja. Artikkelin mukaan kuvanhan pitäisi olla sellanen, että se on otettu jostain tilanteesta, matkalta tms. Ei selfie eikä ns. poseeraus. Kuvassa miehen kasvojen tulee näkyä selvästi ja ei ole niin väliä missä on, kunhan ei tule vaikutelmaa että kuva on otettu miehen yksiössä.

Mun teoria on, että naiset lähtee tinder-treffeille mieluiten sellaisen miehen kanssa, joka ei vaikuta olevan "metsästämässä" Tinderissä. Sellaista olen lähipiirin naisilta kuullut, että nykyään koirakuvakin on turn-off, koska siitä tulee vaikutelma että mies on laittanut sen vain saadakseen matcheja ja kyseessä voi jopa olla kaverin koira. Sama pätee tietysti mihin tahansa kuviin. Kuvan pitää olla hyvä, mutta se ei saa näyttää siltä että se on otettu Tinderiä varten. Mies on siis ehkä tullut vain Tinderiin "kokeilemaan" ja hänelle naisseuran saaminen olisi helppoa ihan oikeassa elämässäkin. Ehkä hänellä on jopa niin tyydyttävä elämä ilman tinderiä, että hän on juuri ja juuri jaksanut laittaa profiilin pystyyn. Hän ei vaikuta siltä, että on panostanut viikkoja hyvän profiilin luomiseen, vaan on vain nopeasti valkannut muutaman edustavan otoksen jostain lomakuvakansiosta, koska on normaali sosiaalisesti aktiivinen mies joka pystyy näin tekemään.

Naiset siis hakevat miehestä toisaalta sitoutumishalua (ei ole kymmentä naista samaan aikaan pyörittävä panomies), mutta myös statusta (mies ei vaikuta epätoivoiselta tai muuten luuserilta).

http://www.tinderseduction.com/best-tinder-pictures-for-more-profile-ma…

Johan on sepustus. Eli miehen pitäisi valehdella kuvassakin?

Luulisi nyt että jos kun nainen etsii miestä niin hän haluaisi aidon ihmisen, mutta ei. Oli se sitten Tinderissä tai baarissa niin ne jotka eniten kusettaa pärjää. Sitten naiset ihmettelee kun heille aina tulee Musta Pekka käteen.

Vierailija
25/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

This seems strange, but it’s supported by a psychological experiment that shows men aren’t as sexually attractive in the eyes of women when they’re showing emotions of happiness.

(For the record, women found guys showing emotions of pride the most sexually attractive.)

Sitten ihmetellään miksi miehet ei näytä tunteitaan

Vierailija
26/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

This seems strange, but it’s supported by a psychological experiment that shows men aren’t as sexually attractive in the eyes of women when they’re showing emotions of happiness.

(For the record, women found guys showing emotions of pride the most sexually attractive.)

Ja siltikään suomalaiset miehet eivät onnistu löytämään kumppania?

Vierailija
27/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siltikään suomalaiset miehet eivät onnistu löytämään kumppania?

Mitä naamalleen voi. Kun naiset haluaa vain erittäin komeat miehet niin sille ei mitään voi.

Vierailija
28/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla on ylikehittynyt pelontunne. He oikeasti pelkäävät näyttää mitään aitoa kenellekään, koska ilmeisesti kotona tai koulussa on siitä jo pienestä pitäen kiusattu. On jotenkin aivan käsittämätöntä, että aikuiset ihmiset eivät uskalla edes nauraa ja iloita selvin päin, ja työpaikalla se tuntuu olevan monelle jopa paheksunnan aihe. Suomalainen on siis onnellisimmillaan naama peruslukemilla, mitään sanomatta (tai korkeintaan keskustellen itsestäänselvyyksistä). Ei sellaisessa vuorovaikutuksessa kasva kukaan aikuiseksi.

No jos mies näyttää tunteensa niin naiset nöyryyttää sen jälkeen ja pahasti. Kyllä minullekkin nainen on sanonut että: mitä sä pillität oletko mies vai tyttö?

