Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä on taas raskaana :/

Vierailija
26.12.2016 |

Neljäs lapsi pienillä ikäeroilla, nuorimmainen ei ole vielä vuottakaan. Omapa on asiansa, en minä sillä, mutta kun jo nytkin on rivien välissä syyllistämistä kun ei isovanhemmilta saa tarpeeksi apua, niin kuinka mahtaa jatkossa olla...

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille suoraan

Vierailija
2/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isket miniälle kasan kumeja ja kehoituksen käyttää niitä jos ei jaksa lapsiperhe-elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se sun poika on pannut paljaalla....hyvä ettet huolehdi lapsista, jos ei kasvatus mennyt nappiin ekallakaan kierroksella.

Vierailija
4/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut olettaa, että isovanhempien kuuluu uhrata elämänsä lapsenlapsilleen.

Vierailija
5/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole avuksi? Ja sinunko pitäisi päättää heidän lapsilukunsa?

Vierailija
6/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit opettanut poikasi paremmin. ;-)

Vierailija
7/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ap:n ongelma jos aikuinen lapsi lisääntyy kuin kani vaikka ei pysty huolehtimaan edellisistä lapsista. Jokainen tehköön niin monta lasta kuin ITSE pystyy huolehtimaan.

Vierailija
8/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ap:n ongelma jos aikuinen lapsi lisääntyy kuin kani vaikka ei pysty huolehtimaan edellisistä lapsista. Jokainen tehköön niin monta lasta kuin ITSE pystyy huolehtimaan.

Eiköhän se miniän perhe itse nämä huolehdi? Vai missä mainittiin että sijoitettuna muualle?

4 pienen lapsen kanssa on ihan mukava jos joskus pääsee vaikka itse hammaslääkäriin niin ettei tarvitse ottaa 4:ää mukaan eikä se käytännössä onnistuisi yhdenkään 1.v.n kanssa. Tarkoittaako se ettei pysty itse huolehtimaan?

Vierailija
9/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lastenhoitoapua anopilta kaivannut silti käski tehdä vain yhden lapsen.

Vierailija
10/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa. Lapset on pystyttävä huolehtimaan lähtökohtaisesti itse. Isovanhempien apu on pelkkää ylimääräistä plussaa, ei oletusarvo.

Vierailija
11/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7

Miten muiden ihmisten pitäisi huomioida, että sinä pääset ilman neljää lastasi hammaslääkäriin? Miten itse vastavuoroisesti huomioit ihmistä, joka hoitaa lapsiasi sillä välin?

Jos lapsia aikoo hankkia, pitää ottaa huomioon varsinkin arjessa eteentulevat asiat. Jokainen hankkii ihan itse lapsensa eikä ole muiden tehtävä katsella heidän perään, jotta äidillä olisi "ihan kiva päästä yksin.." . Jos yksin haluaa mennä, kannattaa jättää lapset hankkimatta. Sitäpaitsi missä mies on? Ja jos kunnalliseen hammaslääkäriin ei pääse päiväsaikaan kun mies on töissä, yksityisiä hammaslääkäreitä piisaa. Ja jos vielä "itket" sitä, että yksityiseen ei ole varaa, asiaa olisi kannattanut miettiä ennen lasten hankkimista.

Itsellänikin on lapsia, mutta siitä huolimatta pidän tuollaisia ihmisiä todella törkeinä ja itsekkäinä.

Ja ap:tä kannusta: nauti sinä omasta elämästäsi ja annan miniän kitistä. Lohkaiset sitten tarpeen vaatiessa vain, että jos on itse lapset tehnyt, täytyy ne itse myös hoitaa.

Vierailija
12/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se miniän perhe itse nämä huolehdi? Vai missä mainittiin että sijoitettuna muualle?

4 pienen lapsen kanssa on ihan mukava jos joskus pääsee vaikka itse hammaslääkäriin niin ettei tarvitse ottaa 4:ää mukaan eikä se käytännössä onnistuisi yhdenkään 1.v.n kanssa. Tarkoittaako se ettei pysty itse huolehtimaan?[/

Lueppa uudestaan ajatuksen kanssa aloitusviesti. Siinä luki näin:mutta kun jo nytkin on rivien välissä syyllistämistä kun ei isovanhemmilta saa tarpeeksi apua, niin kuinka mahtaa jatkossa olla...

