Tupakan polton tilalle jotain?
Tulee ihan tylsyyteenkin poltettua ja nyt kun tuota aikaa on niin tupakkia palaa. Mutta on ihan kunnon riippuvuuskin.
Lopettaminen ei ole vielä ajankohtaista. Olen lopettanut kaksi muuta pahetta ja jos yritän kaikkea kerralla niin ei varmasti onnistu.
On alkanut sattumaan keuhkoon, oikealle ylös, jos vetää kunnolla henkeä. muutenkin tuntuu ärsytystä hengittäessä.
Tänään mennyt jo 6 tupakkaa. klo 7.00-14.00 välillä.
Ennen tupakoinnissa oli monen päivän taukoja krapulan vuoksi joka viikko, mutta kun ei ole krapuloita niin poltan joka päivä.
Millä tuota saisi vähemmäksi? Jotain tekemistä kait pitäisi saada.
Jos käärin itse ja poltan pienempiä sätkiä? Vaikuttaako se mitenkään? Jos kuitenkin altistaa keuhkot sille tunnin välein?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mä virkkasin pannulappuja, kun olin lakossa:)
Tuliko paljon pannulappuja? :) Vois koittaa kyllä!
Käyn ulkoilemassa kyllä joka päivä, mutta sekään ei ihan kauheasti aikaa vie. Voi kun innostuis enemmän ja helpommin asioista.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäinen ap on?
Yli 30v
Oletko polttanut nuoruudesta saakka?
Vai onko ollut pitkiä polttamattomia aikoja? (Haem lähinnä vähintää puolivuota ja siitä ylös päin)
Kysyn, koska sillä pystytään arvioida kuinka helppoa lopettaminem sinulle on?
Eli kerro tupakointi historiaasi? Miten suuria määriä olet polttanut, kuinka pitkää, onko ollut kausia jolloin poltit vähemmän?
Vierailija kirjoitti:
Oletko polttanut nuoruudesta saakka?
Vai onko ollut pitkiä polttamattomia aikoja? (Haem lähinnä vähintää puolivuota ja siitä ylös päin)
Kysyn, koska sillä pystytään arvioida kuinka helppoa lopettaminem sinulle on?
Eli kerro tupakointi historiaasi? Miten suuria määriä olet polttanut, kuinka pitkää, onko ollut kausia jolloin poltit vähemmän?
15 vuotiaasta asti. Silloin toki vähemmän. Aikuisena aiemmin meni ~10 päivässä, nyt suunnilleen reilun tunnin välein sen ajan mitä on hereillä. Pitkiä taukoja ei ole ollut kait koskaan.
Nuuska tai sähkötupakka, piippukin.
Väitökset, että nuuska, piippu tai sähkötupakka olisi terveellisempiä ovat valetta!!! Kaikki ovat myrkkyä ja lisäävät syöpäriskiä.
Moni näiden aiheuttama syöpä on vaikeasti parsnnettavissa eli lopettakaa kokonaan, älkääkä pettäkö itseänni. Että olisit syövältä enemmän turvassa jos potat tupakan sijasta sikaria tai käyt nuuskaa!!!
Ime tuttia. Yhtä typerää ja yhtä typerän näköistä kuin tupakointi.
Sähkötupakka on ainakin paljon turvallisempi, kuin tupakka!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko paljon pannulappuja? :) Vois koittaa kyllä!
Käyn ulkoilemassa kyllä joka päivä, mutta sekään ei ihan kauheasti aikaa vie. Voi kun innostuis enemmän ja helpommin asioista.
Tuli juu, 50 viikossa.
Ei kannata ottaa mitään tiettyä juttua tupakoinnin tilalle ettei sitten kaikki riipu vain siitä yhdestä jutusta jos ei sitä olekaan joku päivä tarjolla jne. Mutta suunnittele joka päivälle jotain tekemistä, pidä itses kiireisenä ja oleskele vain ei-tupakoivien ihmisten läheisyydessä. Mä lopetin neljä vuotta sitten ja mua auttoi se että lupasin itselleni etten vain enää ikinä koske tupakkaan. Tein siitä siis konkreettisen, fyysisen, asian eli en enää koske askiin, en ojenna kättäni ottaakseni tupakan jne. En siis antanut psyykkisen riippuvuuden määrätä tekojani. Mitään fyysisiä oireita ei lopettamisesta tullut, ainoastaan se mieliteko päässä. Ja varaudu siihen että se voi kestä aika kauankin ettei enää tee mieli. Mulla on nyt vihdoin ne ajat täysin takana eikä enää ikinä tee mieli polttaa mutta ainakin ekat kaksi vuotta teki mieli lähes joka päivä. Tupakoinnin lopettaminen on todellakin henkinen koitos ja vaatii itsekuria ei juuri muuta. Tsemppiä!
Kun olin 2 ja puolivuotta polttamatta korvasin tupakan kahvilla. Join varmaan pari litraa päivässä. Ei muuten ummetus vaivannut. Nykyään on se perinteinen aamukahvi, rööki ja sitten kaakille.
Neulo vaikka sukkia, lapasia, sormikkaita...tee sanaristikoita.
Vietä aikasi enimmäkseen sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät tupakoi.