Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi lähteä päivystykseen kipeän polven takia, mutta en jaksa...

Vierailija
26.12.2016 |

Tulen kohta hulluksi tästä jäytävästä kivusta. Uni on katkonaista, koska pienikin liikahdus sattuu aivan sairaasti. Mitä tää voi olla? Muutama viikko sitten söin viikon lääkekuurin, kun lääkäri ARVELI, että kyseessä on polvijänteen tulehdus. Nyt vaiva on kuitenkin pahempi kuin koskaan. Mitään kuvia ei ole otettu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät huomiseen, ei ole päivystysasia.

Vierailija
2/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mä huomenna sitten teen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä päivystyksessä vasta sairaaksi tuletkin, älä mene. Joudut istumaan monta tuntia, ja flunssapotilaat yskivät ilman sakeaksi pöpöjä. Menet huomenna, mieluiten ajanvarauksella.

Vierailija
4/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole päivystysasia.

Vierailija
5/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viikkoa jatkunut polvikipu ei todellakaan ole päivystysasia.

Vierailija
6/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos toissapäivänä pystyi vielä kävelemään normaalisti ja nyt ei pääse mihinkään ilman tukea, niin ei ole päivystysasia? Mut joku flunssa on?

Vierailija
7/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen ongelma lonkan kanssa. Tiedän, ettei ole päivystysasia, mutta ajanvarausaikaakaan ei saa kuin kuukauden tai kahden päähän. Siispä vain särkylääkkeitä popsin ihan urakalla. Nyt on jo mahakin kipeä särkylääkkeistä,

Vierailija
8/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta viikkoa jatkunut polvikipu ei todellakaan ole päivystysasia.

Ei ole ollut tällainen montaa viikkoa! Olin töissäkin jouluun saakka ihan normaalisti.

Vierailija
9/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siellä päivystyksessä sitä polvea kuvaa. Huomenna soitat terveysasemalle heti klo 8 ja vaadit saada akuuttiajan samalle päivälle. Saat tuhdimpia lääkkeitä ja (ehkä) lähetteen johonkin kuvaukseen.

Vierailija
10/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etkö ymmärrä, että ei saa mennä häiritsemään hoitsujen suklaansyömistä?

Vierailija
11/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, ettei ole viikonloppu-/juhlapyhäpäivystysasia, mutta arkipäivän päivystysasia.

Vierailija
12/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä mä voikaan mennä häiritsemään ketään, kun en pääse mihinkään. Ap

Vierailija
13/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siinä ei ole selkeää vammaa, niin ei sitä varmaankaan röntgenkuvata päivystyksenä saati sitten millään muullakaan tutkimuksella kuten magneetilla.

Jos polvi on punainen, kipeä ja turvonnut, niin silloin kyseessä on päivystysasia. Jos polvi antaa astuessa periksi sivulle siten, että se on epävakaa, on kyseessä myös päivystysasia.

Tuntuu, ettei tuolla päivystyksessä käyminen tilannetta helpota noilla esitiedoilla. Pahimmillaan menee joulupäivä pilalle. Mistä kohtaa polvi on kipeä, onko siinä jokin yksittäinen aristava kohta? Oliko kyseessä vamma ennen kuin söit sen lääkekuurin?

Vierailija
14/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli lääkuuri, jonka söit vaivaasi?

Vierailija
15/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 600mg ja Sirdalud 4 mg. Ap

Vierailija
16/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alkoi? Onko taustalla rasitusta/vammaa?

Näillä spekseillä ei kuulosta veritulpalta, mutta periaatteessa kyse voi olla siitäkin. Harvemmin moinen tosin polveen iskee, todennäköisemmin se tuntuisi esim. pohkeessa. Ja joo, tukos voi pysyä paikoillaan viikkojakin ja pahentua hiljalleen.

Vierailija
17/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on nyt ongelma? Ap:n vaiva ei vaadi pyhäpäivystystä, mutta eipä hän jaksaisi sinne lähteäkään. Huomenna sitten :)

Vierailija
18/18 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö kävelemään? Jos pystyt klenkkaamaan jotenkin, odota huomista mutta kyllä sieltä päivystyksestä voi kepit hakea jonkun kanssa jos ei pääse astumaan sillä koivella. Kyllä mä ainakin itse aikoinaan hypin taksiin yhdellä jalalla kun aamulla toinen polvi oli ihan pois pelistä. Lopulta syynä olikin reumaattinen tulehdus.