Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tätä tunnetilaa voisi kutsua mikäli se ei ole ihastumista?

Vierailija
26.12.2016 |

Oon törmännyt netissä sellaiseen väitteeseen että ihastuminen on aina 90% seksuaalista. Miksi tätä seuraavanlaista tunnetilaa voisi sitten kutsua jos kyse ei ole ihastumisesta? Eli tykkää jostain ihmisestä äärimmäisen paljon, mutta tuntee 0% seksuaalista himoa. Ajattelee häntä lukuisia kertoja päivässä ja ikävöi suunnattomasti jos ei pitkään aikaan näe. Hänen ollessa lähistöllä on itse yhtä hymyä ja suunnattoman iloinen ja onnellinen. Hänen hymyillessä ja katsoessa silmiin hymyilee itse sisäisesti koko loppupäivän. Häntä on kiehtovaa tuijotella pitkään silmiin. Hänen lähellään on ihana olla ja tekisi mieli koskettaa tai halata tai paijata, mutta ei tosiaan mitään seksuaalista (ei suutelemista yms.) Jos tällä ihmisellä menee huonosti, niin on itse äärimmäisen huolissaan yms. Ja tuollainen olotila tätä ihmistä kohtaan kestää parikin vuotta, mutta ei muutu missään vaiheessa seksuaaliseksi, vaan lopulta vain muuttuu tavalliseksi tykkäämiseksi…Tuon määritelmän mukaan että ihastuminen on aina 90% seksuaalista se ei voi siis olla ihastumista, mutta mitä se sitten on? Miksi sitä pitäisi kutsua ettei tule väärinymmärretyksi? Onko kukaan kokenut vastaavaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmäisenrakkautta.

Vierailija
2/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan itselläni on samanlaiset fiilikset erästä ihmistä kohtaan.

Se on sitä ihastumista ❤ Tietenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan itselläni on samanlaiset fiilikset erästä ihmistä kohtaan.

Se on sitä ihastumista ❤ Tietenkin!

Mä en oo samaa mieltä. Kyllä siät muuten oikeesti olis jotain seksuaalista haluakin mukana, siis olettaen että ap on muuten ihminen, jolla on normaalit halut. En mä tiedä mitä tuo on... Kiintymystä? Ihailua? En pidä ihastumisena.

Vierailija
4/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihastumisen tarvitse olla sentään 90 % seksuaalista? Mut jos oikeesti on 0 % seksuaalista himoa kohteeseen, ni ei se ole ihastumista ainakaan perinteisessä mielessä. Mut been there, done that. Kiinnytkö usein toisiin ihmisiin helposti? Jäätkö kaipaamaan ja ihailetko muita useinkin? Mulla on vähän sellaista, et tykkään aika paljon ihmisistä, niin sitten voi olla voimakkaat tunteet joskus...

Vierailija
5/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nissituttaa jos oon ihastunu.

Vierailija
6/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ihastumisen tarvitse olla sentään 90 % seksuaalista? Mut jos oikeesti on 0 % seksuaalista himoa kohteeseen, ni ei se ole ihastumista ainakaan perinteisessä mielessä. Mut been there, done that. Kiinnytkö usein toisiin ihmisiin helposti? Jäätkö kaipaamaan ja ihailetko muita useinkin? Mulla on vähän sellaista, et tykkään aika paljon ihmisistä, niin sitten voi olla voimakkaat tunteet joskus...

En mielestäni kiinny toisiin ihmisiin helposti, en tiedä miksi sitten kiinnyin tähän kyseiseen ihmiseen. Haluaisin tosissaan tietää tälle tunnetilalle jonkun virallisen määritelmän, sillä jos vastaisuudessa käy samoin, niin en mene sitten sekaannuttavasti puhumaan ihastumisesta. 

-aloittaja

Vierailija
7/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteenkuuluvuuden tunne? olet löytänyt sielunveljen?

Vierailija
8/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen  Ap suhde sinulla on tähän henkilöön, oletteko te siis ihan intiimisuhteessa?  Koetko että sinulla on normaalit seksuaaliset halut muuten.. ? Kuulostaa erikoiselle. Oletko puhunut tunteista tälle ihmiselle, onko tietoa mitä hän tuntee?

