Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en oikein ymmärrä sitä, että pitää väkisin rikkoa sukupuolirooleja

Vierailija
27.12.2016 |

Haluan heti alkuun sanoa, että jokainen saa tehdä parisuhteensa roolijaon miten haluaa.
Kuitenkin jatkuvasti joutuu lukemaan erilaisia juttuja, joissa sukupuoliroolien murtamista pidetään pelkästään
hyvänä asiana ja ajatellaan, että kaikki naiset olisivt tyytyväisiä naismaisesta feministimiehestä. Itse naisena en halua feministiä miehekseni, enkä halua, että isä on perheessä mikään kakkosäiti yms vaan isä, perheen pää. Itse ajattelen, että lastenhoito on enemmän naisten juttu kuin miesten, etenkin pienen vauvan ja miehellä ja naisella on eri roolit parisuhteessa.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koske mun pyykkikoneeseen!

Vierailija
62/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle tarkoittaa, että mies on perheen pää? Mies kantaa taloudellisen vastuun? Tekee koko perhettä koskevat tärkeät päätökset? Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi kahden aikuisen normaaliälyisen ihmisen suhteessa toisella pitäisi olla toista enemmän päätösvaltaa, varsinkaan niin, että jako perustuu sukupuoleen eikä henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Jokaisella on omat vahvuutensa, ja fiksu pariskunta tekee työnjaon kummankin osapuolen osaamisen ja mielenkiinnonkohteiden, ei kategorisesti sukupuolen mukaan.

Perheen päänä oleminen tarkoitaa sitä, että mies laittaa perheen hyvinvoinnin aina edelle kaikissa toimissaan ja mies siis kantaa vastuun, suojele perhettä ja on aina vaimonsa ja lastensa puolella. Mies ei tee itsekkäitä päätöksiä. Mies on tukipylväs, johon voi nojata. Miestä voi kunnioittaa syvästi, koska hän ei ole mikään keikari, himojensa orja tai itsekäs. ap

Olet kirjoittanut tänne ennenkin ja ihmettelin jo silloinkin tuota määritelmääsi perheen päästä. Joko olet mies tai sitten hyvin sinisilmäinen nainen.

en oikein ymmärrä, mitä erikoista siinä on :D

Eihän johtajuus tarkoita alistamista vaan palvelemista.

Johtajuus tarkoittaa sitä että syljeksitään kattoon, komennellaan ja huudetaan kun alainen ei pystykään ihmeisiin.

Laitat jalat pöydälle ja soitat liittoon, koska sussahan ei selvästi ole mitään vikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan heti alkuun sanoa, että jokainen saa tehdä parisuhteensa roolijaon miten haluaa.

Kuitenkin jatkuvasti joutuu lukemaan erilaisia juttuja, joissa sukupuoliroolien murtamista pidetään pelkästään

hyvänä asiana ja ajatellaan, että kaikki naiset olisivt tyytyväisiä naismaisesta feministimiehestä. Itse naisena en halua feministiä miehekseni, enkä halua, että isä on perheessä mikään kakkosäiti yms vaan isä, perheen pää. Itse ajattelen, että lastenhoito on enemmän naisten juttu kuin miesten, etenkin pienen vauvan ja miehellä ja naisella on eri roolit parisuhteessa.

Tämä nyt on lähinnä homoseksuaaleilta lähtöisin olevaa sukupuolikammoista ajattelua, jonka johdosta homoseksuaalit toivovat omat "valikoimansa" kasvavan.

Jos yhtään on mediaa lähiaikoina seurannut, niin eritoten naisten seksuaalisuus on nykypäivänä niin "halpuutettua" kuin olla ja voi. Sitä pitää olla tarjolla aina ja kaikille sukupuolesta riippumatta. Koska sitä sukupuolta ei oikeastaan ole, ei naisilla ole mitään syytä olla antamatta toiselle naiselle, tai transulle, tai miehelle, tai koiralle jos sikseen tulee. Raiskauskinnon naisen oma syy - ainakin jos raiskaaja on etnistä vähemmistöä.

Vierailija
64/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha meikäläistä yrittääkään kategoriaan laittaa, lennän taas.

