Minkä maan kulttuuri kiehtoo sinua eniten?
Mikä tuon kiinnostuksen synnytti, ja oletko käynyt ko. maassa usein?
kerro jokin mielenkiintoinen asia kulttuurista.
Kommentit (23)
Englantilainen elämäntapa ja Iso-Britannia maana kiinnostaa eniten. Etenkin sen maaseutu ja maalaiselämä. Olen käynyt muutaman kerran.
Amerikkainen elämä, tyyliin täydelliset naiset mutta ilman murhia. Kai ne tv-sarjat ovat tehneet tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Saudi-Arabia <3 Erityisesti naisten asema!
Seuraatko tätä (suomalaisen Lauran) blogia
Tiibet kiinnostaa. En ole koskaan käynyt siellä, enkä edes tiedä, miksi se kiinnostaa. Jostain syystä vain tunnen vetoa Tiibetiä kohtaan. Olisi kiva käydä siellä, vaikka en tiedä, mitä heidän alkuperäisestä kulttuuristaan on enää jäljellä, kun Kiina on miehittänyt kyseisen maan..
Saksa. Olen asunut siellä pariin otteeseen yhteensä noin 1,5 vuoden ajan ja tulee käytyä noin kerran vuodessa siellä.
Itseäni kiinnostaa konservatiivisimmat yhteiskunnat, esimerkiksi Afganistan ja Jemen. Lisäksi jonkun jo mainitsema Englanti, tykkään tutkia maata etenkin historian kautta.
Kreikka.
Ensin Antiikin tarut ja historia, sitten nykyisen Kreikan leppoisuus, aurinko ja lämpö matkailijana mutta vain matkailijana.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei Arto Mikkonen saa homoystävää
Kulttuuri? Ei nyt nykypäivänä erityisesti mikään.
Iso-Britannian historia kiehtoo eniten. Pieneen saarivaltioon on mahtunut vähän kaikenlaista vuosisatojen varrella...
Ei minkään yksittäisen maan, mutta kaikkien maiden alkuperäiskansojen kulttuurit kiehtovat. Kiinnostuksen synnytti oma uskoni eli suomenuskoisuus. Mielenkiintoisinta on ollut, että kaikissa näissä on hyvin paljon samankalataisuuksia, jotka ovat peräisin ajalta, jolloin eri kulttuurit eivät vielä kohdanneet toisiaan.
Venäjä. Olen käynyt eri puolilla ko. maata yhteensä arviolta n. 100 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä. Olen käynyt eri puolilla ko. maata yhteensä arviolta n. 100 kertaa.
Vau. Mikä on ollut mieleenpainuvin paikka siellä? Onko sinulla siellä sukua?
Israelin on mielenkiintoinen, vaikka en ko. valtion harjoittamaa ulkopolitiikkaa mitenkään tue. Olen muutaman kerran käynyt.