Vierailija
9/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,ho hoi! Kerro alkukirjaimesi ja loppukirjaimesi etunimestäsi?

Vierailija
10/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen  Ap suhde sinulla on tähän henkilöön, oletteko te siis ihan intiimisuhteessa?  Koetko että sinulla on normaalit seksuaaliset halut muuten.. ? Kuulostaa erikoiselle. Oletko puhunut tunteista tälle ihmiselle, onko tietoa mitä hän tuntee?

Ei olla minkäänlaisessa suhteessa. Ja olen puhunut tunteista, mutta käytin sanaa ihastuminen, kun en keksinyt millä muullakaan termillä tuota voisi kuvailla. Eli käytin väärää termiä. Toisella ei ollut minkäänlaisia tunteita. Ja en ole muutenkaan niin seksuaalinen ihminen kuin ihmiset yleensä, en kuitenkaan aseksuaalikaan.

-aloittaja

Vierailija
11/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhteenkuuluvuuden tunne? olet löytänyt sielunveljen?

Jos näin olisi, niin sitten varmaan molemmat olisi tuntenut samoin. Tässä tapauksessa näin ei kuitenkaan ollut vaan itse vain tunsin jotain ja toinen ei mitään.

-aloittaja

Vierailija
12/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on saanut koiranpennun.

Vierailija
13/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,ho hoi! Kerro alkukirjaimesi ja loppukirjaimesi etunimestäsi?

En kerro, ei ole tarkoitus tulla tunnistetuksi. Halusin vain pohtia mitä tällaiset tunteet on ja onko muilla kokemusta vastaavista.

-aloittaja

Vierailija
14/30 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on äidillinen tai isällinen tunne. 

Vierailija
15/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihminen voisi ihastua myös ei-seksuaalisesti/romanttisesti? Sitähän tuo selvästi on, jos sille nyt pitää välttämättä joku nimitys olla

16/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ihastun niin ei ole järin suuri se seksuaalinen ajattelu hänestä. Enemmänkin hellyyttä ja haaveilua lähekkäin olosta ja tavallisista asioista hänen kanssaan. Jos seksiä ajattelen hänen kanssaan niin se on enemmänkin sellaista hellää, tunnepitoista rakastelua. Mutta huomattavasti vähempää tuo seksiajattelu on kuin muu. Niin ja olen mies.

Vierailija
17/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynyt niin, että aluksi ajattelin APn tavoin kyseessä olevan täysin platoninen hellyyden tunne kyseistä ihmistä kohtaan. Ollaan samaa sukupuolta, joten en edes osannut kuvitella kokevani seksuaalisia tunteita, vaan kyseessä oli enemmänkin jonkinlainen läheisyyden kaipuu ja juurikin samanlainen ihailu ja hyvänolon tunne toisen lähellä. Yhtäkkiä tämä ihminen alkoi osoittaa samanlaista kiintymystä minua kohtaan, ja huomasin, että kiintymyksen laatu muuttui kuin vahingossa enemmän myös seksuaaseen suuntaan.

Vierailija
18/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu joskin vähän "outokin".

Nimittäin ap kertoo myöntäneensä ihastuksensa henkilölle joka ei ole kuitenkaan sitten ihastunut häneen.

Ymmärsinkö oikein?

Tulee vaikutelma että ap:tä vähän harmittaa kun meni ihastumisensa kertomaan kun se sitten olikin ilmeisesti yksipuolista.

Mitä sillä on väliä? Ihastunut olet eikä tuossa ole mistään kummallisesta kyse.

Yksipuolinen ihastus on termi mitä haet.

Mutta niin olen minäkin ihastunut toisen omaan vaikka on omakin.

Tässä nyt sitten odotellaan ihastuksen laantumista kun se järjellä ajatellen on turhaa ja toivotonta.

Vierailija
19/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys?

Vierailija
20/30 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Entä ihastumisesi kohde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi