Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos synnytyksessä ei saa perhehuonetta, niin

Vierailija
26.12.2016 |

kuuleeko huonetoverit kaikki intiimit asiat sitten ja näkee tutkimukset joita lääkärit/kätilöt mahdollisesti tekevät? En minä haluaisi koko kansalle levitellä veristä tikattua alapäätä enkä haluaisi että huonetoverit kuulevat miten välilihani yms voivat.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin menee. Tervetuloa hyvinvointivaltioon.

Vierailija
2/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ei niitä kuule kiinnosta, niillä on ihan omat veriset tikkaukset siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on kaikissa sairaaloissa. Synnytyssairaaloiden perhehuoneet ovat erikoisuus.

Vierailija
4/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä valtiossa saa maksutta oman huoneen? 

Täällä usein saa ilman mitään lisäkustannuksia, muttei aina ole mahdollista. 

Mutta kysymykseen: ei kukaan mitään näe, onhan siinä verho välissä. Voit pyytää etukäteen, että raportoivat asioista kahden kesken ja tekevät tutkimuksen hiljaa. 

Vierailija
5/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis onko verho välissä vai eikö ole? En halua olla siinä tutkittavana ulkopuolisten nähden.

Kunnioitetaanko intimiteettiä mitenkään, vaan kailottavatko lääkärit/kätilöt asioita kovaan ääneen?

Kuuleeko muiden äitien miehetkin kaikki minun intiimivaivani?

Vierailija
6/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys tapahtuu synnytyssalissa joka on huone jossa on sairaalasänky. Synnytyssali on harhaanjohtava nimike.

Kun äiti on kerännyt voimia niin siirrytään vauvan kanssa osastolle. Osastolla on perhehuoneita tai tavallisia huoneita. Tavallisessa huoneessa voi sattua saamaan huonetoverin. Huonetoveri on myös juuri synnyttänyt äiti.

Toimenpiteet tehdään verhojen takana ja kestävät minuutin tai kaksi. Et joudu esittelemään vaginaasi yleisesti.

Vierailija
7/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä valtiossa saa maksutta oman huoneen? 

Täällä usein saa ilman mitään lisäkustannuksia, muttei aina ole mahdollista. 

Mutta kysymykseen: ei kukaan mitään näe, onhan siinä verho välissä. Voit pyytää etukäteen, että raportoivat asioista kahden kesken ja tekevät tutkimuksen hiljaa. 

Kun täällä ei saa edes maksusta...

Vierailija
8/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis onko verho välissä vai eikö ole? En halua olla siinä tutkittavana ulkopuolisten nähden.

Kunnioitetaanko intimiteettiä mitenkään, vaan kailottavatko lääkärit/kätilöt asioita kovaan ääneen?

Kuuleeko muiden äitien miehetkin kaikki minun intiimivaivani?

Kättärillä muiden miehiä pyydettiin poistumaan huoneesta kun tehtiin intiimejä tutkimuksia. Mutta joo, muuten kyllä asiat puhutaan ja hoidetaan muiden kuullen.

Vierailija
9/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä jos alapäätä tutkitaan niin pyydetään huonetovereiden miehiä poistumaan huoneesta siksi aikaa. Jos ei niin verhot on kuitenkin kaikken sänkyjen ympärillä että yksityisyyttä saa edes vähän. Ite en juuri ole edes huonetovereitani nähnyt kuin vilaukselta koska olen pysytellyt aika paljon verhojen takana omassa sängyssäni vauvaa imettämässä tai sitten päiväsalissa miehen ja isompien lasten kanssa.

Vierailija
10/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että haluaisit että muita ei olisi läsnä noissa tilanteissa. Kyllä ne siellä saa jotenkin asian järjestettyä niin, että yksityisyydensuoja säilyy, älä huoli.

Vierailija
11/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on riskiraskaus loppusuoralla ja olen joutunut olemaan useamman kerran tarkkailtavana sairaalassa päiväkausia, yleensä neljän hengen huoneessa, jossa on tietysti verhot kunkin sängyn ympärillä.

En todellakaan rageaisi saamastani kohtelusta sinuna, etenkin kun asenteesi on tuo vaikka et ole edes ottanut asioista selvää!

Olen todella kiitollinen kaikesta avusta ja hoidosta, jonka olen saanut lähes ilmaiseksi yhteiskunnalta tässä hermojaraastavassa tilanteessamme. Jotkut asiat voisi tietysti olla organisoitu paremmin, mutta mikään ei ole täydellistä.

Tietty jos sinulla on rajattomasti rahaa ja vaatimuksia niin mene jonnekin sveitsiläiselle yksityisklinikalle synnyttämään...

Vierailija
12/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan sairaalasta. Mutta yleensä on verhot sänkyjen välissä. Jorvissa ei normi-osastolla kukaan hoitaja edes tule huoneisiin, kaikki tehdään itse ja ohjeet saa videolta/lehtisestä. Vauva viedään tarkastettavaksi hoitajien huoneeseen.

Vierailija
13/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut edes huonetovereita ollenkaan vaikka olin ke-pe sairaalassa. Siellä oli kaks muuta sänkyä, mutta tyhjänä.

Vierailija
14/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytys tapahtuu synnytyssalissa joka on huone jossa on sairaalasänky. Synnytyssali on harhaanjohtava nimike.

Kun äiti on kerännyt voimia niin siirrytään vauvan kanssa osastolle. Osastolla on perhehuoneita tai tavallisia huoneita. Tavallisessa huoneessa voi sattua saamaan huonetoverin. Huonetoveri on myös juuri synnyttänyt äiti.

Toimenpiteet tehdään verhojen takana ja kestävät minuutin tai kaksi. Et joudu esittelemään vaginaasi yleisesti.

Okei hyvä! Mitenkäs sitten jos kätilön pitää tulla neuvomaan esim imetyksessä tai muussa asiassa niin en minä halua tätä kaikkien nähden? Vaan olla ihan kätilön kanssa vain kahdestaan tai jos mies on siinä niin se on ok.

Entäs miten osastolla suihkussa käymiset yms, missä voi pukeutua jos huone on täynnä väkeä? Onko vessoissa paljon verta ja muita eritteitä edellisten äitien jäljiltä?

Vierailija
15/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan joku neuvolakontakti. Mitä jos kysyisit sieltä, että miten juuri teidän sairaalassa nuo asiat menee?

Vierailija
16/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli verho ja kyllä jostain tikeistä ja alapään turvotuksesta puhuttiin ihan siinä, mutta hei yksikään potilas ei ole siellä ilman kipeitä paikkoja ja vaivoja.

Vierailija
17/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä jos alapäätä tutkitaan niin pyydetään huonetovereiden miehiä poistumaan huoneesta siksi aikaa. Jos ei niin verhot on kuitenkin kaikken sänkyjen ympärillä että yksityisyyttä saa edes vähän. Ite en juuri ole edes huonetovereitani nähnyt kuin vilaukselta koska olen pysytellyt aika paljon verhojen takana omassa sängyssäni vauvaa imettämässä tai sitten päiväsalissa miehen ja isompien lasten kanssa.

En haluaisi että muut kuulevat niin intiimejä asioita, eli haluaisin että kätilö/lääkäri kertoisi intiimit asiat sitten vain minulle ja miehelleni. Ja ikävää jos tehdään niitä tutkimuksia niin, että vieraat miehetkin ovat paikalla.

Vierailija
18/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli verho ja kyllä jostain tikeistä ja alapään turvotuksesta puhuttiin ihan siinä, mutta hei yksikään potilas ei ole siellä ilman kipeitä paikkoja ja vaivoja.

Ymmärrän kyllä, että kyse on täysin normaaleista asioista jne mutta mielestäni olisi potilaan kunnioittamista, ettei niistä niin kovaa puhuttaisi että vierustoverit kuulisivat. Kuitenkin esim pimppini tila ei kuulu kuin terveydenhuollolle ja itselleni.

Vierailija
19/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuoneet on varattu Lindemaneille, aina.

Vierailija
20/57 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ketään kiinnosta toisten asiat, ajatus on omassa toosassa, tisseissä ja vauvassa. Sänkyjen välissä on verhot eli tutkimuksia ei näe ulkopuoliset eikä ne hoitajat mitään kailota. Ja lääkäri tutkii lääkärin huoneessa. Yleensä vielä jonkun vauva huutaa koko ajan että ei siellä edes välttämättä kuule mitä naapurissa puhutaan. Eniten siellä rassaakin se vauvojen huuto ja univelka, kun saat oman nukkumaan niin toinen aloittaa. Että älä huoli, tuskin edes ehdit miettiä noita asioita kun sinne asti pääset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän