Heroes of the baltic sea, mitä mieltä?
Ylen jättisatsaus, Heroes of the baltic sea, mitä mieltä? Sekavaa ja vaikea kuvitella ikäryhmä kenelle tämä on suunnattu, minun mielestäni.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni sarja oli hyvä. Jos te ihmiset miettisitte vähän,että tämä sarja on suunnattu nuorille eikä keski-ikäisille aikuisille. Yle käytti tähän paljon rahaa ja tätä on suunniteltu yli neljä vuotta. Kunnioittaisitte edes vähän sitä vaivaa mikä on tämän eteen tehty
Eli jos lopputulos on paska, mutta rahaa on palanut (huom! Yle-veron muodossa, ei yksityisenä riskisijoituksena) miljoonittain, niin sitä ei saa haukkua? Ok.
Katsos, Tuukkaa ei saa kritisoida.
Vihasin sarjassa niitä nykyaikaan perustuvia kohtia.. kamera heilui niin että tuli paha olo ja "arvoitukset" olivat säälittäviä. Christian Arnold oli koko sarjan paras asia! :D
Yle itse väittää nyt, että virheet ovat tahallisia ja taiteellisen näkökulman takia tehty: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/12/28/bongasitko-nama-10-virhetta-her…
minä myös, tuli mieleen Vikings -sarja. Omaperäisempää voisi olla.
Ymmärrättehän te nyt kuitenkin, että ne lapset pelaavat peliä; ratkaisevat arvoitusta? He eivät näyttele ja tässä ei hypitä kahden tarinan välillä? Hyvin tehty seikkailuohjelma nuorille. Historiallisia virheitä toki on, mutta paljonko 9-12 vuotiaat niistä osaa tai haluaa välittää?
Vapaalla kädellä kuvattuna lasten seikkailua on vähän ikävä katsella, mutta eipä nuo meidän ipanat tunnu siitä välittävän. Ja hiukka turhan väkivaltaisia ovat K: 7 ikäryhmälle 1400-luvun pätkät.
Todella tökeröä ja äänitys huono...lasten muminasta vaikea saada selvää.
Varsinkin tarinan alku eli lasten ymppääminen kertomukseen
on tehty todella kömpelösti...joku muija kutsuu huoneeseen ja rupeaa antamaan
tehtäviä...kauhistuttaa ajatella, kuinka paljon tähän projektiin on rahaa palanut...
Muistuttaa nuorisoseuran kyhäelmää huonolla hinta-laatu suhteella.
Tuukka Temonen ei vakuuta.
Siis lapset lähti vapaaehtoisesti tuntemattoman miehen kyytiin kyseenalaistamatta asiaa??
Mitä helvettiä. Täytyypä kerrata lasten kanssa että tuntemattomien mafiasetien mukaan EI lähdetä... Hyvä YLE.
Ensimmäisen jakson perusteella draama oli hyvin vauhdikkaasti ja suurellisesti toteutettu, mutta realityosuus oli todellakin poukkoilevaa ja huonosti käsikirjoitettua. Kieltämättä odotin enemmän, koska omakin lapsi kävi koekuvattavana, mutta nyt kun lopputulosta katselee, ei "rannalle jääminen" harmita ollenkaan. Vaikeaa sanoa, voisiko joku 10-vuotias sarjasta innostua, koska sen verran sivuosassa lapset kuitenkin tarinassa olivat. Teineille tämä on ehdottomasti liian "nolo".
Mä toivoin että tää olisi ollut hyvä sarja mutta oon kyllä pettynyt.
Tämä olisi ollut niin paljon parempi jo pelkästään ilman tota huonoa tosi-tv hyppelyä, se vaan ei toiminut. Olisi voinut ennemmin alkaa niin että on jotain 5 jaksoa ennen laivan uppoamista ja olisi jotain tapahtumia Raaseporin linnasta yms. kiinnostavaa ja laiva uppoaisi joko sarjan lopussa tai puolessa välissä.
Onhan se vähän hölmön oloinen, ja tulkitsee tosiaan aika väljään tyyliin historiaa (useita virheitä) ja lakia (muinaismuistolain ensimmäisen ja toisen pykälän "rikkominen"), mutta tuskinpa sitä kukaan kohderyhmästä huomaa. Historiaa se ei kyllä opeta...