Niin että eikö tuo ole jo pyytämistä lastenvahdiksi kun ei pärjää?

Enkä kirjoittanut mitään muualle sijoittamisesta

Vierailija
13/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa kuin petaa. Lapset on pystyttävä huolehtimaan lähtökohtaisesti itse. Isovanhempien apu on pelkkää ylimääräistä plussaa, ei oletusarvo.

Se nyt todellisuudessa ei oikein mene sillä tapaa että pidetään omat lapset elämässä mukana mutta ei haluta lapsenlapsia elämään.

Sitä kun antaa niin ehkä myös itsekin saa. Oletusarvo ei tosiaan ole myöskään se että lapset tai miniä hoitaa ne anopit vanhana ja sairaana. Sielläpä makaa 24h samassa vaipassa kyräillen kiittämättömiä miniöitä ja lapsiaan ja kiroten miksi ei käy.

Vierailija
14/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mummo on voinut hoitaa niitä lapsenlapsia, mutta perhe on omasta mielestään niin kiireinen, ettei välttämättä silti tulla sinne vanhainkotiin katsomaan kuin pari kertaa vuodessa. Siinä ei ole mitään hoitotakuuta.

Vierailija
15/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4 pienen lapsen kanssa on ihan mukava jos joskus pääsee vaikka itse hammaslääkäriin niin ettei tarvitse ottaa 4:ää mukaan eikä se käytännössä onnistuisi yhdenkään 1.v.n kanssa. Tarkoittaako se ettei pysty itse huolehtimaan?[/

Lueppa uudestaan ajatuksen kanssa aloitusviesti. Siinä luki näin:mutta kun jo nytkin on rivien välissä syyllistämistä kun ei isovanhemmilta saa tarpeeksi apua, niin kuinka mahtaa jatkossa olla...

Niin että eikö tuo ole jo pyytämistä lastenvahdiksi kun ei pärjää?

Enkä kirjoittanut mitään muualle sijoittamisesta

Se nyt vain ei tarkoita sitä että jos pyytää lastenvahtiapua ettei pärjäisi. Lapsia kun ei voi kukaan joka paikkaan mukaan ottaa.

Vierailija
16/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit kaipaavat aina taskurahaa. Sitten maksaa siitä vahtipalvelusta. Näin meidänkin nuoruudessa. Ensin oli itse vahdittavana ja kun kasvoi, vahti nuorempia. Rahasta.

Vierailija
17/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mummo on voinut hoitaa niitä lapsenlapsia, mutta perhe on omasta mielestään niin kiireinen, ettei välttämättä silti tulla sinne vanhainkotiin katsomaan kuin pari kertaa vuodessa. Siinä ei ole mitään hoitotakuuta.

Ei ole hoitotakuuta, mutta parhaat mahdollisuudet siihen on kun pitää läheiset välit ja perheen koossa siitäkin huolimatta että omalla pojalla on nyt omakin perhe.

Vierailija
18/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on sellaisen perheen mummo, jossa on neljä lasta. Viimeisen odotusaikana miniä sairastui vakavasti. Mummo ja vaari auttavat minkä työltään ehtivät. Perheen isällä on paineita perheen elatuksesta. Kunnasta ei ole saanut juuri mitään apua tämä perhe. Perhe ei syyllistä mummoa, mutta mummo on lasten hoitamisesta ihan loppu ja tietysti suree perheen tilannetta. Miniä on todella sairas, tuskin paranee.

Vierailija
19/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kummipoikani vanhemmat.. äiti valittaa jatkuvasti kuinka kauhean raskasta on, olen yrittänyt vinkata mistä voisi olla apua. Ei kuuntele. Uusi vauva syrjäyttää vanhemmat, näille huutaa ja kiroilee koko ajan. Vanhinta ns. Potkii nurkkaan.

Minä en lapsia ota vahtiin ainakaan vielä, itselläni kun pienet ipanat ja olen yh.

Toivottavasti eivät tee enempää, ainakin näin kovasti vannotti...

Vierailija
20/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vanhemmuten turha itkeä kun ei lapsenlapset käy. Meillä oli naapurissa varamummo joka aina huomioi meidän lapsia. Nämä käyvät edelleen tätä tervehtimässä vanhainkodissa, haemme jouluksi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän