Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos synnytyksessä ei saa perhehuonetta, niin

Vierailija
26.12.2016 |

kuuleeko huonetoverit kaikki intiimit asiat sitten ja näkee tutkimukset joita lääkärit/kätilöt mahdollisesti tekevät? En minä haluaisi koko kansalle levitellä veristä tikattua alapäätä enkä haluaisi että huonetoverit kuulevat miten välilihani yms voivat.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä koko perhehuoneen ideaa. Miksi pitää vaatia oma huone JUURI minulle, minä minä. Kyllä saat omassa kodissa olla perhehuoneessa koko loppuelämäsi. On se kamalaa, jos pitää verhon takana näyttää alapäätä ja viereinen kuulee, että juu tikit on, pukamakin. Aivan maailmanloppu. Iloitkaa vauvasta ja lopettakaa se oman napanne ympärillä pyöriminen. Minun huonekaverina oli muslimi. Voi kamalaa sentään. Ja sen koko suku tuli sinne. Aivan järkyttävää. Miten selviän tästä. Voi apua. Ne ehkä näki mut ilman meikkiä!! Hui.

Vierailija
42/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jos alapäätä tutkitaan niin pyydetään huonetovereiden miehiä poistumaan huoneesta siksi aikaa. Jos ei niin verhot on kuitenkin kaikken sänkyjen ympärillä että yksityisyyttä saa edes vähän. Ite en juuri ole edes huonetovereitani nähnyt kuin vilaukselta koska olen pysytellyt aika paljon verhojen takana omassa sängyssäni vauvaa imettämässä tai sitten päiväsalissa miehen ja isompien lasten kanssa.

Olin esikoisen kanssa kolmen hengen ahtaassa huoneessa oven vieressä ja sängyssä oli vain yksi verho toisen sängyn suuntaan eli avoin näkyvyys ovelle sekä sängyn jalkopäähän. Siinä sitten harjoittelin imettämistä kun huonekaverien miehet, isät ja apet ravasivat ees taas. Muutenkaan ei ollut minkäänlaista yksityisyyttä enkä olisi halunnut kuulla puolitutun kämppäkaverin potilastarinaa, mutta jouduin sen kuulemaan kaikkine pidätysongelmineen ja synnytysvaurioineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: Olen ääri-introvertti tarvin ison oman tilan ja rauhan. Mutta toki ymmärsin, että olin sairaalassa enkä kotona ja piti joustaa. 42

Vierailija
44/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon itse saavani polikliinisen synnytyksen ja pääseväni vuorokauden sisällä kotiin.

Kätilö onneksi puhui, että on ihan mahdollista kotiutua kuuden tunnin kuluttua synnytyksestä.

Ei huvita maksaa suuria summia sairaalassa olosta, missä toisten vieraat varastavat ruokani ja joudun esittelemään rintojani ventovieraille.

Vierailija
45/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tapahtuuko edes se itse synnytys niin, että paikalla ei ole muita kuin äiti, kätilö ja isä?

Jos kaikki menee mallikkaasti, niin tapahtuu.

Mitä enemmän ongelmia ja mitä enemmän synnytykseen puututaan, sitä enemmän väkeä.

Vierailija
46/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys tapahtuu synnytyssalissa joka on huone jossa on sairaalasänky. Synnytyssali on harhaanjohtava nimike.

Kun äiti on kerännyt voimia niin siirrytään vauvan kanssa osastolle. Osastolla on perhehuoneita tai tavallisia huoneita. Tavallisessa huoneessa voi sattua saamaan huonetoverin. Huonetoveri on myös juuri synnyttänyt äiti.

Toimenpiteet tehdään verhojen takana ja kestävät minuutin tai kaksi. Et joudu esittelemään vaginaasi yleisesti.

Okei hyvä! Mitenkäs sitten jos kätilön pitää tulla neuvomaan esim imetyksessä tai muussa asiassa niin en minä halua tätä kaikkien nähden? Vaan olla ihan kätilön kanssa vain kahdestaan tai jos mies on siinä niin se on ok.

Entäs miten osastolla suihkussa käymiset yms, missä voi pukeutua jos huone on täynnä väkeä? Onko vessoissa paljon verta ja muita eritteitä edellisten äitien jäljiltä?

Imetys ei ole kovin intiimia osastolla. Neuvovat siinä huoneessa. Suihku on erikseen ja pukeutua voit joko suihkutilassa tai huoneessasi. WC:t on ihan siistit; tietysti roskiksissa nyt on varmasti verisiä jättivaippoja mutta kuka niitä tonkii...

Vierailija
47/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jääkö sinne osastolle, jos noin ahdistaa. Mä olin esikoisen kanssa 6vrk, kahden hengen huoneessa. En muista kuulleeni kenenkään intiimejä juttuja. Mä muistan että kohtua käytiin kokeilemassa joka päivä (että onko supistunut tarpeeksi), mutta en mä muista että muuten alapäätä olisi tutkittu. Yhden kinnaavan tikin pyysin poistamaan ennen kotiin lähtöä, silloin huoneessa ei ollut muita.

Kahden seuraavaan synnytyksen jälkeen olen ollut yhden yön sairaalassa (2 hengen huoneessa) ja häipynyt vähin äänin aamulla. Polikliininen synnytys olisi ollut vielä parempi, mutta täällä se ei ollut mahdollista. Miksi sitä sairaalaan pitäisi moneksi päiväksi jäädä? Jos vauvalla ja itsellä kaikki ok (ja särkevä alapää on normaalia eikä sen takia tarvi jäädä sairaalaan). Siellä kotona saa olla just niin kuin lystää ja isä osallistua niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
48/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se kuule kaikissa sairaaloissa. Sänkyjen välissä on vedettävät sermit näkösuojana, mutta kaikki keskustelut lääkärin ja potilaan välillä kuuluu kaikille huoneessa olijoille. Onhan se sitten "kiva" kuulla kun lääkäri kertoo naapurisängyn potilaalle, että sinulta on löydetty pahanlaatuinen aivokasvain ja kannattaisi nauttia nyt näistä viimeisistä kuukausista perheen kanssa...

Vierailija
49/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä kuulevat mutta eivät näe. Verhon saa vedettyä sängyn ympäri suojaksi ja ainakin minulla oli verho sängyn sivulla ja päädyssä kokoajan kiinni, toisella sivulla oli seinä/ikkuna.

Vierailija
50/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan sairaalasta. Mutta yleensä on verhot sänkyjen välissä. Jorvissa ei normi-osastolla kukaan hoitaja edes tule huoneisiin, kaikki tehdään itse ja ohjeet saa videolta/lehtisestä. Vauva viedään tarkastettavaksi hoitajien huoneeseen.

Kyllä minulla ainakin jorvissa kävi hoitaja kohtua painelemassa ja housuihin kurkkaamassa, opastamassa imetyksessä ja vaipanvaihdossa.

Vierailija
51/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys tapahtuu synnytyssalissa joka on huone jossa on sairaalasänky. Synnytyssali on harhaanjohtava nimike.

Kun äiti on kerännyt voimia niin siirrytään vauvan kanssa osastolle. Osastolla on perhehuoneita tai tavallisia huoneita. Tavallisessa huoneessa voi sattua saamaan huonetoverin. Huonetoveri on myös juuri synnyttänyt äiti.

Toimenpiteet tehdään verhojen takana ja kestävät minuutin tai kaksi. Et joudu esittelemään vaginaasi yleisesti.

Okei hyvä! Mitenkäs sitten jos kätilön pitää tulla neuvomaan esim imetyksessä tai muussa asiassa niin en minä halua tätä kaikkien nähden? Vaan olla ihan kätilön kanssa vain kahdestaan tai jos mies on siinä niin se on ok.

Entäs miten osastolla suihkussa käymiset yms, missä voi pukeutua jos huone on täynnä väkeä? Onko vessoissa paljon verta ja muita eritteitä edellisten äitien jäljiltä?

Imetys ei ole kovin intiimia osastolla. Neuvovat siinä huoneessa. Suihku on erikseen ja pukeutua voit joko suihkutilassa tai huoneessasi. WC:t on ihan siistit; tietysti roskiksissa nyt on varmasti verisiä jättivaippoja mutta kuka niitä tonkii...

Niin, minä en halua näyttää rintojani vieraalle miehelle, eli en voi imettää vieraiden miesten seurassa.

Vierailija
52/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se kuule kaikissa sairaaloissa. Sänkyjen välissä on vedettävät sermit näkösuojana, mutta kaikki keskustelut lääkärin ja potilaan välillä kuuluu kaikille huoneessa olijoille. Onhan se sitten "kiva" kuulla kun lääkäri kertoo naapurisängyn potilaalle, että sinulta on löydetty pahanlaatuinen aivokasvain ja kannattaisi nauttia nyt näistä viimeisistä kuukausista perheen kanssa...

Eikö tästä kuitenkin voi sanoa hoitajille, että haluaa, että potilastietoja ei levitellä vaan nämä asiat käydään vain potilaan ja hoitohenkilökunnan kesken?

Vierailija
53/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yski ja esitä flunssaista. Kerro että kotiväellä influenssa. Ei ne samaan huoneeseen ketään silloin laita.

Silloin eivät myöskään päästä kotiväkeä vierailemaan osastolla.

Vierailija
54/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sattui samaan huoneeseen työkaverin vaimo. Ja kuinka ollakaan, suulas miestyökaverini oli tietenkin juuri käymässä, kun alapäätäni arvioitiin. Juu, revennyt on mustelmilla. Tikkejä laitettu. Kertokaa nyt ihmeessä kaikki, niin saan kuulla asiasta loppuelämän työpaikallani. Miesvaltaisella alalla vieläpä.

Vierailija
55/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä en halua näyttää rintojani vieraalle miehelle, eli en voi imettää vieraiden miesten seurassa.

Sitten olet imettämättä.

Vierailija
56/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet imettämättä.

No ei se nyt niin voi mennä, että potilaan on näytettävä intiimejä paikkojaan muille potilaille. Vaan kyllä hoitohenkilökunann pitää järjestää verho, sermi tms, että nainen voi suojata paikkansa vieraiden miesten katseilta. Ihan normaalia häveliäisyyttä.

Vierailija
57/57 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sattui samaan huoneeseen työkaverin vaimo. Ja kuinka ollakaan, suulas miestyökaverini oli tietenkin juuri käymässä, kun alapäätäni arvioitiin. Juu, revennyt on mustelmilla. Tikkejä laitettu. Kertokaa nyt ihmeessä kaikki, niin saan kuulla asiasta loppuelämän työpaikallani. Miesvaltaisella alalla vieläpä.

tossa on kyllä tehty väärin. Hoitajan olisi pitänyt pyytää vieras mies ulos ennenkuin tutkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme