Miksi suomalaiset vihaavat lapsia ja lapsiperheitä?
Mistä tämä viha kumpuaa? Eikä ainoastaan tällä palstalla, vaan ihan kaupassa, ravintoloissa, julkisissa... Lapset ei saa itkeä ja tuntemattomien kasvatusta arvostellaan kovin sanoin pienestäkin.
Monilapsisia perheitä vihataan ja arvostellaan. Meiltä on jopa suoraa kysytty eikä vähempikin olisi riittänyt?
Ja Suomen hallituskin vihaa lapsiperheitä. Isovanhemmat vihaavat lapsenlapsiaan ja sisarukset sisaruksien lapsia.
Eron huomaa kun matkustelee lasten kanssa. Muualla Euroopassa suhtautuminen on enemmänkin ihailua, eikä tarvitse käydä kuin turkkilaisessa pizzeriassa niin työntekijät hymyilee lapsille ja saattaa tarjota tikkarit.
Miksi sinä vihaat lapsiperheitä tai pieniä lapsia?
Kommentit (12)
Hyvä kysymys. Jos ajattelee lapsia ihmisinä, niin ihmisissä minua ärsyttää sellaiset piirteet kuten se että ei osaa ottaa toisia huomioon, karjuu ja itkee ruoka suussa, juoksentelee ympäri ja niin edespäin. Lisättäköön vielä että en vihaa lapsia mutta niiden käyttäytyminen ärsyttää. Tiedän toki etteivät lapset ymmärrä koska eivät ole tarpeeksi kehittyneitä. Siinä kans tärkeä syy miksi en niiden kanssa tule kovin hyvin toimeen; ei ole mitään keskusteltavaa.
Olen palvelutiskillä töissä kaupassa ja muutama päivä sitten tiskille tuli nainen lapsensa kanss. Nainen tilasi siinä tuotteita eikä kiinnittänyt huomiota kaksivuotiaaseensa joka nuoli tiskin lasia katsellen minua samalla silmiin.
Ehkäpä myös vanhemmilla ja heidän kasvatusmetodeillaan on merkitystä.
No koska lapset on vitun ärsyttäviä ?
Varmaan vihataan samasta syystä kuin kaikkea muutakin
Vihataan
-hoitajia
-lapsia
-vanhuksia
-maahanmuuttajia
-rikkaita
-köyhiä
-keskituloisia
-paperimiehiä
-taksikuskeja
-linja-autokuskeja
-postinkantajia
-koiria
-kissoja
-lemmikeiden omistajia
-(keksi tähän oma)
Suomessa vihaaminen on muotia. Kaikkea pitää vihata.
Inhoan vain huonosti kasvatettuja lapsia, eli sellaisia jotka ihmisten ilmoilla riehuu ja sotkee ja häiritsee muita ja saavat tehdä mitä vain. Ja heidän vanhemmilla on selvästi sellainen asenne ettei kiinnosta tai että "meidän kullannuppu saa tehdä ihan mitä tahtoo."
Minä voisin taas puolestaan kysyä että miksi suomalaiset lapsiperheet (etenkin äidit) vihaa lapsettomia ihmisiä (etenkin lapsettomia naisia)?
Vierailija kirjoitti:
Minä voisin taas puolestaan kysyä että miksi suomalaiset lapsiperheet (etenkin äidit) vihaa lapsettomia ihmisiä (etenkin lapsettomia naisia)?
Emme vihaa. En minä ainakaan, enkä usko että kovin moni muukaan. Olemme itsekin olleet lapsettomia naisia joskus. Ja yleensä meillä on myös lapsettomia ystäviä. Varmastikaan jonkun lapsettomuus ei ole kenellekään normaalille ihmiselle mikään vihaamisen syy. Miksi olisi?
Aloittaja ei ole koskaan Suomen ulkopuolella käynytkään. Suomessa lapsiperheitä hyysätään ja palvotaan, muualla Euroopassa näin ei ole. Esim. juuri vähän aikaa sitten eräässä lehdessä oli juttu Suomeen muuttaneesta sveitsiläisestä suurperheestä. Perhe kertoi, että Sveitsissä perheissä on maksimissaan 2-3 lasta. Tätä suurempia perheitä vihataan ja paheksutaan. Vanhempien ajatellaan olevan työtä vieroksuvia sossunelättejä. Tämä myös sanotaan suoraan vanhemmille, sveitsiläiset ovat suorapuheista kansaa. Perhe sanoi viihtyvänsä Suomessa hyvin, koska suomalaiset hyväksyvät suurperheet.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vihaa. Joidenkin yksittäisten lapsettomien kohdalla ärsyttää kyllä sellainen oman elämäntavan hypettäminen, mutta siihen ei onneksi moni sorru.
Ylipäätään kohtaan ihmiset ihmisinä, en vanhempina tai lapsettomina.
Mistä minä voisin edes tietää, kuka on vela, kuka haluaa lapsia (joskus, nyt heti jne) tai kuka ei voi saada.
Missä iässä lapsetonta aletaan vihaamaan, koska on lapseton? 18v? 25? 30? 35?
T. 3 lapsen äiti
Ai vihaavat? Ilmainen terveydenhuolto lapsille, myös ilmainen hammashuolto, rahaa ja asunto koko perheelle. Palveluja, harrastuksia, keräyksiä lapsiperheiden hyväksi...
Miten voi vielä enemmän "rakastaa"?
Minulla ei ole mitään hyvinkasvatettuja lapsia tai heidän perheitään vastaan. En myöskään katso asiakseni alkaa arvostelemaan, jos Jonne-Veeti tyhjentää kaupan käytävälle reppunsa sisällön ja alkaa siinä leikkituokiota pitämään äidin käydessä varovasti aina välillä tiedustelemassa joko voitaisiin lähteä, mutta en minä siinä vaiheessa kyllä hymyilekään aurinkoisesti takaisin ja tarjoa tikkaria. Voisin veikata että näin on monen muunkin kohdalla. Jos saatte jatkuvasti omituisia katseita ja kommentteja lasten kanssa ulkona liikkuessanne, onko koskaan käynyt mielessä kiinnittää huomiota omaan käyttäytymiseen?
Hallitus tuskin vihaa lapsiperheitä, eiköhän vähennyksissä ole kyse vain siitä että valtiolla ei ole rajattomasti rahaa kaataa kaikille käsi ojossa olijoille. Minusta ei ole mitenkään kohtuuton vaatimus että jokainen hommaa vain sen verran jälkikasvua kuin pystyy omin tuloin elättämään.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ole koskaan Suomen ulkopuolella käynytkään. Suomessa lapsiperheitä hyysätään ja palvotaan, muualla Euroopassa näin ei ole. Esim. juuri vähän aikaa sitten eräässä lehdessä oli juttu Suomeen muuttaneesta sveitsiläisestä suurperheestä. Perhe kertoi, että Sveitsissä perheissä on maksimissaan 2-3 lasta. Tätä suurempia perheitä vihataan ja paheksutaan. Vanhempien ajatellaan olevan työtä vieroksuvia sossunelättejä. Tämä myös sanotaan suoraan vanhemmille, sveitsiläiset ovat suorapuheista kansaa. Perhe sanoi viihtyvänsä Suomessa hyvin, koska suomalaiset hyväksyvät suurperheet.
Lisään tähän vielä sen faktan, että Sveitsin köyhät ovat lapsiperheitä. Suomen köyhät ovat yksineläjiä. Eiköhän sekin jo kerro jotain suomalaisten "lapsivihasta".
Vihaan lapsiperheitä, koska niiden jäsenet tekevät typerän yleistäviä aloituksia mammapalstalle.