Avomies on alkanut vihjailemaan että haluaisikin lapsia.
Olemme yhdessä olleet kolme vuotta ka olemme nyt kolmekymppisiä. Itse tein jo suhteen alkuvaiheessa selväksi etten lapsia halua. Ja hän myös on sanonut ettei lapsia halua.
Syyt siihen miksi en lapsia halua on seuraavat.
-Minulla on lapsena alkanut nivelsairaus joka periytyy 80% todennäköisyydellä, enkä halua että lapsi joutuisi samaan sairaala rumbaan missä itse olin ikävuodet 5-17.
Enkä halua että me vanhempina jouduttaisiin elämään sairauden ehdoilla. Omat vanhempani erosivat sen takia kun itse olin lapsena sairas eikä heidän yhteinen elämä ollut enää muuta kuin minun sairauteni hoitamista ja sairaalassa ravaamista. Olin 2 kuukautta kotona ja sitten aina 2-4 viikkoa sairaalassa.
-Minulla itselläni on suuri todennäköisyys joutua pyörätuoliin raskauden aiheuttamien hormonaalisten ym muutosten takia.
-Minun suvun puolella on paljon mielenterveydellisiä ongelmiä, maanis-depressiivisyyttä (myös minulla lievänä), psykooseja sekä päihderiippuvuutta niin alkoholista kuin huumeista. Näidenkin on arveltu olevan perinnöllisiä.
-Avomiehen suvussa on lievästi kehitysvammaisia esim. kaksi hänen serkkua (ei ole samassa perheessä) ja hänen siskonsa. Siitä en tiedä voiko olla periytyvää vai onko vain ikävää sattumaa.
-Taloudellinen tilanne ei todellakaan olisi kunnossa, opiskelen uutta ammattia itselleni kun en enää kyennyt tekemään fyysisesti raskasta työtä. Avomies on töissä mutta hän makselee vielä ainakin 2 vuotta nuorena tehtyjä velkoja. Eikä hänellä ole rahan käyttö muutenkaan hallinnassa.
-En pidä lapsista, lapset ei saa aikaan minussa mitään positiivisia tunteita.
-Meillä ei myöskään olisi minkäänlaista tukiverkostoa. Avomies ei ole väleissä vanhempiensa tai muun sukunsa kanssa. Minun äitini on kuollut ja isä sen ikäinen että hyvä kun pystyy vielä itsenäisesti asumaan ja itsestään huolehtimaan. Ja loput minun suvusta asuu suomen toisessa päässä.
Ja tässä ei ollut edes vielä kaikki syyt.
Kaikki nämä asiat olen miehelle moneen kertaa sanonut.
Kommentit (8)
Mikä tuossa on epäselvää - sinun ei missään nimessä geeniesi kannalta kannata lisääntyä ja etenkin kun et edes halua lapsia niin sinun ei kannata harkita lapsen yrittämistä. Miehen tulee etsiä toinen äitiehdokas jos hän tahtoo lapsia.
Miten syiden erittely netin keskustelupalstalla ratkaiseen ongelman? :D Puhu sille miehelles.
Unohdit kertoa mitä mies sanoi kun keskustelitte asiasta? Painostaa silti äidiksi?
Kuka tahansa voi muuttaa mieltään, jopa ne joiden ei koskaan pitäisi ryhtyä vanhemmaksi.
Jos mies haluaa lapsia, ehkä sinun on parempi päästää mies pois etsimään nainen joka myös haluaa lapsia. Ei ole hyvä jos mies jää yhteen sinun kanssasi ja on loppuelämän katkera lapsettomuudesta.
Minä en halua lapsia ja mies on sanonut samaa, mutta silti olen ajatellut että jos mies joskus muuttaa mielensä, annan miehen mieluummin etsiä itselleen toisen naisen kuin että rupeaisin itse lisääntymään. Loppupeleissä lapsi / lapset on aina äidin vastuulla, olet loppuelämäsi nakelissa lapsien kanssa, mutta mies voi halutessaan lähteä lätkimään. Luojan kiitos mieheni ei ole alkanut haikailemaan lapsiperhe-elämän perään, kymmenen vuotta ollaan oltu naimisissa ja kohta ollaan nelikymppisiä. Mutta edelleen jos mieheni rupeasi vihjailemaan lapsista, ottaisin mieluummin avioeron kuin tekisin lapsia miehen mieliksi.
Eiköhän kannattaisi käydä sterilisaatiossa niin kanta tulee selväksi ja asiasta ei tarvitse enää keskustella. Vai onko sille joku este mikset voisi tehdä niin?
Miten olisi asiasta SUORAAN puhuminen sen avomiehen kanssa?