Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos näet jollain turkiksen? Oletko saanut negatiivista huutelua kaupungilla kun olet pukeutunut turkikseen?

Vierailija
27.12.2016 |

Itseä on pidemmän aikaa kiehtonut turkistakin ostaminen ja satuin eräästä blogista lukemaan kommentteja että Suomessa olisi todella hankala liikkua turkiksen kanssa saamatta negatiivista huomiota.
Mietin siis mitä te ajattelette jos näette jollain turkiksen päällä? Jos ette tiedä edes onko kyseessä aito vai kopio tai esim second hand joka tuntuu siedettävämpi olevan?
Ja koska tuskin kukaan myöntää että suoraan sanoo/tekee jotain niin millaisia kokemuksia turkiksia pitävillä on? Onko joku huudellut jne tehnyt jotain?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan huutamaan "tappaja tappaja eläinten kiduttaja rasisti rasisti" niin kauan kunnes joku käskee olla hiljaa.

Vierailija
2/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse käytän paljon turkiksia ja ei ole ikinä kukaan mitään sanonut. Ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani jos huomaan jonkun pitävän eläimistä tehtyä turkkia jätän hänet palvelematta tai palvelen paskasti. Vapaalla katson vain murhaavasti ja käyttäydyn epäkohteliaasti. Kerran olen sanonut että "mäkin omistan yhen tommosen, se vaan on elävä, sun rättis takia niitä on nyljetty hengiltä 150". Meni mamma hiljaseks.

Turkissomisteet on hankalia, koska tekoturkis jäljittelee oikeaa turkista nykyään niin hyvin. Itsekin käytän "turkis"somisteita, mutta ainoastaan turkittomiksi todennetuilta merkeiltä.

Vierailija
4/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset hirveän positiivisia siis ole kun vaan peukkuja alas ja yksikin väittää palvelevansa huonommin :D Itselläkin lähinnä se että uutta en halua ostaa vaan käytetyn ja hyvällä lykyllä perintönäkin muutama tulee ja raaski nyt roskiinkaan heittää hyvää vaatetta kun ei sille enää voi mitään. Uusia ostamalla sehän on tukemista kun tottakai niitä tehdään jos porukka ostaa.

Itse en kuitenkaan perus siwareissuille nyt tommosta osta ja harvemmassa "halpaliikkeessä" nyt palveluakaan saa saati tarvi niin ei hirveästi aspojen niskojen nakkelu kiinnosta kun tiedä sitten onko se huono päivä turkin vai minkä vika.

Nyt tuli kyllä ehkä vähän asiaton kommentti itseltä kun juuri halusin että pidettäisiin vähän siistinä, mutta tämäkin on sellainen asia joka aiheuttaa melko kovia tunteita.

Vierailija
5/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanihattu, vain positiivista!

Vierailija
6/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aidosta turkiksesta tehty lakki ja kintaat. Oikeaa turkistakkia minulla ei ole, vain turkisreunus hupussa. Katson kadehtien kaikkia ihmisiä, joilla on varaa ihan oikeaan turkkiin. Joskus minäkin vielä ostan sellaisen...

Lapsellani (6 v.) sen sijaan on lahjaksi saatu aito turkki. Häntä ihastellaan kaikkialla. Hän onkin turkistakissaan todella söpö - eikä taatusti tule vilu. Vielä kun saisi jostain lapsen kokoisen karvalakin.

Jos minulla olisi turkki ja joku tulisi minulle siitä jotain sanomaan, toteaisin varmaan vain jotain toppatakkien ja tekoturkisten maatumattomuudesta, öljypohjaisuudesta ja muovista, joka tappaa kalat vesistä ja päätyy lopulta ihmiseenkin. Aito turkis on eettinen, tekoturkis tuhoaa maailmaa.

Vierailija
7/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä ollessani jos huomaan jonkun pitävän eläimistä tehtyä turkkia jätän hänet palvelematta tai palvelen paskasti. Vapaalla katson vain murhaavasti ja käyttäydyn epäkohteliaasti. Kerran olen sanonut että "mäkin omistan yhen tommosen, se vaan on elävä, sun rättis takia niitä on nyljetty hengiltä 150". Meni mamma hiljaseks.

Turkissomisteet on hankalia, koska tekoturkis jäljittelee oikeaa turkista nykyään niin hyvin. Itsekin käytän "turkis"somisteita, mutta ainoastaan turkittomiksi todennetuilta merkeiltä.

Tekopyhää käyttää kuolleen eläimen näköistä "somistetta" jos kuitenkin vastustaa koko turkistouhua. Pidät siis yllä sitä että kuitenkin se turkis näyttää hienolta.

Vierailija
8/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aidosta turkiksesta tehty lakki ja kintaat. Oikeaa turkistakkia minulla ei ole, vain turkisreunus hupussa. Katson kadehtien kaikkia ihmisiä, joilla on varaa ihan oikeaan turkkiin. Joskus minäkin vielä ostan sellaisen...

Lapsellani (6 v.) sen sijaan on lahjaksi saatu aito turkki. Häntä ihastellaan kaikkialla. Hän onkin turkistakissaan todella söpö - eikä taatusti tule vilu. Vielä kun saisi jostain lapsen kokoisen karvalakin.

Jos minulla olisi turkki ja joku tulisi minulle siitä jotain sanomaan, toteaisin varmaan vain jotain toppatakkien ja tekoturkisten maatumattomuudesta, öljypohjaisuudesta ja muovista, joka tappaa kalat vesistä ja päätyy lopulta ihmiseenkin. Aito turkis on eettinen, tekoturkis tuhoaa maailmaa.

Ajatteletko tosissasi, että aito turkis on EETTINEN? Tarkoitit ehkä "ekologinen"?

Kummin vain, olet väärässä. Turkis käsitellään kemiallisesti, jopa vahvemmilla aineilla kuin tekoturkis, sillä onhan kyse ruumiista, joka pitää käsitellä niin, ettei se ala haisemaan.

Lisäksi turkistuotantoon kuuluu kärsimys ja kuolema. Turha sellainen, sillä turkiksia ei ole kenenkään pakko käyttää. Jos välttämättä on pakko ostaa turkki, mikset osta käytettynä? Hyväkuntoinen, käytetty on paljon eettisempi, kuin tapattaa lisää eläimiä uuden turkin takia.

Ap:n kysymykseen: Kun näen turkiksiin pukeutuneen ihmisen, en tee tai sano mitään, mutta mielessäni lasken, kuinka monen viattoman minkin tai ketun nahat siihen on tarvittu. Erityisen irvokasta on sairaalloisen lihava ihminen, jonka takkiin on täytynyt tappaa triplamäärä eläimiä.

Mietin myös, että millainen ajatusmaailma sellaisella ihmisellä on, että onko täysin tunnekylmä.

Vierailija
9/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko tosissasi, että aito turkis on EETTINEN? Tarkoitit ehkä "ekologinen"?

Ei, en tarkoittanut ekologista vaan eettistä.

Vierailija
10/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas.

Aloin vaan miettimään kun en asiaa tarkemmin koskaan ole tutkinut että mitä eroa sinänsä on turkistakilla ja nahkatakilla? Niinkuin yleisesti ja eläinten olosuhteiden kannalta. Kuitenkin nykypäivänä varsinkin voisi kuvitella että ainakin Suomessa olisi hyvät olot turkiseläimillekkin vai hankitaanko ne aina halvemmalla muualta? Ja onko nahkatakit yleensä sitten sivutuote ruuaksi tehtävistä vai miksei sitä koeta pahana?

Vierailija
11/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla hyvät oltavat jos asuu pienessä häkissä verkon päällä koko elämänsä?

Vierailija
12/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkishan on selkeä kannanotto nykypäivänä. Sitä käyttävä henkilö haluaa viestittää muille olevansa turhamainen, itsekäs ja mieleltään yksinkertainen. 

Vierailija
13/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitä ajattelen? Olen kateellinen, tietysti.

Vierailija
14/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että on kotimainen turkis.  Parempi sellainen vuosikymmenet kuin tekokuituinen teollisuusihme vuoden kahden välein. Luonnonturkishuppu on kasvojen suojaajana ylivertainen verrattuna tekokarvaan ja villaan. 

Kettutytöt ovat terroristejä, jotka vahingoittavat sekä tarhaeläimiä että luontoa.

Vierailija
15/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkishan on selkeä kannanotto nykypäivänä. Sitä käyttävä henkilö haluaa viestittää muille olevansa turhamainen, itsekäs ja mieleltään yksinkertainen. 

Millä perusteella?

Vierailija
16/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään turkiksia vastaan, mutta turkistarhauksen pitäisi olla PALJON paremmin valvottua ja turkiksien tuonti Kiinasta ym. paskamaista pitäisi kieltää. Itsekin haluaisin jonkun turkislakin, mutta haluaisin tietää että eläimet sitä varten on metsästetty luonnosta eikä rääkätty kuoliaaksi jossain turkistarhassa. On niitä eettisiäkin turkiksia olemassa, en vain ole löytänyt mistään.

Jos näen jollain täti-ihmisellä pitkän turkistakin, pidän sellaista lähinnä vanhanaikaisena ja tyylittömänä, wannaberikkaan tantan univormuna :D

Vierailija
17/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua kiinnostaa, mitä minä ajattelen? Teet ihan niinkuin haluat. Mulle on aivan sama, onko päälläsi aito turkis vai ihmislasten nahasta tehty vaatekappale. Jos tykkäät pukeutua sellaisiin vaatteisiin, niin se on sun asiasi. 

Vierailija
18/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse boikotoin tarhattuja turkiseläimiä silloin kun niistä käytetään pelkästään turkki ja itse ruho heitetään monttuun. Tämä kuitenkin vain oma kannanottoni eikä minulla ole mielipidettä muiden käyttämiin turkiksiin. Salaa kuitenkin riemuitsen että turkistarhaajilla myynti laskenut.

Itse kasvatan kaneja ruuaksi ja näiltä lähetän turkit parkattavaksi ja teen omaan käyttöön myös noita kaninkarvalakkeja ja kinttaita. Tykkään, pidän ylpeänä ja annan lahjaksi. Tämä on omasta mielestä eriasia koska käytän lihat ruuaksi ja turkki on se sivutuote jota ei heitetä pois. Itseasiassa käpylät ja häntäkin menee käyttöön koiraporukoille, rasvat saippuan valmistukseen ja sisäelimet + luut koirille ja liha + turkki omaan käyttöön.

Ei ole kukaan ainakaan päin naamaa sanonut mitään, toki jokaisella on oma mielipiteensä tästäkin.

Vierailija
19/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä varmaan huutamaan alkaisi mutta kyllä katsoisin aika jäätävästi ja jos olisin joku aspa niin varmasti palvelisin huonommin kuin turkittomia. 

Halveksin syvästi turkki päällä kulkevia ihmisiä. 

Vierailija
20/63 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päälleni sylki joku iso mies ja kun kysyin että miksi syljit niin se veti nyrkillä naamaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän