Miesystävä jätti, kun en suostunut hormonaaliseen ehkäisyyn.
En halua hormonaalista ehkäisyä ja mies ei halunnut enää käyttää kondomeita. En olisi ikinä uskonut, että tämä voisi koitua suhteemme tuhoksi. Itkettää ja suututtaa. 😰
Kommentit (67)
Et tarvitse tommosta miestä. Ei se hormonipumppaus ole terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Sillä oli varmaan kuppa
Miksi se silloin olisi halunnut luopua kortsusta?
Olen käytettävissä toimintapainotteiseen kondomilla suojattuun laastarisuhteeseen!
M
Ymmärrän hyvin miestä. Seksi kondomien kanssa ei ole mistään kotoisin ja miksi elää loppuelämä ilman seksiä
Onnittelut, että pääsit eroon tuollaisesta idiootista. Itseltäni on pannassa kaikkien hormonaalisten valmisteiden käyttö veren hyytymistä vauhdittavan geenivirheen vuoksi, joten tuollaista olisi aivan turha kenenkään vaatia. En ala leikkimään hengelläni yhdenkään miehen takia (seurauksena olisi siis todennäköisesti veritulppa).
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut, että pääsit eroon tuollaisesta idiootista. Itseltäni on pannassa kaikkien hormonaalisten valmisteiden käyttö veren hyytymistä vauhdittavan geenivirheen vuoksi, joten tuollaista olisi aivan turha kenenkään vaatia. En ala leikkimään hengelläni yhdenkään miehen takia (seurauksena olisi siis todennäköisesti veritulppa).
Sinulla on sentään kunnollinen syy.
Hyvä, että pääsit miehestä eroon. Nyt varmaan harmittaa, mutta joku päivä olet vielä iloinen, ettei tuo itsekäs mies ole enää osa elämääsi.
Älkääs nyt alapeukuttajat viitsikö. Itsekin jättäisitte miehen, jos sillä paljastuisi olevan mikropenis. Kunnollinen seksi on suurimmalle osalle nuorista ihmisistä tärkeä osa parisuhdetta
6
En minäkään haluaisi olla miehen kanssa joka ei haluaisi luopua kondomeista kun on hormoonit alotettu ja testit tehty. Hirveää pelleilyä kumien kanssa saattaisi olla hyvällä tuurilla koko loppuelämä edessä, ei kiitos.
Minulla myös geenivirhe joka altistaa veritulpalle. Mulle sanoi sisätautien lääkäri, että se on tosi yleinen ja monet naiset elää sen kanssa koko elämänsä tietämättä siitä. Itselläni se huomioidaan toki kaikessa, mutta en sanoisi automaattisesti saavani veritulppaa estrogeenin käytöstäkään ( en tietenkään ota riskiä, kun se on tiedossa).
Oma valintani on olla ilman omaa ehkäisyä, joten käytössä kondomit. Mutta onhan toki olemassa myös hormoonivapaita ehkäisymuotoja. Samoin itse voisin käyttää minipillereitä.
Mutta ap, sinulla oli aika juntti mies, taisi ansaitakin mennä menojaan.
Kyllä se on vaan paljaalla niin paljon parempi vetästä. Itse käytän PrEP-pillereitä ja vedän paljaalla myös matkoillani Virossa, Tsekeissä, Kiinassa ja Thaimaassa.
Sinulla on sentään kunnollinen syy.
Hormonaalisesta ehkäisystä kieltäytyminen ei vaadi syytä. Tiesitkö muuten, että e-pillereiden käytön aikana valittu kumppani voi tuntua väärältä, kun pillereiden syöminen lopetetaan - ja toisinpäin?
Sitä paitsi moni kantaa tietämättään tuota geenivirhettä, joka minulla on diagnosoitu. Se on varsin yleinen. E-pillerit aiheuttavat toki tukoksia ilman sukurasitteitakin, mutta moisen kanssa riski on huomattava. On suorastaan ihme, jos homotsygootti (ihminen, joka on perinyt geenin molemmilta vanhemmiltaan) ei jossakin vaiheessa kärsi veritulpasta e-pillerit aloitettuaan.
Olen pahoillani puolestasi, mutta sen verran voin lohduttaa, ettei tyyppi ollut jatkomateriaalia muutenkaan. Kukaan toinen ei päätä mitä pillereitä syöt tai et syö ja pian se olisi valinnut kynsilakkasi värinkin.
Ei tuosta oisi hyvä suhde tullut. Mies on itsekäs ja lapsellinen, jos ei voi myös itse kantaa vastuuta ehkäisystä. Kuparikierrukka on yksi ei hormoonallinen ja helppo vaihtoehto jota kannattaa harkita.
Ette vaan olleet sopivia toisillenne. Elämä jatkuu.
Mä inhoan kortsuja, ne ei jätä spontaaniudelle yhtään tilaa. Tosin ei hormonaalinen ehkäisykään ole hyvä vaihtoehto. Mutta ennemmin pilleri, kuin kumi itselle.
Ja mikä mies onneksi pääsit siitä eroon. Oma mieheni nimenomaan ei missään nimessä halua että käytön hormoniehkäisyä koska sehän on vaarallista Ja muuttaa ihmisen persoonaa :S
Tosiaankin miksei se kuparikierukka kelvannut? Mies halusi päästä kumeista eroon ja sinä puhut jostain hormonaalisesta ehkäisystä? Eihän ne ole ollenkaan sama asia. Et sitten viitsinyt selvittää asiaa yhtään. Hyvä että jätti tuollaisen tumpelon.
Ymmärrän sinua ap, aikaisemmassa suhteessa poikaystävälle oli hirveä ongelma käyttää kumia ja yritti painostaa minua käyttämään hormonaalista ehkäisyä.
Mulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi, eikä sitä edes suositella minulle, sillä minulla on erittäin suuri riski saada veritulppa.
Myöskään kuparikierukka ei ole mahdollinen, koska minulla on liian pieni kohtu ja tämän lisäksi paha nikkeliallergia.
Onneksi poikaystäväni ymmärtää tämän ja hänelle kondomin käyttö ei ole ongelma. Vasektomiaa hän on harkinnut, tosin hän ei sitä vielä ainakaan 6 vuoteen saa ikänsä takia
No eipä ollut menetys.