Noin sanoi ex vaimo joka petti ja jätti kuin kylmän rukkasen. Syy oli kuulemma se koska olin ennenkin itkenyt ja hän ei voi sietää itkeviä miehiä. Viimeksi kun itkin niin se oli vaarini hautajaisissa.

Okei, sun ex oli ilkeä, ei pidä yleistää. Mun arvostus ei oo vähentynyt yhtään niitä miehiä kohtaan, joiden oon nähnyt itkevän.

Vierailija
29/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, sun ex oli ilkeä, ei pidä yleistää. Mun arvostus ei oo vähentynyt yhtään niitä miehiä kohtaan, joiden oon nähnyt itkevän.

Väitän että noita edellisen kirjoituksen kaltaisia ilkeitä naisia on ehdoton enemmistö tämän maan naisista.

Vierailija
30/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aleksitymia on Suomessa poikkeuksellisen yleistä. Se on tunnekylmyyttä ja puhumattomuutta. Tunteita ei osata tunnistaa tai niistä puhua. Miehillä aleksitymia on selvästi yleisempää kuin naisilla.

No selvästi ja selvästi. Naisista n. 1/10 ja miehistä 1/6 on aleksityymisia.

Onhan tuo aika selvä ero, melkein tuplaten. Olen kyllä todella yllättynyt noista luvuista, jos ne pitävät paikkansa. Jotenkin luulisi, että olisin pitkän elämäni aikana tunnistanut edes yhden aleksityymikon jos heitä noin paljon kerta on. Vai olisiko joku tuollainen kimiräikköstyyppi kyseessä? Nyt pitääkin miettiä, kuka olisi vastaava naishahmo..

Vierailija
31/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että noita edellisen kirjoituksen kaltaisia ilkeitä naisia on ehdoton enemmistö tämän maan naisista.

Näin naisena vaikea kuvitella sellaista, voi tosin olla sukupolvi juttu. Mun ymmärryksen mukaan keski-ikäisiä miehiä pidetään rohkeana, jos ne itkee julkisesti ja paljastaa herkkyytensä, koska tuo on ollut aiemmin tabu miehillä. Nuorempien miesten kohdalla itkemisellä ei ole enää niin suurta painoarvoa ja luulisin sen olevan heille luontevampaa.

Vierailija
32/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet on huonoja näyttämään tunteitaan, suomalaiset naiset on huonoja pitämään jalkojaan kiinni. Kumpi on muna ja kumpi on kana, vaikea sanoa.

Vierailija
33/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet on perusystävällisiä naapureita, mut parisuhteissaan etäisiä. Vähän niinku hukassa?

Naisissa/vaimoissa oon huomannut yhä enenevässä määrin pikkusieluista kyräilyä. Suomalaiset naiset haluaa määrätä kaikesta perheissään.

Vierailija
34/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aleksitymia on Suomessa poikkeuksellisen yleistä. Se on tunnekylmyyttä ja puhumattomuutta. Tunteita ei osata tunnistaa tai niistä puhua. Miehillä aleksitymia on selvästi yleisempää kuin naisilla.

Onhan tuo aika selvä ero, melkein tuplaten. Olen kyllä todella yllättynyt noista luvuista, jos ne pitävät paikkansa. Jotenkin luulisi, että olisin pitkän elämäni aikana tunnistanut edes yhden aleksityymikon jos heitä noin paljon kerta on. Vai olisiko joku tuollainen kimiräikköstyyppi kyseessä? Nyt pitääkin miettiä, kuka olisi vastaava naishahmo..

Oikeastaan pikemminkin reilu puolitoistakertainen ero. :) Ja pitää toki huomioida, että tuossakin on hieman virhemarginaalia. Enkä haluaisi tämän enempää pilkkua tuuppia, mutta "selvästi" ja "aika selvästi" ovat hieman eri asioita nekin.

Vanhemmista miehistä on suhteellisesti paljon suurempi osuus aleksityymikkoja. Ennen kun pojat kasvatettiin sellaisiksi, ettei tunteitaan saanut näyttää, niin heistä kasvoi miehiä, jotka eivät koskaan oppineet tunteitaan oikein tunnistamaankaan. Kun ahdisti, niin lähdettiin hakkaamaan halkoja tai otettiin viinaa jne.

Vierailija
35/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet on huonoja näyttämään tunteitaan, suomalaiset naiset on huonoja pitämään jalkojaan kiinni. Kumpi on muna ja kumpi on kana, vaikea sanoa.

Tässä on jotakin perisuomalaista. Huumorin varjolla vittuillaan kun olisi tilaisuus sanoa jotakin. Mutta kun ei voi, koska.. olen suomalainen mies?

Vierailija
36/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan pikemminkin reilu puolitoistakertainen ero. :) Ja pitää toki huomioida, että tuossakin on hieman virhemarginaalia. Enkä haluaisi tämän enempää pilkkua tuuppia, mutta "selvästi" ja "aika selvästi" ovat hieman eri asioita nekin.

Vanhemmista miehistä on suhteellisesti paljon suurempi osuus aleksityymikkoja. Ennen kun pojat kasvatettiin sellaisiksi, ettei tunteitaan saanut näyttää, niin heistä kasvoi miehiä, jotka eivät koskaan oppineet tunteitaan oikein tunnistamaankaan. Kun ahdisti, niin lähdettiin hakkaamaan halkoja tai otettiin viinaa jne.

Juu, keskustellaan nyt oikein perusteellisesti mikä ero on kun sanotaan selvästi ja aika selvästi. On tämä nyt yhtä helvettiä tämä suomalainen nettikeskustelu :) Huom. Hymiö!

Vierailija
37/80 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni taas jäyhien suomalaisten miesten tunteellisuudessa on jotain herkkää. He näyttävät tunteita vain kun aidosti tuntevat jotakin. Esimerkiksi jos suomalainen mies osoittaa tykkäävänsä naisesta, niin se myös tarkoittaa sitä ja miehen tarkoitusperiin voi luottaa. Välittämisen osoittamisen keinot ovat usein arkisia, mutta helliä.

Vierailija
38/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
39/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Mutta ei kovin monet naisetkaan keskustelutaidoissaan pitkälle pötki, päinvastoin.

Mieheni on hyvin jäyhä, ei puhu tunteistaan ja vielä vähemmän näyttää niitä. Perusilmeellä suurimman osan ajasta. Silti juuri se herkkyys vetää puoleensa. Mysteerisen pinnan alla kytee herkkä ja hyvät arvot omaava mies.

Sama pätee varmasti myös naisiin, mutta auta armias jos on kaksi puhumatonta, jäyhää yhdessä. :D Pakostihan sekin kuitenkin toimii ainakin joltain osin, koska suomalaiset seurustelevat keskenään.

Vierailija
40/80 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin pitkään " epätyypillisen" suomalaisen miehen kanssa. Puhelias ja näytti tunteensa, tunsin itseni maailman ihanammaksi naiseksi. Ja varmasti sitä hänelle olinkin... erosimme monista syistä johtuen. Mutta minä kerkesin jo unohtaa että mies oli vähemmistöön kuuluva...

Olin pitkään sinkkuna ja nykyään seurustelen, mutta suoraan sanottuna olen ajoittain pohtimassa eroa. Kun mies ei puhu! Herranen aika se on hänelle vaikeeta. Ja oletettavasti menee entistä enemmän lukkoon jos painostetaan. .. huoh. Olen useita kertoja epäillyt hänen tunteitaan ja tarkoitusperiään kun mitään ei voi sanoa ääneen... miksi ei voi? Mikä siinä on niin helekutin vaikea sanoa vaikka että olet ihana ja tärkeä? En kertakaikkiaan ymmärrä. Olen itsekin puhumattomasta kodista ja ihan suomalainen. Osin siksikin tykkään että asioista puhutaan, kun en halua samaa mitä kotona oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi