Miten saada mies ja hänen kamat ulos kämpästäni?
Poikaystävä teki kusisesti, pilasi joulumieleni ja jätti mut viimeviikon torstaina. Hän on asunut minun kämpässäni viitisen kuukautta kunnes päätti ettei suhteestamme tule mitään ja laittoi poikki. Hän ei ole kuitenkaan tehnyt elettäkään muuttaakseen täältä pois! Minä kyllä soitin vuokranantajalleni ja poistin hänet kirjoilta heti kun hän sanoi jättävänsä minut ja annoin hänelle joulun aikaa kerätä kamansa ja lähteä. Hän ei kuitenkaan ole tehnyt asialle yhtään mitään vaan hänen kamansa lojuvat vielä täällä. Hän ei edes ole antanut avainta minulle takaisin. Mitä minä voin tehdä tässä tilanteessa voinko minä vain heittää hänen kaikki kamat pihalle? Lukkosepän olen jo tilannut vaihtamaan uudet lukot.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Lukot vaihtoon ja tavarat jätesäkkeihin jotka voi sovittuna aikana vaihtaa. Kun tulee hakemaan tavaroita niin paikalle muuta väkeä ettei mies ala väkivaltaiseksi. Jos mies on päättänyt lähteä niin kyllä se tarkoittaa muuttoa pois kun ei ketään voida pakottaa majoittamaan vierasta omaan kotiinsa.
Se on myös sen miehen koti ihan yhtä lailla...
Yleensä tuollaisissa tilanteissa päästään sopimukseen, toinen muuttaa pois piakkoin. Mitä järkee ois säilyttää tavaroitaan ex-avopuolison luona. Lain mukaan hänellä on oikeus kyllä "asua " sun kans samassa kämpässä
niin kauan kunnes löytää uuden asunnon. Eikä oo aina niin helppo löytää, ellei sitten majoitu uuden naisen tai kaverin tai sukulaisten luokse.
Vierailija kirjoitti:
Kamat ulos vaan, kerran jo ilmoitit että joulun aikaa muuttaa pois. Lukkosepän olet tilannut, hyvä, hänellä voi olla kopio avaimesta vaikka sen yhden antaakin takaisin. Ota kuva kamasta kun ne on kämpän ulkopuolella ja lähetä kuva, tulee varmaankin nopsaa hakee pois. Jos rupee kiukuttekee niin poliisille voi soittaa.
Ei hyvänen aika kuinka ihmiset on typeriä. Ihanko oikeasti kuvittelet että ihmisen voi noin vaan heittää pihalle? Ja tosiaan ne poliisit kyllä tulee ja vie ap:n putkaan jos tämä estää miestä pääsemästä kotiinsa. Mitään muuta poliisit ei tuossa tilanteessa nimittäin voi tehdä. Ja jos kamat kärsii ulkona vahinkoja niin ap on korvausvelvollinen.
Älkää nyt ihan mitä tahansa paskaa neuvoko. Noilla neuvoilla ap on pahassa lirissä ja maksaa miehelle melkoisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Soitto paikalliselle liiviporukalle. Auttavat mielellään neitoa hädässä
Kyllä,soitto marttaliittoon yleensä auttaa.
0/5
Ketään noin vain pihalle heitetä jos on kirjoilla asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamat ulos vaan, kerran jo ilmoitit että joulun aikaa muuttaa pois. Lukkosepän olet tilannut, hyvä, hänellä voi olla kopio avaimesta vaikka sen yhden antaakin takaisin. Ota kuva kamasta kun ne on kämpän ulkopuolella ja lähetä kuva, tulee varmaankin nopsaa hakee pois. Jos rupee kiukuttekee niin poliisille voi soittaa.
Ei hyvänen aika kuinka ihmiset on typeriä. Ihanko oikeasti kuvittelet että ihmisen voi noin vaan heittää pihalle? Ja tosiaan ne poliisit kyllä tulee ja vie ap:n putkaan jos tämä estää miestä pääsemästä kotiinsa. Mitään muuta poliisit ei tuossa tilanteessa nimittäin voi tehdä. Ja jos kamat kärsii ulkona vahinkoja niin ap on korvausvelvollinen.
Älkää nyt ihan mitä tahansa paskaa neuvoko. Noilla neuvoilla ap on pahassa lirissä ja maksaa miehelle melkoisen summan.
Voi hellanlettas sua, että ihanko putkaan luulet että poliisi vie ap:n :D
Vierailija kirjoitti:
Laita äijälle tekstari, jossa annat päivämäärän mihin mennessä tavarat on oltava haettu, tai ne löytyvät roskiksesta. Säästä viesti siltä varalta, että toinen yrittää myöhemmin väittää, ettet antanut aikaa hoitaa asiaa.
Naisenlogiikka vauhdissa.. luuletko että toisen omaisuutta saat syytää nuin vain roskiin ja tekstari turvaa perseesi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita äijälle tekstari, jossa annat päivämäärän mihin mennessä tavarat on oltava haettu, tai ne löytyvät roskiksesta. Säästä viesti siltä varalta, että toinen yrittää myöhemmin väittää, ettet antanut aikaa hoitaa asiaa.
Naisenlogiikka vauhdissa.. luuletko että toisen omaisuutta saat syytää nuin vain roskiin ja tekstari turvaa perseesi..
Tekstari toimiikin hyvänä todisteena, että olen rikkonut lakia :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukot vaihtoon ja tavarat jätesäkkeihin jotka voi sovittuna aikana vaihtaa. Kun tulee hakemaan tavaroita niin paikalle muuta väkeä ettei mies ala väkivaltaiseksi. Jos mies on päättänyt lähteä niin kyllä se tarkoittaa muuttoa pois kun ei ketään voida pakottaa majoittamaan vierasta omaan kotiinsa.
Tuolla perusteellahan mies voi heittää ap:nn pihalle asunnosta aivan yhtä hyvin. Ei hänen tarvitse majoittaa vierasta kotonaan. Tuollaisia tilanteita varten meillä onkin ne käräjäoikeudet. Sinun neuvoasi seuraamalla ap ei saa aikaan muuta kuin kasan oikeudellisia ongelmia itselleen.
No eihän voi heittää, jos ainoat toimivat avaimet on nyt AP:llä. Vähän niinku lällällieru vaan petturiukko.
Tätä ei voi näköjään liiaksi korostaa! Pitäkää erilliset asunnot. Mä oon ollu 16 vuotta mun miesystävän kaa ja meillä on eri asunnot!
Ja mitähän se omaisuus on? Jotain vaaterytkyjä? Käytä nyt järkeä.
Jos ne olisi sille arvokkaita, se olisi hakenut ne jo. Älä anna jonkun paskakasan paskajätteiden viedä mielenrauhaasi.
Jos tiedät pojan äidin, vie kamat sille.
Jos oot jo vaihtanut lukon, se ei voi todistaa mitään. Ellei ole vakuuttanut/kuvannut kamoja, ja tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Hekemalla ihan virallisen häädön. Et voi kantaa kamoja itse pihalle, se on laitonta. Jokaisella on oikeus rauhassa etsiä uusi kämppä, mitään parin päivän varoitusaika ei ole lainmukaista. Jos kannat tyypin kamat pihalle ja vaihdat lukot voit joutua korvausvelvolliseksi. Mies on kirjoilla asunnossa ja hänellä on oikeus asua siellä kunnes on löytänyt itselleen uuden kodin. Laki on tässä asiassa ihan selvä.
Jos kerta on laitonta niin miksi itselleni tapahtui tilanne niin että omaisuuteni heitettiin pihalle, soitin poliisin avukseni ja poliisit katsoivat vierestä kun kamani nakattiin pihalle, vastoin tahtoani. Osa tavaroistani meni pihalle koska eihän minulla ollut paikkaa mihin mennä saatika viedä tavaroita, tapahtui talvella. Jopa lemmikkini nakeltiin poliisien edessä pihalle häkkeineen. Tein rikosilmoituksen mutta se ei johtanut mihinkään poliisi ei vienyt asiaa eteenpäin. Melko epäselvä laki juu... osoitteen muutoskin tehtiin minun puolestani.
Vuokralaisena et voi vaihdattaa lukkoja, se on asunnon omistajan tehtävä, jos haluaa sellaisen suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla perusteellahan mies voi heittää ap:nn pihalle asunnosta aivan yhtä hyvin. Ei hänen tarvitse majoittaa vierasta kotonaan. Tuollaisia tilanteita varten meillä onkin ne käräjäoikeudet. Sinun neuvoasi seuraamalla ap ei saa aikaan muuta kuin kasan oikeudellisia ongelmia itselleen.
No eihän voi heittää, jos ainoat toimivat avaimet on nyt AP:llä. Vähän niinku lällällieru vaan petturiukko.
Mitä sinä ajattelet lain sanovan tuosta? Miten poliisi toimisi tuossa tilanteessa? Menisikö ap:n mielivalta noin vain läpi vai voittaisiko laki?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi näköjään liiaksi korostaa! Pitäkää erilliset asunnot. Mä oon ollu 16 vuotta mun miesystävän kaa ja meillä on eri asunnot!
tän lisäksi myös erilliset rakastaja on hyvä veto.. heh nykyajan parisuhde parhaimmillaan
Tehän ette ole käytännössä eronneet, kun asutte yhdessä. Mielenkiintoinen tilanne. Syöttekö yhteisiä ruokia jääkaapista? Kyllä te olette nyt pakon sanelemana parisuhteessa, kunnes toinen muuttaa.
Sanot että tavarat pitää olla ulkona huomiseen mennessä joko hänen tai sinun käden kautta. Lisäksi laitat ettei sinun käsissä ne välttämättä kovin hyvin ees kestäis ku oot vähä kömpelö.
Tällä neuvolla pääsee maksumieheksi. Mies voi vaatia korvauksia.