Vierailija
65/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinulle tarkoittaa, että mies on perheen pää? Mies kantaa taloudellisen vastuun? Tekee koko perhettä koskevat tärkeät päätökset? Itse en ole koskaan ymmärtänyt, miksi kahden aikuisen normaaliälyisen ihmisen suhteessa toisella pitäisi olla toista enemmän päätösvaltaa, varsinkaan niin, että jako perustuu sukupuoleen eikä henkilökohtaisiin ominaisuuksiin. Jokaisella on omat vahvuutensa, ja fiksu pariskunta tekee työnjaon kummankin osapuolen osaamisen ja mielenkiinnonkohteiden, ei kategorisesti sukupuolen mukaan.

Perheen päänä oleminen tarkoitaa sitä, että mies laittaa perheen hyvinvoinnin aina edelle kaikissa toimissaan ja mies siis kantaa vastuun, suojele perhettä ja on aina vaimonsa ja lastensa puolella. Mies ei tee itsekkäitä päätöksiä. Mies on tukipylväs, johon voi nojata. Miestä voi kunnioittaa syvästi, koska hän ei ole mikään keikari, himojensa orja tai itsekäs. ap

Olet kirjoittanut tänne ennenkin ja ihmettelin jo silloinkin tuota määritelmääsi perheen päästä. Joko olet mies tai sitten hyvin sinisilmäinen nainen.

en oikein ymmärrä, mitä erikoista siinä on :D

Eihän johtajuus tarkoita alistamista vaan palvelemista.

Johtajuus tarkoittaa sitä että syljeksitään kattoon, komennellaan ja huudetaan kun alainen ei pystykään ihmeisiin.

Laitat jalat pöydälle ja soitat liittoon, koska sussahan ei selvästi ole mitään vikaa. 

Jopas jollain kolahti. Sivusta.

Vierailija
66/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut vielä että mieheni olisi muuttunut ainakaan naiseksi vaikka on pyykkikoneeseen silloin tällöin kokenutkin.

Vierailija
67/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en ymmärrä miksi pitää väenväkisin ylläpitää niitä sukupuolirooleja. Jos mä   vasaroin paremmin kuin teen ruokaa niin eiks kaikkien etu ole se että se vasaroi  jonka käteen paremmin vasata sopii ja se kokkaa jolla on se hallussa?

Se että olen nainen ei vähennä yhtään mun kykyäni päättää itse omista ja perheeni asioista joten en näe miks miehen  pitäis olla joku "perheen pää". Tyttärillekin olen opettanut että niille on kaikki mahdollista.

Muuten aikalailla samaa mieltä, mutta miksi aina kaikki pitäisi hoitaa sen jolta ne parhaiten luonnistuu. Oppiminen on elinikäistä, ihan mielelläni opettelen vasaroimaan vaikka se miehltä luonnistuisi paremmin. Samoin minusta pojan on hyvä oppia huolehtimaan pyykeistään vaikka se minulta sujuisi perinteisen kasvatuksen saaneena naisena paremmin kuin häneltä. Isän ei tarvitse muuttua äidiksi huolehtiakseen lapsista vaan hän voi hyvin olla mies joka on oppinut hoitamaan lapsia jne.

Vierailija
68/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut vielä että mieheni olisi muuttunut ainakaan naiseksi vaikka on pyykkikoneeseen silloin tällöin kokenutkin.

En mäkään, mut kymmenien pilaantuneiden vaatekappaleiden jälkeen annoin jo periks.. Mä en tiedä tekikö se tahallaan ettei tarvitsis. :D

Vierailija
69/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että roolit täytyy hämärtää koska naiset eivät ikinä saa mitään aikaan. Näin pääsevät miesten ansioilla kehumaan.

Transut ja muut hamsut on sitten asia erikseen. Mt-häiriö ja itse asille tuskin mitään voivat.

Eikä mikään poliittinen ideologia halua oikeasti lisätä rooleja, vaan ne haluavat purkaa valkoisen heteromiehen roolin. Koska ovat paremmilleen kateellisia.

Vierailija
70/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en ymmärrä miksi pitää väenväkisin ylläpitää niitä sukupuolirooleja. Jos mä   vasaroin paremmin kuin teen ruokaa niin eiks kaikkien etu ole se että se vasaroi  jonka käteen paremmin vasata sopii ja se kokkaa jolla on se hallussa?

Se että olen nainen ei vähennä yhtään mun kykyäni päättää itse omista ja perheeni asioista joten en näe miks miehen  pitäis olla joku "perheen pää". Tyttärillekin olen opettanut että niille on kaikki mahdollista.

Muuten aikalailla samaa mieltä, mutta miksi aina kaikki pitäisi hoitaa sen jolta ne parhaiten luonnistuu. Oppiminen on elinikäistä, ihan mielelläni opettelen vasaroimaan vaikka se miehltä luonnistuisi paremmin. Samoin minusta pojan on hyvä oppia huolehtimaan pyykeistään vaikka se minulta sujuisi perinteisen kasvatuksen saaneena naisena paremmin kuin häneltä. Isän ei tarvitse muuttua äidiksi huolehtiakseen lapsista vaan hän voi hyvin olla mies joka on oppinut hoitamaan lapsia jne.

Tai sitten mies voi hankkia hyvän vaimon eikä marmattavaa tuhnutussua.

Vierailija
71/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä sitä, mistä näihin keskusteluihin tulee aina tuo sana "väkisin". Kukaan ei ole väkisin pakottamassa rikkomaan mitään, vaan päinvastoin antamassa enemmän vapautta ettei kenenkään tarvitsisi olla jotain väkisin. Mulle perinteinen naisrooli olisi yhtä väkinäinen kuin sulle ap varmaan mun elämäntyylini. Kaikki miehet eivät ole keskenään samanlaisia eivätkä kaikki naiset keskenään samanlaisia. Eikö ole kaikille parempi että sä saat tehdä niin kuin susta tuntuu luontevalta ja mä niin kuin musta tuntuu luontevalta? Miksi sukupuolirooleja pitäisi väkisin ylläpitää?

Vierailija
72/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten mies voi hankkia hyvän vaimon eikä marmattavaa tuhnutussua.

Miksi miehen pitäisi hankkia vaimo ollakseen mies. Ei hän voi hyvin olla mies joka pesee pyykkinsä itse eikä tarvitse siihen vaimoa.

Vierailija
73/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen just päinvastoin kuin ap. Lapset on molempien juttu ja isän on tärkeä olla mukana vauva-ajasta asti. En ylipäänsä usko erillisiin isän ja äidin rooleihin vaan vanhemmuuteen.

Sukupuolirooleja on hyvä rikkoa että oppii tuntemaan itsensä. Kokeilemalla tietää. Enhän voisi sanoa vaikka etten tykkää autonkorjauksesta jos en ikinä ole kokeillut.

Vierailija
74/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen just päinvastoin kuin ap. Lapset on molempien juttu ja isän on tärkeä olla mukana vauva-ajasta asti. En ylipäänsä usko erillisiin isän ja äidin rooleihin vaan vanhemmuuteen.

Sukupuolirooleja on hyvä rikkoa että oppii tuntemaan itsensä. Kokeilemalla tietää. Enhän voisi sanoa vaikka etten tykkää autonkorjauksesta jos en ikinä ole kokeillut.

Niin, mieskään ei voi tietää tykkääkö synnyttämisestä tai imettämisestä.

Vierailija
75/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää tosta perheen pää -käsitteestä yhtään, minusta se nostaa suotta jalustalle toista sukupuolta. En toisaalta välitä pehmeistä ja naismaisista feministimiehistäkään. Mies saa olla olemukseltaan miehekäs, kunhan ei ole kaavoihin kangistunut eikä missään tapauksessa sovinisti.

Kukin tehköön ne kotityöt ja perheen hommat, jotka kultakin parhaimmin taipuu. Jos nainen perheessä on parempi vaihtamaan renkaat tai kokoamaan huonekalut, ja mies taas sujuvampi kokkaamaan tai tiskaamaan, niin miksei työnjako voisi olla tämä. Lapsia hoitaa luonnollisesti molemmat.

Vierailija
76/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tosta perheen pää -käsitteestä yhtään, minusta se nostaa suotta jalustalle toista sukupuolta. En toisaalta välitä pehmeistä ja naismaisista feministimiehistäkään. Mies saa olla olemukseltaan miehekäs, kunhan ei ole kaavoihin kangistunut eikä missään tapauksessa sovinisti..

Juu mies saa olla miehekäs, kunhan ei ole pehmeä ja naismainen. 

Jotkut ne vaan haluaa säätää kakun ja syödä silti kokonaan.

Vierailija
77/77 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun halulla ei ole mitään virkaa siinä mitä puolisosi haluaa.

Virkaa? Meillä se on nimenomaan mies joka on näin halunnut.

Tarkoitan tuolla lauseella sitä, että sä et voi päättää mitä puolisosi haluaa, voit vain päättää haluatko puolisoasi. Se ja sama kumpi haluaa ja mitä.