Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on täysin kiinni omassa äidissään eikä puolusta minua ollenkaan. Ero?

Vierailija
26.12.2016 |

Olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta, asuneet reilu pari vuotta yhdessä. Mies on 28 ja minä olen 25.
Ongelma on miehen äiti, joka ei ole koskaan minusta pitänyt ja piikittelee aina kun ehtii. Olen yrittänyt tulla toimeen kyseisen akan kanssa, mutta nyt mun pinna katkesi.
Miehen vanhemmat siis tunkivat meille kahville tänään ja olin leiponut pipareita ja joulutorttuja. Alkoi kamala valitus siitä miten tortut ovat kuivia, kahvi väljähtänyttä ja ties mitä. Sitten mulla meni hermo ja äyskäisin "no ei tarvitse v***u syödä jos ei kelpaa! Tekis sullekin ihan hyvää jättää ne tortut vähän vähemmälle!" (Miehen äidillä siis ihan kunnolla ylipainoa, ja katsonut koko seurusteluaikamme oikeudekseen kutsua minua mm. luuviuluksi, tikuksi ja jopa AUSCHWITZIN TIENVIITAKSI koska olen luonnostaan hoikka ja pienikokoinen.)
Ärsyttävintä tässä on se, ettei mies nää äitinsä toiminnassa mitään kovin väärää eikä koskaan sano äidilleen vastaan mistään, vaikka vastaavanlaisia kommentteja tulee koko ajan. Sitten kutsuu vanhempansa meille kahville ja mun pitäisi vaan sietää. Rakastan miestä, mutta tuntuu etten ole hänen elämänsä ykkösnainen vaan liki 30-vuotias on täysin kiinni omassa äidissään. Mä alan olla aika väsynyt ja pohdin eroa. Mitä mieltä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulle. Ex anoppi ei sentään moittinut minua koskaan, mutta ne miehen siskot. Aina tein kaiken väärin ja tein pahaa ruokaa eikä exä puolutanut minua. No erohan siitä tuli, koska koin 15v. itseni huonoksi. Jos miehesi ei arvosta sinua sukulaistensa nähden puolustamalla niin se ei tule sitä koskaan tekemään. De facto on, että jos nyt huomaat jotain negatiivisia piirteitä niin ne vuosien saatossa pahenee. Et pysty koskaan saamaan heidän hyväksyntää.

Vierailija
22/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sinua täysin.

Järki sanoo että erota pitäis koska maailmassa on kyllä itsenäisiäkin miehiä jotka arvostaa ja pitää puolisonsa puolia... Mutta joku vaan estää lähtemästä.

Yks oksettavimmista asioista on todellakin mammanpoika joka rakastaa enemmän äitiään kuin vaimoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta, asuneet reilu pari vuotta yhdessä. Mies on 28 ja minä olen 25.
Ongelma on miehen äiti, joka ei ole koskaan minusta pitänyt ja piikittelee aina kun ehtii. Olen yrittänyt tulla toimeen kyseisen akan kanssa, mutta nyt mun pinna katkesi.
Miehen vanhemmat siis tunkivat meille kahville tänään ja olin leiponut pipareita ja joulutorttuja. Alkoi kamala valitus siitä miten tortut ovat kuivia, kahvi väljähtänyttä ja ties mitä. Sitten mulla meni hermo ja äyskäisin "no ei tarvitse v***u syödä jos ei kelpaa! Tekis sullekin ihan hyvää jättää ne tortut vähän vähemmälle!" (Miehen äidillä siis ihan kunnolla ylipainoa, ja katsonut koko seurusteluaikamme oikeudekseen kutsua minua mm. luuviuluksi, tikuksi ja jopa AUSCHWITZIN TIENVIITAKSI koska olen luonnostaan hoikka ja pienikokoinen.)
Ärsyttävintä tässä on se, ettei mies nää äitinsä toiminnassa mitään kovin väärää eikä koskaan sano äidilleen vastaan mistään, vaikka vastaavanlaisia kommentteja tulee koko ajan. Sitten kutsuu vanhempansa meille kahville ja mun pitäisi vaan sietää. Rakastan miestä, mutta tuntuu etten ole hänen elämänsä ykkösnainen vaan liki 30-vuotias on täysin kiinni omassa äidissään. Mä alan olla aika väsynyt ja pohdin eroa. Mitä mieltä?

Hyvä ap. Älä leivo anopillesi torttuja äläkä mitään muutakaan. Jos kerran anopin sekä miehen suhtautuminen on tuollainen kuin kerrot, voit aivan hyvin toistaiseksi ulkoistaa itsesi heidän välisestään suhteesta. Se ehkä pistää molemmat pohtimaan asioita tarkemmin.

Jatkossa voit lähteä vaikka lenkille kun appivanhemmat tulevat tai tiedät heidän tulevan. Mies keksinee tarjottavat. Anopin moittiminen miehelle ei rakenna tilannetta millään tavalla, joten vältä sitä. Toteat vain, että et oikein ole tuntenut että nuo miehen vanhemmat erityisesti sinua halua tavata, joten et välitä olla paikalla. Mies huolehtikoon ns. emännöinnit.

Ja, älä tee lapsia tähän suhteeseen, ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
24/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"A woman should never come between a man and his mother."

Vierailija
25/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äiti pysyy, naikkoset vaihtuu."

Vierailija
26/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi kielenkäyttöäsi hetkeäkään.

Vierailija
27/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kutsuu vanhempansa meille kahville ja mun pitäisi vaan sietää. Rakastan miestä, mutta tuntuu etten ole hänen elämänsä ykkösnainen vaan liki 30-vuotias on täysin kiinni omassa äidissään. Mä alan olla aika väsynyt ja pohdin eroa. Mitä mieltä?

Anna miehesi vastata tarjoiluista ja kahvin keitosta jos hän kutsuu vieraita.

Vierailija
28/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi sietää tuollaista tilannettaa. Että anoppi pottuilisi jatkuvalla syötöllä ja kaikkien mielestä se olisi ihan ok. Osaan kyllä puolustaa itseäni että siinäpä saisivat muut kuunnella sitten kun kumpikin auotaan päätä toisillemme.

Keskustelkaa miehen kanssa kun kumpikaan ei ole vihainen. Kysy häneltä että mitä hän on mieltä äitinsä käyttäytymisestä. Jos miehen mielestä se ei ole ok, vaadi häntä muuttamaan asioita. Puolustamaan sinua. Anoppi ei tule ikinä uskomaan jos miehesi ei hänelle sano vastaan. Jos asiat eivät ala muuttumaan, niin ihan turhaan jäät tuohon suhteeseen.

Oletteko miettineet lasten hankkimista? Millainen mummo anoppisi olisi? Tekisikö hän elämästäsi yhtä painajaista? Nyt voit etäännyttää itsesi anopista, esim. älä mene käymään ja lähde pois kun tulevat itse käymään. Sitten kun on lapsi niin anoppia on vähän pakkokin nähdä. Haluatko opettaa lapsellesi että olet kynnysmatto jonka päälle saa kaataa kaikki omat ongelmansa? Haluatko opettaa hänet sietämään ja kärsimään kaikki ilkeät kommentit, vai haluatko opettaa hänet pitämään puoliaan? Haluatko opettaa että olet niin huono ihminen että sinua saa haukkua vai haluatko opettaa että toiselle ei saa olla ilkeä?

Vierailija
29/29 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini pitää tyttöystävästäni ja tulee hänen kanssaan hyvin toimeen, mutta jos asiat olisi toisin, niin kyllä äiti etusijalle menisi. Naisia on maailma täynnä ja kyllä se oikea nainen tulisi toimeen perheeni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän