Timo TA Mikkosen kohtalo surettaa
Vaikuttihan se aikoinaan sanalla sanottuna vähän mulkulta jätkältä, mutta silti ikävältä tuntuu hänen ja perheen puolesta. :/
Kommentit (251)
Millainen ihminen sanoo "onneksi Mikkonen koki karman ..."
Ei kai se nyt niiiin paha ole(vertaa terroristi kiduttaja pedofiili raiskaaja tms) että sille joku aivoinfarktia oikein toivoi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä on juuri Timon avioerossa? Lapset olivat aikuisia ja muija kuin riivinrauta! Eroja tulee kuin sieniä sateella. Uskon, että tästä sairaudesta huolimatta Timo ei kadu päätöksiään. Oletteko te tuomitsijat jotain uskiksia, joiden mielestä eroava ihminen pitäisi kivittää kuoliaaksi?
Samaa mieltä. Kai se sitten että nii jämpti mies kuin Timo TA (tai sellaisen kuvan itsestään antava mies) ei "onnistukaan" avioliitossa ja tekee vieläpä aviorikoksen, saa jotkut myhistelemään tyytyväisyydestä.
Ei tuo niiden tapaus nyt niin ainutlaatuinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas mammat väsää paskapuheita suuria vaikeuksia kohdanneesta perheestä. Ensinnäkin, ihmiset hakeutuvat uuteen suhteeseen, jos entisessä koetaan vikaa ja puutteita. Toiseksi, Timo TA on ollut luova, kyvykäs ja arvostettu ammattilainen tv- ja viestintäaloilla ja vastannut menestyksellisesti isoista vastuuprojekteista. Kolmanneksi, hänen, puolisonsa sekä lastensa solvaaminen täällä täyttää jo oikeustoimiehdot. Seuraan mielenkiinnolla jatkoa.
Parempina aikoinaan Nina Mikkonen jaksoi solvata ilman mitään tunnontuskia mm. köyhiä, työttömiä, yksinhuoltajia, työssäkäyviä äitejä,maahanmuutajia, homoja isoon ääneen julkisuudessa. Nyt kun elämä on antanut hänelle takaisin korkojen kera, ihmiset ovat vahingoniloisia. Niin harvoin nimittäin käy näin, että näkee tällaista kohtalon jakamaa "paha saa palkkansa". Nyt Nina Mikkonen on suuri uhri ja selviytyjä, mutta nöyryys ei olisi tullut naisen mieleen, ellei olisi kokenut vastoinkäymisiään. Luultavasti on nyt parempi ja ymmärtäväisempi ihminen kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne muutti pilvilinnasta?
Naapurikuntaa Orimattilaan. Ja siellä olikin vähän aktiivisempi poliisin ja lastensuojelun yhteistyö kuin mihin Nina oli Myrskylässä tottunut. Siksi jatkavat matkaa Helsinkiin.
Siis mikä juttu tämä oikein on? Luin, että muuttavat Itä-Helsinkiin, koska Ninan äiti asuu siellä ja pääsevät HUS:n hoidon piiriin. Vuokralle muuttavat, kun Nina ei enää jaksa hoitaa omakotitaloa.
Talo myytiin => jäi velkaa, perhe muutti Orimattilaan vuokralle, TTA viereen terveyskeskukseen => nyt muutto Helsinkiin.
HUS ei ota neurologiselle puolelle tehohoitoon potilaita, joilla käytännössä pitkäaikaissairaan status. Eikä siellä saa yhtä helposti omaishoitajan palkkiota kuin pienillä paikkakunnilla.
Kotiäidin antama tapakasvatus ei estä kuumakallea kiihtymästä nollasta sataan tämän tästä. Joskus asiaan puuttuu koulu tai joku viranomainen.
Siis olivatko lastensuojelun piirissä Orimattilassa? Oireileeko jompikumpi pojista perheen tilanteen takia?
Mitä se Nina Mikkonen on teille tehnyt?
En ole seurannut tämän perheen asioita juurikaan..
Vierailija kirjoitti:
Äijä lähti aamulla töihin ja sanoi tulevansa illalla kotiin. Soitti kesken päivän vaimolleen ja sanoi löytäneensä toisen naisen ja ettei tule enää takaisin. Sama mies kehuskelee sitten kristillisillä arvoillaan.
Pariskunnasta oli iso syväluotaushaastattelu perhelehdessä, jossa muisteltiin elettyä elämää ja annettiin hyviä ohjeita pitkään avioliittoon. Kun TTA oli tarkastanut jutun ennen julkaisua, hän oli antanut sen muuten tulla julkaistuksi jutta lisännyt loppukaneetin, että jutun tullessa lehteen hän oli jättänyt exän ja perheen.
Te varmaan kivittäisitte tuon perheen jos voisitte, vai?
Vierailija kirjoitti:
Te varmaan kivittäisitte tuon perheen jos voisitte, vai?
Minä olisin valmis heittämään ensimmäisen kiven. Ja viimeisen.
Ei kukaan ansaitse tuollaista kohtaloa. Pojatkin oli vielä niin pieniä (9- ja 8-vuotiaita), kun tuo Timon sairauskohtaus oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurikuntaa Orimattilaan. Ja siellä olikin vähän aktiivisempi poliisin ja lastensuojelun yhteistyö kuin mihin Nina oli Myrskylässä tottunut. Siksi jatkavat matkaa Helsinkiin.
Ihan sama lastensuojelu on Orimattilassa kuin Myrskylässäkin. Peruspalvelukeskus Aava.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Nina mikkonen olla ketjussa mukana kommentoimassa...
En tunne perhettä ja olen muodostanut kuvani heistä lehtijuttujen ja telkkariesiintymisten perusteella. Kyllä minullakin tuli ensimmäisenä Timon sairauskohtauksesta uutisoitaessa mieleeni, että karma kolkuttaa ovella.
Minunkin mieheni petti ja lähti rilluttelemaan ilotyttöjen kanssa ja kiitti näin 20 aviovuodesta. Vuosi miehen pettämisen jälkeen hän sai 39 vuotiaana aivoverenvuodon. Viimeisin näistä kohtauksista tapahtui kun hän oli luonani poikkeamassa ja mies pyysi että soittaisin ambulanssin hänelle, jos hänen vointinsa huononee. Sanoin miehelle, että aja kuule ihan itse terveyskeskukseen saman tien. Ei paljon riittänyt mulla enää auttamishalua.
Mies on hengissä , mutta lähimuisti ei ole ihan kunnossa ja persoonallisuus muuttunut vihaiseksi ja arvaamattomaksi. Lisäksi kädet ei toimi kunnolla. Että jotain nuo kohtaukset tuhosivat sen päässä. Karma, karma..,
Naapuriperheen 6-vuotias tyttö sairastui pari vuotta sitten leukemiaan. Kuullessani uutisesta olin että "karma, karma...". Tyttö oli aina rikkomassa muiden lasten hiekkakakkuja ja sanoi että "mun kengät on hienommat kuin sun" jne.
Ja jotkut vielä väittää etteikö muka karman laki toimisi!!!! Kyllä paha palkkansa saa!!!
Tuli mieleen lapsuudesta yksi kaveri joka ei koskaan halunnut leikkiä erään tytön kanssa, koska hänellä oli näkyvä vamma. Teininäkin yritti usein porukassa " ei oteta tota mukaan kun hankalampi liikkua"
No sai sitten tämä kaveri oman lapsen, joka on vaikeasti vammainen. Että näin.
Tämän ketjun innoittamana katselin youtubesta muutaman pätkän mikkosten elämästä. Mukana oli mm. katkelma Niinan syntymäpäivistä, joita vietettiin perheen voimalla ravintolassa. Tyypillistä sinä rakas mussutusta, mutta saipa siinä tarjoilijatar kipasti kyytiä siitä, että kehtasi sanoa "ole hyvä" eikä "olkaa hyvä". Hirveä etikettivirhe kun ei osannut teititellä arvon rouvaa. Vai johtuiko se siitä, että TTA:n katse oli viipyillyt vähän liian pitkään nuoren naisen olemuksessa? Jos Nina muistaa pätkän niin voi miettiä, miten typeristä asioista jaksoikin tehdä numeroa ja valittaa ( ja aika inhottavalla tavalla).
Minua on petetty ja jätetty rumasti, oltu mulkkuja ja ilkeitä. Jos joku minua huonosti kohdelleista ihmisistä sairastuisi noin vakavasti, ei tulisi mieleenkään hokea jotain karmoja. Saati että jättäisin tilaamatta ambulanssin kohtauksen saaneelle, kuten täällä joku ilakoi tehneensä (on muuten heitteillejättö).
Mikkosen herrasväki on ollut mulkkuja ja aukonut päätään, mutta ymmärrättekö millaista elämää hän on joutunut jo vuodet elämään? Ymmärrättekö kuinka karmiva kohtalo tuo on? Eivät he nyt sentään ole murhanneet tai raiskanneet ketään, en todellakaan lähtisi julistamaan, että saivat mitä ansaitsivat. Jos todella niin ajattelee, niin aika samalla tasolla on niiden Mikkosten ääliömäisten vanhojen hölinöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehtijuttussa sanottiin ettei TTA muista olevansa vammautunut ja sokea. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ettei muista olleensa joskus toisenlainen?
Joskus aivoverenkiertohäiriöissä tulee oiretiedostamattomuutta, eli henkilö itse luulee olevansa täysin samassa kunnossa kuin ennen sairastumista. Ei tiedosta omia oireitaan, vaikka ne olisivat todella voimakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama lastensuojelu on Orimattilassa kuin Myrskylässäkin. Peruspalvelukeskus Aava.
Yläasteikäisten nyrkkitappeluihin puututaan herkemmin siellä, missä poliisi on lähempänä (totta, Myrskylässä ei ole yläkoulua). Uhrin vanhemmat ottavat herkemmin yhteyttä lastensuojeluun tietäessään, että kun asia jo on poliisin tiedossa, niin eri suunnista tuleviin ilmoituksiin reagoidaan napakammin.
Vierailija kirjoitti:
Poika esittelee orimattilan kotia, jossa mm.isän henkilökohtaisen avustajan huone. Äiti leipoo cup cakekejä.
Näillähän on ihan kiva ja tilava koti Orimattilassa, ja iso piha. Mutta hämmästyin, että heillä on kolme koiraa! Miksi niin monta? Ja aika isoja koiria. Nina on kyllä nätti nainen edelleen. Toivottavasti hän löytää pian uuden miehen.☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehtijuttussa sanottiin ettei TTA muista olevansa vammautunut ja sokea. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Ettei muista olleensa joskus toisenlainen?
Joskus aivoverenkiertohäiriöissä tulee oiretiedostamattomuutta, eli henkilö itse luulee olevansa täysin samassa kunnossa kuin ennen sairastumista. Ei tiedosta omia oireitaan, vaikka ne olisivat todella voimakkaita.
On se ihmisen mieli vaan ihme juttu. Tuntuu ihan käsittämättömältä että joku voi unohtaa tai olla tajuamatta olevansa sokea.
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/timo-t-a-mikkonen-julkisuudes…
"- Se [poikien julkisuus] on päätös, joka on syntynyt meistä riippumatta sen takia, että minä olen ansainnut julkisuudessa olemassaoloni 60-luvulta saakka. Minulla ei ole vaihtoehtoa. Se on kuin kuolemantuomio ja pysyy, Mikkonen sanoi aamulähetyksessä."
On kyllä itseriittoisaa.
"-Onhan aivan erilaista elää julkisuudessa Timon kaltaisen ihmisen rinnalla, jonka julkisuusarvo on aivan huikea, [Nina] Mikkola pohtii."
Millaisetkohan kilarit on vedetty siitä, että toimittajalta on vaihtunut Nina Mikkonen Nina Mikkolaksi.
Äijä lähti aamulla töihin ja sanoi tulevansa illalla kotiin. Soitti kesken päivän vaimolleen ja sanoi löytäneensä toisen naisen ja ettei tule enää takaisin. Sama mies kehuskelee sitten kristillisillä arvoillaan.